Motylki

WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

P1080256

Kochani moi to już w tym roku przedszkolnym ostatnie nasze takie spotkanie. Już za kilka dni zaczną się upragnione wakacje więc dzisiejsze tematy tylko i wyłącznie o WAKACJACH.


1.  Na dobry początek kochani wakacyjna piosenka, nie tylko o zabawie ale także o bezpieczeństwie. To ważne abyśmy zachowywali się odpowiedzialnie… czy to w górach czy nad morzem czy też u babci…wszędzie trzeba przestrzegać zasad bezpieczeństwa 😉

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM


2. Wakacje kojarzą się nam z beztroskim spędzaniem czasu, a może czasami warto swój  czas wykorzystać na ozdobienie swojego pokoju w wakacyjne motywy, z tego co mamy z resztek kolorowych kartek z ruloników po papierze toaletowym…i tym co akurat macie pod ręką.W załączniku kilka propozycji 😉

do pobrania: wakacyjne inspiracje


3.Reksio pokaże Wam jak bezpiecznie spędzać czas nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=RNUJ2Hp8SVk


4. Ruch to zdrowie nawet w czasie wolnym, dbajcie o swoją kondycję kochani.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w


5. Kochani a tu przesyłam kilka fajny pomysłów do wykorzystania w zabawach ….

-pienisty kolorowy wąż czyli bańki mydlane….. do wykonania takiego węża potrzebujecie miseczkę z wodą i płynem, gumkę recepturkę i barwniki – pamiętacie jak sami robiliśmy barwniki z wody…. – szmatkę zakładamy na przecięty otwór butelki i mocujemy za pomocą gumki. Końcówkę butelki ze szmatką moczymy w wodzie z płynem do mycia naczyń. Na mokrą szmatkę nakrapiamy barwniki i dmuchamy przez drugi otwór butelki. Już po chwili zauważymy, że przez szmatkę zacznie tworzyć się i wydobywać długi pienisty wąż. 

– własny szałas tipi…..to już większe wyzwanie dla całej rodziny, będzie potrzebna wyprawa do lasu po różnej wielkości patyki…. poproście tatę o wykonanie konstrukcji a ozdobić możecie wg własnych pomysłów….

– labirynt z recyklingu…..do budowy takiego labiryntu wykorzystać możecie przedmioty, które są wokół Was, drewniane tyczki, butelki, sznurki, folię…..

– marionetki i ekostworki….. zabawy z recyklingu są super 🙂 a wiecie dlaczego bo tak naprawdę wykorzystujemy to co mamy w domu…ekostworki zrobić można po opakowaniach po jogurtach, po butelkach po mleku z patyków, resztek materiałów oj tylko wyobraźnia jest tutaj granicą. Jest to świetny pomysł na rozwijającą i kreatywna zabawę w każdym wieku.

Kochani moi…życzę WAM samych dobrych wspomnień, niezapomnianych wrażeń, cudownych przygód, radości, miłości, empatii, przytulania i po prostu udanych WAKACJI… nie zapominajcie oczywiście o bezpieczeństwie, gdziekolwiek będziecie. Mam ogromna nadzieję, że we wrześniu spotkamy się w murach naszego Borowiaczka, zatem ahoj przygodo buziaki kochani papa 🙂 


Kochani już we wtorek świętować będziemy Dzień Taty, zatem tematyka dzisiejszych zabaw i zadań wiąże się właśnie z tym dniem, zatem kochani zaczynamy.

1. Piosenka o tacie, zapewne znana Wam jest zatem myślę że szybko wpadnie Wam do ucha i że szybciutko będziecie w stanie zaśpiewać refren,

https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno


2. Jest piosenka a teraz czas na upominek, poniżej znajduje się link, który przeniesie Was do filmiku gdzie pokazane jest krok po kroku jak wykonać dla taty laurkę – poproście o pomoc przy jej wykonaniu mamę 😉

https://www.bing.com/videos/search?


3.Życzenia dla taty….

Dziś święto obchodzi najdroższy Tata,

niech los mu z kwiatów życie uplata,

niech nie da poznać żadnych trosk

i rzuci pod nogi pieniędzy stos.


4. Zabawy ruchowe z tatą 😉

https://www.youtube.com/watch?v=13_U20z0qe0


5. Kochani czasami najprostsze  rzeczy są najlepszym prezentem, może zaproponujcie tacie spacer do lasu a może zaproście Go na lody …. zróbcie wspólnie coś czego na co dzień nie robicie, budujcie wspólne wspomnienia …


6. Kochani a teraz trochę zabawy z sylabami i nie tylko … w załączniku znajdziecie karty pracy możecie wybrać , które chcecie nie musicie robić wszystkich ….

do pobrania: zadania 


Dzień dobry Małe i Duże Motylki 

Kochani na dworze jest już bardzo ciepło więc możemy wykorzystać naszą piękną pogodę i więcej czasu spędzić bawiąc się na podwórku. Zapraszam do zabawy 🙂


Zadanie 1.

Proszę Rodziców o przeczytanie Wam wiersza J. Koczanowskiej

Podwórko”

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek,

są piłki, skakanki.

czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

to mnóstwo radości.

Następnie odpowiedz na pytania:

  • Jaka jest zabawa na podwórku z wiersza?

  • Co jest na podwórku?

  • Czy wspólna zabawa sprawia radość?

  • Co znajduje się na Twoim podwórku?

Zadanie 2.

Poruszajcie się dowolnie do piosenki

„Na naszym podwórku”

https://www.youtube.com/watch?v=mXFiUzXRoLA


Zadanie 3.

Kodowanie. Wasze domy znajdują się na podwórku. Pokoloruj według podanego wzoru obrazek (do pobrania) – rozwijanie spostrzegawczości (jeśli nie masz drukarki i nie możesz tego wydrukować, to spróbuj narysować domek i go pokolorować wg wzoru – powodzenia).

do pobrania: Domek

Motylku:

– wymień jakie widzisz figury na obrazku,

– policz ile jest trójkątów,

– ile jest kwadratów,

– jaki mają one kolor,

– co znajduje się obok domu, a co jest u góry…..


Zadanie 4.

Czas na 3 lekcję rytmiki „W PODSKOKACH” – Wartości rytmiczne

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U


Zadanie 5.

„Aktywnie spędzamy czas „– ćwiczenia gimnastyczne.
Ćwiczenia na słońcu:
https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc&t=105s


Zadanie 6.
Dość już zabaw przed monitorem, wiemy, że lubicie eksperymentować jest ciepło więc zapraszamy na zabawę na podwórko:

Rodzicu eksperymentuj razem z dzieckiem:

  • Gdzie jest więcej” – przygotuj kilka naczyń lub pojemników na wodę o różnych kształtach. Do jednego z nich wlej wodę i poproś o zaznaczenie jej poziomu flamastrem. Zachęć dziecko do przelewania wody do różnych naczyń i obserwowania, jak wysoko sięga. Zadawaj dziecku pytanie: Gdzie jest więcej wody? Po każdej odpowiedzi zachęcaj do przelania wody z powrotem do pierwszego naczynia, sprawdzenia, czy ilość wody się zmieniła.

    Celem zabawy jest uświadomienie dziecku, że niezależnie od tego, jaki kształt ma pojemnik i jak wysoko sięga w nim woda, jeśli się jej nie doleje lub nie wyleje, wody jest cały czas tyle samo. Zabawa jest zachęta do samodzielnego eksperymentowania, rozwija umiejętności matematyczne i manualne (przelewanie).

  • Piasek, cukier, woda – zabawa badawcza.

    Badanie substancji rozpuszczalnych i nierozpuszczalnych w wodzie. Dzieci badają, jak zachowuje się piasek w wodzie, czy się rozpuszcza. Do jednego szklanego, przeźroczystego naczynia wsypuję cukier, wlewa wodę, miesza. Wniosek – cukier rozpuszcza się w wodzie.

    Do drugiego szklanego, przeźroczystego naczynia wsypuję ziemię z różnymi minerałami (piasek z piaskownicy, czarnoziem, glina), wlewa wodę, miesza. Wniosek – piasek nie rozpuszcza się w wodzie.

  • Piasek jest…. Zachęćmy dzieci, by usiadły wokół piaskownicy, wzięły do rąk piasek, przesypały go z ręki do ręki próbując go opisać. Rozmawiajmy z dziećmi na temat zastosowania piasku oraz ich ulubionych zabaw w piaskownicy i na podwórku. Na zakończenie zbudujmy piękne domy – piaskowe wytwory ……

Pa, pa do usłyszenia już w ostatni poniedziałek przed wakacjami … 🙂 


Witamy cieplutko Małe i Duże Motylki

w „domowym” borowiackim przedszkolu 🙂 


Zapraszamy Was na dalszą zabawę z egzotycznymi zwierzętami.

 

Na początku „Przywitajmy się wesoło” znaną już nam dobrze piosenką:
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4


1.Posłuchajcie pełnych humoru opowieści o przygodach Słonia Trąbalskiego wiersza JulianaTuwima

https://www.youtube.com/watch?v=xVrKBLD8FbE


Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania?

– Jak nazywał się słoń?

– Jak wyglądał Słoń Trąbalski?

– Jaki kłopot miał słoń?

– Co zrobił Trąbalski ze swoją trąbą, żeby odzyskać pamięć?


2. Rozwiążcie zagadki słowne o zwierzętach?

Trąbę z sobą nosi
lecz nie jest trębaczem.
Gdy pójdę do zoo,
pewnie go zobaczę.
(słoń)

Dumny dźwiga swe dwa garby,
niczym dwa największe skarby.
I jest bardzo w złym humorze,
że trzeciego nieść nie może.
(wielbłąd)

Ryczy bardzo głośno,
dużą głową kiwa,
on jest królem zwierząt
a jak się nazywa?
(lew)


W kostiumiku czarno – białym,
w ZOO ją zobaczyć możesz,
inna znowu śmiałym krokiem,
przejść przez jezdnię Ci pomoże.(zebra)

Chociaż ma torbę,
nie jest listonoszem.
W swej torbie na brzuchu
własne dzieci nosi.(kangur)

Kot ogromny, pręgowany.
Bywa w cyrku – tresowany.(tygrys)

Choć przypomina człowieka,
na drzewo chętnie ucieka.
Banany zjada łapczywie,
i wrzeszczy przeraźliwie. (małpa)

Siedzi w klatce kolorowa
i powtarza różne słowa.
Choć to ptakom nie wypada,
ona ludzkim głosem gada. (papuga)

3. „Co to za zwierzę?” – zagadki słuchowe z papużką.

Spróbujcie rozpoznać zwierzęta po ich kształcie (cieniu) i odgłosie jaki wydają.
https://www.youtube.com/watch?v=qkA2NHliZtg


4. Czas na 2 lekcję rytmiki „W PODSKOKACH” –
Dźwięki wysokie
i niskie.

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU


5. Zabawa tematyczna „Wesołe zoo”.

Motylki wiem, że bardzo lubicie coś tworzyć więc teraz pora na zrobienie własnego zoo.

Zaproście rodziców, rodzeństwo do pomocy i stwórzcie z różnych dostępnych materiałów w domu: klocków, kartoników, pudełek…. itp. swoje własne zoo. Zbudujcie klatki, drogi włóżcie tam Wasze zwierzątka, które robiliście w zeszłym tygodniu te z plasteliny czy papieru może ktoś ma własne plastikowe, to też je wykorzystajcie. A teraz do dzieła…

Rodzicu: Podczas zabawy można utrwalać nazwy zwierząt, kolory, przeliczać ile ich jest, porównywać wielkości (duży, mały, ), określać ich położenie (zwierzątko jest w klatce, za klatką, przed klatką, na klocku,) naśladować ich odgłosy, sposób poruszania się …..


6. W poniższym linku możecie sprawdzić swoje wiadomości o zwierzętach:
(pamiętajcie, że po prawej stronie możecie zmieniać szablon – klikając na np.: test, teleturniej, otwórz pudełko, ruletka, test, znajdź parę,).

https://wordwall.net/pl/resource/2918386/zwierz%c4%99ta-egzotyczne


7. A teraz czas na dowolne zabawy ruchowe na podwórku:

biegajcie, skaczcie, budujcie zamki z piasku a może ktoś zbuduje ZOO.

Bardzo jestem ciekawa Waszych prac

Chętne dzieci mogą przesłać zdjęcia swoich zwierząt, budowli… ZOO czekam…….

Miłej i bezpiecznej zabawy 🙂


Witajcie kochani….. Jak tam po weekendzie mam nadzieję, że był udany i spędzony w radosnej atmosferze. 

Dzisiaj zapoznamy  się ze zwierzętami, ale nie tymi domowymi czy zamieszkującymi nasze lasy, ale tymi egzotycznymi z dalekich krajów… gotowi to do dzieła 🙂 

1. Na sam początek zapoznajmy się ze zwierzątkami a dodatkowo z ich odgłosami , kliknij poniższy link a zabierze Cię do nich 😉
https://youtu.be/PcDRe2Kk4aY 

2.Śpiewające brzdące nauczą Was piosenki o „Pani Zebra” 

https://youtu.be/uG0aRu5oX6M

3. Kochani w tym zadaniu będziecie pracować z kartą pracy, którą trzeba otworzyć:  http://www.borowiaczek.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/karty-pracy-dżungla-1.docx
Po pierwsze nazwijcie zwierzęta przedstawione na karcie, następnie spróbujcie nazwy zwierząt podzielić na sylaby – lew, hi-po-po-tam, ży-ra-fa, ty-grys, ze-bra,  kro-ko-dyl,  słoń… kolejny krok to narysowanie w ramce tyle kresek ile sylab ma nazwa a na koniec możecie pokolorować obrazki. (karta pracy pochodzi ze strony sówkowe zacisze).

4.  W linku jest do pobrania ilustracja żyrafy…Strzałkami zaznaczony jest kierunek linii. Obrysujcie całe zwierzę, nie odrywając narzędzia pisarskiego od kartki. Pamiętajcie, aby zacząć od kropki i podążać w kierunku strzałki. Zwróćcie uwagę na odpowiedni chwyt ołówka.
5. Macie ochotę na puzzle….zapraszam 😉
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=170024a3941a
6. Teraz trochę polepimy z plasteliny, wybierzcie trzy zwierzątka z poznanych dzisiaj i spróbujcie odtworzyć je właśnie z plasteliny… w linku poniżej pokazane jest krok po kroku lepienie słonia z plasteliny, powodzenia
https://youtu.be/gIBfFGpKEqs

7. Zabawy ruchowe w dżungli…
https://www.bing.com/videos/search?
https://www.bing.com/videos/search?
Mam nadzieję, że każde z Was znajdzie coś dla siebie z zabaw i zadań tutaj przedstawionych. Pozdrawiam serdecznie buziaki.


Witamy Was Małe i Duże Motylki   🙂 

Jak się czujecie Kochani? Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, zadowoleni, radośni i w dobrych humorkach po Waszym Święcie. Zapraszam Was na kolejną serię zabaw.

1. „Przywitajmy się wesoło”.
Na początku przywitajmy się naszą piosenką na powitanie, którą poznaliście w poniedziałek (myślę, żę już ją samodzielnie śpiewacie)

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

2. O czym mówię?
– zabawa dydaktyczna rozwijająca słuch fonematyczny.
W tą zabawę można pobawić się w dowolnych sytuacjach.

Przed dzieckiem kładziemy zabawki, różne przedmioty. Rodzice opisują wybrany przedmiot a dziecko próbuje podać nazwę opisanego przedmiotu przy tej okazji można podzielić nazwę odgadniętego przedmiotu na sylaby oraz je przeliczyć.

Swoich sił mogą spróbować też dzieci opisują wybrany przedmiot a rodzice odgadują zagadkę – nazwę opisanego przedmiotu.

3. Co zmieniło miejsce?
– zabawa dydaktyczna rozwijająca uwagę i spostrzegawczość.

Dzieci siedzą w półkolu. Rodzice, rodzeństwo układa przed dziećmi 5-6 przedmiotów ( może na początku mniej zabawek) i prosi o zapamiętanie co i w jakiej kolejności się znajduje. Dzieci zamykają oczy, a w tym momencie rodzic zamienia dwa przedmioty miejscami i pyta: co się zmieniło? Gdy już dzieci nabiorą pewności w zabawie można zabrać jakiś przedmiot lub dołożyć.

4. Zabawy rytmiczne lekcja 1 „W podskokach”
– rytmiczna rozgrzewka
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

5. Kolorowe kleksy
– ćwiczenia oddechowe – wzmacnianie aparatu oddechowego i rozwijanie wyobraźni.
Przybory: kartki, słomka, farby, kredki

Dziecko wlewa na białą kartkę po kilka kropli rozwodnionej farby w dwóch dowolnych barwach np. biała i ciemna niebieska, niebieska i czerwona (lub różowa) itp…… Rozdmuchuje farbę przez słomkę (dmuchają przez słomkę na kleksy). Ogląda powstałe kleksy i określa do czego są one podobne, z czym się kojarzą – nadaje im nazwę. (Po wyschnięciu można jeszcze coś dorysować ).

6. Zabawy ruchowe – rodzinny piknik

Rodzice wyznacza dwie linie odległe od siebie o 5 m. Dziecko ustawia się na jednej z linii. Rodzice podaje w jaki sposób dziecko przemieszcza się na drugą stronę:
– przebiegamy,
– skaczemy jak kangury,
– przeskakujemy z nogi na nogę,
– lecimy jak samoloty,
– lecimy jak odrzutowce,
– idą bociany,
– lecą motyle,
– biegniemy wysoko unosząc kolana,
– skaczemy jak piłeczka,
– przemieszczamy się prawym bokiem krokiem dostawnym,
– przemieszczamy się lewym bokiem krokiem dostawnym.

Do usłyszenia w poniedziałek i miłej zabawy 🙂 


Dzień dobry Małe i Duże Motylki 

To właśnie dzisiaj kochane dzieci 1 czerwca jest WASZE ŚWIĘTO. Korzystając z tej okazji jeszcze raz składam Wam życzenia radosnego, kolorowego dnia wypełnionego uśmiechem i słońcem. Myślę, że do wszystkich „Motylków” dotarł listonosz z niespodzianką.

Dzisiaj w Dniu Dziecka, żeby było Wam jeszcze bardziej wesoło zapraszamy Was do zabawy.


1. Przywitajmy się wesoło:

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

Nauczymy się piosenki na przywitanie:

„Przywitajmy się wesoło”

Przywitamy się wesoło, zaklaszczemy raz, dwz, trzy.

Przywitamy się wesoło, zaklaszczemy ja i ty.

Przywitamy się wesoło już tupiemy raz, dwa, trzy.

Przywitamy się wesoło już tupiemy ja i ty.

Hop, hop dzień dobry, witam wszystkich Was,

cwałujemy jak koniki, już muzyka woła nas.

2. Zapraszam Was do wysłuchania opowiadania „Wiercipiętek i Dzień Dziecka” M. Galicy.

  • – posłuchajcie, odpowiedzcie na pytania i …. 🙂 


3. „Wybieramy kolory”

Teraz troszeczkę się poruszamy i przypomnimy sobie nazwy kolorów.

Przygotujcie: jednokolorowe kartki papieru lub inne przedmioty jednokolorowe np. czerwone, zielone, niebieskie……


Rozkładamy na podłodze jednokolorowe kartki (lub inne przedmioty) w 4-5 wybranych przez siebie barwach. Włączamy dzisiejszą poznaną piosenkę na powitanie i poruszamy się w jej rytm.

Na hasło mówione przez rodzica: np. żółty, dziecko staje na żółtej kartce lub przy żółtej zabawce. W przerwie można potańczyć do piosenki i znowu hasło np. niebieski dziecko staje na niebieskiej kartce i tak dalej z różnymi kolorami.

Można odmienić role rodzic staje na dowolnym kolorze kartki a dziecko nazywa kolor kartki, na której stoi rodzic.


4. Ułóżcie puzzle

a dowiecie się jakie DZIECI MAJĄ DZIŚ ŚWIĘTO  i co z tej okazji otrzymały – podzielcie nazwy prezentów na sylaby.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=28110294ee41

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=060214942644

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2783eba24d33

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=11a831a13792

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2743635fb9fc

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=282b5f3574a8  


5. Na zakończenie coś słodkiego.

Śpiewajcie i tańczcie do piosenki „Czekolada”

https://www.youtube.com/watch?v=e_qsWae-jYQ                                                                                                                                         

Miłej zabawy!!! 🙂 


Dzień dobry Małe i Duże Motylki  🙂 

Mam nadzieję, że waszym rodzicom spodobały się niespodzianki, jakie dla nich przygotowaliście  🙂 

Zadanie 1. „Kwiat z dłoni”- zabawy matematyczno- plastyczne
Kochani usiądźcie do stolika. Na kartce odrysujcie kształt twojej dłoni, a następnie wytnijcie ją. Przygotujcie: papierowe kwiaty, listki, kokardki, kleje. Przeliczcie swoje palce u jednej (5), potem przelicz palce papierowych dłoni. Na każdym palcu naklej kwiat-„ Z ilu kwiatów masz bukiet?”. Na koniec ozdób kwiaty listkami i kokardką. Taki bukiecik możesz postawić u siebie w pokoju.

Zadanie 2. Rodzinne zabawy muzyczno-ruchowe
1. Rozgrzewka do „Boogie, Woogie”.- wasze pociechy nauczą was tańczyć https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
2. „Razem” – podawanie piłki górą. Najlepiej, aby do zabawy zaangażowało się więcej niż 2 osoby. Siedzicie w rozkroku na ławeczce, jedno za drugim tyłem do siebie. Podajecie sobie piłkę górą. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
3. „Celowanie” – ustawiacie na środku dużą piłkę (najlepiej cięższą). Metr od niej rysujecie linię, na której staje dziecko. Otrzymuje woreczek napełniony grochem, którym stara się trafić w piłkę. Po dwóch kolejkach dziecko rzuca z większej odległości.
4. „Wzajemne wsparcie” – dziecko i rodzic siedzą jedno obok drugiego. Drugi rodzic turla piłkę, dziecko i rodzic podpierając się rączkami z tyłu i podnoszą nogi do góry, by piłka swobodnie przeturlała się pod nogami.
5, „Duży, mały skok”! https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
6. „Baby shark!” – a na koniec   🙂  https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Zadanie 3. „Moja rodzina”- praca plastyczna
Pomysł 1.
Przygotujcie:
-duży arkusz papieru
-farby
-pędzelki

Wykonanie:
Poproś wszystkich członków rodziny o pomalowanie dłoni farbą w ich ulubionym kolorze. Następnie wszyscy razem przyciśnijcie dłonie do arkusza papieru. Niech każdy podpisze swoim imieniem odcisk. Tak oto powstała wasza rodzinna galeria dłoni.

Pomysł 2.
Przygotujcie:
-kredki
-kartkę
Wykonanie:
Narysuj rysunek przedstawiający twoją rodzinę. Twoja mama lub tata pomoże Ci podpisać każdego członka rodziny. Obrazek powieś na waszej lodówce  🙂 

Pomysł 3.
Tutaj jest wasz pomysł na wykonanie tej pracy… może przygotujecie rodzinę z plasteliny, albo namalujecie obraz, albo wykleicie ją za pomocą nitek, chusteczek, brokatu… Zostawiamy tutaj miejsce na wasze autorskie pomysły.

Miłej zabawy!  🙂 


Witajcie kochani, już we wtorek mamy święto naszych mam, dzisiaj spróbujemy zrobić dla mamy  kilka rzeczy zatem zaczynamy…

1. Praca z wierszem, poproście tatę, aby razem z Wami zagłębili się w treść tego krótkiego wiersza, o czym jest jego treść, kto występuje w wierszu, o jakim uczuciu opowiada, czy osoba wymieniona w wierszu to mama?

„Kto mnie kocha?”

Kto mnie może kochać więcej?

Zmarznę- grzejesz moje ręce,

Zszywasz spodnie, budzisz rano,

Miód smarujesz mi na chlebie.

Ty mnie kochasz a ja mamo

Bardzo, bardzo kocham ciebie.

2.Laurka dla mamy, kochani to taki nieodzowny podarunek na wiele okazji, na laurkę dzisiaj podsunę Wam kilka pomysłów, które możecie wykorzystać do wykonania takiej laurki, oczywiście jeżeli tylko mamcie swój indywidualny pomysł, to jak najbardziej polecam abyście takową stworzyli 😉

-laurka z makaronu,

-laurka z rolki po papierze toaletowym,

-laurka z kwiatów z papieru,

-laurka z odrysowanej dłoni,

-tulipany z papieru,

-laurka w kształcie serduszka dla mamy,

 W załączniku zamieściłam zdjęcia danych prac… powodzenia

do pobrania: laurki na dzień matki 

3.Śniadanie dla mamy 

Kochane Motylki myślę, że fajnym prezentem dla Waszych mam będzie przygotowanie wspólnie z innymi domownikami śniadania/kolacji/podwieczorku…w domu czy też w ogrodzie z bukietem polnych kwiatów….

Możecie jeżeli jest taka możliwość przygotować smakołyki sami  – oczywiście z pomocą taty czy starszego rodzeństw…, mogą to być kanapki szaszłyki z owoców, domowa lemoniada…. 

 W załączniku przesyłam przykładowe, odświętne zdjęcia, przejrzyjcie je może się zainspirujecie. Jestem przekonana, że taka niespodzianka dla Waszych mam będzie dla nich super prezentem…no i oczywiście moc buziaków i przytulasów..

        do pobrania: inspiracje na piknik z mamą

4. Zabawy ruchowe dla małych i dużych….

https://www.bing.com/videos/search?

5. Zabawy interaktywne, kliknijcie w poniższe linki , życzę miłej zabawy …. jest tam niespodzianka dla Motylków …..

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1f88068b5d45

Życzę Wam samych przyjemności, pozdrawiam serdecznie papapa


Kochane motylki, witam Was serdecznie w piękny czwartek 🙂 

Motylki już niedługo bo 26 maja obchodzić będziemy święto naszym kochanych mam, z tego względu tematyka naszych zajęć będzie właśnie o naszych mamciach   ;).

1. Jaka jest moja mama ? Wiemy prawda no bo przecież codziennie na nią patrzymy i się do niej przytulamy…ale czy potrafilibyśmy odpowiedzieć na niektóre pytania nie patrząc na nią…

-jaki kolor włosów ma moja mama….

-jaki kolor oczu ma moja mama…

-czy jest niska/wysoka….

-czy lubi malować paznokcie…

-woli kawę czy herbatę….

-jaki jest jej ulubiony kolor…

-czy lubi nosić sukienki ….

-czy jest wesoła…

-czy lubi kwiaty….

Spróbujcie odpowiedzieć na te pytania pełnymi zdaniami, a może też Sami wymyślicie jakieś pytanie odnośnie waszych mam?

2. Czym zajmuje się moja mama…. tworzymy historyjkę 

Kochani w załączniku są cztery zdjęcia/ obrazki przedstawiające mamę, która wykonuje pewne czynności. Są to czynności przez Was znakomicie znane: czesanie włosów, prasowanie, zaparzane herbaty, robienie ciasta… wybierzcie  jeden z nich i spróbujcie ułożyć z niego historię, np…. 

Pewnego dnia, gdy nie trzeba było szybko wstawać do przedszkola…może to była sobota a może niedziela… , moja mama postanowiła pobawić się ze mną w fryzjera…. przygotowałyśmy szczotki, gumki, piękne zapinki…i oczywiście lusterka… czesałyśmy moje lalki, ale też ja zrobiłam fryzurę mamię a ona mi, co mogło wydarzyć się potem… czy w pięknych fryzurach poszła mama z córką na lody albo do parku…. możecie wymyślać zupełnie inną historię odnośnie któregoś z obrazków, nie chcę Wam narzucać pomysłów bo jestem ciekawa co wymyślicie, czekam niecierpliwie na efekty …

3. Piosenka o mamie i nie tylko, zachęcam do zapoznania się z nią i z tekstem. Jaka jest ta piosenka Motylki wesoła, czy smutna, może warto się jej nauczyć? 😉 tekst w załącznikach…

https://www.bing.com/videos/search?

4. Trochę matematycznie się teraz zrobi…kochani w załącznikach jest karta pracy, proszę abyście pokolorowali każdą figurę geometryczną innym kolorem, nazwali ten kolor oraz daną figurę.

do pobrania:

Pozdrawiam Was gorąco ;)))))


Motylki kochane, jak miną Wam weekend…mam nadzieję, że wszystko u Was dobrze się dzieję, że zdrowie dopisuje no i że trochę tęsknicie za przedszkolem….

Cały czas jesteśmy w temacie majowo, ekologicznym, dodatkowo zaczniemy omawiać temat związany z pewną ukochaną dla Was osobą…mamą 😉 Bo przecież już niedługo jest jej święto .

1.

Na dobry początek pewien wiersz…jak wiemy bardzo ważne jest abyśmy oddychali świeżym powietrzem, do walki z tym złym pomocne są bardzo drzewa. Wiecie jak trzeba zachowywać się w lesie, parku….

O co drzewo prosi dzieci – apel drzewa (Barbara Szelągowska)

Witajcie drogie dzieci!

Witajcie, przyjaciele!

Chcę o coś Was poprosić ,

nie zajmę  czasu wiele.

Zapraszam Was do parku

Was – razem z rodzicami.

Ale zapamiętajcie:

„chodzimy alejkami”

Bo w parku pełno kwiatów:

od wiosny do jesieni.

Nie wolno zrywać ich,

niech kwitną wśród zieleni.

Nie łamcie mi gałązek,

bo to mnie bardzo boli.

I liści nie zrywajcie,

i nie zdzierajcie kory.

Żegnajcie drogie dzieci!

Żegnajcie przyjaciele!

I zawsze pamiętajcie

Szanować trzeba zieleń….

Spróbujmy odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

Kochani o co drzewo w tym wierszu prosiło dzieci…. Czy to bardzo ważne, aby w ten sposób postępować – szanować trzeba zieleń?

Czyim domem jest park, las?

Czego nie wolno robić będąc w lesie/parku?

Jakie dwie pory roku występują w wierszu….


Zapewne zastanawiacie się co wspólnego ma drzewo do zanieczyszczonego powietrza….drzewa kochani pochłaniają, to złe czarne zanieczyszczone powietrze, aby dać nam czyste i zdrowe. Na drzewa mówi się, że są płucami ziemi, dlatego bardzo ważne jest abyśmy o drzewa dbali. 

Jeżeli ktoś z Was ma ochotę to może narysować taki park…. 😉

2.

Pod tym linkiem obejrzeć możecie edukacyjny film o czystym powietrzu.

https://www.bing.com/videos/search?

3.

Zabawy ruchowe dla każdego coś dobrego 🙂 Podaje Wam różne propozycje zabaw ruchowych, może znajdziecie coś dla siebie…

WYŚCIG ŻÓŁWI

Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Nazwa może bardziej Wam się skojarzyć z grą planszową, ale tym razem to nie to! Pamiętacie ze szkolnych zajęć gimnastycznych woreczki z grochem? Będziecie ich potrzebowali! Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

Przeprawa przez rzekę

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie.

Butelkowy slalom

Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Gdy już popisałam się mądrymi słowami, opowiem Wam na czym polega! Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

Mały ninja

Mały ninja, człowiek pająk, nazywajcie to jak chcecie. Jedno wiem na pewno – dzieciaki będą tą zabawą zachwycone! Wystarczy zaplątać sznurek czy włóczkę o stół i krzesła by stworzyć niełatwy do przejścia tor. Ćwiczenie wymaga skupienia, precyzji i trochę gimnastyki. A układ można za każdym razem zmieniać, zaczepiając w inny sposób włóczkę. Podobną, ale dużo większą pajęczynę znaleźliśmy w Bałtowie. I była do niej spora kolejka dzieci!

Poszukiwacze skarbu

Nic tak nie motywuje, jak rozwiązywanie zadań i zagadek, by dotrzeć do okrytego tajemnicą skarbu. Możecie narysować normalnie lub eksperymentalnie  mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was!

Balonowy tenis

Gra w piłkę w domu nie jest do końca bezpieczna. Ja w tym roku straciłam w ten sposób kilka kubków i ulubioną bombkę choinkową. Dlatego z odbijaniem piłki poczekamy, aż pogoda się poprawi, a tymczasem w domu gramy balonem. A zamiast rakietek używamy papierowych talerzy przyklejonych do drewnianych łyżek! W ten sposób rozgrywamy punktowane mecze! I skończył się problem potłuczonych naczyń!

Rzucamy do celu

Prosta, ale zajmująca gra. Na podłodze stawiacie miskę lub wiaderko i wrzucacie do niego piłki, balony lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety. A jeśli chcecie ubarwić, zabawę, zrobić coś kreatywnego, ciekawego i ładnego, sprawdźcie pomysł na grę zręcznościową z papierowych talerzyków i rolki po papierze. 

Szczudła z puszek

Przygotowując świąteczne sałatki korzystaliście z kukurydzy konserwowej? Mam nadzieję, że nie wyrzuciliście pustych puszek, bo mogę się Wam przydać do zrobienia szczudeł! Potrzebny będzie jeszcze sznurek, który przewleczecie przez zrobione w nich dziurki. Dziecko staje na puszkach, a sznurki trzyma w dłoniach i nimi „steruje”.

Skocz do mety!

W gry planszowe można grać nie tylko przy planszy! Wystarczy kostka do gry, dwa sznurki na podłodze oznaczające start, metę i możemy zaczynać. Ustawiamy zawodników przy pierwszej linii. Każdy z nich rzuca kostką i skacze tyle razy ile oczek wyrzucił. Powtarzamy to aż ktoś przekroczy linię mety! Prawda, że proste? A jakie zajmujące!

4. 

Zabawy muzyczne dla dzieci, polecam gorąco …. 😉 

https://www.bing.com/videos/search?


Motylki, dzisiaj zajmiemy się ekologią… Zapewne nieraz słyszeliście, że trzeba coś robić aby pomóc naszej planecie, ludzie którzy zajmują się tym zawodowo nazywani są EKOLOGAMI. Nie martwcie się, każdy z nas może być ekologiczny a w jaki sposób, nie raz o tym rozmawialiśmy i wprowadzaliśmy nasze rozmowy w czyn  – zbieranie śmieci. Dzisiaj zajmiemy się czystym powietrzem.


1.

Czyste i zanieczyszczone powietrze.

Przygotuj:

– dużą chmurę wyciętą z tektury
– mniejszą chmurę wyciętą z białego bloku technicznego


Kochani wyobraźcie sobie, że nie ma powietrza, albo że jest tak czarne i gęste, że nie idzie nim oddychać….pojawia się smog a przecież aby być zdrowym to potrzebne jest nam powietrze czyste.

Czy jest to zrozumiałe?

Wyjaśnię Wam, to na przykładzie naszych dwóch chmurek…


Macie dwie chmury duża to chmurka wycięta  tektury,  jest nad łąką, jest tam dużo drzew, staw, słychać śpiew ptaków….taką łąkę malowaliście pamiętacie….nie ma tu samochodów, ani fabryk…

Mniejsza biała, chmurka została przywiana przez wiatr nad ulicę, jeździ tam dużo samochodów, znajdują się tam fabryki z dużymi kominami z których leci dym. Są domy w których niektórzy palą jeszcze plastikowe butelki….z samochodów wydobywają się spaliny….

Kochani jak Waszym zdaniem będą wyglądały te dwie chmurki, czy tak samo, a może każda będzie inna, zastanówcie się. Z czym kojarzy nam się dym i jak może wyglądać chmura, która sunie po niebie nad miastem… a z czym śpiew ptaków i łąka i chmura sunąca nad nią. Jestem niezmiernie ciekawa jak je oznaczycie i jakie kolory dopasujecie do danej chmury.


2.

Zapoznamy się teraz z piosenką o pewnym dinozaurze, który miał na imię Dinek. Posłuchajcie uważnie o czym jest ta piosenka, czy jest smutna czy wesoła….w załączniku jest jego zdjęcie oraz tekst piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=cYjkEiaNvmk


3.

Trochę teraz poćwiczymy….

https://youtu.be/l78D-0TKWBM


4. 

Obserwacje pogodowe nadal są jak najbardziej aktualne… możecie sami narysować pogodę jaka występuje w danym dniu…np. zaobserwujemy pogodę w piątek – rodzice przypomnijcie kiedy, to będzie- i narysujcie co tam ciekawego się wydarzy, czy to będzie deszcz, czy będzie zachmurzenie, czy słońce będzie na niebie…. w maju jak w gaju.

 do pobrania: Piosenka o Dinku

Życzę Wam kochani miłego dnia i zbliżającego się weekendu, pozdrawiam serdecznie. 


Motylki, witajcie w ten piękny majowy dzień. Mam nadzieję że humory dopisują i że jesteście zdrowi i że macie wokół  siebie same kochające osoby.

1.

W maju bardzo dużo się dzieje w przyrodzie. My cały czas bacznie ją obserwujemy….coraz więcej pojawia się …no właśnie kogo można coraz częściej zaobserwować? W załączniku są dwie karty pracy, pierwsza pokoloruj wg wzoru ukaże nam tego bardzo ważnego i pożytecznego pomocnika, na drugiej karcie pracy ukrył się wśród kwiatów piękny….obrazek możecie pokolorować… Na pewno odgadniecie kim są nasi bohaterowie, a jak już zgadniecie to spróbujcie podzielić ich nazwy na sylaby 🙂 .

2.

Dni tygodnia…jaki mamy dzisiaj  majowy dzień…oczywiście poniedziałek, jutro będzie wtorek, następnie pojawi się środa, żeby ustąpić miejsca czwartkowi, po którym będzie piątek aby mogła pojawić się  sobota a po niej niedziela…uf dobrze że tych dni tygodnia jest tylko no właśnie ile ich jest??? Waszym zadaniem kochane motylki będzie policzenie ile tydzień ma dni, do tego pomocna będzie karta pracy, która jest w załączniku…każdego dnie począwszy od poniedziałku pokolorujecie jednego motylka na koniec tygodnia powinno ich być …no właśnie ile?  Tyle samo co dni tygodnia więcej czy mniej…powodzenia

3.

Sokoli wzrok… kochani znajdźcie 7 różnic  🙂 

4.

Figury geometryczne… pokoloruj każdą figurę geometryczną innym kolorem 😉

o pobrania: karty pracy

Pamiętajcie dbajcie o siebie i do usłyszenia papapa   😎 


Witam Was serdecznie w ten piękny majowy dzień  🙂 

1.

Motylki kochane, wiemy doskonale kto tak ważne święto niedawno obchodził…  oczywiście nasi dzielni strażacy 😉 przesyłam Wam zatem krótki pokaz slajdów właśnie o naszych bohaterach, znajduje się tam krótki wierszyk, którego nie musicie się uczyć ale poproście rodziców aby Wam go przeczytali i możecie o nim porozmawiać. Pamiętajcie starajcie się odpowiadać zawsze pełnym zdaniem….ostatnie dwa slajdy to niespodzianka może uda Wam się wydrukować model wozu strażackiego i przy pomocy rodziców skleić go, powodzenia (załącznik )

2.

Maj… ach ten maj pięknie wszystko rozkwita i budzi się do życia aż chce się śpiewać i tańczyć….tańczyć jak motyl na wiosennej łące do muzyki Vivaldiego „Wiosna”, pamiętacie nasze zabawy muzyczne z kolorowymi chustami…dobieraliśmy kolor chust do słyszanych utworów. Waszym zadaniem będzie dobranie koloru chust do utworu „Wiosna” Vivaldiego ;), dacie radę gdyż znacie podział na kolory ciepłe i zimne…. jeżeli ten link Was nie poprowadzi bezpośrednio, spokojnie wpiszcie Wiosna Vivaldi w wyszukiwarce i będzie….

https://www.bing.com/videos/search?

3.

W maju jak w gaju pogoda jest też zmienna, pamiętajcie o obserwacjach a tu poniżej taka relaksacyjna zabawa w chmury majowe….

 Analogia personalna „Jesteś chmurą” w tle muzyka „Poranek” – E. Grieg.

Wyobraź sobie, że jesteś białą, pierzastą chmurką płynącą po niebie. Wyglądasz ślicznie na tle błękitnego nieba, przemykając między promieniami słońca. Delikatny wiaterek przemieszcza chmurki w różne strony. Nie jesteś sam. Obok ciebie płyną inne białe chmurki. Jest wam dobrze razem. Pod wami przelatują ptaki. W dole wciąż zmienia się krajobraz. Płynąc, widzisz w dole piękny las, za lasem – rozległe łąki, pola z łanami zbóż. Ty beztrosko płyniesz po niebie, czujesz się radosny i bezpieczny. Kąpiesz się w promieniach słońca. Jesteś szczęśliwy. Ale nagle wiatr staje się mocniejszy, a ty powoli zmieniasz kolor. Robisz się coraz ciemniejsza i coraz cięższa. Wiatr z każda chwilą wieje silniej, szybko przegania wszystkie chmury na niebie. W dole kołyszą się gałęzie na drzewach, ludzie podnoszą głowy i patrzą z  niepokojem na niebo. Z każdą chwilą jesteś coraz bardziej ciemna, a nawet groźna. Nagle co  czujesz, że pada deszcz na ziemię. Pada i pada, a ty robisz  się coraz bardziej lekka i delikatna. Wiatr powoli słabnie. Staje się miły i przyjemny. Ty spokojnie razem z innymi chmurkami płyniesz po niebie. Płyniesz, płyniesz…

odpowiedz na pytania….

– jaką byłeś chmurką?

– w roli jakiej chmurki czułeś się dobrze i dlaczego?  

Życzę udanej zabawy, możecie kochani tę zabawę wspólnie z najbliższymi wykonać.

4.

Kodowanie na dywanie, kochani przesyłam wam w załącznikach pracę na kodowanie. Nie raz robiliśmy podobne zadania na naszej macie , na pewno pamiętacie….

Moi kochani jak zawsze zachęcam Was do wspólnego spędzania czasu, do samodzielności, do kreatywności…do tego abyście zawsze byli sobą. Pozdrawiam Was serdecznie ściskam i całuje papapa

  do pobrania: 


KOCHANE Motylki mam nadzieję, że miło spędziliście długi weekend, że był to czas pełen radości i szczęścia. Kochani zaczynamy nowy miesiąc a zatem także nowe zadania i zabawy 😊

1.Maj to miesiąc właśnie, który z kolei… Ile tych miesięcy już było spróbujmy sobie przypomnieć, Styczeń, Luty, Marzec, Kwiecień… no i Maj. Możecie wykorzystać do tego zadania klocki, patyki…. Za każdym razem kiedy będziecie wymieniać dany miesiąc począwszy od stycznia odkładanie liczba 😊to jak wiecie, którym miesiącem jest maj?

2.Teraz zadanie plastyczne, będziemy malować majową łąkę… Macie zapewne swoje ogródki, trawniki przypatrzcie się uważnie kolorów jakie kolory się pojawiają jakie są odcienie zieleni:ciemna zieleń, jasna zieleń, spójrzcie na kwiaty jakie mają kolory, są w jednym czy może w kilku barwach…. Spróbujcie za pomocą farb wyczarować majową łąkę 😊

3. A w maju wszystko piękne,

Teraz wszystko jest inne
Świat znów w ciepłych kolorach
Pachną bzy oraz lilie 
Od rana do wieczora 

Bociek znów ząbek szuka
Na polach rzepak złoty 
W gąszczu Kukułka kuka
Tak wiele ma roboty

 Kochani poproście rodziców o przeczytanie tego krótkiego wiersza… Zastanówcie się jakie zwierzęta tam występują… Wybierzcie jedno i spróbujcie je wykonać z rolki po papierze, technika plastyczna dowolna.

4.Motylki 4 maja jest święto naszych dzielnych strażaków, zastanówcie się za co i w jaki sposób można im podziękować. Czy są dzielni, czy zawsze starają się nam pomóc… No i jaki jest numer do straży pożarnej, kto z Was pamięta, jeżeli to możliwe, to w ramach podziękowania możecie przebrać się za strażaka 😊😊😊

Życzę Wam miłych i spokojnych dni pamiętajcie o samodzielności czy nadal robicie śniadania dla waszych rodzin. Pozdrawiam serdecznie buziaki.


Witajcie kochani przed nami długi majowy weekend a co za tym idzie czas wolny spędzany w gronie rodzinnym. Będzie można pobyć razem, porozmawiać na różne tematy np. jak można oszczędzać wodę…

Zachęcam do obejrzenia filmiku i zastanowienia się w jaki sposób i my możemy oszczędzać wodę…

1. Dlaczego nie można marnować wody…

https://www.bing.com/videos/search?

2. Skoro już wiemy DLACZEGO nie można marnować wody i wiemy też, że brak opadów to susza…Co za tym idzie owady takie jak pszczoły nie mają wielki problem z dostaniem się do zbiorników wodnych, ale jest na to sposób, możecie sami wykonać poidełko dla pszczół, postawić je w okolicach kwitnących kwiatów a na pewno zauważycie, że pszczoły chętnie z niego korzystają.

Do wykonania takiego poidełka nie potrzebujemy specjalnych rzeczy – potrzebne będą niepotrzebna tacka, kamyki, piach, patyki….sypiemy na dno tacki piach, kładziemy kamyki, patyki…wlewamy wody, nie może być jej aż tak dużo po owady mogą się potopić, lepiej sprawdzać codziennie jej stan i dolewać, ciekawostką jest, to iż owady nie potrzebują czystej wody…może być zatem taka z np. ugotowanych jajek – tym samym nie marnujecie wody a wykorzystujecie w bardzo odpowiedni sposób. W załączniku są przykładowe obrazy takich poidełek.

Dbanie o przyrodę, segregowanie śmieci, oszczędzanie wody i mądre korzystanie z elektryczności spowodować mogą w Nas same pozytywne zmiany, bo ważne jest to aby coś zmienić trzeba zacząć od siebie.

3. Kochani w zeszłym tygodniu tematem wiodącym było gospodarstwo i zwierzęta gospodarcze. Dziękuję za pięknie wykonane zwierzaki i nie tylko. W załączniku dostępny jest rysunek indyka, którego trzeba pokolorować w odpowiedni sposób… powodzenia 😉 

 

4.  Cały czas zachęcam do samodzielności, samodzielność buduje w Was Motylki chęć do dalszego działania, stajecie się bardziej świadomi swoich możliwości, odkrywacie w sobie nie znane Wam pokłady kreatywności… 

5. Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – polskie święto wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004, obchodzone między świętami 1 maja (zwanym Świętem Pracy) i 3 maja (Świętem Narodowym 3 Maja). Tego samego dnia obchodzony jest Dzień Polonii i Polaków za Granicą.

 

zachęcam do nauki króciutkiego wiersza….

„Barwy ojczyste”
Czesław Janczarski

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie,
A na tej fladze, biel i czerwień,
Czerwień to miłość,
Biel serce czyste,
Piękne są nasze barwy ojczyste.

Kochani związku z owym świętem proszę wykonajcie flagę polski, pamiętacie jakie kolory występują na naszej fladze…dokładnie biel i czerwień, biel u góry symbol niewinności, czerwień na dole odzwierciedla męstwo i poświęcenie.

Motylki proszę abyście naszą flagę pomalowali swoimi paluszkami…

W załączniku znajdują się przykładowe obrazki z flagą polski…

do pobrania: flaga polski

 


Kochani kolejna dawka zabawy i zadań, mam nadzieję, że miło i owocnie spędzacie czas. Pamiętajcie  o obserwacji pogody, o dzieleniu swego imionka na sylaby a także  rzeczy np. znajdujących się w waszych pokojach :).  Nadal znajdujemy się na gospodarstwie….

1.  „Policz króliki”, rozwiązanie zadań z treścią.

Kochani, posłuchajcie treść zadania, spróbujcie manipulować patyczkami 

(dosuwając i odsuwając), przeliczając tym samym ilość zwierzątek….

-Na łące pasą się cztery krowy i jeden koń, ile zwierząt pasie się na łące? 

-W kurniku gdaczą trzy kury i pieje jeden kogut. Ile głosów zwierząt słychać?

-W oborze stoją cztery krowy w kolorze czarnym i dwie łaciate. Ile krów stoi w oborze?

-W owczarni spały dwa barany,  jeden się obudził. Ile jeszcze śpi?

-Na trawie bawią się cztery króliczki, trzy z nich przeskoczyły wąski strumyk na druga stronę. Ile króliczków nie przeskoczyło strumyka ?

2. Jakie produkty pochodzą od zwierząt…

Waszym zadaniem będzie odszukać w domu produktów, które waszym zdaniem mogą pochodzić od zwierząt, np. mleko daje krowa, owca daje wełnę, pszczoły dają miód….

Rodzice mogą Was naprowadzać, np. z czego korzysta człowiek hodując kury…( jajka)….

W załączniku (zad 2), znajduje się obrazek do którego możecie dorysować poszczególny produkt, o ile to zwierzę go dostarcza.

3. Piosenka „Miała baba koguta”, może warto pośpiewać…potańczyć….

https://www.bing.com/videos/search?

tekst piosenki załącznik nr. 3

4. Odgadnijcie odgłosy zwierząt, a następnie sprawdźcie czy dobrze Wam poszło, powodzenia 

 https://www.bing.com/videos/search?

5. Mam pomysł, spróbujcie wymyślić zwierzę gospodarcze jakiego jeszcze nie było… nazwijcie go i wykonajcie w jakikolwiek sposób chcecie -namalujcie, wykonajcie z materiałów wtórnych, zróbcie z patyków….użyjcie swojej wyobraźni, jestem ciekawa co takiego ciekawego przyjdzie Wam do głów…. 

6.W załączniku dodałam kilka zwierzątek mieszkających na gospodarstwie, możecie je wydrukować i pokolorować lub pomalować – jak będziecie mieli ochotę 😉

7. 22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi....

kochani nie zapominajmy o tym, aby jak tylko to możliwe pamiętać o kilku ważnych rzeczach:

Motylki nie śmiecą, dbają o swoje środowisko, nie marnują wody, dbają o zwierzęta, potrafią segregować śmieci… w załączniku zad.7 dodałam kilka ilustracji odnoście tego dnia.

Pozdrawiam Was kochani bardzo mocno i serdecznie dbajcie o siebie i nie zapominajcie o samodzielności buziaki…

do pobrania: zadania


Motylki kochane, dzisiaj odwiedzimy pewne bardzo ciekawe miejsce a mianowicie gospodarstwo…zapoznamy się ze zwierzętami, które tam mieszkają, miłej zabawy kochani.

1. Kochani czy byliście kiedyś w prawdziwym gospodarstwie…kto tam mieszka, jakie zwierzęta, jak wyglądają, czym się różnią…. w załącznikach (zad.1) dołączony jest obrazek oraz wiersz dotyczący zwierząt gospodarczych. Przyjrzyj się dokładnie obrazkowi, niech rodzic przeczyta Ci dołączony wiersz w trakcie jego czytania wskazuj paluszkiem poszczególne zwierzątko, możesz też spróbować naśladować jego odgłosy.

2. Teraz trochę policzymy … w załączniku (zad. 2), przedstawiona jest  tabelka, w której znajdują się obrazki zwierząt. Motylku przyjrzyj się dokładnie ilości zwierząt w każdym z ramek w pustą ramkę narysuj/jak potrafisz napisz, odpowiednią ilość kropek…na pewno sobie poradzisz. Nazwij proszę dodatkowo jakie zwierzątka liczysz.

3. Kodowanie (zad.3), wiem Motylki, że jak była wyciągana mata do kodowania bardzo się cieszyliście z możliwości poznawania jej i możliwości zabawy z nią…mam zatem dla WAS zadanie trzeba zaprowadzić zwierzęta na farmę, ale w taki sposób aby zjadły trawę, zatem muszą na pola oznaczone trawą „wejść”…pamiętacie robiliśmy to w podobny sposób, określaliśmy kierunek ruchu przy pomocy strzałek…

4. Zwierzątka  – zabawy plastyczne oto przykładowe, prace, które można wykonać z resztek papieru, waty…

http://livingonalatte.blogspot.com/2012/07/paper-plate-farm-animals.html?spref=fb 

www.przedszkouczek.pl inspiracje zaczerpnięte z tej strony.

Kochani zachęcam cały czas abyście wykonywali samodzielnie śniadania, pomagali w domowych obowiązkach, tańczyli śpiewali i cieszyli się z możliwości bycia razem, pozdrawiam i mocno ściskam każdego z WAS .

do pobrania: zadania gospodarstwo


Witajcie po świętach, mam nadzieję, że spędziliście je miło i sympatycznie w gronie najbliższych wam osób. Dzisiaj tak bardzo zabawowo ale i też eksperymentalnie, pamiętajcie o obserwacji pogody, a dzieje się w niej niesamowicie wiele…no i jak tylko możliwe to bawcie się w podział waszych imion i imion rodziców ,rodzeństwa na sylaby , pozdrawiam serdecznie

1. Woda i kolorowy lód

Do zabawy z wodą potrzebnych będzie kilka naczyń o rożnych wielkościach i kształtach. Przydadzą się też kubeczki, lejki, miarki kuchenne. Zadaniem malucha może być przelewanie wody z jednego naczynia do drugiego, porównywanie, gdzie jest jej więcej, sprawdzanie, czy zawartość jednego naczynia zmieści się w drugim. A wrzucając do pojemników z wodą zabarwione spożywczymi barwnikami kostki lodu, dziecko poznaje przeciwieństwa ciepło – zimno, ciało stałe – płynne. Obserwuje też, jak lód rozpuszcza się i barwi wodę.

2. Balonowe stempelki

Do różnokolorowych baloników nalewamy wodę (wystarczy tyle, żeby je obciążyć), w ten sposób powstaną stempelki. Przygotowujemy paletę z farbami i można rozpocząć zabawę. Balonowe stempelki są miękkie i elastyczne, przelewająca się w środku woda przyciąga uwagę i sprawia, że dobrze leżą one w rączkach. Jak malować balonami? Odbijać pieczątki, używać jak szerokiego pędzla albo toczyć po papierze jak piłkę.

3. Kolorowe woreczki

Każdy może zostać czarodziejem, a przy okazji przekonać się, jak powstają barwy. Do zabawy potrzebnych będzie kilka plastikowych woreczków z zamknięciem strunowym i farby w kolorach podstawowych: żółtym, niebieskim i czerwonym. Do każdego woreczka wlewamy po odrobinie farby w dwóch kolorach w taki sposób, żeby kleksy znajdowały się w przeciwległych rogach, i szczelnie zamykamy. Maluch ugniatając woreczek miesza barwy i na jego oczach dzieją się prawdziwe czary-mary. Zabawa pokazuje związki przyczynowo -skutkowe, a przy okazji pozwala ćwiczyć mięśnie dłoni i koordynację ręka – oko.

4.Bańki mydlane

Z pianą można bawić się w skali mikro – przygotowując miskę z wodą, w której maluch będzie mógł zanurzyć ręce, albo w skali makro – wkładając go do wanny. Do wypełnionego pianą naczynia wrzucamy kolorowe piłeczki albo plastikowe zakrętki od butelek. Zadaniem dziecka będzie odnalezienie ich i wyłowienie ręką, sitkiem, kuchenną chochelką. Zabawę w wannie można połączyć z łapaniem puszczanych przez dorosłych baniek. Tu dziecko ćwiczy spostrzegawczość, refleks, a nawet równowagę.

Inspiracją do dzisiejszych zabaw była strona www.natulidziecisąważne.pl 


Moi kochani…wielkimi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne…mam nadzieję,  że w natłoku zajęć znajdziecie czas i chęci na wspólne zabawy… A ja życzę Wam mimo wszystko zdrowych, wesołych, rodzinnych świąt Wielkanocnych

1. Motylki trzeba przygotować gniazdko dla zajączka aby miał gdzie zostawić dla was upominki. Spróbujcie wykonać je z mchu, patyków, liści….schowajcie w ustronnym miejscu i czekajcie….pamiętajcie sprawdzić możecie dopiero w niedzielę po śniadaniu wielkanocnym…

2.Kochani moi pomóżcie swojej mamie przy potrawach wielkanocnych, czy to będzie dekorowanie jajek majonezem, czy pieczenie baby wielkanocnej mama na pewno się ucieszy , a Wy stajecie się przez to coraz bardziej samodzielni.

3.Kodowanie, pamiętacie nasze zabawy z matą do kodowania….

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/04/KODOWANIE-MOTYL-1.pdf

4. Piosenka wielkanocna, może warto coś zanucić podczas domowych porządków

https://www.youtube.com/watch?v=No6K_yt4dCI

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

5. Ćwiczenia metodą Weroniki Sherborn

Ćwiczenia kształtujące świadomość schematu ciała.

„Bajka o moim ciele” – wszyscy znajdują się w pozycji siedzącej i nazywają różne części ciała i jednocześnie wykonując konkretny ruch:

– poznajemy swoje rączki,

– rączki witają się z nóżkami, dotykamy swoje stopy,

– paluszki spacerują dalej i spotykają kolanka,

– po kolankach mamy brzuszek, głaszczemy i masujemy,

– idą paluszki dalej i witają się z szyjką, kręcimy szyjką raz w jedna, raz w drugą stronę,

– po szyi poznają paluszki buźkę, dotykają oczka, nos – liczą dziurki w nosie, dotykają brodę,

– paluszki – wędrowniczki głaszczą włosy i spotykają uszy, liczą uszy.

– poprawianie fryzury.

• „Lustro” – dzieci siedzą naprzeciwko siebie: jedno wykonuje dowolne ruchy, gesty, drugie naśladuje jego ruchy.

• ,,Koncert – gra na plecach” – jedno dziecko klęczy na podłodze obok leżącego dziecka (dziecko leży na brzuchu na podłodze). Dziecko klęczące gra palcami na plecach dziecka leżącego. Najpierw lekko uderzając opuszkami palców, potem coraz mocniej, a następnie kantami dłoni, pięściami i całymi dłońmi. W trakcie wykonywania ćwiczeń należy zmieniać siłę i ryty uderzeń. Po chwili należy dokonać zmiany ról.

 Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni.

• Zabawa pt. ,,Jak najwyżej’. Wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,, do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek.

• Zabawa pt. ,,Baczek”. Wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.

 Ćwiczenia relaksujące – ,,Usypiamy misia” – relaks przy muzyce. Podczas słuchania muzyki prowadzący spokojnym głosem opowiada jak zasypia mis. Jak zasypiają jego części ciała ( oczy, głowa, ręce, nogi), jak misie rozluźniają się.

6. Co to jest święconka… Co roku chodzimy do kościoła w wielką sobotę aby poświęcić pokarmy…ale czy wiemy co one oznaczają? Poproście rodziców aby przeczytali Wam co i dlaczego trzeba wkładać do koszyczka. Opis w linku…

do pobrania: ŚWIĘCONKA 


Kochane Motylki jak tam wydmuszki już zrobione, ozdobione i zapewne pięknie wyglądają na brzozowych gałązkach…Chciałam w tym tygodniu wybrać takie zadania aby w tym pędzie mogliście trochę czasu spędzić ze sobą…

1.Tradycje w moim domu – rodzice tym razem przejmą inicjatywę, nie ma wycieczki, ale będą mogły być rozmowy, wspólne oglądanie zdjęć rodzinnych, rozmowy dotyczące waszych świąt zdjęcia dotyczące waszych wspomnień z tych magicznych chwil no i snucie opowieści o tym jak to dawniej było o tradycjach zakorzenionych w waszych domach. Kochani mam nadzieję, że ta forma „zadania” przypadnie Wam do gusty, bo przy wspólnym oglądaniu zdjęć nie jedna historia pędzie opowiedziana…

2.Dzieci zapoznają się z treścią wiersza, 

„Wielkanocny stół”, poprzez czytanie w tym przypadku wiersza o Wielkanocy, wzbudzamy w Was kochani zainteresowanie tradycjami Świąt Wielkanocnych, o tym jak było za czasów waszych babć, o obrzędach ludowych. Gromadzicie także słownictwo związane z tradycją wielkanocną. Możecie kochani wykonać rysunek do jednej ze zwrotek wiersza. 

do pobrania: wiersz o wielkanocnym stole 

3. Zabawa ruchowa „Świąteczne porządki”, kochani a może tym razem ruch i sprzątanie połączymy w jedno. Święta tuż tuż trzeba zatem zakasać rękawy i uporządkować swój  pokój, pomóc w porządkach świątecznych mamie i tacie…

-odkurzcie samodzielnie swój pokój,

-spróbujcie posegregować pranie na białe i kolorowe, a co za tym idzie włączyć pralkę – z pomocą rodzica,

-umyć talerze po obiedzie,

-wyrzucić śmieci,

-a może macie zabawki, którymi się nie bawicie a nie są zniszczone….może też znacie kogoś kto by się nich ucieszył…wiecie dzielić się tym co mamy, to wielki dar… możecie jakiemuś dziecku umilić ten czas, spróbujcie…

4. Eksperymenty z jajkiem – zabawa badawcza. Kochani porządki porządkami, ale bawić też się trzeba a zabawa plus nauka to jednoznaczny sukces 😉

Do naszych eksperymentów potrzebne będą jajka i surowe i gotowane.

-Próba zgniatania – czy jajko ugotowane daje się zgnieść jedną ręką….

-próba kręcenia – które jajko wiruje, surowe czy ugotowane…

-próba podglądania- jak wygląda jajko pod lupą….

-topienie jajka – zgadnij czy jajko pływa czy tonie…

-jajko w różnych substancjach- przygotuj np. 4 szklanki….do każdej z nich wlej inną ciecz, np. ocet, cole, wodę z sodą, czystą wodę odstaw na parapet i obserwuj co będzie działo się z jajkami….jajka wkładamy surowe w skorupkach 😉

Oczywiście kochani nie zapominajcie o codziennej obserwacji nieba i pogody, powtarzajcie sobie aktualny miesiąc i te, które w tym roku już były, spróbujcie podzielić swoje imionko na sylaby….pozdrawiam Was gorąco życzę zdrówka i do usłyszenia papa


Kochani moi wielkimi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne … zatem skupimy się już w większej części na tematyce świątecznej. Myślę jednak że temat wiosenny może się jeszcze przewijać…. Wiosna i Wielkanoc ….

1. Jak tam kwiaty pomalowane, ogródki posprzątane zatem możemy pomalutku przygotowywać się do tych pięknych, ciepłych i w tym roku naprawdę wyjątkowych Świat Wielkanocnych….

Wiadomo iż święta Wielkanocne nie mogą odbyć się bez barwnych pisanek, kolorowych wydmuszek …  Zatem motylki podczas przygotowywania śniadania – rodzice mogą Wam pomóc….-np. rodzinnej jajecznicy poproście rodzica  aby zrobił wam wydmuszki, opłuczcie je delikatnie i odłóżcie  do wyschnięcia. Wydmuszki schną a Wy kochani na śniadanie robicie przepyszną jajecznicę dla całej rodziny – oczywiście przy pomocy osoby dorosłej. Co robimy po śniadaniu…sprzątamy 🙂 , dzielni jesteście.

2.I jak wydmuszki są suche – to ważne, zatem możecie brać się do pracy…bierzecie farby, klej, brokat, delikatną bibułkę i pięknie dekorujecie wasze wydmuszki, będą piękną ozdobą wielkanocnego stołu…Kochani pamiętajcie, że po skończonej pracy porządkujecie swoje miejsce pracy, śmieci do kosza, pędzle umyć i odłożyć do wysuszenia….

3. Uf zmęczeni siedzeniem zatem trzeba się trochę poruszać, bo ruch to zdrowie i dobrze wpływa na nasz układ odpornościowy i nerwowy . Kochani włączcie swoją ulubioną muzykę, piosenkę i pobawcie się w instruktora aerobiku, zumby …zaproście swoje rodzeństw, mamę,  tatę aby wspólnie z tobą wykonywali ćwiczenia, wspaniale spędzony czas..a teraz to co Motylki uwielbiają tor przeszkód. Wykorzystajcie to co macie, krzesło, piłki, kosze, plastikowe butelki…

…..w załączniku są przykładowe zdjęcia i toru przeszkód i kolorowanek z pisankami 😉

4. Trzeba teraz ubrać się odpowiednio …bo jaką mamy porę roku, jaki miesiąc, jest ciepło czy zimno, świeci słońce czy pada śnieg, deszcz….nie za dużo warstw odzieży zakładamy na siebie tak żeby naszemu ciału było wygodnie ani za zimno ani za ciepło 😉  i ruszamy na spacer, mam nadzieje, że możecie bez problemu z niego skorzystać. Obserwujemy cały czas przyrodę, może już na gałązkach pojawiły się pączki…dbajcie o siebie, bądźcie samodzielni tam gdzie jest to możliwe i przytulajcie się kochani do waszych mam tatusiów rodzeństwa, buziaki Motylki moje papa.

załącznik do pobrania: pisanki i tor przeszkód


Kochani dzisiaj 🙂 

1.Zwiastuny wiosny – kwiaty krokusy, przebiśniegi, przylaszczki…wykorzystaj wyobraźnie i narysu/namaluj swój wiosenny kwiat. Może pomoże Ci w tym wiersz ( do pobrania patrz załącznik1).

2. Teraz pobawimy się w ogrodnika/ogrodniczkę…może masz w domu jakąś doniczkę, która może być tylko Twoja…ozdób ja według uznania aby wyrażała siebie i z pomocą rodziców/rodzeństwa posiej w niej kwiatki, zioła…. Obserwuj wzrost roślin, możesz to notować, nie musząc pisać po prostu rodzic zapiszę datę a ty narysujesz swoje obserwacje 😉

3.Czas porządków, nasionka posiane ale wraz z całą rodzina trzeba  zabrać się za porządki w ogródkach, jak tylko będzie to możliwe pomagaj zgrabiając stare liście, pomyślcie wspólnie co można zasiać do gruntu, co będzie wam potrzebne… wspólna zabawa gwarantowana i do tego spędzacie czas na świeżym powietrzu .

4.Jeśli pogoda nie pozwoli mam dla was zabawę w malowanie cieni… (do pobrania patrz załącznik 2).

do pobrania: załączniki wiersz o kwiatach i cienie 


Kochani dalej będziemy w tematach wiosenno- marcowych, 

1. Rodzice przeczytajcie dzieciom wiersz „W marcu” I .Suchorzewskiej, porozmawiajcie na temat treści wiersza – dzieci naprawdę już potrafią dużo zapamiętać. Niech starają się odpowiedzieć na pytanie …co trzeszczało na jeziorze, co się działo z bałwankiem, jaki ptak występuje w wierszu. Do wiersza dołączona jest historyjka obrazkowa o bałwanku, możecie wydrukować i dać dziecku aby ułożyło w odpowiedniej kolejności. Historyjka obrazkowa ma na celu kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego. Dzieci powinny opowiedzieć co na danym obrazku zaobserwowały i opisały to słownie. Jeżeli rodzice którzy nie możecie wydrukować tej historyjki, to nie martwcie się Wasze dziecko może ją narysować z Waszą pomocą, chodzi tu też o spędzenie czasu wspólnie – mam nadzieję, że mimo natłoku zajęć dacie radę nie stresujcie się kochani, w razie czego służę pomocą.

2. Wiadomą rzeczą jest, że dla nas dorosłych opakowanie po jogurcie jest potencjalnym śmieciem i je wyrzucamy, no ja zostawiam moje dzieci się „biją”o tego typu pudełka….       zatem może warto by było wykonać z niepotrzebnych opakowań, pojemników, kartoników jakiś niepowtarzalny instrument muzyczny inspirowany wiosną (kolory…)….Wykorzystać możecie do tego praktycznie wszystko, dzieci wykonają dany instrument wg własnego pomysłu, mogą go nazwać… mogą „pozamykać” w owych instrumentach różne ziarna, drobne kamyki…

3. Wiem, że Marzanna dawno odpłynęła do morza, ale może warto posłuchać jakąś fajną bajkę/historię o marzannie tu coś mam:

Jeżeli są chętni to mogą wykonać swoją prywatną marzannę.

4.Robi się coraz cieplej zachęcam cały czas abyście o ile to możliwe wychodzili na dwór, do ogrodu do lasu w poszukiwaniu tej naszej pięknej wiosny. Cały czas możecie zbierać skarby – patyki, piórka, kamyki, kory drzew….no i tańczcie, śpiewajcie, cieszcie się sobą i bądźcie zdrowi. 

do pobrania: wiersz i historyjka


Witam kochani 😉 Dzisiaj zabieramy się za temat wiosenny…

1. Jeżeli jest to możliwe to czy na podwórku czy tez na spacerze w lesie – tak możemy iść o lasu i być o swoje zdrowie spokojni, wraz z rodzicem/rodzicami zaobserwujcie zmiany w przyrodzie bo wiosna już jest, dni coraz cieplejsze, zaczynają się pojawiać pąki…. Opowiedzcie swoim bliskim o swoich odkryciach przyrodniczych. Wiecie jaka jest teraz pora roku, dany miesiąc….możecie to też powtórzyć z rodzicami. Jeżeli znajdziecie ciekawy kamień, piórko, patyk o ciekawym kształcie zachowajcie to w stworzonym przez siebie pudełku, np. z opakowania po jajkach 😉 to fajna zabawa i recykling w jednym.

 

2. Jak wygląda wiosna? Oczywiście wiecie, wiecie jaki kolor dominuje, jakie barwy zaczynają się pojawiać, wykonajcie proszę zatem  panią Wiosnę wszystkimi możliwymi/dostępnymi materiałami – kredki, farby, kolorowe papiery, flamastry…na pewno przyniesie wam to wiele radości a i efekt będzie wspaniały.

3.Gramy sobie na czym mamy…bierzemy w dłonie instrumenty ale jakie…. a takie jakie macie czy to drewniane klocki czy kartki papieru czy patyki ….i gramy do znanej nam piosenki o wiośnie 😉

4.Przesyłam Wam dwie karty pracy możecie zrobić obie lub jedną i trzymajcie się kochani do usłyszenia papa

do pobrania: karty pracy wiosna Motylki


 

Kochani,

w związku z zaistniałą sytuacją będziemy spotykać się na stronach naszego Borowiaczka wirtualnie. Dwa razy w tygodniu, dostawać będziecie różnego rodzaju zadania, propozycje zabaw. Możecie wraz z rodzeństwem oraz rodzicami wspólnie korzystać z nich i spędzić ten czas razem. Przekazywać zadania będziemy w poniedziałki i czwartki. Zatem zaczynamy 🙂 .

Ostatnio zajmowaliśmy się emocjami…w tym tygodniu jeszcze się na nich skupimy, aby od przyszłego zająć się nowym tematem  -wiosną.

1. Porozmawiaj o swoich uczuciach z mamą z tatą z rodzeństwem. Co to takiego to uczucie i jakie te uczucia mogą być, (dzieci w ten sposób kształtują swoje wypowiedzi, pełne zdania, poprawny szyk zdań).

2. Magiczne słowo przepraszam – czy korzystasz z tego słowa…

3. Wykorzystaj swoją wyobraźnię i narysuj, namaluj to co kojarzy Ci się z emocją radości /smutku.

4. Pamiętacie naszą piosenkę o zielonej trawie… nadal się jej uczymy.

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

Pozdrawiam serdecznie  🙂 




ROK SZKOLNY 2018-2019

P1060277


Muzyka etniczna


Zabawy logopedyczne


Filharmonia


BAL KARNAWAŁOWY DLA DZIECI