Gąski

WITAMY W ROKU SZKOLNYM  2017-2018

 

IMG_9366

Do naszej grupy w nowym roku szkolnym dołączyli 2 koleżanki i kolega. Jest nas 17, osiem 6-latków i dziewięć 5-latków. Na czas modernizacji przedszkola przenieśliśmy się do świetlicy w Rosochatce, w której jesteśmy razem z grupą „Kózki”. Codziennie rano do naszego „nowego przedszkola” dojeżdżamy bezpiecznie busem. Smaczne obiadki dostarcza nam restauracja „Pod sosną”.  😉 

 

 

Mamy piękną dużą kolorową sale. Bardzo lubimy różnego rodzaju gry, zabawy ruchowe na boisku i placu zabaw. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami dydaktycznymi i spacerami, dzięki czemu uśmiech nie znika z naszych twarzy. Czas płynie bardzo szybo i z niecierpliwością czekamy, aby spotkać się następnego dnia. :-) 

IMG_9371


DRODZY Rodzice  :-) 

W każdym kolejnym miesiącu tego roku szkolnego w naszej zakładce ukazywać się będą dla Was comiesięczne tematy kompleksowe, które chcemy rozwijać z dziećmi poprzez pracę, naukę i zabawę w przedszkolu. Dodatkowo znajdziecie propozycje zabaw do domu. Będą one wiązały się z którymś z aktualnie omawianych tematów kompleksowych danego miesiąca lub wyznaczały inną ważną umiejętność, którą w ostatnim czasie ćwiczymy. Niech to będzie dla Was dodatkowy pomysł na spędzenie razem miło czasu, na frajdę wspólnej działalności rodzica z dzieckiem, na doskonalenie umiejętności, którą właśnie kształtuje u siebie Wasz Maluch. Bawcie się razem, a jednocześnie czerpcie z tego korzyści  – pogłębiajcie swoją relację i wspomagajcie radosną zabawą rozwój dziecka! :-) Powodzenia  😛

 

MAJ – tematy kompleksowe:

  1. 1. Jestem Europejczykiem, Polakiem i Borowiakiem.

  2. 2. Co piszczy w trawie?

  3. 3. Moja kochana rodzina, mama, tata….

 

MAMO :-) TATO :-) 

  • W miesuiącu maju poznajemy między innymi środowisko – łąka (zwierzeta, rośliny). Sprawdź, czy pamiętam nazwę, wygląd roślin i zwierząt, które można spotkać na łące lub w jej pobliżu.                                                    Mogę Wam je namalować  :-) .
  • Znam już prawie wszystkie litery – posłuchaj jak czytam krótkie wyrazy. :-)
  • Tatusiu przygotuj ze mną niespodziankę dla MAMY (wspólny spacer, lody, laurka …..) :-)

 


 

 

KWIECIEŃ – tematy kompleksowe:

 

1. Wiosna w ogródku.

2. Zwierzęta na wsi – poznajemy gospodarstwo.

3. Mali strażnicy przyrody.

 

 

MAMO :-) , TATO :-) 

  • poćwicz ze mną znaki literopodobne (rysowanie, pisanie, odwzorowywanie, wyszukiwanie literek….);

  • posłuchaj opowiem Wam co widzę na obrazku ( tworzenie dłuższych wypowiedzi, nadawanie imion postaciom, rozpoznawanie i nazywanie czynności, zwierząt itp…);

  • „Zgadnij o czym mówię” – układanie i rozwiązywanie zagadek słownych;

 

 


MARZEC– tematy kompleksowe:

  1. 1. Dawno temu – giganci z przeszłości.

  2. 2. Witaj wiosno.

  3. 3. Wielkanoc, zwyczaje i tradycje Borowiaków.

 

MAMO :-) TATO :-) :

  • Poznamy czasy, w których żyły dinozaury. W przedszkolu wykonamy wspólną makietę Parku Jurajskiego. Wyszukajmy, zróbmy dinozaury (maskotki, figurki plastikowe, papierowe itp.) oraz inne elementy przydatne do wykonania makiety np. drzewa, krzaki, kamienie itp.

Będzie super zabawa rozwijająca dziecięcą wyobraźnię. 😛            

  • Poćwicz ze mną wierszyk, którym przywitamy PANIĄ WIOSNĘ:

Dzisiaj mamy święto wiosny
każdy musi być radosny.
Chodź już do nas wiosno
do przedszkolnych dzieci,
niech już będzie ciepło,
niech słonko zaświeci.
Niechaj ptak zaśpiewa,
zielenieją drzewa,
bociek niech przyleci, bo czekają dzieci !

 

  • Oto kilka propozycji zabaw, które pomogą rozwinąć umiejętności matematyczne Twojego dziecka:

Rozwijanie umiejętności rozumienia związku ubywania – jako odejmowania i dokładania, przyłączania – jako dodawania.
– Masz 4 cukierki, daje ci jeszcze dwa, policz ile masz razem?

– Na drzewie siedziały 3 sikorki i przyfrunęły do nich jeszcze 4 sikorki, policz ile razem na drzewie jest ptaków?

– Po łące chodziło 6 bocianów, po pewnym czasie 4 bociany odfrunęły. Policz ile bocianów zostało na łące?

– Wróżka Bela lubi kwiaty. Do wazonu wstawiła 4 tulipany czerwone i dołożyła 4 żółte. Ile tulipanów jest w wazonie?

– Masz piłeczki, policz ile jest, odsuń trzy, policz ile zostało.
– Dodawanie i odejmowanie na palcach, i innych zbiorach zastępczych;
– Rozdawanie przedmiotów – dopełnianie do określonej liczby np. każdy z uczestników (domowników) zabawy ma inną liczbę przedmiotów, klocków itp. – jeden, dwa, trzy, itd.  Poproś dziecko, aby każdemu dołożył tyle  przedmiotów, żeby wszyscy mieli po tyle samo np. wszyscy mają mieć po 5 przedmiotów i odwrotnie poproś dziecko, aby każdemu odjął tyle przedmiotów, żeby wszyscy mieli po 3 przedmioty.
– Gry z dwiema kostkami (liczenie wyrzuconych oczek).

Wdrażanie do posługiwania się wyrażeniami przyimkowymi: na, pod, za, obok, za mną, przede mną, pomiędzy, w  konkretnych sytuacjach.

– Układanie przedmiotów zgodnie z poleceniem np. Połóż misia na krześle, pod stołem,  pomiędzy fotelem a stołem…..

– Świadome poruszanie się w przestrzeni – chodzenie pod dyktando – idź dwa kroki do przodu, 1 krok w prawo, 2 kroki w lewo, cofnij się o trzy kroki, obróć się w lewo itp.,

– Wskazanie przedmiotów znajdujących się na lewo od naszego ciała i przedmiotów znajdujących się na prawo.

– Wskazywanie miejsc na kartce: na środku, u góry na dole; następnie w prawym, lewym górnym rogu, w prawym, lewym dolnym rogu.

– Naklejanie, rysowanie w wyznaczonych obszarach kartki.

Miłej zabawy 😛 


 

Luty – tematy realizowane w grupie”

 

  1. 1. Bohaterowie bajek lubią bale.

  2. 2. W dalekim kosmosie.

MAMO :-) TATO :-) 

 

Luty to czas, w którym kończą się zabawy i bale karnawałowe na nich często spotykają się postacie z bajek. Dzieci znają dużo opowiadań, potrafią wymienić swoich ulubionych bohaterów oraz opowiedzieć ich przygody. Dlatego warto poświęcić czas na spotkanie z książką, bajką.

Zachęć swoje dziecko do wykonania własnej bajki rysunkowej, którą przedstawi, opowie swoim kolegom i koleżankom w grupie. Forma pracy dowolna. Wyobraźnia dziecka nie zna granic. :-) 

Dzięki takiej formie zabawy Wasze pociechy poprawią i usprawnią swoją mowę, poszerzą wiedzę, rozwiną umiejętność twórczego myślenia, uczą się uwzględniać kolejność zdarzeń. Rozwijają swoje umiejętności manualne i plastyczne.

Każda stworzona historia, bajka przedstawiona w grupie będzie nagrodzona.

Czas prezentacji bajko-opowieści w grupie upływa 1 marca.  :-) 


 

  1. 1. WITAJ W NOWYM ROKU
  2. 2. KOCHAMY BABCIĘ I DZIADKA
  3. 3. LUBIMY ZIMĘ
  4. 4. POMAGAMY PTAKOM I ZWIERZĘTOM
  5. To tematy kompleksowe w miesiącu styczniu.

MAMO :-) TATO :-) 

  • Rozumiem już, że trzeba pomagać ptakom i zwierzętom przetrwać zimę, pomóżmy im: powieśmy np. słoninkę, wysypmy ziarna….  na dworze albo zróbmy razem prosty domek (karmnik) dla ptaków będę obserwować i nazywać ptaki.  Obejrzyjmy wspólnie atlas o ptakach i  leśnych zwierzętach  pomóżcie mi zapamiętać nazwy niektórych z nich (np.sikorka, gil, wróbelek, sójka, sarna, lis, dzik …..)
  • Pójdźmy na wspólny popołudniowy spacer – obserwujmy zmiany zachodzące w przyrodzie zimą a ja opowiem czym  charakteryzuje się zima i inne pory roku, sprawdź czy potrafię je wymienić   (zima, wiosna, lato, jesień). :-) 
  • Poćwicz ze mną utrwalanie dni tygodnia a pomoże nam w tym prosta pioseneczka na melodię „Panie Janie..”

Poniedziałek, poniedziałek

i wtorek, i wtorek

środa, czwartek, piątek,

środa, czwartek, piątek,

sobota, niedziela.  😛 

  • Pamiętajcie, że  lubię zabawy z literkami oraz wysłuchiwać i nazywać usłyszane głoski w nazwach przedmiotów codziennego użytku – Bawcie się ze mną :-) 

 


 

Grudniowe tematy kompleksowe:

Nadchodzi zima.

Święta tuż – tuż.

MAMO, TATO  :-) 

  • Upieczmy świąteczne ciasteczka: będziemy wspólnie odmierzać produkty, zagniatać ciasto, wykrawać świąteczne figurki, a potem…… przechowiemy je „w kolorowej puszce” 😛 i poczęstujemy lub podarujemy bliskim osobom :-) .

  • Przygotujmy ozdoby choinkowe (jedną zaniosę na choinkę :-) , która będzie stała w naszej sali w przedszkolu). Zobaczysz jak dokładnie wycinam, sklejam, ozdabiam,  jestem bardzo staranna/y i  samodzielna/y.

  • Pamiętaj poznajemy kolejne litery – ćwicz ze mną jak w ubiegłym miesiącu !!! :-) 

ŻYCZĘ MIŁYCH, WSPÓLNIE  SPĘDZONYCH CHWIL NA ŚWIĄTECZYNCH PRZYGOTOWANIACH  ORAZ RADOSNEGO UCZTOWANIA PRZY BETLEJEMSKIEJ STAJENCE. 

WESOŁYCH  ŚWIĄT!!! :-)   

 

 

 


W listopadzie realizujemy następujące tematy kompleksowe: 

1. Polska- nasza Ojczyzna

2. Jesienne nastroje

3. Poznajemy nasz region Bory Tucholskie – Tuchola

4. Urządzenia elektryczne – bezpieczeństwo

 

 

MAMO, TATO :-) 

w wolnej chwili POBAW SIĘ – POĆWICZ ZE MNĄ:

 

I. Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek na początku wyrazu (pierwszej litery) i na końcu wyrazu (ostatniej litery);

  • wymyślanie wyrazów zaczynających się na określoną głoskę (pierwszą literę),

  •  „o” – oko, okno; „d” – dom, drabina, dym itp.

  • nazywanie i pokazywanie przedmiotów w otoczeniu,  których nazwy rozpoczynają się podaną głoską np.: m –miś, mama;  a  – arbuz, aparat, itp.

  • zabawa: płynie okręt załadowany towarami na głoskę, np. „b”; za każdy prawidłowo podany wyraz dziecko otrzymuje punkt, gdy wyczerpią nam się wyrazy lub przedmioty, wówczas zmieniamy głoskę;

  • szukanie przedmiotów lub obrazków, których nazwy kończą się podaną głoską (literą) np. dom (m), ule (e), rak (k), itp.

Bawić się można w różnych sytuacjach dnia codziennego, np. na spacerze, wspólnym wykonywaniu różnych czynności domowych. Wykorzystać można  różne przedmioty, które znajdują się w  otoczeniu dziecka, jak również obrazki. Ważne jest, aby dziecko miało poczucie, że się bawi. Ćwiczenia te  kształtują słuch, który wpływa na rozwój mowy oraz umiejętność czytania i pisania.

 

II. Wiem jak wyglądają urządzenia elektryczne i do czego służą w naszym domu. Pamiętam o bezpiecznym korzystaniu z urządzeń w Waszej obecności.

Mamo, tato czy mogę odkurzyć  dywan,  zmiksować ciasto na gofry itp.  Zobacz mogę Wam pomóc w  wykonywaniu różnych  prac  :-) (zwróć uwagę czy prawidłowo posługuję się tymi urządzeniami – bądź przy mnie). 😛 

 

III. Obserwujemy  zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią. Określamy pogodę
i zjawiska atmosferyczne (deszcz, wiatr, mgła itp.)

Zróbmy wspólnie tygodniowy kalendarz pogody, na którym będę codziennie zaznaczał (rysował) i nazywał  zaobserwowane zjawiska  atmosferyczne charakterystyczne dla pogody w danym dniu.

Utrwalę sobie przez to nazwy dni tygodnia, zobaczysz jak potrafię narysować symbol chmury, drzewa, wiatru, deszczu  itp… Muszę pamiętać o codziennej obserwacji (ćwiczę pamięć i jestem obowiązkowy w wykonywaniu zadania) może mi w tym pomożesz. :-) 


SZUKAMY ZAJĄCZKA WIELKANOCNEGO

 


ROBIMY MARZANNE


MAKIETA PARKU JURAJSKIEGO 

Dzieci wspólnie wykonywały elementy makiety – dinozaury z plasteliny, drzewa, krzewy, wulkany, wyklejały szablony dinozaurów nadawajac im swoje nazwy.

 


MOJA WŁASNA BAJKA

Chętne dzieci w miesiącu lutym wykonały w domu własne bajki rysunkowe, które na początku marca przedstawiły i opowiedziały swoim kolegom w grupie jak również młodszym kolegom i koleżankom z grupy „Kózki”.

Dziękuję rodzicom za zachętę, pomoc a dzieciom za pomysłowość i trud włożony w wykonanie i przedstawienie tak kolorowych, ciekawych opowieści – bajek. :-) 

„PRZYGODY MAĆKA I JULKI”  – tak zatytułowała swoją bajkę  Julia  Muzioł

„BAJKA O MISIU”- to bajka Mirka Warszyńskiego

” W DALEKIM KOSMOSIE” I ” BAJKA O KRÓLESTWIE”- to tytuły bajek Oliwiera Ossowskiego

 

Zapraszam do  wysłuchania bajek dzieci

JULIA

 

 

OLIWIER

MIREK

 

 

 


ZIMOWA KRAINA – piankolina

Gąski stworzyły zimowy krajobraz w sali i to dzięki piankolinie, którą dodatkowo samodzielnie zrobiły. Dzieci z masy tworzyły wg własnej inwencji twórczej różnego rodzaju kształty….. Opowiadały różne historie związane ze swoimi wytworami. Wszelkiego rodzaju masy plastyczne dostarczają dzieciom wielu doznań i świetnie oddziałują na ich wyobraźnię.

Przepis na piankolinę: 1kg mąki ziemniaczanej, odrobinę płynu do mycia naczyń najlepiej białego lub bezbarwnego a pianki do golenia dodawaliśmy stopniowo ciągle ugniatając – do momentu aż z masy udało się ulepić kulki.

 

 


„BAŁWANKOWA RODZINA” – malujemy treść piosenki

Dzieci zamieniły się w malarzy, podzielone na grupy malowały swoją część piosenki „Bałwankowa rodzina”. Po wykonaniu zadania prezentowały swoje prace.

 

 

 

 


ZABAWY NA ŚNIEGU


WIGILIA DLA DZIECI


KONCERT KOLĘD


UBIERAMY CHOINKĘ


MIKOŁAJKI

 


PIECZEMY GOFRY

 


SPOTKANIE Z RATOWNIKIEM MEDYCZNYM

 


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA


SPOTKANIE Z POLICJANTAMI

 


OBSERWACJE PRZYRODNICZE – określamy siłę wiatru 

 


POZNAJEMY NOWĄ TECHNIKĘ PLASTYCZNĄ – MALOWANIE NA SZKLE  (dzieci poznały legendę zwiazaną z naszym regionem „BOROWĄ CIOTKĘ”.

 


BUDUJEMY JASKINIE DLA SMOKA WAWELSKIEGO 

 


 

ROBIMY SOK OWOCOWO-WARZYWNY

 


 

SZUKAMY JESIEŃ

 


 

 ZABAWY NA PLACU ZABAW

 


 




WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2016/2017

.wzor-borowiacki IMG_5467

 

Gęsi i piórka

1. Idą gęsi gęsiego, jedna za drugą

Idą gęsi gęsiego i piórka gubią

Ref.: A za nimi fruną piórka

Gęsich piórek mała chmurka

Białe piórka, szare piórka

Piórek cała chmurka

2. Idą gęsi gęsiego, na gęsich nóżkach

Pośród trawy do stawu prowadzi dróżka

Ref.: A za nimi fruną piórka

Gęsich piórek mała chmurka

Białe piórka, szare piórka

Piórek cała chmurka

3. Płyną gęsi po stawie, jedna za drugą

Gę-gę-gę-gę gęgają i piórka gubią

Ref.: A za nimi fruną piórka

Gęsich piórek mała chmurka

Białe piórka, szare piórka

Piórek cała chmurka.

Grupa  „Gąsek” w tym roku szkolnym  powiększyła się o dwóch trzylatków i czterech czterolatków.  Jest nas 17 – 3,4,5 latków ( 12 chłopców i 5 dziewczynek). Dzieci szybko zintegrowały się ze sobą i serdecznie przyjęły swoich nowych kolegów i koleżanki do „Gąskowej  rodzinki”. Troskliwie opiekują się młodszymi kolegami, pomagają sobie wzajemnie, włączają do wspólnej zabawy. Chętnie uczą się zgodnego zachowania  w grupie. Bardzo lubią słuchać bajek i opowiadań, wykonywać prace plastyczne z zastosowaniem różnych technik  np. masa solna, papierowa… bawić się, rozwijać swoje zdolności i zainteresowania. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia, dzięki którym dzieci stają się bardziej otwarte na otaczający ich świat. :-) 


Pod koniec roku szkolnego wybraliśmy się na frytki do restauracji „Pod sosną”. :-) 

 

 


Kolejnym gościem, który w ramach akcji „Popołudnie z bajką”odwiedził w dniu 21.06.2017 naszą grupę była Pani Arleta Schiller mama Ignasia.

Przeczytała  dzieciom wybrane utwory z „Księgi bajek”. Pani Arleta, czytając utwory z dzieciństwa wspaniale wprowadzała dzieci w kolejne bajki. Na zakończenie spotkania dzieci podziękowały Pani Arlecie oraz zrobiliśmy wspólne pamiątkowe zdjęcia. Spotkanie zakończyło się  miłą niespodzianką dla dzieci przygotowaną przez mamę Ignasia. Bardzo dziękujemy za czas spędzony w grupie „Gąsek”. :-)  :-) 

 

 

 

 


Gąski  bardzo  lubią  książki, a najbardziej te czytane przez rodziców dlatego 30 maja w ramach   „Popołudnia z bajką” odwiedził nas tata Julka pan Marcin Ossowski,

który przeczytał bajkę  „Księżniczka na ziarnku grochu” oraz  „Piękna i Bestia”. Dzieci z  ogromnym zainteresowaniem śledziły przygody tytułowych bohaterów, odpowiadały na pytania dotyczące opowiadań oraz kolorowały obrazki „Pięknej i Bestii”.  Na zakończenie spotkania „Gąski” wręczyły panu Marcinowi podziękowania w formie dyplomu, zakładkę do książki oraz zrobiliśmy wspólne pamiątkowe zdjęcia.

Serdecznie dziękujemy  :-)  :-)  :-) 

 


 

DZIEŃ RODZINY

 


 12 maja  „Gąski” uczestniczyły na zajęciach w bibliotece. :-) 

 


WKRÓTCE WIELKANOC

Dzieci w dni poprzedzające Święta Wielkanocne, przygotowywały dużo ciekawych świątecznych rozmaitości.

 


 

WYCIECZKA DO LASU

„Gąski” 4. kwietnia wybrały się na wycieczkę do lasu. Spotkanie rozpoczęło się pogadanką z leśniczym – Panem Tomaszem Kozińskim tatą Łukaszka na temat poszczególnych etapów powstawania lasu. Następnie leśniczy pokazał dzieciom  narzędzia (kosztur, szpadel), sposób przechowywania sadzonek oraz zademonstrował jak należy  prawidłowo sadzić drzewka. Po instruktażu chętne dzieci mogły spróbować samodzielnie posadzić drzewka. Przedszkolaki dowiedziały się także, dlaczego niektóre drzewa w lesie są wycinane, zobaczyły jak wyglądają drzewa zaatakowane przez szkodniki oraz jak wygląda ścięte drzewo czyli drewno i miejsce po jego ścięciu (zrąb). Poznały nazwy niektórych drzew, ich wygląd. Wiedzą co to remiza i dlaczego są ogrodzone niektóre grupy drzewa w lesie. Dużą atrakcją dla chłopców  było zobaczenie z bliska maszyn wykorzystywanych do pracy w lesie. Na zakończenie wycieczki dzieci otrzymały od pana Tomka soczek i leśne pamiątki – kolorowanki o ptakach, owadach…. :-) Zajęcia te uświadomiły, że przyrodę leży szanować i o nią dbać bo ma ona ogromne znaczenie dla NAS i zwierząt.
Pełne wrażeń wróciliśmy do przedszkola. 😛 

                Serdecznie dziękujemy panu leśniczemu Tomaszowi Kozińskiemu za przekazaną wiedzę, poświęcony czas i miłe spotkanie. :-)  :-)  :-) 

 


 

ZAJĘCIE OTWARTE    

3. kwietnia  odbyło się zajęcie otwarte z udziałem rodziców. Zajęcie było przeprowadzone metodami: Odimiennej nauki czytania i pisania I. Majchrzak, Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, elementami metody aktywnego słuchania muzyki B. Strauss oraz elementami kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona. Dorośli mieli okazję aktywnie uczestniczyć w zajęciu wspólnie ze swoimi dziećmi. 😉 


Pani Ewa Kozińska mama Łukaszka  odwiedziła naszą grupę  31 marca w ramach „Południe z bajką”.

Przyniosła ze sobą kilka książek, dzieci wybrały do przeczytania  historię  małej myszki: Tupcio Chrupcio „ Jest kłamczuszkiem „, „Nie chce jeść” oraz przygody smerfów – „Smerfny rycerz”.  Dzieci z wielkim zainteresowaniem i uwagą śledziły przygody bohaterów bajek. Dziękując pani Ewie za spędzony miło i ciekawie czas dzieci wręczyły laurkę i pamiątkową zakładkę.

Serdecznie dziękujemy 😉 

 

 

 


SPOTKANIE Z KUCHARZEM

Na kolejne spotkanie dotyczące tematu „Nasze zdrowie” grupę „Gąsek” odwiedził niecodzienny gość – Kucharz  Pan Grzegorz Knut nauczyciel Technikum Gastronomicznego w Tucholi, a osobiście tatuś Wiktorii i Klaudii. Pan Grzegorz zaprezentował strój oraz przybliżył dzieciom zawód kucharza. Zachęcał do spożywania zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału,  picia wody oraz do ograniczania spożycia słodyczy, chipsów. Dzieci rozpoznawały przygotowane przez pana Grzesia produkty i je nazywały. Uczestniczyły  w quizie „Jem zdrowo”, gdzie wykazały się dużą wiedzą.  Po części teoretycznej  dzieci przystąpiły do praktyki – działania. Znając zasady i etapy przygotowania posiłków : mycie rąk, mycie owoców itp. Z pomocą pana Grzesia dzieci własnoręczne, obierały, kroiły i nakładały kawałki owoców na patyczki tworząc kolorowe szaszłyki. Po wykonaniu zdrowych owocowych szaszłyków pan Grześ pokazał dzieciom jak można wykonać owocowe dekoracje np. zwierzątka, łabędzia i jeża. Do smacznych, kolorowych szaszłyków pan kucharz przygotował odżywczy sok owocowo-warzywny, który dzieci wypiły z apetytem.

Dziękujemy bardzo za poświęcony nam czas, cenne informacje i smaczne owoce. :-) 

To była ciekawa i pyszna wizyta.  😛 

 

 

 


WYCIECZKA DO PRZYCHODNIA ZDROWIA

15 marca dzieci z grupy „Gąski” wybrały się z wizytą do Przychodni Zdrowia w Śliwicach, gdzie spotkały się z pielęgniarkami: panią  Elżbietą Landowską i panią Danutą Kobierską. Wycieczka została zorganizowana w związku z realizacją tematu kompleksowego  „Nasze zdrowie”. Zwiedziliśmy   gabinet  zabiegowy  i rehabilitacyjny. Panie pielęgniarki w bardzo ciekawy sposób opowiedziały nam, na czym polega Ich  praca i praca  lekarza. Dzieci dowiedziały się również jak ważne dla zdrowia są szczepienia, odpowiedni ubiór, dbanie o czystość osobistą i zdrowe odżywianie. Panie uświadomiły również dzieci, że sami nie mogą brać leków znajdujących się w domowej apteczce. „Gąski” poznały wyposażenie gabinetu zabiegowego i lekarskiego , a także narzędzia i urządzenia  jakimi posługują się  panie w swojej pracy np. strzykawki, igły, kroplówki, bandaże, ciśnieniomierz, stetoskop i wiele innych ciekawych rzeczy. Dzieci miały okazję zważyć się i zmierzyć, niektórzy za pomocą stetoskopu posłuchali jak bije serce, to wzbudziło ogromne zainteresowanie. Serdecznie dziękujemy  pani Elżbiecie i pani Danucie za miłe przyjęcie i poświęcony nam czas.

Po spotkaniu z paniami pielęgniarkami dzieci odwiedziły kolejny gabinet-  rehabilitacji. Tam  przywitała  na nas pani rehabilitantka Alicja Cielepa, która  opowiedziała  dzieciom na czym polega jej praca. Dzieci mogły obejrzeć wnętrze gabinetu, poznać działanie niektórych urządzeń rehabilitacyjnych. Dowiedziały się również, jak ważne jest dbanie o swoje zdrowie, utrzymywanie prawidłowej postawy. Największą frajdą dla dzieci była możliwość różnych ćwiczeń, podskoków w sali  na dużych materacach i różnych urządzeniach.

                         Dzięki tym spotkaniom dzieci z pewnością  będą bez lęku przekraczać progi gabinetów w Przychodni Zdrowia.

Za spędzony miło i ciekawie czas :-) serdecznie dziękujemy :-) 
 PANIOM:

ELŻBIECIE, DANUCIE, ALICJI  I EMILII  :-) 

W GABINECIE ZABIEGOWYM

W GABINECIE REHABILITACJI


Kolejnym gościem „Popołudnia z bajką” była mama Julii pani Anna Muzioł, która przeczytała dzieciom bajki: „Siostrzyczka Aloniuszka” oraz „Czarodziejka”. Dziękujemy za miło i ciekawie spedzony czas z bajką 😉 

 


BAL KARNAWAŁOWY 😛 

 

 

 


„Popołudnie z bajką” panią Magdaleną Banach mamą Marcela


PRZEDŚWIĄTECZNE  UCIECHY

„Gąski” w przedświąteczne dni przygotowywały dużo ciekawych świątecznych rozmaitości. Wspólnie z zaproszonym gościem Panią Katarzyną Kwaśniewską wykonały pierniki. Wszystkie dzieci ochoczo i z pełnym zaangażowaniem ugniatały, wałkowały  ciasto i wykrawały  pierniczki różnych kształtów przy pomocy foremek. Po ostygnięciu  dekorowały pierniczki różnokolorowymi lukrami i barwnymi posypkami przygotowanymi przez panią Kasię.  Przygotowanie ciasteczek bardzo się dzieciom podobało, a w przedszkolu unosił się wspaniały aromat pieczonych  pierniczków. Na zakończenie spotkania pani Kasia, podarowała każdemu dziecku przygotowane przez siebie pierniczki w kształcie bombki oraz robione z szyszek ozdobne choineczki. Serdecznie dziękujemy, za tak ciekawie i aktywnie spędzony czas. Dziękujemy :-) 

 

Choinkowe bombki

 

 

Bożonarodzeniowe kartki

 


 

SPOTKANIE W BIBLIOTECE 

 

 

 


 

„Popołudnie z bajką” z mamą Oliwiera i Fabiana panią Anią Różek

 


Kolejnym gościem, który w ramach „Popołudnia z bajką”odwiedził w dniu 16.11.2016r. naszą grupę była Pani Karolina Główczewska mama Olka.

Pani Karolina na to spotkanie przyniosła książkę z bajką „Roszpunka”. Dzieci z wielkim zaciekawieniem wysłuchały bajki, a także oglądały kolorowe ilustracje. Mogły wcielić się w rolę Roszpunki w zabawie pantomimicznej. „Gąski” ciepłym uśmiechem, radością dziękują za kolejne, miło i ciekawie spędzone „Popołudnie z bajką”, wręczając zakładkę do książki
i podziękowania. Dziękujemy :-)

 

 


 

„POPOŁUDNIE Z BAJKĄ”

W roku szkolnym 2016/2017 grupa „Gąsek” realizuje program własny autorstwa nauczycielki Anny Mania „Bohaterowie bajek bawią i uczą”, którym jednym z głównych celów jest promowanie wśród  najmłodszych dzieci czytania bajek, jako sposobu do rozwijania ich zainteresowań czytelniczych, kształtujących ich rozwój, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego młodego człowieka. Jednym z działań jest czytanie bajek przez  Rodziców i zaproszonych gości co najmniej raz w miesiącu tzw. „Popołudnie z bajką”. Zaproszeni goście poprzez czytanie bajek będą zachęcać najmłodszych do korzystania z  książek jako wspólnego spędzania wolnego czasu z rodzicami, opiekunami i kolegami.

Pierwszym z zaproszonych rodziców była mama Mirka i Wiktora, która przeczytała książeczkę z serii o „Kubusiu Puchatku”. Po wysłuchaniu bajki dzieci odpowiadały na pytania dotyczące przygód bohaterów oraz wykonały pracę plastyczną. Na zakończenie „Gąski” wręczyły pani Joasi podziękowanie i zakładkę do książki.

Dziękujemy za tak miłe spotkanie :-)  :-)  :-) 

 


Spotkanie z policjantem


 

Masa papierowa:

Dzieci próbowały zrobić – ugniatać  masę papierową. Rozwijały i pobudzały wyobraźnię oklejając nią słoiczki. Świetna zabawa :-) 


Zabawy  matematyczne wg  programu „Klucz do uczenia się” G.Doyla i N. Veraksa


W bibliotece

W ramach realizacji programu „Bohaterowie bajek bawią i uczą” 21 września dzieci odwiedziły Bibliotekę Gminną w Śliwicach.

Dzieci poznały pracę bibliotekarki oraz księgozbiór. Panie zapoznały  dzieci z zasadami zachowania się w bibliotece, opowiedziały w jaki sposób wypożycza się książki oraz jak należy o nie dbać. Zachęcały dzieci do przychodzenia wraz z rodzicami i wypożyczania książek. Gąski z wielkim zainteresowaniem oglądały różne ciekawe książki, słuchały wierszyków oraz układały układanki. Na koniec spotkania dzieci wypożyczyły ciekawe bajeczki, których będą słuchać podczas bajkoterapii w przedszkolu.

Serdecznie dziękujemy za takie miłe i ciekawe spotkanie.

 

 

 



ROK SZKOLNY 2015/2016

IMG_9860

Idą gąski jedna, druga

do nich trzecia oczkiem mruga.

Gdy już wszystkie się zebrały,

To gęsiego wędrowały.

Dokąd idzie gęsia paczka?

Do  „PRZEDSZKOLA

BOROWIACZKA”.  :-) 

 

 „GĄSKI” – to wspaniała paczka 3-4latków, która  od września rozpoczyna swoją przedszkolną przygodę w „Borowiaczku”. Szybko zaprzyjaźniliśmy się ze sobą i  zaadaptowałyśmy  w nowym środowisku.  Dużo czasu poświęcamy na wspaniałą wspólną zabawę, podczas której uczymy się wielu nowych i ciekawych rzeczy. Lubimy zabawy samochodami oraz budować przeróżne budowle podczas zabaw konstrukcyjnych . Wiele rzeczy, które robimy są dla nas nowością. Choć jesteśmy jeszcze mali chętnie poznajemy nowe zasady współżycia w grupie rówieśniczej. Bierzemy udział w różnorodnych zajęciach, podczas których poznajemy otaczający nas świat… Lubimy malować, rysować, lepić z plasteliny… oraz zabawy rytmiczno-ruchowe w naszej sali. Dużo radości sprawiają nam spacery po najbliższej okolicy oraz zabawy na placu przedszkolnym, gdzie spotykamy naszych starszych kolegów i koleżanki, z którymi się wspólnie wesoło bawimy. 😀 


Gąski wybrały się  z grupą „Marchewek” na lody i plac zabaw. :roll: 

22.06.2016r.

 


 

Wesołe „Gąski”  na frytkach w restauracji „POD SOSNĄ” 😛 

16.06.2016r.


ZABAWY BADAWCZE ……OPTYKA 😆 


Odkrywamy ………   MECHANIKA 😀 

 


Zakładamy hodowlę roślin w kąciku przyrody.

 

Dzieci dowiedziały się, czego rośliny  potrzebują do życia oraz poznały etapy rozwoju . Samodzielnie wsypywały ziemię do doniczek, sadziły cebulę oraz siały fasolę, groszek, słonecznik. Gąski pamiętają o pielęgnowaniu założonych hodowli. Po kilkudniowej obserwacji roślin w sali – część hodowli (doniczki ze słonecznikiem) dzieci  zabiorą do domu przesadzając do ogrodu. Zadaniem dzieci będzie dalsza obserwacja  wzrostu i rozwoju słonecznika.

 

 


 11.04.  spacer do ogrodu – „Poznajemy pracę ogrodnika”.

 

Gąski obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie: kwitnące drzewa, wschodzące maliny, szczypiorek, lubczyk, chrzan,  rabarbar itp…  Poznały prace wykonywane w ogrodzie wiosną np. przekopywanie, grabienie ziemi, sianie itp…. oraz narzędzia. 

 

 


 

W tygodniu poprzedzającym WIELKANOC dzieci rozwijały swoje zdolności manualne w różnych technikach plastycznych. Wykonywały koszyki ozdabiając je wg własnych pomysłów, wycinały trawkę, wyklejały papierowe pisanki oraz malowały styropianowe figurki i wydmuszki jajek. „Gąski” także gościły w grupie „Groszków”,  gdzie zapoznały się z etapami wykonywania babeczek wielkanocnych. :-)  😎 

 

 


 

„Mali odkrywcy” poznają  -Magnetyczność

Dzieci po przeprowadzonych  doświadczeniach 7 marca, dowiedziały się czym są magnesy i siła magnetyczna. Nauczyły się rozpoznawać przedmioty magnetyczne i niemagnetyczne. Dowiedziały się także od czego zależy siła danego magnesu, który potrafi przyciągać metalowe przedmioty zanurzone w wodzie i takie, od których dzieli go warstwa szkła. Sprawdzaliśmy także czy magnes poradzi sobie, także z papierem… Najwięcej frajdy dzieciom sprawiły samochodowe i łódeczkowe wyścigi. W trakcie zabaw z magnetycznymi łódeczkami przekonaliśmy się, że magnesy potrafią przyciągać przedmioty na odległość. Podsumowując, dowiedzieliśmy się, że magnes to naprawdę wyjątkowy przedmiot. :-)  :-) 

 


 

„Mały medyk”

16 października  rozpoczęliśmy cykl spotkań pt.: ,, Mały medyk”. Raz w miesiącu dzieci uczestniczą w zajęciach z zakresu pierwszej pomocy. „Gąski” spotkały się już sześć razy z panem Piotrem Popa, który prowadzi z nami zajęcia. Poznały już numery alarmowe, wyposażenie torby medycznej. Dowiedziały się jak postępować i zachować się w sytuacjach, gdy ktoś traci przytomność oraz co zrobić, gdy się skaleczymy. Dzieci  ćwiczyły pozycje boczną, tzw. pozycja bezpieczna. Zadawały pytania osobie poszkodowanej: Czy słyszysz mnie?…. Sprawdzały oddech u kolegi czy koleżanki. Miały okazję posłuchać bicia serca przez stetoskop. Gąski  uczyły się podstaw z zakresu reanimacji i sprawdzały swoje siły na fantomie oraz zapoznały się z urządzeniem medycznym – defibrylatorem.

 

 


 

„Mali odkrywcy” :-)  –  26 lutego przeprowadzaliśmy  badania, doświadczenia związane z AKUSTYKĄ .

 

 

 


Dzień Babci i Dziadka

 Dnia 23 lutego miało miejsce spotkanie babć i dziadków z wnukami w grupie „Gąsek”. Dzieci okazały swoim bliskim szacunek oraz podziękowały za miłość, cierpliwość ….. :-) Dziękujemy wszystkim rodzicom, którzy zaangażowali się w organizację i pomoc podczas uroczystości.  😀 

 


 Zamieniamy się w „małych odkrywców” – wykonujemy doświadczenia i eksperymenty z WODĄ

 

 


 

Gąski uczestniczyły w zajęciach prowadzonych metodą projektów badawczych  realizując temat „DRZEWO”

Prezentacja -Projekt badawczy DRZEWO dzieci 3-4letnie – Gąski 

 

 


BADAMY  I ODKRYWAMY TAJEMNICE „POWIETRZA”- jesteśmy „MAŁYMI ODKRYWCAMI”


 

Spotkanie z leśniczym panem Tomaszem Kozińskim


 Dary jesieni – owoce i warzywa

12.10. – Dzieci wybrały się na jesienną wycieczkę do sadu i ogrodu warzywnego, gdzie mogły zobaczyć warzywa oraz drzewa owocowe. GĄSKI chętnie obserwowały, nazywały, dotykały różne gatunki warzyw i owoców. Owocowo – warzywne  zbiory dzieci zabrały ze sobą do przedszkola.  Podczas wycieczki mieliśmy okazję przypomnieć sobie zasady bezpiecznego zachowania podczas pieszej wycieczki. 


Realizując temat kompleksowy „Jesteśmy Borowiakami”; 21.09. – dzieci gościły w swojej sali swych starszych kolegów. Mali borowiacy  ubrani w stroje borowiackie przedstawili się wierszem „Jestem sobie Borowianka oraz Sómy małe gzuby.” Gąski miały okazję zobaczyć i posłuchać nazw elementów garderoby stroju borowiackiego mówionych w gwarze borowiackiej np. podołek, portki – buksy, westka…