Motylki

WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

P1080256


Kochani dalej będziemy w tematach wiosenno- marcowych, 

 

1. Rodzice przeczytajcie dzieciom wiersz „W marcu” I .Suchorzewskiej, porozmawiajcie na temat treści wiersza – dzieci naprawdę już potrafią dużo zapamiętać. Niech starają się odpowiedzieć na pytanie …co trzeszczało na jeziorze, co się działo z bałwankiem, jaki ptak występuje w wierszu. Do wiersza dołączona jest historyjka obrazkowa o bałwanku, możecie wydrukować i dać dziecku aby ułożyło w odpowiedniej kolejności. Historyjka obrazkowa ma na celu kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego. Dzieci powinny opowiedzieć co na danym obrazku zaobserwowały i opisały to słownie. Jeżeli rodzice którzy nie możecie wydrukować tej historyjki, to nie martwcie się Wasze dziecko może ją narysować z Waszą pomocą, chodzi tu też o spędzenie czasu wspólnie – mam nadzieję, że mimo natłoku zajęć dacie radę nie stresujcie się kochani, w razie czego służę pomocą.

 

2. Wiadomą rzeczą jest, że dla nas dorosłych opakowanie po jogurcie jest potencjalnym śmieciem i je wyrzucamy, no ja zostawiam moje dzieci się „biją”o tego typu pudełka….       zatem może warto by było wykonać z niepotrzebnych opakowań, pojemników, kartoników jakiś niepowtarzalny instrument muzyczny inspirowany wiosną (kolory…)….Wykorzystać możecie do tego praktycznie wszystko, dzieci wykonają dany instrument wg własnego pomysłu, mogą go nazwać… mogą „pozamykać” w owych instrumentach różne ziarna, drobne kamyki…

 

3. Wiem, że Marzanna dawno odpłynęła do morza, ale może warto posłuchać jakąś fajną bajkę/historię o marzannie tu coś mam:

Jeżeli są chętni to mogą wykonać swoją prywatną marzannę.

 

4.Robi się coraz cieplej zachęcam cały czas abyście o ile to możliwe wychodzili na dwór, do ogrodu do lasu w poszukiwaniu tej naszej pięknej wiosny. Cały czas możecie zbierać skarby – patyki, piórka, kamyki, kory drzew….no i tańczcie, śpiewajcie, cieszcie się sobą i bądźcie zdrowi. 

 

do pobrania: wiersz i historyjka

 

 


Witam kochani 😉 Dzisiaj zabieramy się za temat wiosenny…

 

1. Jeżeli jest to możliwe to czy na podwórku czy tez na spacerze w lesie – tak możemy iść o lasu i być o swoje zdrowie spokojni, wraz z rodzicem/rodzicami zaobserwujcie zmiany w przyrodzie bo wiosna już jest, dni coraz cieplejsze, zaczynają się pojawiać pąki…. Opowiedzcie swoim bliskim o swoich odkryciach przyrodniczych. Wiecie jaka jest teraz pora roku, dany miesiąc….możecie to też powtórzyć z rodzicami. Jeżeli znajdziecie ciekawy kamień, piórko, patyk o ciekawym kształcie zachowajcie to w stworzonym przez siebie pudełku, np. z opakowania po jajkach 😉 to fajna zabawa i recykling w jednym.

 

 

2. Jak wygląda wiosna? Oczywiście wiecie, wiecie jaki kolor dominuje, jakie barwy zaczynają się pojawiać, wykonajcie proszę zatem  panią Wiosnę wszystkimi możliwymi/dostępnymi materiałami – kredki, farby, kolorowe papiery, flamastry…na pewno przyniesie wam to wiele radości a i efekt będzie wspaniały.

 

3.Gramy sobie na czym mamy…bierzemy w dłonie instrumenty ale jakie…. a takie jakie macie czy to drewniane klocki czy kartki papieru czy patyki ….i gramy do znanej nam piosenki o wiośnie 😉

 

4.Przesyłam Wam dwie karty pracy możecie zrobić obie lub jedną i trzymajcie się kochani do usłyszenia papa

 

do pobrania: karty pracy wiosna Motylki


 

Kochani,

w związku z zaistniałą sytuacją będziemy spotykać się na stronach naszego Borowiaczka wirtualnie. Dwa razy w tygodniu, dostawać będziecie różnego rodzaju zadania, propozycje zabaw. Możecie wraz z rodzeństwem oraz rodzicami wspólnie korzystać z nich i spędzić ten czas razem. Przekazywać zadania będziemy w poniedziałki i czwartki. Zatem zaczynamy :-) .

 

Ostatnio zajmowaliśmy się emocjami…w tym tygodniu jeszcze się na nich skupimy, aby od przyszłego zająć się nowym tematem  -wiosną.

1. Porozmawiaj o swoich uczuciach z mamą z tatą z rodzeństwem. Co to takiego to uczucie i jakie te uczucia mogą być, (dzieci w ten sposób kształtują swoje wypowiedzi, pełne zdania, poprawny szyk zdań).

2. Magiczne słowo przepraszam – czy korzystasz z tego słowa…

3. Wykorzystaj swoją wyobraźnię i narysuj, namaluj to co kojarzy Ci się z emocją radości /smutku.

4. Pamiętacie naszą piosenkę o zielonej trawie… nadal się jej uczymy.

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

Pozdrawiam serdecznie  :-) 

 




ROK SZKOLNY 2018-2019

P1060277


Muzyka etniczna


Zabawy logopedyczne

 


Filharmonia


BAL KARNAWAŁOWY DLA DZIECI