Mróweczki

WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2019/2020

P1080260


Kochane Mróweczki ! Drodzy Rodzice!

 

Przed Wami ostatnie majowe zadania, już niebawem nowy miesiąc: CZERWIEC.

A jak już doskonale wiecie- 1 czerwca obchodzicie swoje święto, DZIEŃ DZIECKA!!!:) .

 

Tymczasem dzisiaj chciałabym Wam zaproponować zabawy z zakresu przedszkolnego programu edukacji antytytoniowej :,, CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”. (Jest to pierwszy etap nabywania wiedzy na temat szkodliwości dymu tytoniowego. )

 

  1. 1. Wysłuchajcie prezentacji : 
  1. 2. Obserwuj dymy wydobywające się z kominów, jaki mają kolor, gęstość . 

 

  1. 3. Ułóż  puzzle : https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=143dcf9c8b21

                          https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=23f69cd4ff55

  1. 4. Dopasuj takie same karty ( memory):

                          https://learningapps.org/watch?v=pau1aq56c20

  1. 5. Połącz kartę z podpisem:

                          https://learningapps.org/watch?v=pet9bv2n320                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Dla chętnych dzieci kolorowanka Dinusia oraz szlaczki w załączniku .

Możecie również wykonać znaczki lub obrazki: ,,nie pal przy mnie”, lub ,,zakaz palenia”..

 do pobrania: dym

Udanej zabawy!


Witajcie KOCHANI! :-) 

 

1. Przygotowałam dla Was krótką bajeczkę o DNIU MAMY. Posłuchajcie przygód Marysi..

Teraz już ciiiiiiiiiichutkooo:) zaczynamy:

                                                                                                                                         

Zadanie 2: ,,Mamo, mamo ile kroków do domu?”

Rodzic wyznacza start i metę za pomocą skakanek/ taśmy /wstążki.. . Dziecko staje na starcie, rodzic na mecie. Dziecko zadaje pytanie: mamo, mamo, ile kroków do domu? I odmierza tyle kroków, ile zaproponuje rodzic. Zmiana następuje, gdy dziecko dotrze do mety. 

 

Zadanie 3:  Odpowiedz na pytania:

              Kto wchodzi w skład Twojej rodziny? 

              Co lubisz robić z mamą?

              Co lubisz robić z tatą?

 

Zadanie 4 : Zabawa przy piosence : Ręce prosto- Taniec z Mamą i Tatą:

Link:   https://www.youtube.com/watch?v=yajQTJ1EgRA

Zagraj w ruletkę, wykonaj wylosowane  zadania:

Link:   https://wordwall.net/pl/resource/2484429/dzie%C5%84-matki

 Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne –(gra w karty):

Link:   https://wordwall.net/pl/resource/1012117/gimnastyka-przedszkole

 

Życzenia na Dzień Mamy:

    Tak trudno mi wyrazić

    to, co w sercu czuję,

    więc powiem jedno słowo-

    Kochana Mamo/ Tato: Dziękuję!

  

do pobrania: karty pracy

Życzę pięknego, cudownego dnia na każdy dzień :) 

 


Kochane Mróweczki! Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu proponuje Wam zabawy pochodzące z kręgu tematycznego pt. „Święto rodziców”.
„… Dzisiaj Wam powiedzieć chcemy,
że za wszystko dziękujemy!😍

 

  1. 1. Na początek spotkanie ze mną podczas słuchania wiersza pt. ,, Dla Mamy i Taty”                                                         

 

  1. 2. Zabawy i gry, które zrobiłam specjalnie  dla Was  możecie podzielić sobie na kilka dni, by nie spędzać zbyt dużo czasu przed ekranem komputera.

Puzzle:

  1. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3bd5db74289f

  2. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b61471c6558

  3. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c8bc380e27b   ( trudniejsze)

Memory:  https://learningapps.org/watch?v=pedj1mbfk20&fbclid=IwAR3MuWhSZ3GTSaKpNlQ6lhA1lgxfwnmzy5rI6exp9DNjQyMt_6OopaczH5A

 

Nazwy – wg. rozeznania utrwalanie poznanych wyrazów:

https://learningapps.org/watch?v=pi9zznaqn20&fbclid=IwAR1AYofxMzw2mSLnVYpWESVtYAHp_thEIqLsOqftFboBv8Si4oAIx-saPPk

 

Co ucieszy mamę?:

https://learningapps.org/watch?v=pvfrmmmen20&fbclid=IwAR1h80sdrbtJsL-Nbch-fzz5byulJAPB9iakWE3vej8Vdsi354Zv9C1j8fo

 

Zawody.   A)Zapytaj rodziców jaki zawód wykonują / czym się zajmują .

  1.              B) Dopasuj nazwę zawodu z odpowiednimi dla niego atrybutami. Po rozwiązaniu czekać będzie dla Was piosenka;)

https://learningapps.org/watch?v=pssxkmw3k20

 

 

Życzę Wam wspaniałego dnia!:)


Witam:) 

 

Zapraszam na spacer ze mną :)  -> link w załączniku

 

 

Przygotowałam specjalnie dla Was również puzzle:

1.     https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=021ffd86d40e

2.     https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3d5f822b0cfc

3.     https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=225319aa68e7

i zadania do wykonania w załączniku.                     

do pobrania: karty pracy 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
Dziękuję Kochani, że wykonujecie zadania i Waszym wspaniałym RODZICOM za pomoc w ich realizacji. Życzę Wam wspaniałej zabawy i udanego dnia! 


Na koniec mam dla Was zagadkę, w gwarze borowiackiej:                                                                                                          

,, Co to je?

Stoi, nie łazi, nic nie gada i przed nikim nie zdymnie mycki ( czapeczki)?

-jeśli zgadliście, to gratuluje, jeśli nie- to odpowiedź umieszczam na końcu załącznika. 

 


WITAJCIE KOCHANE PRZEDSZKOLAKI I DRODZY RODZICE!:)

Przesyłam dla Was  przygotowaną prezentacje z zadaniami i załącznik dla chętnych dzieci z kartami pracy . Mam nadzieję, że Wam się spodobają 😉 .

do pobrania:

maj prezentacja MRÓWKI

 

karty pracy łąka


Ps. Dziękuję za nadsyłane- starannie wykonane  prace i filmiki z recytacji katechizmu;) 

 


Dzień dobry !;) Witam Was gorąco i cieplutko:) 

 

Kochani rodzice  i dzieci  serdecznie zapraszam i zachęcam do skorzystania z pomysłów na zabawę i pracę. 

Nie musicie drukować wszystkich kart możecie  pokazać je na pulpicie  aby dziecko mogło wam odpowiedzieć na pytania.

 

Zadanie 1. Sprawdzenie zdobytej wiedzy na temat Polski( prawda /fałsz- załącznik)

 

Zadanie 2. Zabawa w ruletkę: zakręć i wykonaj ćwiczenie:

link: https://wordwall.net/pl/resource/2029970/ruletka

 

Zadanie 3. Kodowanie ( załącznik)

 

Zadanie 4. Posłuchaj wiersza o Unii Europejskiej ( załącznik).

 

Zadanie 5. Wyrazy do utrwalenia: 1. palec   łokieć

                                                2. włosy   brwi 

 

Jeśli będziecie mieć siły i chęci, wykonajcie  dodatkowe karty pracy.

 

Wszystkich serdecznie pozdrawiam i życzę miłej pracy :) 

             

do pobrania: karty pracy 


Kochane Mróweczki ! 

 

Tym razem poznamy swoją dużą ale i małą ojczyznę. ,, Mała ojczyzna” to Wasz najbliższy świat, miejsce w którym żyjecie na co dzień; to najbliższy krajobraz, wszystko to, co obecne: przyroda, ludzie i stworzona przez nich kultura. To Wasze małe państwo, Wasza miejscowość, Wasz region. 

 

Zadanie 1. Zabawa słownikowa- Dokończ zdania.

Kończysz zdanie rozpoczęte przez rodzica:

Miejscowość, w której mieszkam, to….

Mieszkam w…. przy ulicy…

Lubię swoją miejscowość, bo…

Moje przedszkole znajduje się w …

Sąsiad- to osoba, której dom / mieszkanie jest blisko czyjegoś domu/ mieszkania.

           – to ten, kto mieszka w pobliżu kogoś,

           – ktoś znajdujący się w danej chwili tuż obok

Sąsiadami mieszkającymi obok mojego domu/ mieszkania są:  ….

Sąsiadami mojej miejscowości są: …

 

Zadanie 2. Jesteś Polakiem / Polką, a Polska znajduje się na kontynencie – Europa.

Odnajdź Polskę na mapie Europy, wykorzystaj atlas lub globus ( możesz zaznaczyć Polskę  na mapie Europy- załącznik)

 

Zadania 3. Unia Europejska – to związek państw, do których od 16 lat należy również Polska (od 1 maja 2004r.),

Poznaj Europę. Link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw

Pokoloruj flagę Unii Europejskiej ( załącznik) 

 

Zadanie 4. Polska  również ma swoich sąsiadów , są to państwa sąsiadujące z granicami naszego kraju. 

Sąsiedzi naszego kraju: Posłuchaj i rozwiąż quizy:

 Link 1:https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/56dd1db7ba3bb35e64f838268b600010_/index.html

 2:https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/022b507e619a5f2a658f2a9d2e706872_/index.html

 

Zadanie 5. Pobaw się z mamą/ tatą w zabawę pt. ,, sklep- robienie zakupów”. Wybierz spośród przedmiotów w domu towar do sprzedaży (np. lalki, auta, owoce, kapcie). Wymyśl nazwę sklepu. Pamiętaj o stosowaniu zwrotów grzecznościowych:)  Jeśli to możliwe użyj monet… . ( w załączniku- zdjęcie Europejskiej i polskiej waluty).

do pobrania: karty pracy

 

Życzę powodzenia i  miłej zabawy . 


Kochane Mróweczki :-) 

 

Jesteśmy po weekendzie majowym, mam nadzieję, że upłynął on Wam bardzo radośnie i ciekawie. Rozpoczął się nowy miesiąc – MAJ – wiąże się przysłowie: ,, w maju jak w gaju”- co  łączy się z radością i obfitością kwitnących roślin.  Pierwsze dni maja są dla nas Polaków bardzo ważne i należy o nich pamiętać:
1 maja- Międzynarodowe Święto Pracy
2 maja- Dzień Flagi Rzeczpospolitej 

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=AMi7DWaQsVk

3 maja- Święto Konstytucji
Zadanie 1. Przygotowałam dla Was zabawy na kolejny tydzień. Tym razem wszystkie będą dotyczyć naszej ojczyzny, na początek polecam obejrzeć film pt. ” Kto Ty jesteś” :
Zadanie 2. Bawimy się w układzie puzzli matematycznych pt. ,, Warszawa”.
Zadanie 3. Polska i jej symbole narodowe – posłuchaj opowiadania M. Strękowskiej- Zaremby : ,,Dzień Flagi”.
Zadanie 4. Polak Mały! Film edukacyjny o polskich symbolach narodowych – dla 3-4 latków ( 5-latki poznały go w zeszłym roku, ale mogą również sobie przypomnieć) .
                  Wszyscy lubią podróże, więc zapraszam na wirtualny spacer po Warszawie. 
                Link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=4VepDrHH4bI
Poznacie ważne i charakterystyczne miejsca znajdujące się w Warszawie: Zamek Królewski, Stare Miasto, Pałac Kultury i Nauki, Łazienki, Stadion Narodowy, pomnik Syrenki . 
Zadanie 5. Ćwiczymy pamięć . ” Katechizm polskiego dziecka”- nauka wiersza na pamięć. (załączniki)

do pobrania: karty pracy 

Życzę Wam powodzenia! Bawcie się dobrze :-) 


Kochane Mróweczki:) !

 

Przygotowałam dla Was kolejne zabawy. Wszystkie  związane są z tym, jak należy dbać o przyrodę.

 

Zadanie 1. Posłuchajcie piosenki pt. ,, Ziemia to wyspa zielona” –Link: https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA . Narysuj szczęśliwą planetę Ziemię, obrys ziemi możesz osiągnąć odrysowując talerzyk lub inny okrągły przedmiot na kartce. Dorysuj lądy – zieloną kredką/ farbą, morza i oceany- niebieską kredką/ farbą. Dorysuj / doklej oczka i uśmiech. Ozdób według własnego pomysłu. 

 

Zadanie 2. Jeśli masz w domu globus – odszukaj na nim z mamą/ tatą największe akweny, oceany, morza.  Spróbuj  odszukać Polskę na globusie. Możesz też odszukać Polskę i akweny na mapie świata w domowych biblioteczkach. 

 

Zadanie 3.  Określ położenie przedmiotów na obrazku .( załącznik)

 

Zadanie 4. Czysta woda zdrowia doda- rozmowa inspirowana wierszem J. Papuzińskiej ” Chora rzeka” , połączona z eksperymentowaniem . Link: https://www.youtube.com/watch?v=IeykLr2goOk

 

Badanie wody zanieczyszczonej olejem. ( załącznik)

 

Zadanie 5. Kolorowanka on-line: https://www.kolorowankimalowanki.pl/rysunke-%C5%9Bwiatowy-dzie%C5%84-ziemi-!!!_271183.html 

 

Zadanie 6. Jeśli chcesz wykonaj eko-zabawkę, (Recykling- ,,coś z niczego”)- dla tych  , którzy  nadeślą zdjęcia swoich zabawek przygotuje odznaki ,, Ekobohatera „:-), które wręczę  po powrocie do przedszkola. 

 

Spotykamy się tutaj w przyszłym tygodniu. Miłej zabawy KOCHANI, czekam na wiadomości od Was:) 

do pobrania:karty pracy ekolog 


 

Witam Was, witam Was.. już zabawy nadszedł czas.. jestem ja, jesteś Ty 1,2, 3:)

 

Jak dobrze wiecie obchodzimy różne święta w ciągu roku, np.  jest DZIEŃ CHŁOPAKA, DZIEŃ KOBIET, DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA, DZIEŃ BABCI I DZIADKA i wiele innych ważnych dni, a wczoraj- czyli w środę obchodziliśmy DZIEŃ ZIEMI. Zadania na najbliższy czas będą związane z tym ważnym dniem (22 kwietnia) i z pewnością staniecie się WIELKIMI przyjaciółmi naszej Planety . 

 

Zadanie 1. Obejrzyj filmy edukacyjne: 1. https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

                                                                            2. https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I

 

Zadanie 2. Posłuchaj bajki o planecie Ziemi ( tekst w załączniku). Zastanów się  co Ty byś mógł zrobić dla swojej planety – narysuj swój pomysł na kartce.

 

Zadanie 3. Rozwiąż zagadki- wskaż rozwiązanie zagadek na obrazku. ( załącznik) 

 

Zadanie 4. Zagraj w grę pt;  ,,do którego pojemnika wrzucę śmieci” 1. https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/

2. https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

 

Zadanie 5.  Posegreguj śmieci do odpowiednich pojemników: załącznik

 

Życzę Wam jak zwykle miłej zabawy podczas wykonywania zadań. Zdjęcia które przysyłacie dają mi dowód, że wykonujecie świetną pracę :) 

 

do pobrania: karty pracy 


Witajcie drogie dzieci:-) 

Bardzo dziękuję za wiadomości z wykonanymi zadaniami Kochani!  Wielu z Was nadsyła wiadomości bezpośrednio do mnie, a niektórzy dzielą się nimi również na naszym Messengerze :-).

Wiem, że macie też sporo innych zajęć i ważnych obowiązków w domu, ale mimo to bardzo Was proszę NADSYŁAJCIE prace, które wykonujecie:) . Szczególna prośba do tych MRÓWECZEK, które  przez dłuższy czas tego nie zrobiły lub wcale się nie odzywały.

Dzisiaj- dzień tygodnia: poniedziałek, miesiąc : Kwiecień , w dalszym ciągu zatrzymujemy się na wiejskim podwórku .

 

Zadanie 1. Obejrzyj film edukacyjny pt. ,, Zwierzęta na wsi” – usłyszysz odgłosy zwierząt wiejskich, ciekawostki na ich temat, a na koniec czekać będą na Ciebie zadania do wykonania.

link: https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&feature=youtu

 

Zadanie 2. Gra w,,Nazywanie świata” to kolejny etap ,,Odimiennej metody nauki czytania wg. I. Majchrzak”:

Posadźcie na dywanie jakąś lalę i jakiegoś misia.

Spośród dwóch kartek ( załącznik) wybierz według własnego rozeznania odpowiednią kartkę przy odpowiedniej zabawce. Kartki niech sobie poleżą przy zabawkach godzinę /dwie. Następnego dnia powtórz zabawę z tymi samymi kartami, ale dołóż do nich kolejne karty do gry ( dla innych przedmiotów z domu): np. stół, okno. ( ważne by były to rzeczowniki)

 

Zadanie 3. Narysuj ulubione zwierzątko wiejskie- lub swojego pupila, z którym lubisz spędzać czas. 

 

Zadanie 4. Porównaj długość dwóch przedmiotów, sam wybierz co będziesz mierzył, ja wybrałam: pluszowego wilka i smoka : sprawdź co jest dłuższe, a co krótsze, możesz posłużyć się paskami papieru
(tak jak robiliśmy, to w przedszkolu mierząc drogę do domków) lub możesz użyć innych materiałów: słomki, klocki, kredki, kubeczki, guziki… 

 

Zadanie 5. Praca z obrazkiem: Odszukaj na ilustracji, to co nie jest jej fragmentem. ( załącznik), rozwiąż labirynt.

 

Kochani! czekam na wiadomości od Was. Ślę moc uścisków. 

do pobrania: karty pracy 

 


Kochane Mróweczki !

 

Kolejna porcja wspaniałych zabaw już na Was czeka.

Tym razem udamy się na wieś , zajrzymy do gospodarstwa wiejskiego. Oto moje propozycje:

 

zad. 1 Bajeczka  edukacyjna pt. ,, Gdzie mieszka?”  https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

Pytania do bajki: 

Gdzie mieszkają kury?

Kto mieszka w stajni?

Gdzie mieszkają świnki?

Kto mieszka w ulu?

Gdzie mieszkają krowy?

Jak nazywa się domek pieska?

 

zad. 2 Ostatnio poznaliście  literę: ,,Y,y”.

Dzisiaj poznacie kolejną literę : ,,Z,z”(wybrzmiewamy ją dokładnie : ,,zzzzzzzzz”,spółgłoska). Komu przyjdzie na myśl brzęczenie muchy czy komara?

Kształt ,,z” jest bardzo charakterystyczny, taki sam w wersji wielkiej, jak w małej. Bohaterami tej prezentacji będą np. Zbyszek i Zosia. Dodatkowego materiału dostarczą Izabela i Józef, a także wszystkie dzieci , w których imionkach pojawiają się ,, cz” , ,,rz” , ,,sz” .

Trzeba jeszcze poznać dwie odmiany tej litery:

,,Ź,ź” – w tym przypadku, np. Jóźka mogłaby być przykładem.

,,Ż,ż” – odnaleźć można tę literę w imionach: Grażyny, Bożeny, Elżbiety.  Sprawdź w swoich wizytówkach i wizytówkach dzieci z grupy , czy znajduje się litera: Z,z , ź, Ż,ż . Postępuj podobnie jak podczas poznawania poprzednich liter, wykonaj: koronę, odznakę itp.

 

zad. 3  Praca z obrazkiem- edukacja polonistyczna.

Opowiedz co widzisz na obrazku ( załącznik) , naśladuj dźwięki zwierząt wiejskich. Rodzic przeczyta Tobie wierszyk, Ty naśladuj odgłosy zwierząt.

 

zad. 4  Wykonaj prace plastyczną pt. ,, Kogut, Kurki” .

Odrysuj dłoń na kartce i dorysuj brakujące elementy: (grzebień, dziób, skok … ).

 

zad.5 Zabawa bańka w bańce:

użyj 1/2 szklanki wody, 1 łyżeczka cukru, 2 łyżeczki płynu do naczyń, słomka ( przykład w załączniku).

– Ćwiczenie oddechowe, ćwiczenie koncentracji. 

Jeśli ktoś z Was ma zwierzęta hodowlane, może przesłać z nimi zdjęcia.

 

Życzę Wam miłej zabawy:) 

do pobrania: karty pracy

 


KOCHANE MRÓWECZKI!

 

Kolejna porcja świetnych zabaw już gotowa! Wszystko utrzymane w świątecznym klimacie, bo… Święta tuż tuż. Poniżej znajdziecie propozycje wielkanocnych zabaw, które możecie wykorzystać w okresie przedświątecznym oraz w czasie Wielkiej Nocy bawiąc się wspólnie z rodzicami.

 

zad. 1  Nazwij wielkanocne symbole, które zobaczysz na ilustracji. Młodsze dzieci: podziel wyrazy na sylaby, starsze dzieci- spróbuj podać głoskę na która rozpoczyna się wyraz.

 

zad. 2 Ostatnio poznaliście  literę: ,,W,w”. Dzisiaj poznacie kolejną literę : ,,Y,y” (samogłoska). Nie istnieje polskie imię, które zaczynałoby się od ,,y”, wobec tego bohaterami prezentacji będą np. Ryszard, Jerzy, Krzysztof – Sprawdźcie na  swojej wizytówce czy znajduje się w waszym imionku litera ,,y” ( możecie poprosić mamę o zapisanie zdrobnień waszego imionka). Jeśli litera występuje w środku imionka zostaniesz,, księciem, księżniczką „- możesz przygotować odznakę i zapisać z mamą na niej małą literę,,y”. Jeśli nie występuje literka ,,y” w Twoim imionku -sprawdź czy mają ją Twoi bliscy, ZABAWKI lub przedmioty z Twojego otoczenia- dla nich też przygotuj koronę/ odznakę. Odszukaj literę ,,y”na wizytówkach dzieci z grupy.

Omawiając samogłoskę ,,y” i odpowiadającą jej literę warto powiedzieć, że występuje ona w tak ważnym słowie jak,, my” i w słowach , za pomocą , których opowiadamy , co robimy: chodzimy, pływamy, biegamy, śpimy…

 

zad. 3 Rozwiąż dowolne quizy na stronie : https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/ 

 

zad. 4   Skaczące jajko – eksperyment chemiczny, pomoce: jajko ( surowe), ocet, szklanka, talerzyk

Wykonanie: jajko wrzucamy do octu i zakrywamy talerzem. Ten kwaśny zapach jest konieczny- to aromat nauki mocnych wrażeń, które nadejdą! Zostawiamy całość na jedną dobę. W tym czasie ocet ścina białko, na skorupce widać bąbelki uciekającego powietrza. Po upływie jednego dnia, obieramy jajko ze skorupki i sprawdzamy co tam się wydarzyło. Po obraniu jajko wygląda jak ugotowane na twardo. Jest natomiast bardzo plastyczne. Zachowuje się trochę jak kauczukowa piłeczka. Oczywiście rzucamy nim znacznie ostrożniej. 

 

zad. 5  Zrób w dowolny sposób gniazdko dla zajączka (na prezenty). Użyj np. : mech, patyki, gałązki, sianko.

 

zad. 6 Pomóżcie mamie w przygotowaniu dowolnego dania wielkanocnego: sałatka, babka, żurek… , udekoruj jajka np. majonezem.

 

zad. 7 Udekoruj wielkanocny stół.

 

zad. 8 Odszukaj w rzędach obrazek, który nie pasuje do pozostałych ( załącznik)

Spotykamy się za tydzień. Wspaniałych wrażeń Wam życzę i zdradzę, że już bardzo tęsknie za Wami.. .

 do pobrania: karty pracy 


KOCHANE DZIECI, DRODZY RODZICE!

W tym tygodniu Zajączek przygotował dla Was ciekawe pomysły na zabawy. Zanim do nich zajrzycie, posłuchajcie listu, który do Was napisał…

 

Drogie Dzieci!

Niedawno biegałem po polach i postanowiłem wpaść do Waszego przedszkola. Słyszałem bowiem w lesie, gdzie echo daleko niesie, że Wy – przedszkolaki borowiaki, to super dzieciaki! Chętnie pracujecie, aktywny udział w zajęciach bierzecie. Więc – Wy Drogie Mróweczki rozwiążcie moje zadania, bym miał co do opowiadania podczas swojego  wędrowania.

 

Zad. 1  Posłuchaj ciekawostek na temat Świąt Wielkanocnych ( załącznik)

 

Zad. 2 Ostatnio poznaliście w domu literę: ,,U”. Dzisiaj poznacie kolejną literę : ,,W,w”  (,,jaką inną literkę przypomina?- odwróconą ,,M „) – Poszukajcie swojej wizytówki ( załącznik) i sprawdźcie czy macie w swoim imionku literę W, w ( możecie poprosić mamę o zapisanie zdrobnień waszego imionka). Jeśli masz literę, W na początku imionka zostajesz dziś ,,królem, królową”-możesz  wykonać koronę i zapisać z mamą na niej  wielką literę ,,W”. Jeśli litera występuje w środku lub na końcu zostajesz „księciem, księżniczką „- możesz przygotować odznakę i zapisać z mamą na niej małą literę ,,w”. Jeśli nie występuje literka ,,W,w” w Twoim imionku -sprawdź czy mają ją Twoi bliscy, ZABAWKI lub przedmioty z Twojego otoczenia- dla nich tez przygotuj koronę/ odznakę. Odszukaj literę ,,W,w” na wizytówkach dzieci z grupy. Ja już wiem jaka dziewczynka będzie królową. ( załącznik) .

 

Zad. 3 W załączniku znajduje się karta pracy z ilustracją pisanek do policzenia, różnią się one jednak wzorkami , musicie być bardzo spostrzegawczy by sprawdzić ile jest danych jajek.

 

Zad. 4  Ułóż na podłodze bardzo dużą pisankę ze swoich zabawek i innych ciekawych przedmiotów jakie znajdziesz w swoim domu. ( przykład -załącznik) 

 

Zad. 5 Zrób wydmuszkę i pomaluj ją według własnego pomysłu- ozdobi Wasz świąteczny stół.

Życzę Wam przyjemnej nauki i zabawy..  . Pamiętajcie w dalszym ciągu o pomocy rodzicom w domowych obowiązkach, a kto jeszcze nie potrafi może poćwiczyć również wiązanie sznurowadeł w bucikach, zapinanie guzików i zamka .

Powodzenia!! :-) 

do pobrania: karty pracy wielkanoc 


Dzień dobry pracowite MRÓWECZKI :-) 

Jestem pod wrażeniem jak wspaniale wykonujecie zadania. 

Jak już pewnie wiecie, w przyszłym tygodniu będą święta Wielkanocne i tym też tematem zaczniemy się zajmować. Warto by było poszukać w domu jakieś dekoracje wielkanocne (z poprzednich lat) i ustroić nimi pięknie pomieszczenia w domu:) (można też zrobić samodzielnie dekoracje).

 

Zad. 1 Posłuchaj piosenkę o znakach wielkanocnych, spróbuj  nauczyć się refrenu piosenki. 

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U   ( tekst piosenki w załączniku).

 

Zad. 2 Ostatnio poznaliście w domu literę: T,t .  Dzisiaj poznacie kolejną literę : U,u (,,jaką inną literkę przypomina?- odwróconą ,,n”) – Poszukajcie swojej wizytówki ( załącznik) i sprawdźcie czy macie w swoim imionku literę U, u ( możecie poprosić mamę o zapisanie zdrobnień waszego imionka. Jeśli masz literę, U na początku imionka zostajesz dziś ,,królem, królową”- możesz  wykonać koronę i zapisać z mamą na niej  wielką literę ,,U”. Jeśli litera występuje w środku lub na końcu zostajesz,, księciem, księżniczką „- możesz przygotować odznakę i zapisać z mamą na niej małą literę,,u”. Jeśli nie występuje literka ,,U,u” w Twoim imionku -sprawdź czy mają ją Twoi bliscy, ZABAWKI lub przedmioty z Twojego otoczenia- dla nich tez przygotuj koronę/ odznakę. Odszukaj literę ,,U,u”na wizytówkach dzieci z grupy. ( załącznik) W tym etapie wprowadzania liter  poznajemy brzmienie i wygląd litery, zapisem literki będziemy zajmować się w zerówce- więc już całkiem niedługo :-) ,jeżeli ktoś bardzo chce to oczywiście może próbować .

 

Zad. 3 Posłuchaj wiersz o świętach wielkanocnych, mama go Tobie odczyta. ( załącznik)

 

Zad. 4  Wykonaj własną kartkę wielkanocną, wymyśl treść życzeń – poproś mamę o ich zapisanie. Wyślij z mamą kartkę do jak największej liczby osób Ci bliskich ( zrób zdjęcie kartki wraz z życzeniami i za pośrednictwem internetu, telefonu prześlij ją- sprawisz tym wielką przyjemność drugiej osobie).

 

Zad. 5 Kolejnym zadaniem będzie ćwiczenie rytmiczne sprzyjające  dostrzeganiu regularności. Ułóż z pomocą mamy prosty rytm i spróbuj go kontynuować, jeśli chcesz układaj też rytmy ruchowe, np. 2 klaśnięcia w dłonie, podskok, 2 klaśnięcia w dłonie, podskok- wymyśl swoje rytmy ( przykład załącznik). 

Przesyłam Wam pełno uścisków i życzę miłej zabawy :-)

 do pobrania: karty pracy  wielkanoc


Witajcie Mróweczki  :-) 

Rozpoczynamy nowy tydzień , czyli jaki dziś mamy dzień? tak-PONIEDZIAŁEK. Dowiecie się z zadań, które dla Was przygotowałam, dlaczego woda jest ważna dla ludzi, roślin i zwierząt oraz jak krąży w przyrodzie. Poznacie literę ,,T,t” ,  przeprowadzicie wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Będziecie również mogli stworzyć pracę plastyczną.

 

Zadanie 1. Obejrzyj film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM 

odpowiedz na pytania:„Czy woda jest potrzebna? Do czego? Czy da się żyć bez wody?”.

 

Zadanie 2. Zabawa badawcza do wyboru w załączniku.

 

Zadanie 3. Podczas ostatnich zajęć w przedszkolu poznaliśmy literę: Ś,ś  , nie pojawia się ona na początku żadnego imienia, ale może pamiętacie kto ma ją w swoim imionku na końcu?. ( Łatwo ją znajdujemy na końcu zdrobniałych imion męskich, np. Mikuś, Jaś. Może także pojawić się w niektórych formach imion dziewczynek, np. Kaśka , Małgośka). Dzisiaj poznacie kolejną literę : T,t – Poszukajcie swojej wizytówki ( załącznik) i sprawdźcie czy macie w swoim imionku literę T, t( możecie poprosić mamę o zapisanie zdrobnień waszego imionka . Jeśli masz literę, T na początku imionka zostajesz dziś ,,królem, królową”-możesz  wykonać koronę i zapisać z mamą na niej  wielką literę ,,T”.Jeśli litera występuje w środku lub na końcu zostajesz,, księciem, księżniczką „- możesz przygotować odznakę i zapisać z mamą na niej małą literę,,t”. Jeśli nie występuje literka ,,T,t” w Twoim imionku -sprawdź czy mają ją Twoi bliscy, zabawki lub przedmioty z Twojego otoczenia- dla nich tez przygotuj koronę/ odznakę. Odszukaj literę ,,T,t”na wizytówkach dzieci z grupy. ( załącznik)

 

Zadanie 4.  Rozwiąż zagadki, które przeczyta Ci mama.( załącznik). 

 

Zadanie 5. Narysuj na środku kartki kropelkę i dowolną techniką dokończ obrazek (wyklejanka, kredki, pisaki, farby, folia, waciki, itp.), możesz dorysować coś obok niej tworząc ilustracje na jakiś temat np. woda w wazonie, w stawie, w chmurce.

Przyślij do mnie pracę, którą wykonałeś/ wykonałaś :) .Pamiętaj by nadal  pomagać rodzicom w domowych obowiązkach. Pozdrawiam Was serdecznie :)

 

Ps. Pani Wiosna słyszała jak śpiewaliście/ śpiewałyście piosenkę o niej i jest z Was- podobnie jak ja bardzo dumna, bardzo Wam za to dziękujemy. 

do pobrania: zadania karty pracy – 30.03


Witajcie MRÓWECZKI :-)

Wiosna już nadeszła , dni robią się dłuższe i można powoli zabrać się za domowe porządki.

 

Zadanie 1.  dla Was kochane dzieci:

Poukładaj swoje rzeczy w szafce , możesz przy okazji poukładać je wg. koloru/ rodzaju- czyli koszulki do koszulek, spodnie do spodni. Przelicz ile jest danych rzeczy w tym samym kolorze. Może uda Ci się ustalić, czego jest więcej, a czego jest mniej.  Zabawa, pomoc mamie i zajęcia matematyczne w jednym :-) .

 

Zadanie 2.

W obecnej sytuacji, przez którą nie możemy odbywać zajęć w przedszkolu tylko w Waszych domach ważne jest, aby dbać o swoją higienę osobistą w sposób szczególny, trzeba często myć ręce. Rączki myjemy wodą i mydełkiem, robimy to bardzo dokładnie. Woda- daje życie roślinom, zwierzętom i ludziom, jest bardzo potrzebna.  Jeśli są w domu jakieś roślinki (oprócz Twojej, którą posadziłeś) podlej je. Zrób z mamą pranie lub pomóż mamie/ babci umyć naczynia. Staraj się zrobić jak najwięcej czynności samodzielnie.W przedszkolu każda mróweczka potrafiła nalać sobie lub koledze/koleżance ostudzoną herbatkę lub sok- może zrób to też w domu dla swoich bliskich. Pomyśl do czego jeszcze używa się wody.

 

Zadanie 3.

Poszukaj w domu przedmioty, które mają swój odpowiednik (swoją parę) np. 2 widelce, 2 kubki, 2 łyżeczki, 2 poduszki, 2 klocki, 2 spinki, 2 świeczki itp. Ułóż w dwóch zbiorach przedmioty (w takim samym układzie powinny się znajdować), oddziel je wstążką lub taśmą. Zasłoń oczy i nie podglądaj,  mama/ tata zmieni w tym czasie położenie któregoś z przedmiotów (odwróci, przesunie, zabierze ze zbioru)-a Ty będziesz musiał/musiała znaleźć różnicę – czyli poszukać to co uległo zmianie. Zabawę możesz powtórzyć kilkukrotnie

 ( przykład zabawy w załączniku)

 

Zadanie 4.

Poszukaj w domu jakieś pudełko/ pojemnik i 2 zabawki – dla siebie i dla mamy lub taty (takie zabawki, które zmieszczą się w pojemniku). Określaj położenie zabawek względem siebie: używaj określeń: u góry/ na dole, nad/pod, obok, między, wewnątrz/ na zewnątrz.

np. Lalka jest u góry, miś na dole

 Lalka jest nad misiem, miś jest pod lalką.

( przykład zabawy w załączniku). 

 

Zadanie 5.

Pobaw się z mamą/ tatą w zabawę pt. ,,dokańczanie zdania”. Raz zaczynasz Ty, raz mama lub tata, np. 

mama: Woda jest …

dziecko: Woda jest potrzebna do życia.

mama: Trzeba dbać…

dziecko: Trzeba dbać o swoje zdrowie.   Zdania mogą dotyczyć: czystości, wody, wiosny lub tematu , który Ciebie interesuje ( np. bałwanka, kucyków, pojazdów).

Życzę Wam  zdrówka, dziękuje za nadsyłane prace. Pozdrawiam Was serdecznie :-) 

do pobrania: Mrówki zajecia (3)


WITAJCIE MRÓWECZKI MAŁE I DUŻE. 

Zanim przejdziemy do zadań, chciałabym Wam bardzo pogratulować wykonania tych propozycji zadań , które poprzednim razem wykonaliście. Nie każdy się nimi pochwalił , ale zachęcam do tego ( możecie to zrobić również na naszej grupie na Fb). W sobotę zawitała do Nas kalendarzowa Wiosna i nadal będzie to nasz temat zajęć. W przedszkolu zmienilibyśmy dzisiaj karteczkę z napisem ZIMA na WIOSNĘ, ale również wybralibyśmy dyżurnych na ten dzień. Jesteście w domu i jest to teraz  Wasze ,,domowe przedszkole”, dlatego też w domu każdy z Was będzie pełnił rolę dyżurnego/ dyżurnej. 

1 zad. Pełnienie roli dyżurnego:

Każdy z Was jest dzisiaj (jeśli rodzice się zgodzą też w inne dni) dyżurnym, ale nie od 1 czynności tylko od wszystkich trzech. 1.Dyżurny od łazienki- pilnuje w domowej łazience, aby ręczniczek i mydełko było na swoim miejscu, pamięta o myciu dłoni.  2.Dyżurny od śniadania i obiadku- nakrywa do stołu, przelicza ile jest  potrzebnych sztućców, talerzyków, kubków do śniadania i obiadu -dla wszystkich domowników. 3.Dyżurny od zadań specjalnych- pomaga rodzicom w różnych czynnościach, jeśli o to poproszą, samemu też oferuje swoją pomoc jeśli widzi, że jest taka potrzeba.

 

2 zad. Promyki słońca – utrwalenie przeliczania w zakresie 10

Waszym zadaniem jest liczenie promyków słońca. Przygotujcie  słońce z żółtego arkuszu papieru( lub pokolorujcie żółtą kredką) ,promyki słońca  w zakresie 10. Policzcie promyki, ułóżcie na podłodze tyle samo, np. guzików, fasolek, klocków , ile promyków ma słoneczko . Można dopasowywać odpowiednie zapisy cyfrowe. (w załączniku ilustracja)

 

3 zad. Poznajemy oznaki wiosny– pierwsze kwiaty

przebiśnieg, krokus, pierwiosnek, hiacynt, bratki, tulipany, forsycje, żonkile, sasanki, szafirek -podziel nazwy kwiatów na sylaby. (Link do zapoznania się ze zdjęciem kwiatów w załączniku)

 

4 zad.

Rozpoznaj odgłosy wiosny: rechot żab, klekot bociana, śpiew skowronka ( linki do odgłosów w załączniku).

 

5 zad.

Wybierz jedną z dwóch propozycji kart pracy (w załączniku). 

 do pobrania:Mrówki – zadania


Witam RODZICÓW, witam drogie MRÓWECZKI.

W trosce o to, abyście aktywnie i radośnie spędziły ten czas nieobecności w przedszkolu, przygotowałam dla Was propozycje zabaw i zadań. Rodzice z pewnością pomogą Wam odczytać zadanie. Mam nadzieję, że pomysły  Wam się spodobają. Cały czas o Was myślę i liczę na to, że szybko znowu się spotkamy w naszej mróweczkowej sali. W najbliższej tematyce czeka na nas Wiosna.

1. Pierwszym zadaniem jest utrwalenie piosenki, którą już zaczęliśmy się uczyć, poproś mamę lub tatę o puszczanie Tobie tej  piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM , treść piosenki znajduję się w załączniku poniżej zadań.

 

2. Utrwal imionka osób Ci bliskich: mamy, taty, babci, dziadka, cioci, brata.. , poproś rodziców, aby je zapisali na kartce – sprawdź które literki w ich imionkach już znasz i je nazwij , zaznacz je na alfabecie ( możesz zaznaczać plasteliną, fasolką, guzikami, tym co jest w domu). Jeśli nie masz z tym zadaniem problemu : utrwal w ten sposób imionka dzieci z grupy. Zapisujcie też zdrobnienia imionek . 

 

3. W planach na najbliższe dni było sadzenie roślinek do doniczek aby obserwować ich wzrost w naszym kąciku przyrodniczym. Jeśli masz dostęp do ziemi, doniczki ( kubek po jogurcie, odcięta butelka), nasionek lub cebulek: zajmij się jej hodowlą. Obserwuj wzrost swojej rośliny. Co dwa dni wykonuj w własnoręcznie zrobionym dzienniczku: rysunek swojej roślinki i nie zapominaj o jej podlewaniu. Po powrocie do przedszkola będziemy podziwiać swoje efekty pracy. ( Jeśli nie masz dostępu do ziemi , nasionek itd- połóż fasolkę na gazie i włóż do słoiczka z wodą podlewając co dwa dni, pamiętając o tym by fasolka stykała się z wodą- tu też wykonaj obserwacje).

 

4. Mróweczko pamiętasz jak projektowaliśmy zimowe stylizacje z różnych materiałów i guzików? Jeśli pamiętasz będzie Ci łatwiej wykonać kolejne zadanie, które na Ciebie czeka- wykonaj z mamą postać Pani Wiosny za pomocą dostępnych w domu materiałów, mogą to być skrawki materiałów, płatki kwiatów, pozostałości po ostrzonych kredkach itd. Wiem, że macie świetne pomysły i Wasze prace będą niesamowite:)

 

5. Ostanie zadanie dotyczące porównań znajduje się również w załączniku poniżej .

Następne zadania wkrótce . Pozdrawiam Was serdecznie :-) 

do pobrania:Zadania – Mrówkidocx

 


WIGILIA


MIKOŁAJKI


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA


DZIEŃ ZIEMNIAKA


DZIEŃ CHŁOPAKA


GIMNASTYKA


NASZE „KUCHCIKOWO”


 

PIERWSZA WIZYTA W BIBLIOTECE


POTRAFIMY SAMI PRZYGOTOWAĆ ŚNIADANIE


TAŃCZYMY


SPOTKANIE Z PANEM POLICJANTEM


SPACERY


WIZYTA NA POCZCIE


WIZYTA W BANKU


ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI




ROK SZKOLNY 2018-2019

P1060290


WYCIECZKA


ZABAWY WG INWENCJI DZIECI


ODPOCZYWAMY


ZABAWY PLASTYCZNE, RUCHOWE, MANUALNE


SPACERY BLIŻSZE I DALSZE, ZABAWY NA PLACU ZABAW


ZABAWY RUCHOWE W SALI

 


MIKOŁAJKI