Kózki

WITAMY ROKU SZKOLNYM  2019/2020

P1080267


Psotna kózka

  1. Kto zjadł sałatę, kapustę, marchewkę
    I podeptał wszystkie grządki,
    przewrócił konewkę?

Ref:
Cztery nogi i dwa rogi, krótka bródka.
Głośno meczy, chce się dostać do ogródka.
Cztery nogi i dwa rogi, krótka bródka
Zjada wszystko, co napotka  psotna kózka.

  1. Kto ogryzł drzewka, poszarpał słomiankę
    I zjadł kwiaty kolorowe,
    co rosły przed gankiem.

Ref: Cztery nogi i dwa rogi,
krótka bródka…………….

  1. Kto zepsuł płotek i kto pogryzł miotłę,
    Kto wyskubał całą trawę,
    co rosła pod płotem.

Ref: Cztery nogi i dwa rogi,
krótka bródka……………

   „KÓZKI” – to  w tym roku szkolnym grupa dzieci 4 – 6 letnich.

Do grupy dołączyło 5 dzieci 4 – letnich.
Starsze dzieci starają opiekować się młodszymi dziećmi, aby w nowym miejscu czuły się dobrze.
19 dzieci, to najstarsze przedszkolaki mające 6 lat.
Chłopcy mają na głowach  kapelindry,
 a dziewczynki wianki.


 

Witajcie Kochani

Mam nadzieję, że zrobiliście niespodzianki swoim mamom i uszczęśliwiliście je tym.
Teraz pora na kolejną porcję zabaw i zadań. Dzisiaj będzie muzycznie i nie tylko.

 

1. Zapraszam na zabawy z rytmiki. Dzisiaj lekcja 4. (kto nie uczestniczył w lekcjach 1,2 i 3 łatwo może je oszukać bo są dostępne na kanale YouTube, lub bezpośrednio klikając na kanał programu „ W podskokach”
Lekcja 4 – Ćwiczenia z liczeniem W PODSKOKACH
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

2. Dzisiaj poznajemy ostatnią literkę przeznaczoną do nauki w programie „Plac zabaw” – TO LITERKA – H, h. A skoro dzisiaj muzycznie, to chcę przedstawić wam instrument, który właśnie zaczyna się na h. Zapraszam:
Prezentacja harfy:
https://www.youtube.com/watch?v=6Aj-CB8sI9I

 

A oto dzieci, które uczą się grać na harfie i odnoszą już spore sukcesy:
ZARINA ZARADNA – 1 miejsce (Miłość Kreatywna) na konkursie harfowym w Łodzi. https://www.youtube.com/watch?v=9TESuGcXwHM
lub nieco starsza Przezdolna harfistka Marcelina Dąbek – ma 12 lat, a od 6 roku życia gra właśnie na harfie
https://www.youtube.com/watch?v=TvWwkbLSHuI

 

3. A teraz poznamy zapis głoski h, czyli literę H i h

alfabet dla dzieci, nauka literek dla dzieci, alfabet po polsku, litera H
//www.youtube.com/watch?v=tZjEIqfKJ-s
Nauka pisania liter. Literki – alfabet polski – literki h i j.
https://www.youtube.com/watch?v=vtymVPdwi6U

 

4. Zadania dla 6 latków: książka str.16, 17 oraz 20 (z obu stron), krzyżówka w załączniku str. 2 i 3
4 latki: karty w załączniku str. 1 i 3

 

5. Zabawa – gra: „Szukaj wyrazów rozpoczynających się literą h” Gra polega na klikaniu w krety – tylko w te, na których jest umieszczony obrazek i wyraz, który rozpoczynają się literą h.
https://wordwall.net/pl/resource/2553881

 

do pobrania: karta pracy 28.05 

 

 

 

 


 

Dzień dobry Kózki.
Witam Was kochani – dzień przed Świętem Waszych MAM.
Tak niewiele czasu zostało …..a więc pora zabrać się do pracy. Mam nadzieję, że ktoś z dorosłych w Waszym domu włączył Wam piosenki o MAMIE i którąś wybraliście, aby się jej nauczyć, a może udało się też nauczyć wierszyka z pomocą taty???
A więc piosenka i wierszyk był, teraz pora na laurkę:

1. Zrób laurkę dla swojej MAMY – w załączniku (str.1) odnajdziesz serce ze słowami z piosenki o mamie, jeżeli dorosły wydrukuje ci tę kartkę z sercem, możesz jej użyć do samodzielnego zrobienia laurki dla twojej ukochanej mamy. Możesz też obmyślić samodzielnie dowolną laurkę, lub inną niespodziankę, aby mamę ucieszyć.

 

2. Pamiętacie, jak uczyliśmy się grać do utworu „Marsz Radeckiego” – używając zamiast instrumentów swoich rąk i nóg. Poniżej dla przypomnienia umieszczam właśnie ten układ rytmiczno – muzyczny. Gdybyśmy byli wszyscy w przedszkolu, to na Dniu Mamy właśnie wykonalibyśmy ten utwór.
https://www.youtube.com/watch?v=rU5YX1J0XMQ&t=26s
Po przećwiczeniu, zaprezentuj mamie twoje wykonanie. Na pewno mama się ucieszy.

 

3. Teraz zapraszam na wysłuchanie utworu
Dobra to chatka, gdzie mieszka matka –Lucyna Krzemieniecka (Baśnie i bajki/słuchowisko) https://www.youtube.com/watch?v=c13RMjWSDjM.
W załączniku (str.2 i 3) dołączyłam obrazki do tego opowiadania. Podczas słuchania opowiadania wskazuj na kolejne obrazki, które ilustrują poszczególne sceny z utworu.
Jeżeli posiadacie drukarkę można wydrukować obrazki, pomieszać je i rozłożyć przed sobą. Podczas ponownego słuchania opowiadania, można układać obrazki po kolei.
Kto ma ochotę, może na koniec ułożyć pomieszane obrazki samodzielnie bez słuchania. To trudne zadanie, bo obrazków jest aż 12.
Opowiedz samodzielnie historię Jasia. Zastanów się, jakim chłopcem był dla swojej mamy? Co oznacza zwrot : „Dobra ta chatka, gdzie mieszka matka”?

 

4. Zadanie w książce dzieci 6 letnie – książka str. 24 (z obu stron), str 26 z jednej strony,
str. 27 druga strona (bukiet kwiatów)

 

5. Postaraj się o własną niespodziankę w Dniu Mamy – możesz mamie pomagać, możesz pięknie nakryć do stołu podczas wspólnego posiłku. Możesz też spełniać mamy życzenia, zwłaszcza gdy cię o coś poprosi. Bądź miły, miła w tym wyjątkowym dniu – DNIU MAMY.

 

6. Zabawy z czytaniem wyrazów – Rodzina. Kiedy zagrasz w grę słowną, możesz zmieniać sobie ćwiczenia z tymi samymi wyrazami i obrazkami. Kliknij zmianę szablonu (z prawej strony)na :połącz w pary, przebij balon, test, teleturniej. Dobrej zabawy.
https://wordwall.net/pl/resource/2507491/rodzina

 

 do pobrania: karta pracy

 

 

 


 

Witajcie Kochani

To kolejny czwartek naszego wirtualnego spotkania. Dzisiaj zapraszam do kolejnych zadań.

  1. 1.Ułóż puzzle, a domyślisz się jaką literkę dzisiaj będziemy poznawać.
    www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=37538ddd5c5d – dla młodszych dzieci
    www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=319176c9eb9a – dla starszych dzieci
  1. 2. Słowo jagoda rozpoczyna się literką j
    alfabet dla dzieci, nauka literek dla dzieci, alfabet po polsku, litera J i A
    https://www.youtube.com/watch?v=4J4B7k5yec0
  2. Gdzie słyszysz głoskę j? (aby obrazki były lepiej widoczne zrób tryb pełnoekranowy)
    Posegreguj obrazki, które głoskę
    j
    mają na początku, w środku i na końcu wyrazu.
    Dzieci młodsze na początku głoska j – samodzielnie, pozostałe z pomocą w miarę potrzeb.
    https://wordwall.net/pl/resource/1249255/gdzie-s%C5%82yszysz-g%C5%82osk%C4%99-j
  1. 3. Wykonaj zadanie na karcie pracy:
    – odszukaj drukowane i pisane literki j (karta pracy nr 1, str.1)
    – główną bohaterką zadania będzie koleżanka, której imię rozpoczyna się
    literką
    (karta pracy nr 1, str.2) 
  1. 4. Piosenki dla dzieci Jesteśmy jagódki, czarne jagódki BZYK.tv
    www.youtube.com/watch?v=2XPDxcObwrU
    – Jagódka wybrała się na spacer – wykonaj zadanie z karty pracy nr 2 – dzieci 4 letnie. (Jeżeli dziecko 6 letnie ma ochotę, to też może to zadanie wykonać)
    – Namaluj farbkami bohaterkę piosenki.
  1. 5. Zadania dla 6 latków:
    Ruletka z głoską L – zakręć kołem i odczytaj słowa
    /wordwall.net/pl/resource/998810/ruletka-z-głoską-l
    – Pod każdym obrazkiem rozsypały się literki, ułóż literki we właściwej kolejności, aby powstał właściwy wyraz: Wyrazy z literą l – przedszkole

    https://wordwall.net/pl/resource/2364081/wyrazy-z-liter%c4%85-j

  2. zadanie w książce str. 14; podręcznik str. 68 – podkreśl w tekście literki j, przeczytaj tekst na miarę swoich możliwości.
  1. 6. Kochani zbliża się Dzień Mamy, a więc zadanie już dziś:
    Prosimy o pomoc Tatusiów, lub kogoś innego poza mamą oczywiście, aby włączyć piosenkę (do wyboru, która bardziej podoba się dziecku).Dziecko nauczy się jej śpiewać, aby zaśpiewać mamie w jej święto – czyli we wtorek 26 maja
    a) Śpiewające Brzdące
    Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime

    https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA
  1. b) lub „Bardzo cię kocham mamo” Disco Kids – Do Bialego Rana (Lyric Video)
  2. http://www.youtube.com/watch?v=MW7TLjsWxG8
  3. Proponuje również wierszyk – życzenia dla mamy (dzieci 6 letnie: 2 zwrotki, 4 latki: 1 zwrotkę). Tekst piosenki i wierszyk w załączniku.
  4. Proponuje również wierszyk – życzenia dla mamy (dzieci 6 letnie: 2 zwrotki, 4 latki: 1 zwrotkę). Tekst piosenki i wierszyk w załączniku.

do pobrania: 

 

 


WITAM WAS KÓZKI

Mam nadzieję, że miło było Wam oglądać prezentację, którą dla was przygotowałam.
Bardzo dziękuję rodzinie Oskara i rodzinie Magdalenki, które zaangażowały się w uczczenie 100 rocznicy urodzin Papieża Jana Pawła II. Piękne nagrania piosenki „Nie zastąpi Ciebie nikt” w ich wykonaniu odnajdziecie na stronie poświęconej Janowi Pawłowi II.

 

Temat na dziś: Czyste powietrze wokół nas.

 

1. Na początek mała rozgrzewka i znana wam zabawa
ARAM SAM SAM (Dance)
https://www.youtube.com/watch?v=XdZ5R0Ixmlg

 

2. Dlaczego musimy zadbać o czyste powietrze? Czym jest SMOG.
https://www.youtube.com/watch?v=baJQkO9G6uk
Obejrzyj w załączniku plakat i zobacz co jeszcze powoduje zanieczyszczenie powietrza i truje nas.

 

3. „Podróż Dinusia pociągiem”  wysłuchaj opowiadania czytanego przez dorosłego i odpowiedz na pytania (załącznik str.1) 

 do pobrania załącznik: karta pracy 

Teraz posłuchaj piosenki o Dinusiu i pokoloruj obrazek który przedstawia bohatera piosenki. Możesz zaprojektować znak zakazu palenia papierosów i wręczyć go komuś kto pali.

piosenka do pobrania o Dinusiu:

 

4. Doświadczenia z powietrzem
Powietrze bez śmieci #1 – Co to jest powietrze?
https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA
Powietrze bez śmieci #2 – Jak powstaje smog?
https://www.youtube.com/watch?v=YhxtIiyW0Ms

 

5. A teraz poeksperymentujmy z powietrzem. Polecam internetową stronę z eksperymentami dla dzieci: www.dzieciecafizyka.pl – dział fizyka – eksperymenty. Odszukaj eksperymenty z powietrzem ( tam odnajdziesz dokładny opis eksperymentu oraz filmik), wybierz taki, który chcesz wykonać. Napiszcie mi, jaki eksperyment wykonaliście.

 

A to propozycje podobnych eksperymentów:

Eksperymenty z powietrzem (Jak znaleźć powietrze?)
https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU
Jak wykonać balon o „napędzie rakietowym”
https://www.youtube.com/watch?v=EQvkQ9Iz44g

 

6. Zadania dla 6 latków: książka str. 10 (z obu stron)

utrwalenie liter f – czytanie wyrazów, fragmentów tekstu lub cały tekst (podręcznik str67)

 

 


 

 

A oto kolejne zadania dla przedszkolnych KÓZEK

Temat przewodni: KSIĄŻKA

1. Zapraszam was do wysłuchania i obejrzenia przygotowanej przeze mnie prezentacji, z której dowiecie się, jak powstaje książka.

Po obejrzeniu prezentacji proszę zadać dziecku pytania:
Jak nazywa się ktoś, kto pisze książki /autor, pisarz, poeta/
Jak nazywa się osoba tworząca ilustracje do książki? /ilustrator/
Jak nazywa się miejsce, w którym pracuje się nad opracowaniem książki w całości /wydawnictwo/
Jak nazywa się miejsce, w którym wydrukuje się wiele książek, gotowych do sprzedaży? /drukarnia/
Gdzie możesz kupić książkę? /w księgarni/, a gdzie ją wypożyczyć? /biblioteka/

 


2. Wykonaj teraz zadanie z załącznika str. 2


3. Dowiedz się jak należy dbać o książki, to ważne!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE
źródło: przedszkolankowo.pl

4. Wykonaj zakładkę do książki:

http://przedszkolnyartysta.blogspot.com/2015/03/zakadki-do-ksiazek.html
źródło: przedszkolankowo.pl

5. Teraz przeczytaj wyrazy oznaczające postaci z bajek z załącznika str1.

Połącz wyraz z odpowiadającym mu obrazkiem. Młodszym dzieciom czyta rodzic sylabami lub głoskując.
Dzieci 6 letnie zadania w książce str. 6, 7, 8, 9, (codziennie jedna lub dwie kartki, w zależności od możliwości dziecka)

6. Zabawa – Na ziemi zostaje zabawa ruchowo- muzyczna

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

7. Wasza ulubiona bajeczka o Tupciu Chrupciu – „Precz z regułami”

Jak ważne są w domu reguły i zasady przekonał się o tym nasz bohater.
https://www.youtube.com/watch?v=MdJPmmVliCg

 

Mama Alicji pani Agnieszka, jak również ja rekomendujemy stronę
www.pisupisu.pl, gdzie można znaleźć wiele ćwiczeń w czytaniu, rozpoznawaniu liter, cyfr i inne ćwiczenia w sposób zabawowy. Proponuje poziom klasy 1, nasze Kózki na pewno świetnie sobie poradzą.

do pobrania: karta pracy 

 


Witajcie kochani.

A oto kolejne zadania dla przedszkolnych KÓZEK.


1. Zabawa muzyczna przy znanej dzieciom melodii „Clap, clap”

https://www.youtube.com/watch?v=vq2FvUVWtaE


2. Wprowadzenie znaku matematycznego “>, <, =”

Krokodyl
https://www.youtube.com/watch?v=M6Efzu2slaI

Znaki matematyczne mniejszy, większy Żaby akrobatki (50sek)

https://www.youtube.com/watch?v=NBAiuJ6O6Hk

Pobawcie się teraz: Dorosły poleca przyniesienia określoną ilość zabawek.

„Przynieś 5 klocków. Teraz przynieś 3 kredki” Porównuj ich ilość, nie wielkość.

Dzieci młodsze wskazują gdzie jest więcej, gdzie mniej.


Dzieci 6 letnie układają pomiędzy zgromadzonymi przedmiotami odpowiedni znak matematyczny używając patyczków, pasków papieru. Możecie bawić się tak samo używając 2 kostek do gry i grać w parze – Kto wyrzucił większą ilość oczek?


Dla 4 –latków zadanie z załącznika str.1

Dzieci 6 letnie zadanie z załącznika str 2 i 3, oraz w książce str. 4

3. Zabawy ruchowe na powietrzu

Bieg na czas. Wyznacz start i metę. Mierz czas biegu stoperem każdego uczestnika, innym razem powtórz bieg i zobacz, czy ktoś z uczestników biegu poprawił swój czas.
Inna zabawa na czas – zbieranie do wiaderka różnych podwórkowych przedmiotów w określonym czasie. Przeliczanie ilości zebranych przedmiotów.
Głupi Jaś – Dwie osoby stojące naprzeciw siebie rzucają do siebie piłkę. Trzecia osoba ustawia się twarzą do rzucającego i próbuje przechwycić piłkę. Może to zrobić wtedy, gdy rzut będzie niecelny i piłka upadnie, lub gdy, podskakując wysoko, złapie ją. Kiedy „głupi Jaś” przechwyci piłkę, zamienia się miejscem z dzieckiem, które właśnie rzucało.
Skoki przez drabinkę. Wykonaj drabinkę, np. z patyków, pasków papieru, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
Utrwalanie kierunków: na lewo, na prawo, z tyłu, przed tobą, nisko – wysoko: Dorosły wydaje polecenie: co znajduje się po twojej lewej stronie, co za tobą, co po prawej stronie – dziecko wymienia obiekty, przedmioty.

4. Na łąkach można spotkać żurawie, bociany.

Wykonaj bociana: dzieci 6 letnie karta pracy nr 46, dzieci młodsze propozycja w załączniku str.3 (ale inne pomysły oczywiście wg własnej inwencji).
Obserwujcie przyrodę wokół Was. Może dostrzeżesz coś ciekawego?

Dzieci 6 letnie – utrwalamy znajomość cyfr od 1-10: karta pracy nr 52;

Zagraj w bingo: karty pracy nr 40 i 41.  

do pobrania: karta pracy 

 


 

Witajcie Kózki

To już maj. Dziękuję za wasze nadesłane zdjęcia, na których widać Waszą dumę z tego, że jesteście Polakami. Wasze zdjęcia znajdują się pod zadaniami. A teraz pora na kolejną porcje zabaw i zadań. Zapraszam Was na bardzo fajne zajęcia rytmiczne „W podskokach”, ćwiczenia oddechowe. Poznamy dziś kolejną literę „F,f”, utrwalimy znajomość figur geometrycznych, trochę poćwiczymy.

1. Na początek trochę ruchu i muzyki. Zapraszam do 3 lekcji rytmiki, w której utrwalicie to, co było na lekcji 1 i 2. W filmie zostały przedstawione wartości rytmiczne nut i pauz oraz zabawy i ćwiczenia muzyczno-ruchowe. Życzę wam dobrej nauki i zabawy. W załączniku na str. 2 znajdziecie wartości nut, o których jest mowa w lekcji. Podczas nauki możecie wskazywać, o której nucie jest mowa.
Lekcja 3 – Wartości rytmiczne W PODSKOKACH
https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U

 

2. Ćwiczenia oddechowe.
Dla dzieci starszych – gra planszowa „Dmuchanka” – kart nr11.
Dla dzieci młodszych proszę przygotować: słomkę do dmuchania, lekki guzik.
Wyznaczcie start i metę na blacie stołu. W zabawie najlepiej, jak mogą brać udział dwie osoby. Wygrywa ten, kto pierwszy za pomocą słomki przesunie swój guzik na metę.

 

3. Wprowadzenie małej i wielkiej litery f, F.
* Wysłuchaj „Piosenki o Literkach E i F” i zwróć uwagę, jak wygląda literka F i czym różni się od literki E
Piosenka o LITERKACH E i F || DrobNutki || Piosenki DLA DZIECI

https://www.youtube.com/watch?v=e5pRuzVeyYA

 

* Popatrz jak pisze się literki: f, F w filmiku „Nauka pisania literek” i poznaj kilka wyrazów, które zaczynają się od tej litery
https://youtu.be/2fOC-Cd8qjY

 

*Wykonaj zadanie z załącznika str.1 – tam znajdziesz opis, jak je wykonać.

 

*A teraz zapraszam was do wykonania testu, który dla was przygotowałam: skopiuj link i rozwiąż test. Jeżeli nie uda ci się rozwiązać poprawnie testu za pierwszym razem, spróbuj ponownie. DOBREJ ZABAWY.
https://forms.gle/3eHwFQhrEGzhEADb6

 

*Na zakończenie – bohaterami litery F są: Franek i Fabian (załącznik str. 3)
Przy fotografiach kolegów są ich imiona. Waszym zadaniem jest pokolorowanie literek z ich imienia w takim kolorze, jaka jest ramka wokół ich zdjęcia: Franka – zielona, Fabiana- niebieska. Ciekawe, czy odszukacie literki imion kolegów bez patrzenia na zapis ich imion.

Dzieci 6 letnie – zadanie w książce nr 4 – str. 5 i 10 (jedna i druga strona)

 

4. A teraz trochę ćwiczeń ciała:
Potrzebne są karty do zabaw ruchowych – karta nr 1(dzieci 6 letnie)
Wylosujcie kartę i wykonajcie ćwiczenie wg obrazka na karcie.
Dla dzieci młodszych karty obrazkowo – ruchowe w odrębnym załączniku

 

5. Utrwalamy figury geometryczne
Dzieci 6 letnie – karty pracy 34,35,36. Zapytaj dziecka na początku o nazwę figur.
Dorosły wydaje polecenia: wyłóż wszystkie kwadraty, wyłóż wszystkie małe kwadraty, wyłóż wszystkie małe, zielone kwadraty. Im podajemy więcej cech, tym zadanie jest trudniejsze. Można bawić się na różne sposoby. Inny- ułóż coś używając tylko prostokątów, ułóż coś używając kwadratów i trójkątów. Na zakończenie niech dziecko stworzy obrazek używając jak najwięcej figur. Ciekawe jakie figurowe obrazy stworzycie.

 

Dzieci młodsze mogą użyć przedmiotów o kształtach figur, które mają w domu, lub klocków. Można tez wyciąć dziecku z kolorowego papieru.

 

Dla chętnych 6 latków – można bawić się w memory (kart 50) obrazkowo – wyrazowe.
Ćwiczcie pamięć wzrokową i czytanie prostych słów.

do pobrania:  

 

 

 


Witam serdecznie Kózki

To już maj. Robi się coraz cieplej i jest prawdziwie wiosennie.
Właśnie minął majowy weekend, podczas którego miały miejsce ważne święta.
1 maj – to Święto Pracy, oraz rocznica przystąpienia Polski do Unii Europejskiej,
2 maj – Święto Flagi, 3 maj – Święto Konstytucji , a 4 maja swoje święto mają strażacy – Dzień strażaka. Jeżeli macie w rodzinie kogoś, kto jest strażakiem
złóżcie mu dzisiaj życzenia z tej okazji.
Temat przewodni dzisiejszego dnia: POLSKA MOJA OJCZYZNA

  1. 1.Kalendarz majowy – (załącznik str.1), aby nadal utrwalać nazwy dni tygodnia i zobaczyć jak upływają dni skreślajcie codziennie każdy dzień. Trochę musimy nadrobić – od 1 do 4 maja.
  1. 2.Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały
    https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A&t=7s
    Proszę aby dorosły zadawał dziecku pytania na temat wysłuchanego odcinka. Rodzicu zobacz, czy dziecko koncentrowało się podczas słuchania i oglądania, ile zapamiętało? Powtórz oglądanie i uszczegółów pytania o detale.
  1. 3. POLSKA – Moja ojczyzna cz.1 (+zadania dla dzieci) – utrwalenie zdobytych wiadomości z zagadkami
    https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM
  1. 4. A teraz super piosenka, którą dzieci bardzo lubią o tym, że są Polakami
    Niezwykłe Lekcje Rytmiki – Jestem Polakiem
    https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
    Tekst tej piosenki w załączniku str.2 – zachęcam rodziców do przybliżenia dzieciom tych miejsc, o których mowa w piosence( jeżeli dziecko ma ochotę) Tu na stronie to byłoby trochę za dużo.
  1. 5. Jesteście Polakami – możecie dać wyraz swojego przywiązania i dumy, że jesteście Polakami. Wykonajcie flagę Polski, albo godło, albo przy użyciu innych rzeczy, które macie w domu (np. szaliki sportowe biało – czerwone, flagi z materiału, koszulki z orłem itp.) zróbcie zdjęcie, aby było widać, że jesteście Polakami. Ja te zdjęcia Kózek – Polaków, wstawię na naszą stronę Kózek.
    Czas na przesłanie zdjęć tylko w terminie od 4 do 6 maja, aby mogły się pojawić na stronie 7 maja.
  1. 6. Siedmioletnia Maja wraz z rodzicami zwiedza Warszawę, co zobaczyła i co jej się podobało zobaczcie sami. ZAPRASZAM. To materiał także utrwalający wiadomości o Warszawie, bo nie wszyscy jeszcze pamiętają, że Warszawa to stolica Polski – Maja Zdobywa… Warszawę (2016)
    https://www.youtube.com/watch?v=RV06Kif2eiA

 

Dzieci 6 letnie zadania w książce nr 4- strony od 11 do 13
w podręczniku przyjrzyjcie się ilustracjom na stronie 68 – 69, a w tekście, którego jeszcze nie musimy czytać, bo nie wszystkie literki jeszcze znamy – odszukajcie i podkreślcie takie słowa: Polska, Wisła, do Bałtyku. Czy wiesz co one oznaczają?


Jak ktoś ma jeszcze ochotę – to filmiki o Polskich krajobrazach, pięknych miejscach w Polsce 

Polska z lotu ptaka
https://www.youtube.com/watch?v=5CS6IIJ3cLs


TVP | „POLSKA OCZAMI ORŁA” | 10 LAT POLSKI W UNII EUROPEJSKIEJ | 2004 https://www.youtube.com/watch?v=37tGTpOg0hk

do pobrania: karta pracy 4.05 

 

 


 

 

Dzień dobry Kózki
To już ostatni tydzień miesiąca kwietnia. Niestety z powodu koronawirusa nie spotkamy się przez najbliższy miesiąc. Wiem, że tęsknicie za przedszkolem i za swoimi koleżankami i kolegami. My – panie z przedszkola też za Wami bardzo tęsknimy. Jednak możemy się spotykać tu na internetowym Borowiaczku.
A w tym tygodniu rozmawiać będziemy o ekologii.

1.Dowiecie się co to jest ekologia, co każdy z nas może zrobić aby dbać o środowisko?
W kontakcie z naturą – dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

 

2. Śpiewające Brzdące – Nasza planeta – Piosenki dla dzieci 

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
Po wysłuchaniu piosenki weź kartkę, podziel ją linią na połowę.
Na jednej części narysuj, jak wygląda według ciebie świat, nasza planeta zanieczyszczona, a na drugiej części, jak wygląda, gdy o nią dbamy i jej nie zanieczyszczamy.

 

3. Od dzisiaj zaczynamy pracę w książce nr 4.
dla dzieci 6 letnich zadanie ze str. 2, 3 i strony 4 – ale tylko po drugiej stronie (gdzie jest historyjka o odpadach)
dzieci 4 letnie – karta pracy załącznik str1.

 

4. Zabawa w segregację- przygotuj 4 kartoniki. Możesz je pomalować farbkami.
jeden kartonik na żółto (to będzie pojemnik na plastik), jeden na zielono (to będzie pojemnik na szkło), jeden na niebiesko ( to będzie pojemnik na papier).
Jeżeli nie masz farbek, to możecie napisać na kartonie odpowiednie napisy, lub nakleić odpowiednie kartki w tych kolorach. Pobaw się w segregację i wrzucaj odpowiednie rzeczy to tych pojemników.

Dowiedz się jak segreguje się śmieci w twoim domu

 

5. Dzisiaj kolejna litera – litera Z. Czy wiecie kto ma ją w swoim imieniu?
Zosia, Szymon, Sergiusz, a niektórzy z was odnajdą ją w swoim nazwisku.
Na literę
z to rozpoczyna się słowo ZEGAR. Dowiemy się małe co nieco o zegarach.
Historia zegara
(czas trwania 1,44min)

https://www.youtube.com/watch?v=gESdVXEUSVs
Zabawa słuchowa – Odgłosy różnych zegarów – Zgadnij jaki to zegar?
https://www.youtube.com/watch?v=Z8CK80b0B-8
dzieci sześcioletnie w luźnych kartach mają zegar (karta 12)
dzieci 4 – letnie do wycięcia w załączniku str. 2
Teraz zachęcam do nauki posługiwania się zegarem, zwłaszcza dzieci 6 letnie. Naukę odczytywania godzin zaczynamy najpierw od odczytywania pełnych godzin. Pomoże wam w tym poniższy filmik.
Nauka zegara dla dziecihttps://www.youtube.com/watch?v=FE9IWn9KMc8

 

6. Policz zegary w swoim domu – ciekawe ile ich macie???
Przypomnijcie sobie jakie i gdzie możemy zobaczyć zegary w naszych Śliwicach.

 

7. Zadanie w książkach z literą „Z” – str. 1 (jedna i druga strona)
podręcznik str.65 – tekst do czytania –
Pamiętajcie rodzice! – zgodnie z możliwością dziecka, tyle ile potrafi.

 

A teraz zadanie dla chętnych dzieci.
Wymyśl bajkę, której bohaterem będzie litera
z
Wymyśl przygody tej literki, albo czegoś, co zaczyna się na literę
z
Dorosły może spisać waszą bajkę, a Wy możecie zrobić rysunek. Wyślijcie ją do mnie. Najciekawsze pomysły znajdą się na naszej stronie.


Kolejne zadania będą już w maju, czyli 4 maja.
Pamiętajmy o zbliżających się świętach :
Święto Pracy – 1 maj, Święto Flagi – 2 maj, Święto Konstytucji – 3 maj.
Będziemy rozmawiać o nich kolejnym razem.

do pobrania:karta pracy 27.04

 

 

 

 


Dzień dobry KÓZKI


Na początek chciałabym złożyć życzenia urodzinowe Marcelinie, która obchodziła w tym tygodniu swoje 7 urodzinki. Marcelinko bądź radosna, szczęśliwa,
niech spełniają się Twoje marzenia –
100 lat!!!!


Dzisiaj kolejna porcja zdjęć koleżanek i kolegów, którzy pozdrawiają Was ze swoich domów.

A teraz czas na kolejne zabawy i zadania.

  1. 1.Pora na małą rozgrzewkę
    SKACZEMY, BIEGNIEMY – Wygibasy z naszej klasy
    https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

       I coś co doskonale znamy z porannych zabaw w przedszkolu
      Ram sam sam
       https://www.youtube.com/watch?v=k7AsdUIXR4sA

  • 2.Wprowadzenie małej i wielkiej litery ł, Ł
    W obrazku (załącznik str.2) pokoloruj literki Ł, ł. Literka jest bardzo podobna do L,l
    Na ramie obrazka zapisane są te litery: Ł, ł, L, l. czy potrafisz je odróżnić. Odszukaj wszystkie literki ł, Ł i otocz je kółeczkiem. Na tej samej stronie pokoloruj pola oznaczone kółeczkiem na niebiesko, zobacz jaki obrazek powstał. Czy wiesz dlaczego prosiłam, aby użyć koloru niebieskiego (odpowiedź – bo to spółgłoska)

         Zadanie dla dzieci młodszych (załącznik str.1) – W literce Ł ukryły się obrazki, pokoloruj te        spośród nich, które zaczynają się głoską ł.
         Zadania dla dzieci 6 letnich – książka do ćwiczeń str.35, podręcznik – str. 58,59

  • 3.Na koniec fajna zabawa „Karmimy pieska” . Wytnij pieska (załącznik str.3) oraz jego buzię (zakreskowaną linią przerywaną). Naklej go na sztywną kartkę i wytnij otwór w buzi, aby można było go karmić kośćmi (wytnij z załącznika str.4 – dzieci 6 letnie,
    str.5 – dzieci 4 letnie). Dorosły mówi jaką kość z sylabą (6latki) lub literką (4 latki) piesek ma zjeść – wkładając kość do buzi pieska. Dobrej zabawy. Można utrudnić 6 latkom i na kości zapisać wyrazy.
  • 4.Jest piękna pogoda, a więc bawcie się na dworze, wymyślcie wspólnie z rodzicami tor przeszkód. Może to być jazda na rowerze slalomem, skoki w worku do mety, skoki przez przeszkodę, rzuty prawą i lewą ręka do wiadra lub kosza. Pisz patykiem w piaskownicy lub układaj literkę ł z patyków, drewienek, czegoś co znajdziesz na podwórku – literki Ł, ł
  • 5. Ćwiczenie w dodawaniu dla 6 latków książka z ćwiczeniami str 36-37
    Można do ćwiczenia w dodawaniu wykorzystać każdą nadarzającą się okazję dnia codziennego: w domu, na podwórku
  • 6.Dla chętnych, którym podobały się kropkowe i liczbowe domki część dalsza (załącznik str.6).

 

do pobrania:karta pracy 23.04

 

 

 

 


Witam Kózki

W galerii możecie wzajemnie się zobaczyć. Oto wasze nadesłane zdjęcia. Koledzy i koleżanki pozdrawiają Was nawzajem ze swoich domów.
Miło zobaczyć Wasze uśmiechnięte buzie.


A teraz kontynuując temat o gospodarstwie kolejna porcja zabaw i zadań.

1. „Skąd bierze się mleko?”-
https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0
Jak produkowane jest mleko?
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
Na podstawie zdobytych wiadomości opowiedz drogę jaką przebywa mleko zanim trafi na twój stół: 4 latki – karta pracy: załącznik nr 1
6 latki – książka nr 3 – str.38

 

2. Zabawa –„Malowanie na mleku” ( bawiliśmy się w przedszkolu i wszystkim bardzo się podobało)
https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4gl
lub https://www.youtube.com/watch?v=egwubPAVR8s
Zamiast barwników spożywczych można zamoczyć krepę w szklance z wodą i tak uzyskać różne kolory.

 

3.Zabawy rytmiczne – lekcja 1 i 2-„W podskokach”
Lekcja 1 (4,5 minuty)
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Lekcja 2 (8 minut) https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Bardzo polecam te zabawyto taka prawdziwa rytmika, jaka odbywała się w przedszkolu

 

4. Układanie obrazka części – krówka – załącznik str. 2
dla dzieci 4- letnich 6 części
dla dzieci 6 –letnich 8 części
„Co by było, gdyby nie było mleka?” (metoda burzy mózgów)- Dziecko snuje przypuszczenia, obmyśla, co będzie konsekwencją braku mleka na świecie. Podaje jak najwięcej możliwych rozwiązań.

 

5.Zabawy ruchowe:
„Jakie mleko daje krowa?”– zabawa dla 2 lub więcej osób. Wybrane osoba jest krową, pozostałe trzymają je za palce. Dzieci pytają „krowę” „Krówko, krówko, jakie mleko dajesz?” Krowa odpowiada np. różowe, zielone, wprowadzając w błąd uczestników, dopiero na hasło białe, uczestnicy zabawy rozbiegają się i „krówka” łapie jedną osobę, która staje się teraz „Krówką”
„Ogon krowy” – zabawa dla 3 lub więcej osób. Wszyscy uczestnicy zabawy ustawiają się w rzędzie, jedno za drugim. Pierwsze jest głową (zakłada opaskę z krową), a ostatnie ogonem (dziecko trzyma w ręce ogon). Zadaniem osoby z przodu jest złapanie ogona, a zadaniem osoby z tyłu ochrona ogona przed złapaniem. uciekają, a krówka je goni. Złapane dziecko zostaje krówką itd.

 

6. Uczymy się dodawać – dzieci 6 letnie.
Przygotowanie do dodawania: Opowiadanie o liczbowych domkach – załącznik str.3,4,5 oraz zadanie w książce str.28 i 29
Bardzo fajne quizy na dodawanie znajdują się na stronie

www.wierszedladzieci.pl w zakładce Quizy

Ulubione nasze bajeczki o Tupciu Chrupciu
Nie będę jadł warzyw – Tupcio Chrupcio
https://www.youtube.com/watch?v=vZesweoh40g
Ja chcę wygrać – Tupcio Chrupcio https://www.youtube.com/watch?v=8U6hpiNnqY4

Dzieci 6 letnie mogą wykonać koszyczek (karta pracy nr 44), oraz użyć zabawkowych pieniędzy do zabawy( karta nr 10). Rodzicu zobacz czy dziecko zna nominały pieniędzy.

do pobrania: karty pracy 20.04 

 

 

 

 

 

 

 


Witajcie KÓZKI

Spotykamy się już po Wielkanocy. Mam nadzieję, że zajączek dał radę do Was przyjść i zostawił Wam niespodzianki. Ogromnie się cieszę, kiedy mama wysyła do mnie Wasze zdjęcia i mogę Was zobaczyć. Zachęcam Rodziców do przesłania do mnie waszych zdjęć, które zostaną umieszczone na naszej grupowej stronie. W ten sposób wszyscy będziemy mogli się zobaczyć, a przede wszystkim dzieci swoich kolegów i koleżanki. Oczywiście to propozycja dla chętnych rodziców, którzy nie będą mieli nic przeciwko umieszczeniu zdjęcia na stronie Kózek. Zdjęcia proszę przesłać do soboty.

 

A teraz  kolejna porcja zabaw i zadań.

  1. 1.Zajączek pochował pisanki na podwórku.
  2. Odnajdź je i policz ile ich znalazłeś. Możesz pokolorować obrazek – karta pracy w załączniku str.1
  1. 2. Poznajemy literkę G,g
    Zgromadź kilka przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „g” np. guzik, garnek, agrafka, gitara, globus, długopis, guma, gra. Wybierz kilka przedmiotów. Dorosły napisze dziecku słowo literami pisanymi na kartce, a dziecko odczytując kładzie za wybrany przedmiot. 
  2. Dzieciom 4 letnim proponuję 3 słowa, dziecko całościowo (jest to czytanie globalne) obejmuje wzrokiem wyraz i także kładzie przy wybranym przedmiocie. Dziecko określi długość słowa, położenie literki g. Dziecko zapamięta wyraz – bez jego czytania.
  1. 3. Zadania dla dzieci 6 letnich:
    Z sylab (załącznik str.2) znajdują się kolorowe sylaby. Wytnij je i ułóż wg kolorów.
    Kto ma czarnobiałą drukarkę to można zaznaczyć po wydrukowaniu kolorową kredką
    Kto nie posiada drukarki to można samemu napisać sylaby.
    Zadanie (załącznik str.3) dla chętnych dzieci. Dla dobrze czytających – tekst do samodzielnego czytania.
    Zadanie w książce ćwiczenia- str.32 (jedna i druga strona) i str.33 (tylko druga strona)
    Podręcznik str. 57, czytanie zgodnie z możliwościami dziecka

         Skoro literka G – to i zabawy z tematem gospodarstwo

  1. 4. Poznajemy zwierzęta gospodarskie.
    Zwierzęta w gospodarstwie rolnym.
    https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
    Zwierzęta na wsi część 1
    https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
  1. 5. Śpiewające Brzdące – Krówka Mu – Piosenki dla dzieci (tekst w załączniku str.4)
    https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU
    Zadaj dziecku pytania o treść piosenki, porozmawiaj o wartości odżywczej mleka i jego przetworów. Pobaw się z piosenką: poruszanie się do piosenki, na pauzę zatrzymanie; rytmiczne granie na przedmiotach wydających dźwięki itp.
  1. 6. Pobaw się w gospodarstwo.
  2. Może masz zwierzątka, albo zabawkowe gospodarstwo. Można też stworzyć samemu taką makietę, wykorzystując klocki, pudełka i to co masz w domu. Inspiracja w załączniku str. 5

do pobrania: karta pracy 16.04

 

 

 

 


 

Kochane KÓZKI
Witam wszystkich serdecznie tuż przed Świętami Wielkanocy.
Dziękuję Wam drodzy Rodzice, że pracujecie z dziećmi, że wysyłacie mi zdjęcia, a ostatnio filmiki, na których pięknie dzieci mówią wiersz „Pisanki”. Przesyłam propozycje do pracy na najbliższy tydzień, bo gdybyśmy nie mieli jeszcze wrócić do przedszkola, to kolejne zadania będą w czwartek 16.04.
A wszystkim WAM małym i dużym KÓZKOM życzę:
zanurzenia się w przeżywaniu Triduum Paschalnego w zaciszu Kościoła Domowego, radości ze wspólnego, rodzinnego świętowania, dzieciom udanego poszukiwania niespodzianek od Zajączka,
obejmuję Was wszystkich swoimi myślami. POZDRAWIAM serdecznie.

A teraz porcja zabaw i zadań:

  1. 1.Świąteczne sprzątanie. Zachęcam Was Kózki, abyście pomogły rodzicom w przedświątecznym sprzątaniu – możecie to zrobić w swoim pokoju.
    Zobacz jakie przygody w związku z porządkami miał kot Filemon

    https://www.youtube.com/watch?v=8jAwhh9U81M
    Zachęcam też do oglądania naszej ulubionej bajki o Tupciu Chrupciu. Proponuje na początek „Ja tego nie potrafię – Tupcio Chrupcio” – to ważne aby wzmacniać w dzieciach poczucie wartości, zachęcać do podejmowania prób, wysiłku, aby być blisko dziecka i przyjmować postawę wspierającą, gdy mu się coś nie udaje.
    https://www.youtube.com/watch?v=CDuTrx5LQE4
  1. 2. Zachęcam rodziców, aby dały możliwość dzieciom udziału w przygotowaniu wypieków świątecznych: babek, mazurków, czy innych. To ogromna frajda dla dziecka.
  1. 3. A teraz zabawa w „Zgaduj zgadulę” . Zagadki dotyczą oczywiście Świąt Wielkanocnych. Są to zagadki typu – odpowiedz co to jest i drugie z odpowiedzią do wyboru. Zagadki znajdują się w załączniku.
  1. 4.Wyścig z jajem – Potrzebna będzie łyżka – drewniana lub zwykła, i jajko Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko, żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć,
    zawiązać oczy, itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę. Bawić się może cała rodzina.
  1. 5. Dokończ kolorować pisanki według podanego rytmu kolorów. W załączniku jest karta do kolorowania: dla 6 latków (str.3) i 4 latków (str.4). Kto nie ma drukarki, łatwo może dziecku stworzyć taka kartę, rysując kształt pisanek. Tu ważne ćwiczenie powtarzającego się rytmu.
  1. 6.Pisanka we wzorki” – załącznik str. 5. Dzieci 6 letnie poprawią ołówkiem wzorki na pisance rysowane linią przerywaną, a następnie pokolorują pisankę wg własnego pomysłu, dla chętnych również pokolorowanie lub pomalowanie farbkami tła pisanki.
    Dzieci 4 letnie pokolorują tyle ile będą w stanie pokolorować wzorków. Kto nie posiada drukarki, to oczywiście na kartce łatwo narysować jajko i dowolne elementy, jakie się chce.
  1. 7. A to już zadanie poświąteczne: Za pomocą rysunku opowiedz jak spędzaliście święta, co Ci się najbardziej podobało. Dzieci sześcioletnie opowiedzą co znajduje się na obrazku w książce- ćwiczeniach na odwrocie strony 41 „Przy wielkanocnym stole” oraz podręczniku –
    str. 60-61. Rodzicu zwróć uwagę, na poprawność wypowiedzi, zachęcaj do dłuższych wypowiedzi.
  1. 8. Zachęcam do zabaw na podwórku z całą rodziną:
    „Wbij i wyrwij” – Na sygnał „start” pierwszy uczestnik biegnie z patykiem do wyznaczonej mety i wbija patyk w ziemię, następnie wraca na miejsce i drugi uczestnik biegnie po patyk – wyrywa go z ziemi i biegnie na start przekazując patyk następnemu z rzędu
    „Czarodziej” Dorosły (czarodziej) zamienia uczestników zabawy w zwierzęta – zachowują się tak jak dane zwierzę np. zając – skoki obunóż, niedźwiedź – powolny chód, kot – ciche skradanie, ptaszek – bieg z wymachem rąk (skrzydełek) itd. I zmiana prowadzącego
    „Tor przeszkód” – stwórz swój własny tor przeszkód wykorzystując bezpiecznie to, co znajduje się na twoim podwórku.

 

  do pobrania: karta pracy 

 


Witam wszystkie KÓZKI

Na początku chcę podziękować wszystkim, którzy przesyłają mi zdjęcia, na których widzę jak pięknie pracujecie. Zachęcam tych, którzy jeszcze nie pochwalili się swoją pracą , będę czekać na wasze zdjęcia, ale przede wszystkim widzę wasze uśmiechnięte buzie i cieszę się waszą obecnością.

Teraz chciałabym szczególnie złożyć życzenia urodzinowe Zośce i Emilce, które miały swoje urodzinki w marcu, w czasie gdy już nas nie było w przedszkolu. Również najlepsze życzenia urodzinowe dla Leona, który ma urodzinki jutro. Kochani życzę Wam wszystkiego najlepszego, niech spełniają się wasze życzenia, bądźcie szczęśliwi i radośni. Prezenty oczywiście czekają na Was w przedszkolu. Otrzymacie je, kiedy już wrócimy do naszej Kózkowej sali.

 

A teraz porcja kolejnych zabaw i zadań.


1. Stwórz opowieść o zajączku na podstawie obrazków, które znajdują się w załączniku. Ułóż obrazki według kolejności zdarzeń. Opowiedz co się stało najpierw, co potem, co na końcu. Nadaj tytuł swojemu opowiadaniu. Możesz wymyślić dalszą część historii zajączka. Jeżeli ktoś nie ma drukarki, to dziecko może opowiadać treść obrazków i wskazywać, który obrazek, jest pierwszy, drugi itd.(obrazki nie są ułożone na stronie po kolei, aby dziecko nie sugerowało się kolejnością).

 

2. Możesz samodzielnie narysować zajączka. Pomoże tobie w tym skrzat i pokaże jak go narysować. Możesz też z pomocą dorosłego wykonać zajączka ze skarpetki. A oto propozycje. 

         Jak narysować zajączka? https://www.youtube.com/watch?v=x8MtFu909cs

         Jak narysować kurczaczka? https://www.youtube.com/watch?v=zvgBz6smtS8

          Zajączek ze skarpety https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

 

3. Nauka wiersza: „Pisanki” D. Gellner  6 latki,   „Cukrowy baranek” E. Szelburg – Zarembina   – 4 latki . (wierszyki w załączniku) Nauka wierszyków na pamięć, to ćwiczenie pamięci mechanicznej dziecka, jest potrzebna umiejętnością w procesie uczenia. Dla lepszego zapamiętania proponuję wykonanie wspólnie rysunku zawierającego elementy występujące w wierszu. Podczas recytacji dziecko wskazuje na te elementy – wtedy łatwiej jest zapamiętać wierszyk. Często tak robimy w przedszkolu. Dorosły może przeczytać dziecku wierszyk popełniając celowo błąd, wtedy dziecko wychwyci błąd, skoncentruje się na zadaniu. Można potem zacząć mówić wierszyk – dziecko kontynuuje recytację, potem znowu dorosły i znowu dziecko. Dążymy do tego aby na końcu dziecko potrafiło powiedzieć samodzielnie wiersz.

4. Pisanki, pisanki”przedstawiam Wam propozycję wykonania pisanek z wydmuszek: malowanie (rozlewanie) farby na wydmuszce, naklejanie kwadratów wyciętych z serwetki z jakimś motywem, oklejanie sznurkiem zwiniętym z paska krepiny (do klejenia potrzebny wtedy klej magik w tubce), czy pisankę styropianową ozdobiona przy pomocą cekinów i małych szpilek. (zdjęcie takich pisanek w załączniku)

Ale możecie wykonać dowolną ozdobę, w internecie można znaleźć bardzo dużo inspiracji.

WYBIERZCIE PROPOZYCJĘ, KTÓRA DZIECIOM NAJBARDZIEJ ODPOWIADA.

5. Paluszkowa zabawa „Zajączki” – jest to zarazem gimnastyka paluszków i jednocześnie przygotowanie do odejmowania. Za każdym razem, gdy chowa się palec, pytamy dziecko – Ile zostało?

6. Dla dzieci 6 letnich: zadania z książki (ćwiczenia) – str. 40 – tylko dokończenie rysowania obrazka: koszyk, palm, pisanka oraz pisanie po śledzie (drugiej strony nie) oraz str 42-43.

do pobrania: wielkanocna karta pracy 

 


 

1.Utrwalenie dni tygodnia na stronie wierszyki
www.wierszedladzieci.plTydzień
https://www.youtube.com/watch?list=PLzI-07FEt3qo0-3ZXNQd8bLFUauksLv3E&v=cn1ls4wM9dU
Polecam stronę „Wiersze dla dzieci”-
są tam fajne quizy dla dzieci (nie tylko wiersze), bajki, kolorowanki – rekomendowane przez MEN

2. Literka c Nauka literek dla dzieci ze Smokiem Edziem – litera C – bajka edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=BVGS0RAsQLE

– przekształć literki c w obrazki, niech każda literka zamieni się w coś innego,
bingo wyrazowe – dorosły mówi dziecku słowo, a ono odszukuje je na karcie i kładzie na niego np. klocek, pionek lub guzik. Gdy na każdym wyrazie znajdzie się przedmiot w postaci pionka, guzika lub klocka dziecko woła bingo. Łatwiejsza wersja to ta z sylabami. Można od niej zacząć, a potem to samo z wyrazami. W załączniku znajdziecie 2 karty do wycięcia

dla dzieci 6 letnich – zadanie w ćwiczeniach 27 i 28, w książce tekst do czytania str.55
Dla dzieci dobrze czytających- tekst na str.5 w załączniku.


3. Zasadź cebulę do doniczki i obserwuj jej wzrost. Kiedy wyrośnie Ci szczypiorek, możesz go użyć do kanapki, kiedy będziesz przygotowywać samodzielnie śniadanie, albo kolację. Jeżeli chcesz możesz mi wysłać zdjęcie, jak pięknie wyrosła Twoja cebulka.

 

4. Niedługo Święta Wielkanocne i pewnie nie możecie się doczekać, dlatego przygotowałam dla was kalendarz, dzięki któremu będziecie wiedzieć ile dni zostało do świąt. Kolorujcie codziennie pisankę z cyfrą, która wskazuje dany dzień w kalendarzu w miesiącu – kwiecień.
Kto nie posiada drukarki z łatwością stworzy dziecku samodzielnie taką kartę.

 

5. Aby wprowadzić w nastrój wielkanocny proponuje piosenkę „Pisanki, pisanki”.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&t=54s

Po wysłuchaniu piosenki wykonaj ilustrację do niej. W kartach pracy na stronie 4 znajdziesz pisanki do kolorowania – to dla dzieci młodszych, zachęcam jednak zwłaszcza dzieci 6 letnie do samodzielnego narysowania pisanek zgodnie z treścią piosenki.
Przy okazji utrwalajcie posługiwanie się liczebnikami porządkowymi: pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, piąty. Rodzice dzieci 6 letnich utrwalajcie liczebniki porządkowe od 1-10. Możesz wyciąć ze starych kartek wielkanocnych kształt pisanki, lub z różnokolorowego papieru dziecko układa pisanki w rzędzie, a Ty możesz zadawać pytania: co jest na piątej pisance, albo jaki kolor ma trzecia pisanka itp.

Codziennie od poniedziałku do piątku – od 30 marca br. każdego dnia od poniedziałku do piątku, po zakończeniu programu „Pytanie na śniadanie”, po godz. 11:05 na antenie TVP2  pojawi się nowy cykl edukacyjny. Jest on skierowany do przedszkolaków i dzieci z klas I-III szkoły podstawowej.
Program „Wesoła Nauka” – to trwające po 30 minut pasjonujące zajęcia dla najmłodszych. Prowadzący Robert El Gendy
Program „Wielkie Dzieła Małych Rąk” to magazyn tworzony we współpracy z ekspertami MEN. To nowatorskie podejście do edukacji obejmujące takie dziedziny jak: matematyka, język polski, przyroda, języki obce, a także zajęcia ruchowe i naukę przez zabawę. Prowadzącą i autorką programu jest ekspert MEN ds. edukacji dzieci młodszych, Dorota Dziamska.

 do pobrania załącznik:karta pracy – litery c, wielkanocne 

 

 


 

Witam Was kochani

Dzisiaj poniedziałek, przedostatni dzień marca. Dziękuję za przesłane zdjęcia, na których mogłam zobaczyć Was kochane KÓZKI i wasze przepiękne wykonane prace, eksperymenty oraz za filmiki, na których zobaczyłam jak ćwiczycie czytanie, i wasze pozdrowienia. Tęsknię za Tobą Alicja, za Amelką, Antkiem i Antosiem, za Darunią, Emilką, Fabianem, Frankiem, za Jagódką, Leonem, Magdalenką, za Marcysią i Marceliną, Marysią, Mikołajem, za Nikolą, Oliwią i Oskarem, za Sergiuszem, Sonią i Szymonem, za Wicią, Wiktorem i Wiktorią oraz tęsknię za Tobą Zosieńka. Oczywiście tęsknię też za panią Marysią, której też nie widziałam od naszego ostatniego spotkania w przedszkolu, czyli 11.marca Mam nadzieję ,że czujecie się dobrze. Ja tez czuję się dobrze i mam nadzieję, że ten wirus nie zarazi nikogo z nas. Na dzisiaj proponuję:

  1. 1.„Bajka o koronawirusie” – jest ona zapisana w jako plik PDF, polecam
    https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/fileadmin/user_upload/pdf/Koronawirus.pdf
    inna to – wierszyk animacja
    https://www.wykop.pl/link/5407649/koronawirus-bajka-dla-dzieci-wierszyk-animacja-o-koronawirusie/
    „Bajka o złym królu wirusie i dobrej kwarantannie” – bajka do czytania
    http://dorotabrodka.pl/wp-content/uploads/2020/03/bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem.pdf   

  1. 2. Dzisiaj jest poniedziałek, a więc proponuję, aby od dzisiaj z dziećmi utrwalać nazwy dni tygodnia, bo dzieci maja kłopot z ich nazywaniem. Każdego dnia zaczynając od poniedziałku zaznaczajcie pogodę – rysując na karcie pracy pogodę, która jest danego dnia. Jeżeli nie mają państwo drukarki, to proszę samemu stworzyć dla dziecka taką kartę, ważne żebyście napisali dni tygodnia. Po tygodniu sprawdźcie, czy dziecko je wszystkie wymienia, jeżeli nie – ćwiczcie dalej. Dzieci młodsze nie mają obowiązku znać, ale można zacząć ich uczyć.

  1. 3. „Liczenie i odliczanie” – utrwalenie liczenia do 10.
    – zachęć dziecko do liczenia przedmiotów – ilość talerzy na stole, kubków, zabawek na półce,
    itp., pamiętajcie, że ważne aby dziecko wypowiadając liczbę podczas liczenia dotykało kolejno liczonego przedmiotu, bo zdarza się, że pokazuje zbyt szybko np. w trakcie liczenia przesuwa palcem po dwóch przedmiotach , a wypowiada jedną liczbę.
    – poproś żeby dziecko przyniosło 4 maskotki, potem 6 klocków, po przyniesieniu zawsze przeliczcie, czy dziecko przyniosło tyle ile miało przynieść. Porównajcie czego jest więcej, czego jest mniej. Dziecko sześcioletnie niech powie o ile czego jest więcej, o ile mniej. Określenie o ile więcej jest jeszcze trudem dla niektórych dzieci, warto poćwiczyć . Baw się tak, aby dziecko przynosiło liczbę przedmiotów do ilości, którą potrafi przeliczyć, nie więcej.
    Ile stuknięć? Ile klaśnięć? – przykładowe: klaśnij ileś razy – dziecko powtarza tyle samo klaśnięć, podskocz np. 6 razy – potem dziecko tyle samo, zmieńcie się rolami, teraz dziecko proponuje , a dorosły powtarza(możecie się celowo pomylić, aby dziecko to wychwyciło i powiedziało ile zrobiliście czegoś za mało lub za dużo). Pamiętajcie dostosujcie ilość czynności do możliwości liczenia dziecka.
    – „Robot i matematyk” Jedna osoba (najpierw dorosły) ma karty liczbowe od 0-10 – to matematyk, druga osoba to robot ma 10 patyczków (lub cokolwiek innego np. klocki)
    Matematyk kładzie kartę liczbową na stole , robot kładzie odpowiednią ilość patyków lub klocków. W ten sposób matematyk sprawdza, czy robot działa dobrze. Bawcie się kilka razy, a potem zamieńcie się rolami. (w załączniku na stronie nr2 znajdują się kartoniki z cyframi dla dzieci 6 letnich, dla 4 –latków kartoniki z liczbą kropek, chyba że już wasze dziecko zna cyfry)
    „Uparta papuga” – dziecko jest papugą i powtarza po dorosłym np. Powiedz: jeden, dwa trzy, cztery, pięć. Dziecko –papuga powtarza: jeden, dwa, trzy cztery, pięć. Ważne aby wypowiadane liczby były w kolejności i dalej: Powiedz: np. cztery, pięć, sześć, siedem, papuga powtarza: cztery, pięć, sześć, siedem. Teraz zabawcie się w papugę upartą. Papuga uparta robi wszystko na odwrót. Dorosły mówi: jeden, dwa, trzy – dziecko –na przekór: trzy, dwa, jeden. Itd. Dorosły: trzy, cztery, pięć, uparta papuga – pięć, cztery, trzy.

  1. 4. Trochę ruchu teraz i ćwiczeń na prawidłową postawę ciała:
    w filmiku jest użyta duża piłka, jeżeli jej nie mamy w domu, omijamy to ćwiczenie, a tam gdzie można zastępujemy małą piłką
    https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
    i ćwiczenia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.
    https://www.youtube.com/watch?v=s7uBM3yu_bU

  1. 5. „Wiosenny motylek” – praca plastyczna
    Dzieci 6 letnie to luźne karty nr 8 i 9: obrysuj po kropkach, wypełnij kontur motyla dowolnie: pokoloruj, pomaluj, naklej wzorki symetryczne,
    dla dzieci młodszych wzór w załączniku str.4
    Propozycja motylków, gdyby ktoś miał ochotę wykonać inaczej – str.5 w załączniku

  1. 6. Dla dzieci 6 letnich zadania w ćwiczeniach – str. 21 (nr dotyczy tej ponumerowanej strony i jej drugiej strona też) nr 25, zagraj w domino liczbowe – karta luźna nr42

 

do pobrania załączniki: Karty pracy na 30.03 (1) – Kózki

 


 

Witam Was kochane Kózki.:-)

Dziękuje wam za nadesłane zdjęcia, na których zobaczyłam przede wszystkim Was i wasze przepiękne prace, które wykonałyście. Wielkie BRAWA dla was i waszych rodziców, że pomogli w wykonaniu ich. Drodzy rodzice dzisiaj kolejne propozycje zabaw, które mają być zachętą do wspólnych zabaw z waszym dzieckiem i zadań dla starszych dzieci w książkach.

 

1. Na początek trochę ruchu. Propozycja muzyczno –ruchowa. Może bawić się cała rodzina:

zabawa pt. „Gasienica”

zabawa „Ty skacz” – dwa przykłady do tej samej piosenki

bardzo ciekawe są zabawy muzyczno –ruchowe autorstwa Marii Zofii Tomaszewskiej

 

2. A teraz trochę nauki – dzisiaj uczymy się literki W, w.

W załączniku przygotowałam propozycje:

– wylep plasteliną literkę w i udekoruj nasionami np. fasoli, grochu itp. (robiliśmy w przedszkolu tak z cyfrą 8) Kto nie posiada drukarki oczywiście samemu może dziecku napisać.

– możesz ułożyć literę w z patyczków, klocków itp.

– dla dzieci 6 – letnich w załączniku są załączone sylaby: wa, wo, we, wi – odczytaj je, ułóż obrazki do poszczególnych sylab. Można pobawić się w ten sposób: dorosły pokazuje sylabę, a dziecko pokazuje obrazek którego nazwa rozpoczyna się daną sylabą i odwrotnie, dorosły pokazuje obrazek, dziecko sylabę. (jeżeli nie masz drukarki to dziecko może zgromadzić przedmioty , które w nazwie zawierają sylabę, lub głoskę w

– dzieci 6 – letnie zadanie w ćwiczeniach:- str. 22 – 24, a w książce „Księga zabaw z literami” tekst do czytania na stronie 53 (dziecka czyta wg swoich możliwości, niektóre dzieci tylko wyrazy. Kto już radzi sobie lepiej to tekst)

 

3. Możesz posłuchać bajek o literce „W”

 

4. Mamo, tato – daj dziecku możliwość samodzielnego przygotowania śniadania, czy kolacji, tak jak robimy to w przedszkolu. Dziecko samo smaruje sobie chlebek, wybiera produkty, które chce mieć na kanapce i nakłada je samodzielnie z użyciem sztućców na chleb, samodzielnie może nalać sobie herbatkę, czy inny napój. Zachęcam aby dziecko mogło być samodzielne.

 

5. Dzieci starsze (młodszych nie obowiązuje) nie radzą sobie z zawiązywaniem sznurowadeł. Poćwicz tę umiejętność z dzieckiem. Zachęcam do wszelkiego rodzaju przeplatanek, zawiązywanek – dzieci starsze mają taką przewlekankę w kartach które otrzymały: karta nr46 (Ekoprzyjaciel na rowerze)

 

6. Zachęcam również w ramach naszego grupowego projektu o wykonanie z dzieckiem pizzy, jeżeli oczywiście jest to możliwe. Myślę, że cała rodzina będzie zadowolona. My byliśmy już w pizzerii i przyglądaliśmy się, jak ona powstaje, jedliśmy ją również. Po powrocie zrobimy wspólnie w przedszkolu, ale zachęcam do zrobienia w domu z dzieckiem. Kto ma ochotę może wykonać pizzę w dowolnym czasie, nie tylko teraz. Jeżeli ktoś podejmie się tego zadania, to bardzo proszę o jakąś fotkę.

Mama Oskarka – pani Jadzia zachęca nas do oglądania bajeczki „Cudaczek Wyśmiewaczek” cz.1, 2 i 3 Bajkowisko.pl – bajki do słuchania po polsku. Ja też zachęcam. Dziecko skupia się na słuchaniu, a nie tylko biernym oglądaniu

https://www.youtube.com/watch?v=Xe3B8tGjKXE

Zachęcam też do programu na kanale YouTube prowadzonych przez zespół „Mocni w Duchu” działający przy parafii jezuitów w Łodzi. Jest to program religijny, ale nie tylko – jest tam ,śpiew, opowieści biblijne, ruch zabawa, j. angielski, plastyka itp. Tytuł słuchowiska „Mocni w Duchu Dzieciom” Nadają codziennie od poniedziałku do piątku o godz. 11:00.

https://www.youtube.com/watch?v=lLCDqRIE7Ws

 

                                                do pobrania:  zadanie na literę W,



Witajcie !!! Kózki.

Dzisiaj poniedziałek. Wiosna już zawitała, chociaż przez to pewnie, że nie utopiliśmy Marzanny zrobiło się chłodno i mroźnie, u mnie nawet spadło trochę śniegu. Oj zima nagle nam się obudziła.!!! Mam nadzieję, że czekacie na dalszą porcję zabaw i zadań. Są to propozycje, z których dowolnie możecie wybierać. Na pewno dzieci 6 letnie będą miały do wykonania zadania w książkach z ćwiczeniami. W tym tygodniu tematem przewodnim będzie :

ŚLADAMI PRZESZŁOŚCI – DINOZAURY”
A więc moje propozycje na kilka dni:

 

 

1. Obejrzyjcie filmik : 15 ciekawostek o dinozaurach https://www.youtube.com/watch?v=tTESNw0_ypM 

posłuchajcie piosenki:  https://www.youtube.com/watch?v=NmPSMjyymTM

lub poszukaj w swoich książeczkach wiadomości o dinozaurach.

 

2. Propozycje prac plastycznych: 

  1. – możecie wykonać przestrzennego dinozaura z papieru( w załączniku szablon), albo wykonać go z papierowego talerzyka i rolek papierowych
    – kto ma ochotę to może zrobić makietę z użyciem swoich dinozaurów, które ma w domu lub tych wykonanych z papieru.
    – jeżeli ktoś nie ma ochoty zrobić makiety to zachęcam do wykonania pracy plastycznej zatytułowanej „ W świecie dinozaurów” Kto ma drukarkę może wydrukować dinozaury w kolorze, lub czarno białe i je pokolorować , a następnie użyć do pracy plastycznej (w załączniku).

 

3. Możecie wspólnie wymyślić bajkę o dinozaurze. W karcie pracy (załącznik) znajdziecie historyjkę obrazkową. Możesz ja rozciąć i ułożyć wg kolejności. Opowiedz ja mamie lub tacie, możesz wymyślić co będzie dalej….

 

4. Dzieci 6 letnie w kartach, które przekazałam Wam wraz z książkami znajduje się gra. Zachęcam do zagrania w nią. Ponadto wykonajcie zadania z ćwiczeń str.: 11- 15,  oraz w podręczniku str. 46-47 – wklejcie tam wulkan z karty, którą dostaliście nr 63.

 

5. Zachęcam również do eksperymentu – wykonania wulkanu w domu. Pomogą Wam w tym filmiki na stronie internetowej. Do wyboru dla chętnych.

http://www.jaiono.pl/2013/11/24/projekt-wulkan-eksperyment-i-zabawa-dla-przedszkolaka/

 https://miastodzieci.pl/zabawy/wybuchajacy- wulkan

/ttps://www.youtube.com/watch?v=w8sa9UvLKZE

 

6.  Śpiewajcie dalej piosenkę o wiośnie. Dorosły, który śpiewał z dzieckiem, może teraz podczas śpiewu zmieniać słowa, a dziecko je wychwyci (zaklaśnie w tym miejscu). Dzieci bardzo lubią taką zabawę w przedszkolu. Albo inna propozycja: dorosły rozpoczyna śpiewanie, dalej śpiewa dziecko, potem znowu dorosły – to uczy też koncentracji. Można przygotować jakiś instrument, czy poszukać coś co wydaje dźwięk(klocki, łyżki, grzechotki itp.)i zagrać podczas śpiewania refrenu.

 

do pobrania: karty pracy – dinozaur (1) Kózki

 

 


 

 

Witajcie Rodzice i wy KÓZKI :-)

W związku z Waszą nieobecnością w przedszkolu, będziemy się spotykać na naszej grupowej stronie. Tutaj czekają na Was kochane dzieci przygotowane różne zadania, zabawy oraz prace, które możecie wykonać sami, albo z pomocą rodziców. Zaglądajcie rodzice na tę stronę w czwartki i w poniedziałki. Będą materiały do pobrania, lub propozycje do zabaw z dziećmi. 

A WIĘC ZACZYNAMY!!!!!!!

Zbliża się wiosna. A więc pierwsza propozycja to nauka piosenki:

Idzie do nas wiosna   Tadeusz Pabisiak/Agnieszka Galica / (Miś i Margolcia)

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

W materiałach (w dokumencie poniżej) znajdziecie:
– tekst piosenki
– propozycje wykonania żabki z plasteliny
-kolorowankę postaci Wiosny (do wyboru)
– zadanie z liczeniem,
– dzieci 6 letnie: zadanie z książki do ćwiczeń
„Plac zabaw”3 ćwiczenie ze strony 17

do pobrania:

wiosenne zadania KÓZEK (1)

 


W LUTYM I MARCU TAKŻE JEST CIEKAWIE


STYCZNIOWO-LUTOWI SOLENIZANCI


STYCZNIOWE ZABAWY I ZAJĘCIA

 

 


WIGILIA DLA DZIECI

 


 

 W OCZEKIWANIU NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA

 

 


 

LISTOPADOWO-GRUDNIOWI SOLENIZANCI

 


EKSPERYMENTY Z WODĄ


DZIEŃ ZIEMNIAKA

 

 


 

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

 


 

WRZEŚNIOWO-PAŹDZIERNIKOWI SOLENIZANCI

 


 

ZAJĘCIA W TERENIE

 


 

ZABAWY I ZAJĘCIA W SALI


AKADEMIA REJSA


PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU

 




ROK SZKOLNY 2018-2019

P1060283

Grupa „Kózek” liczy 19 dzieci, w tym 11 dziewczynek i 8chłopców. Wszystkie Kózki maja 5 lat. Do naszej grupy dołączyło 9 dzieci, które uczęszczają do naszego przedszkola po raz pierwszy. Dwóch chłopców przeszło do nas z grupy „Orzeszków”. Nasza grupa zgodnie bawi się ze sobą, chętnie bierze udział w różnych zajęciach i zabawach. Bardzo chętnie spędzamy czas na placu zabaw, na którym lubimy korzystać z nowej ściany wspinaczkowej. Jesteśmy już naprawdę starszą grupą przedszkolną: każdy z nas ma swój piórnik wyposażony w odpowiednie przybory  oraz strój , w który przebieramy się podczas ćwiczeń gimnastycznych.


Muzyka etniczna


Nasze zabawy i zajęcia

 

 

 


Zajęcia z piłki nożnej – Akademia Reissa

 


 

Poznajemy pianino i organy

 

 


Złotowłosa i trzy misie – program literacki


BAL KARNAWAŁOWY DLA DZIECI


WIGILIA

 

 

 


 

Mikołajki

 


Nasze zajęcia i zabawy:

– odimienna metoda nauki czytania wg Ireny Majchrzak
– zajęcia matematyczne wg ”Klucza do uczenia się” – moduł matematyka 1,
– Dzień Pluszowego Misia,
– zajęcia z bajką „Trzy Koziołki Spryciołki”  wg „Klucza do uczenia się” – program literacki


Urodzinki  Kózkowej Rodzinki


Wycieczka do Nadleśnictwa Trzebciny – 23.10

W ramach projektu „Przedszkolak poznaje Bory Tucholskie”  wybraliśmy się  do Nadleśnictwa Trzebciny, aby  poszerzyć swoją wiedzę o przyrodzie. Niestety ze względu na padający  deszcz nie udało nam się przejść ścieżką edukacyjno- przyrodniczą,  natomiast bardzo pracowicie spędziliśmy czas w budynku Nadleśnictwa. Rozpoznawaliśmy liście i ich nasiona, dowiedzieliśmy się o zwierzętach , które prowadzą nocny i dzienny tryb życia, o ptakach wylatujących na zimę. Rozpoznawaliśmy grzyby jadalne i niejadalne, wykonywaliśmy zadania na kartach pracy oraz układaliśmy puzzle o tematyce przyrodniczej . Dzięki pracownikom  Nadleśnictwa ciekawie i pracowicie spędziliśmy  czas. Na zakończenie naszej wizyty otrzymaliśmy książeczki i odblaskowe sówki.


Realizacja programu „Klucz do uczenia się” –  moduł  program literacki

„Trzy małe prosiaczki” – to pierwsza bajka, z którą pracowaliśmy od kilku tygodni. Podczas zajęć z bajką dokładnie pracujemy nad zrozumieniem i analizą treści bajki. Przedstawialiśmy treść bajki za pomocą mediatorów zewnętrznych, czyli zastępowaliśmy postaci –  figurami  geometrycznych. Tworzyliśmy model wizualny bajki  dla każdej sceny z bajki, opowiadaliśmy  dokładnie każda scenę (osiem) . Efektem końcowym było przedstawienie teatralne bajki.

 

 


Las jesienią

Październikowa jesień przepięknie mieni się kolorowymi liśćmi. Podziwiając  uroki jesiennych drzew wybraliśmy się na wycieczkę do lasu nieopodal szkoły podstawowej.  Uczyliśmy się rozpoznawać drzewa liściaste: dąb szypułkowy, dąb czerwony bezszypułkowy; oraz drzewa iglaste: sosna, świerk. Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy pracę przestrzenną  – dębowy las, który teraz ozdabia naszą salę.

 


 

Wycieczka do Muzeum Borów Tucholskich w Tucholi – 9 październik

Grupa KÓZEK wraz z ORZESZKAMI wybrała się na autokarową wycieczkę do muzeum, aby tam poznać historię powstania miasta Tucholi, legendę o jego patronce św. Małgorzacie. Mieliśmy okazję zobaczyć dawne sprzęty, którymi posługiwali się dawno temu Borowiacy. Oglądaliśmy wygląd dawnej kuchni oraz izby. Na piętrze muzeum wszystkich zaciekawiła ekspozycja dotycząca fauny i flory Borów Tucholskich, urządzenia którymi miedzy innymi posługiwali się: rolnicy, leśnicy, pszczelarze. Bardzo ciekawym doświadczeniem dla dzieci było samodzielne pranie w metalowej wannie z użyciem tarki i szarego mydła. Pani Marianna szczegółowo udzieliła każdemu dziecku instrukcji , jak należy prawidłowo prać, płukać i wieszać pranie. Później przeszliśmy się uliczkami Tucholi i autobusem wracaliśmy do przedszkola, po drodze obserwując jak płynie rzeka Brda – jedna z głównych rzeka Borów Tucholskich.

 


 

 

Wrześniowe zajęcia i zabawy

Nasze zabawy w pierwszych tygodniach września to:
– zabawy integrujące grupę ,
– zabawy matematyczne utrwalające znajomość figur geometrycznych,
– zabawy na placu zabaw,
– zajęcia przybliżające dzieciom regionalny charakter naszego przeszkolą – Jesteśmy Borowiakami
– spacery ulicami Śliwic.

 

 


 


WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2017-2018

Grupa „Kózki” – to dzieci 3,4 i 5 letnie. Większość dzieci rozpoczęła od września swoją przygodę z Przedszkolem „Borowiaczek”. Na czas remontu przedszkola w Śliwicach dojeżdżamy do Rosochatki, gdzie bawimy się i uczymy w świetlicy wiejskiej. Bardzo chętnie korzystamy z placu zabaw, a spacerując poznajemy mieszkańców i zakątki urokliwej wsi Rosochatka.

A oto nasza grupowa piosenka

 Psotna kózka

  1. Kto zjadł sałatę,
    kapustę, marchewkę
    I podeptał wszystkie grządki,
    przewrócił konewkę?

Ref:
 Cztery nogi i dwa rogi, krótka bródka.
 Głośno meczy, chce się dostać do ogródka.
 Cztery nogi i dwa rogi, krótka bródka
 Zjada wszystko, co napotka  psotna kózka.

  1. Kto ogryzł drzewka,
    poszarpał słomiankę
    I zjadł kwiaty kolorowe,
    co rosły przed gankiem.

Ref: Cztery nogi i dwa rogi,
        krótka bródka…………….

  1. Kto zepsuł płotek,
    i kto pogryzł miotłę,
    Kto wyskubał całą trawę,
    co rosła pod płotem.

Ref: Cztery nogi i dwa rogi,
        krótka bródka……………


DRODZY Rodzice  :-) 

W każdym kolejnym miesiącu tego roku szkolnego w naszej zakładce ukazywać się będą dla Was comiesięczne tematy kompleksowe, które chcemy rozwijać z dziećmi poprzez pracę, naukę i zabawę w przedszkolu. Dodatkowo znajdziecie propozycje zabaw do domu. Będą one wiązały się z którymś z aktualnie omawianych tematów kompleksowych danego miesiąca lub wyznaczały inną ważną umiejętność, którą w ostatnim czasie ćwiczymy. Niech to będzie dla Was dodatkowy pomysł na spędzenie razem miło czasu, na frajdę wspólnej działalności rodzica z dzieckiem, na doskonalenie umiejętności, którą właśnie kształtuje u siebie Wasz Maluch. Bawcie się razem, a jednocześnie czerpcie z tego korzyści  – pogłębiajcie swoją relację i wspomagajcie radosną zabawą rozwój dziecka! :-) Powodzenia  😛

 

 

Kwiecień – tematyka realizowana w grupie „Kózek”


1. Zwierzęta na wsi – w gospodarstwie
2. Co robimy z mleka?
3. My Borowiacy

 

Dużą część tematyki, realizowanej w kwietniu poświęcamy gospodarstwu rolnemu, poznaniu zwierząt gospodarskich. Temat ten jest bardzo fascynujący dla dzieci i jednocześnie bliski poznaniu wielozmysłowemu. Daje on również możliwość wykorzystania go w różnych obszarach edukacyjnych. Jednym z takich obszarów jest edukacja językowa obejmująca poprawność wymowy. Wiele dzieci z naszej grupy napotyka na trudności w komunikacji, wynikającej z nieprawidłowej wymowy. Warto z dzieckiem poćwiczyć ruchomość języka, warg. Oto kilka ćwiczeń:
– oblizywanie warg czubkiem języka przy otwartych ustach,
– „kląskanie”– naśladowanie stukotu końskich kopyt,
– dotykanie czubkiem języka kolejno górnych i dolnych zębów,
– wysuwanie języka daleko na brodę,
– unoszenie języka w kierunku nosa,
– oblizywanie czubkiem języka górnych i dolnych zębów,
– wypychanie czubkiem języka policzków,
– rozciąganie warg w szeroki uśmiech,
– wysuwanie i spłaszczanie warg złączonych,
– zakładanie wargi dolnej na górną i górnej na dolną,
– ściąganie warg w ryjek, kółeczko,
– cmokanie – wargi ściągnięte,

 

Proponuję również zabawę ortofoniczną do wierszyka „Krowa i mucha” Patrycji Siewiery – Kozłowskiej, którą również wykorzystaliśmy do zabawy.

 

Była sobie krowa mała,
Która pożuć trawkę chciała.
Trawka świeża i zielona,
Krówka jest nią zachwycona!
Najpierw wącha,
(wdech przez nos)
 Później wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaaach!)
A nad trawką mucha bzyka. (bzzzzzzzz – zęby złączone)
Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwą)
Myśli: chyba zjem dokładkę!
Lecz te myśli jej przerywa Mucha, która ciągle bzyka
. (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte) Krowa – pac – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa pac)
Mucha–brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte)
Tak dzień cały się bawiły,
Aż opadły całkiem z siły!

 


Marzec –  tematyka realizowana w grupie Kózek

  1. 1. Uczucia, emocje

  2. 2. Wiosna tuż, tuż

  3. 3. Wieziemy tu kogucika – składamy świąteczne życzenia

  4. 4. Wielkanocne święta

W miesiącu lutym oraz w marcu rozmawiamy z dziećmi o uczuciach takich jak: radość, smutek, złość, strach, zdziwienie, znudzenie. Dzieci uczyły się te uczucia rozpoznawać i nazywać. Szukały źródeł swoich uczuć.  Jak bardzo ważne jest identyfikowanie i mówienie o swoich uczuciach w rozwoju emocjonalnym każdego człowieka podkreślają psycholodzy.

 

 DLACZEGO ROZPOZNANIE I NAZWANIE UCZUĆ JEST TAKIE WAŻNE?

 

Po pierwsze: znając swoje emocje, lepiej zrozumiemy samych siebie. Dorośli, znający swoje uczucia, choć bywają zmęczeni i zestresowani, potrafią powstrzymać się od płaczu i ciskania przedmiotami. Dlaczego? Bo rozumieją przyczynę swojego kiepskiego samopoczucia i umieją to nazwać. np.: Wkurzyłem się na szefa i mam dosyć tego dnia.

Dziecku jest znacznie trudniej -­ono zupełnie nie rozumie, co czuje, co się z nim dzieje.

 

Po drugie: otwarte mówienie o uczuciach pozwala nawiązać głęboki, szczery kontakt z ludźmi. Ci, którzy wiedzą, co czują i mówią o emocjach, są lepiej rozumiani, potrafią szybciej dojść do porozumienia, są lubiani.

 

Po trzecie: znając swoje uczucia, możemy nad nimi zapanować.

Bo nazwać emocje, to jakby złapać je w garść i przytrzymać. Im sprawniej człowiek potrafi to robić, tym lepiej radzi sobie nawet z groźnymi uczuciowymi burzami. A to daje poczucie siły i zadowolenia z samego siebie.

 

Zachęcam Was kochani Rodziców do tego, aby każdego dnia zapytać dziecko co czuje, co spowodowało takie uczucia i dać zrozumienie tym uczuciom. Mówmy także dziecku oraz innym członkom rodziny o swoich uczuciach. Zobaczycie, jak lepiej będziecie się nawzajem rozumieli. Temat uczuć i emocji to bardzo ważna i  rozległa tematyka i ciężko zawrzeć ją w kilku zdaniach. Zachęcam do zgłębiania tego tematu i odsyłam do literatury dostępnej na stronach internetowych.
WYSTARCZY WPISAĆ : JAK POMÓC DZIECKU RADZIĆ  SOBIE Z UCZUCIAMI?

 


 

Styczeń –  tematyka realizowana w grupie Kózek

 

1. Nowy Rok 2018

2. Dla Babci i Dziadka

3. Kto lubi, a kto nie lubi zimy.

 

W styczniu dużo uwagi poświęcamy babciom i dziadkom, w tym miesiącu przypada ich święto. Rozmawiamy z dziećmi o tym, co dzieci lubią robić ze swoimi babciami i dziadkami. Dzieci wymieniają ich imiona. Dla lepszego zrozumienia powiązań rodzinnych zapraszam rodziców do wspólnego wykonania z dzieckiem

DRZEWA GENEALOGICZNEGO

Drzewo to powinno zawierać fotografie lub rysunki przedstawiające członków rodzin: dzieci, rodzice, dziadkowie i jeżeli ktoś ma ochotę może zawrzeć informacje o pradziadkach(ale nie jest to konieczne). Warto przy dziecku podpisać imiona babć i dziadów, dla lepszego ich zapamiętania. Każda wykonana praca będzie nagrodzona.
Termin wykonania prac – do 2 lutego.

 


 

Grudzień – tematy realizowane w grupie „Kózek”

1.     Czekamy na Świętego Mikołaja

2.     Mali Kolędnicy

3.     Święta Bożego Narodzenia tuż, tuż…

 

MAMO! TATO!
Grudzień to miesiąc, w którym wszyscy czekamy na Boże Narodzenie. Ten okres wyczekiwania w przedszkolu, jak i w domu niedługo będzie widoczny, kiedy zaczniemy dekorować nasze domy, a w przedszkolu nasze sale. Zachęcam do wykonania z dzieckiem ozdoby na choinkę z papieru lub innego materiału plastycznego, którą będzie mogło zawiesić na choince w swoim domu. Można wykonać także z dzieckiem ozdobę, którą przyniesie do przedszkola i ozdobi nią swoją salę lub choinkę. Czas na wykonanie wspólnie ozdoby, to także moment, aby obserwować swoje dziecko przy pracy: jak posługuje  się nożyczkami, czy potrafi wykonać drobne ruchy palców dłoni podczas sklejania, czy naklejania drobnych elementów, czy jest cierpliwe i dąży do ukończenia pracy. Te wszystkie czynności są potrzebne dziecku, aby w późniejszym czasie osiągnęło dojrzałość szkolną.

 

Uczymy się świątecznej piosenki:  

Już blisko kolęda” / Słowa: A. Galica, muzyka: T. Pabisiak /

1. Gdy w pokoju wyrośnie choinka,
    Łańcuszkami, bombkami zaświeci.

Ref.: To znaczy, że już Święta,
         Że już blisko kolęda,
         Że Mikołaj przyjedzie do dzieci.
         Hej kolęda, kolęda.

2. Gdy opłatek już leży na stole,
    Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

Ref: To znaczy, że już Święta………………….
     
3. Gdy upieką się słodkie makowce
    I głos dzwonka z daleka zawoła.

Ref: To znaczy, że już Święta…………………

       

Zabawy z imionami –

Przybliżyłam zabawy z imionami w naszej grupie za pomocą fotografii i krótkiej informacji.  Odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak towarzyszyć nam będzie przez cały okres pobytu Waszego dziecka w przedszkolu.  O metodzie tej możecie przeczytać na naszej stronie internetowej w zakładce dokumenty, gdzie opisane są poszczególne etapy tej metody. Zabawy z imionami to jeden z etapów metody, dlatego zachęcam Was drodzy rodzice do zabawy z dzieckiem w domu i zapisem imion członków rodziny i zabaw w rozpoznawanie ich. Zabawy te mają za zadanie zainteresować światem pisma, kształtują spostrzegawczość wzrokową, potrzebną do rozróżniania liter. Na każdym etapie stosowania tej metody stymuluje się obserwację wzrokową oraz operacje logiczne.


 

 

Tematy  kompleksowe realizowane w listopadzie w grupie „Kózki”

 

1. Jesienne warzywa

2. Polska  moja  ojczyzna

3. Bezpieczny Przedszkolak

4. Jest chłodno i deszczowo

5. Moja miejscowość w której mieszkam

 

W miesiącach: październik – listopad rozmawiamy z dziećmi o owocach i warzywach, podkreślając ich walory odżywcze. Drogi rodzicu przyłącz się do akcji: Zdrowe śniadanie dla Twojego przedszkolaka – w porozumieniu z Twoim dzieckiem zapakuj do chlebaczka ulubiony owoc lub warzywo.

 

 

11 listopada to Święto Niepodległości zaznaczcie w ten dzień swoją przynależność do wielkiej POLSKIEJ  rodziny – może pozwolisz wystawić w oknie polska flagę, którą dziecko wykonało w przedszkolu, możesz poczytać w ten dzień na dobranoc  patriotyczny wierszyk lub legendę, a może razem przez chwilę obejrzycie obchody Święta Niepodległości w telewizji. A oto wierszyki o treści patriotycznej który dzieci poznają w przedszkolu .

 

„Barwy ojczyste” Cz. Janczarski

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość, biel serce czyste
Piękne są nasze barwy ojczyste.

 

Katechizm polskiego dziecka – W. Bełza

– Kto ty jesteś?   – Polak mały.
– Jaki znak twój?    – Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?  – Między swymi.
– W jakim kraju? – W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?  – Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?  – Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?    – Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?  –  W Polskę wierzę.

 

Bezpieczny przedszkolakto również bezpieczna rodzina.
Nie trzeba podkreślać, że wiedza dotycząca numerów alarmowych i podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy może uratować czyjeś życie. Warto przećwiczyć z dzieckiem znajomość numerów alarmowych: ułatwi to krótka rymowanka :
                                        1,1,2 każdy ten numer zna.
Uczymy się także układania osób poszkodowanych w pozycji bocznej bezpiecznej.
Ta umiejętność jest ważna….. poćwicz z dzieckiem.


Nasze zabawy już w odnowionym BOROWIACZKU


Od 4.06 bawimy się w pięknej, przestronnej sali, pełnej wspaniałych zabawek. Poznajemy nasze przedszkole i wszystkich jego „mieszkańców”. Rozległy plac zabaw dostarcza nam przestrzeni do zabaw na świeżym powietrzu. Dla „Kózek” jest to nowe miejsce, którego wcześniej nie znały, ale szybko zaaklimatyzowały się do nowych warunków.

 

 

 

 

 


Co robimy z mleka?

 

Po odbytej wycieczce do gospodarstwa Państwa Lipkowskich, ciekawiło nas
     Co można zrobić z mleka, które daje nam krowa?
Otrzymaliśmy świeże mleko „prosto od krowy” . Dzięki stałej obserwacji i wykonanych czynności dowiedzieliśmy się jakie czynności należy wykonać, aby z mleka powstało masło i twaróg. A oto czynności, które towarzyszyły nam podczas kilku dniu:
– wlanie mleka do słoików i obserwowanie utworzenie się warstwy śmietany
– obserwowanie tworzenie się kwaśnego mleka – jego konsystencji, zapachu,
– zdjęcie warstwy śmietany z mleka i wytwarzanie masła poprzez ubijanie  w zakręconym słoiku, następnie schładzanie ubitego masła w zimnej wodzie, odciskanie i formowanie masła na talerzu,
– wykonanie  kanapek z masłem, wyczuwanie jego smak
– podgrzewanie kwaśnego (zsiadłego) mleka do momentu oddzielenia się grudek twarogu od serwatki, przelanie na sitko wyłożone gazą, odciśnięcie, schłodzenie,
– przygotowanie twarożku do spożycia: twarożek na słodko i ze szczypiorkiem
– JEDZENIE KANAPEK Z WYBRANYM PRZEZ SIEBIE TWAROŻKIEM – oczywiście dla chętnych dzieci. MNIAM, MNIAM……


Nasze wiosenne zajęcia i zabawy w sali.

 

Każdy dzień mija nam na wspólnych zabawach, zajęciach. A oto niektóre z nich:

– zdjęcia 1-3: tworzymy rytmiczny ciąg składający się z zajączków w 3 kolorach i kolorowych pisanek,
– zdjęcia 4-8: zajęcia matematyczne wg „Klucza do uczenia się” – za figurowe pieniądze możemy kupić zabawki w odpowiednich kształtach: koła, kwadratu, prostokąta, trójkąta, owalu,
– zdjęcia 9-13: zabawy z imionami wg odimiennej metody nauki czytania I. Majchrzak – zgubiły się w imionach literki, dzieci mogą je zakupić w sklepie z literkami, zakupioną literkę wklejają w miejsce brakującej litery w imieniu,
– zdjęcia 14 -16: zabawa dowolna w gospodarstwo,
– zdjęcie 17:  rytmika z panem Waldkiem, zabawa muzyczno-ruchowa „Bociany i żabki”
– zdjęcia 18- 22: zajęcia matematyczne wg „Klucza do uczenia się” – „Budowniczy i architekci” – podczas tych zajęć dzieci współpracują w parze, jedno dziecko jest architektem i czuwa nad dostawą materiałów i poprawnością precyzyjnego dopasowania do ścian domu-  drzwi i dachów. Drugie dziecko jest budowniczym i buduje 5 domków o niewielkiej różnicy wielkości.

 


Wiosenne zabawy i spacery


Kózki bardzo lubią zabawy na placu zabaw, zawsze mija nam tam czas na radosnej wspólnej zabawie ruchowej. Podczas wiosennych spacerów obserwujemy wokół przyrodę: rozwijające się pączki na drzewach, czy pierwsze wiosenne kwiatki, które coraz bardziej rozwijają się w ciepłym słońcu.


Szukamy prezentów od wielkanocnego zajączka


WIGILIA

 

 

 

 

 


Mikołajki

Mikołajki, to szczególny dzień, na który wszystkie dzieci czekają z wielka niecierpliwością. Nie inaczej było w naszej grupie. Na początku miesiąca dzieci poznały znaczenie kalendarza adwentowego, który każdego dnia przybliżać nas będzie do Bożego Narodzenia. Codziennie losujemy karteczkę z imieniem dziecka, które ma prawo do otwarcia słodkiej niespodzianki, która ukryta jest w małej kolorowej torebce oznaczonej odpowiednią cyfrą, zgodnie z aktualną datą. Przygotowania do „Mikołajek” rozpoczęliśmy nauką piosenki „Drogi Mikołaju”(słowa i muzyka Joanna Bernat), wykonaliśmy czerwone buciki, aby Mikołaj mógł zostawić dla nas niespodzianki. Oglądaliśmy również fotografie o krainie Świętego Mikołaja. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób Mikołaj przygotowuje się do tej wyjątkowej nocy, podczas której stara się odwiedzić każde dziecko. Zdarza się, że zostawia w buciku rózgę, aby dać ostrzeżenie dzieciom, które bywają niegrzeczne. Nasza grupa stara się być bardzo grzeczna i chyba dostrzegł do Święty Mikołaj, bo dostaliśmy od niego ciężki prezent, w którym nikt nie wiedział co się znajduje. Po rozpakowaniu okazało się, że to cała seria naszych ulubionych książeczek „Tupcio Chrupcio”
DZIĘKUJEMY CI ŚWIĘTY MIKOŁAJU. TO JEST WSPANIAŁY PREZENT!!!!!!


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 


 

Zabawy z imionami wg odimiennej metody nauki czytania Ireny Majchrzak

„Kózki” już od  października codziennie bawią się ze swoimi imionkami. Na początku zapisywałam im imiona na kartce, aby mogły zobaczyć i obserwować proces zapisu imienia- literka po literce. Później poznały zapis literami drukowanymi. Wszystkie dzieci rozpoznają już swoje imię, próbują układać je wg wzoru z rozsypanki literowej, później będziemy próbować bez patrzenia na swoje imię, czyli bez wzoru. W naszej sali zawisł też alfabet, na którym widnieją litery drukowane i pisane. Dzieci sprawdzały, czy na pewno każda litera ich imienia jest w alfabecie. Teraz uczymy się rozpoznawać imiona kolegów i koleżanek, porównujemy swoje imiona, dostrzegamy te same litery u innych, ale i dostrzegamy różnice.

 


 

Jesienne drzewa


Jesień w październiku  w Rosochatce mieniła się wieloma kolorami, zwłaszcza przy pięknej słonecznej pogodzie. Obserwowaliśmy, jak drzewa takie jak: klon, lipa, brzoza zmieniają się wraz  z upływem jesiennych dni.


Bezpieczny PRZEDSZKOLAK….

…..to przedszkolak, który zna zasady bezpiecznego poruszania się w pobliżu tras komunikacyjnych, wie jakie zagrożenia mogą wynikać z :
– kontaktów z nieznajomymi osobami,
– nieostrożnych zachowań z prądem, ogniem, z lekarstwami
Dziecko uczy się,  jak należy zachować się w sytuacji, gdy ktoś z bliskich zasłabnie.
                                   1,1,2 – każdy ten numer zna
Dla lepszego zrozumienia zasad bezpieczeństwa w miesiącu październiku odbyło się spotkanie z policjantami: panem Suszkiem i panem Kołodziejskim,  a w listopadzie z ratownikiem medycznym panem Remigiuszem Lemke. Dzieci miały też możliwość poznania specyfiki zawodów zaproszonych gości.

 

 


 

Własna fabryka soku…

W ramach tematu kompleksowego „Jesienne owoce” poznawaliśmy owoce tj.: jabłka, gruszki i śliwki. Badaliśmy je wielozmysłowo: dotykaliśmy, sprawdzaliśmy zapach, obserwowaliśmy kolory,  ocenialiśmy smak. Obejrzeliśmy również film o tym, w jaki sposób w fabryce powstaje sok. W piątek – 13.10- wspólnie wykonaliśmy sok za pomocą sokowirówki. W naszej „małej fabryce”, zachowywane były  poszczególne etapy produkcyjne, czyli: mycie owoców, krojenie, wyciskanie soku, filtracja. Na samym końcu oczywiście nastąpiła degustacja soku. Mniam, mniam……ale pyszny soczek. Wiemy, że owoce są bardzo zdrowe i możemy je przynosić do przedszkola,  jako składnik naszego śniadanka.

 


 

Zabawy matematyczne

Zajęcia z edukacji matematycznej prowadzone są wg programu „Klucz do uczenia się” G. Dolya i N. Veraksa. Właśnie zaczynamy przygodę z programem matematycznym, który towarzyszyć nam będzie przez cały okres edukacji przedszkolnej. W ramach tych zajęć poznajemy spektrum kolorów – 7 barw tęczy, figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt i owal, a także porównujemy przedmioty pod względem wielkości: mały, średni, duży. Zajęcia te są bardzo ciekawe i z ochotą bierzemy w nich udział.

 


Nasze pierwsze zabawy i zajęcia w miesiącach: wrzesień-  październik

Początek roku, to czas, w którym 13 z 15 Kózek przekroczyło progi przedszkola po raz pierwszy. Tu w naszym przedszkolu miło płynie nam czas na wspólnej zabawie, zajęciach z paniami, które na co dzień opiekują się „Kózkami” – panią Basią i panią Marysią. Raz w tygodniu zajęcia języka angielskiego prowadzi pani Asia, pan Waldek bawi się z nami przy muzyce, a ksiądz Wojtek prowadzi religię. Codziennie aktywnie spędzamy czas podczas zabaw dowolnych, spacerów, zabaw na placu zabaw, ale także odpoczywamy, słuchamy czytanych przez panią bajek.