Mróweczki

WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2019/2020

P1080260


Witajcie MRÓWECZKI :-)

Wiosna już nadeszła , dni robią się dłuższe i można powoli zabrać się za domowe porządki.

 

Zadanie 1.  dla Was kochane dzieci:

Poukładaj swoje rzeczy w szafce , możesz przy okazji poukładać je wg. koloru/ rodzaju- czyli koszulki do koszulek, spodnie do spodni. Przelicz ile jest danych rzeczy w tym samym kolorze. Może uda Ci się ustalić, czego jest więcej, a czego jest mniej.  Zabawa, pomoc mamie i zajęcia matematyczne w jednym :-) .

 

Zadanie 2.

W obecnej sytuacji, przez którą nie możemy odbywać zajęć w przedszkolu tylko w Waszych domach ważne jest, aby dbać o swoją higienę osobistą w sposób szczególny, trzeba często myć ręce. Rączki myjemy wodą i mydełkiem, robimy to bardzo dokładnie. Woda- daje życie roślinom, zwierzętom i ludziom, jest bardzo potrzebna.  Jeśli są w domu jakieś roślinki (oprócz Twojej, którą posadziłeś) podlej je. Zrób z mamą pranie lub pomóż mamie/ babci umyć naczynia. Staraj się zrobić jak najwięcej czynności samodzielnie.W przedszkolu każda mróweczka potrafiła nalać sobie lub koledze/koleżance ostudzoną herbatkę lub sok- może zrób to też w domu dla swoich bliskich. Pomyśl do czego jeszcze używa się wody.

 

Zadanie 3.

Poszukaj w domu przedmioty, które mają swój odpowiednik (swoją parę) np. 2 widelce, 2 kubki, 2 łyżeczki, 2 poduszki, 2 klocki, 2 spinki, 2 świeczki itp. Ułóż w dwóch zbiorach przedmioty (w takim samym układzie powinny się znajdować), oddziel je wstążką lub taśmą. Zasłoń oczy i nie podglądaj,  mama/ tata zmieni w tym czasie położenie któregoś z przedmiotów (odwróci, przesunie, zabierze ze zbioru)-a Ty będziesz musiał/musiała znaleźć różnicę – czyli poszukać to co uległo zmianie. Zabawę możesz powtórzyć kilkukrotnie

 ( przykład zabawy w załączniku)

 

Zadanie 4.

Poszukaj w domu jakieś pudełko/ pojemnik i 2 zabawki – dla siebie i dla mamy lub taty (takie zabawki, które zmieszczą się w pojemniku). Określaj położenie zabawek względem siebie: używaj określeń: u góry/ na dole, nad/pod, obok, między, wewnątrz/ na zewnątrz.

np. Lalka jest u góry, miś na dole

 Lalka jest nad misiem, miś jest pod lalką.

( przykład zabawy w załączniku). 

 

Zadanie 5.

Pobaw się z mamą/ tatą w zabawę pt. ,,dokańczanie zdania”. Raz zaczynasz Ty, raz mama lub tata, np. 

mama: Woda jest …

dziecko: Woda jest potrzebna do życia.

mama: Trzeba dbać…

dziecko: Trzeba dbać o swoje zdrowie.   Zdania mogą dotyczyć: czystości, wody, wiosny lub tematu , który Ciebie interesuje ( np. bałwanka, kucyków, pojazdów).

Życzę Wam  zdrówka, dziękuje za nadsyłane prace. Pozdrawiam Was serdecznie :-) 

do pobrania: Mrówki zajecia (3)


WITAJCIE MRÓWECZKI MAŁE I DUŻE. 

Zanim przejdziemy do zadań, chciałabym Wam bardzo pogratulować wykonania tych propozycji zadań , które poprzednim razem wykonaliście. Nie każdy się nimi pochwalił , ale zachęcam do tego ( możecie to zrobić również na naszej grupie na Fb). W sobotę zawitała do Nas kalendarzowa Wiosna i nadal będzie to nasz temat zajęć. W przedszkolu zmienilibyśmy dzisiaj karteczkę z napisem ZIMA na WIOSNĘ, ale również wybralibyśmy dyżurnych na ten dzień. Jesteście w domu i jest to teraz  Wasze ,,domowe przedszkole”, dlatego też w domu każdy z Was będzie pełnił rolę dyżurnego/ dyżurnej. 

1 zad. Pełnienie roli dyżurnego:

Każdy z Was jest dzisiaj (jeśli rodzice się zgodzą też w inne dni) dyżurnym, ale nie od 1 czynności tylko od wszystkich trzech. 1.Dyżurny od łazienki- pilnuje w domowej łazience, aby ręczniczek i mydełko było na swoim miejscu, pamięta o myciu dłoni.  2.Dyżurny od śniadania i obiadku- nakrywa do stołu, przelicza ile jest  potrzebnych sztućców, talerzyków, kubków do śniadania i obiadu -dla wszystkich domowników. 3.Dyżurny od zadań specjalnych- pomaga rodzicom w różnych czynnościach, jeśli o to poproszą, samemu też oferuje swoją pomoc jeśli widzi, że jest taka potrzeba.

 

2 zad. Promyki słońca – utrwalenie przeliczania w zakresie 10

Waszym zadaniem jest liczenie promyków słońca. Przygotujcie  słońce z żółtego arkuszu papieru( lub pokolorujcie żółtą kredką) ,promyki słońca  w zakresie 10. Policzcie promyki, ułóżcie na podłodze tyle samo, np. guzików, fasolek, klocków , ile promyków ma słoneczko . Można dopasowywać odpowiednie zapisy cyfrowe. (w załączniku ilustracja)

 

3 zad. Poznajemy oznaki wiosny– pierwsze kwiaty

przebiśnieg, krokus, pierwiosnek, hiacynt, bratki, tulipany, forsycje, żonkile, sasanki, szafirek -podziel nazwy kwiatów na sylaby. (Link do zapoznania się ze zdjęciem kwiatów w załączniku)

 

4 zad.

Rozpoznaj odgłosy wiosny: rechot żab, klekot bociana, śpiew skowronka ( linki do odgłosów w załączniku).

 

5 zad.

Wybierz jedną z dwóch propozycji kart pracy (w załączniku). 

 do pobrania:Mrówki – zadania


Witam RODZICÓW, witam drogie MRÓWECZKI.

W trosce o to, abyście aktywnie i radośnie spędziły ten czas nieobecności w przedszkolu, przygotowałam dla Was propozycje zabaw i zadań. Rodzice z pewnością pomogą Wam odczytać zadanie. Mam nadzieję, że pomysły  Wam się spodobają. Cały czas o Was myślę i liczę na to, że szybko znowu się spotkamy w naszej mróweczkowej sali. W najbliższej tematyce czeka na nas Wiosna.

1. Pierwszym zadaniem jest utrwalenie piosenki, którą już zaczęliśmy się uczyć, poproś mamę lub tatę o puszczanie Tobie tej  piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM , treść piosenki znajduję się w załączniku poniżej zadań.

 

2. Utrwal imionka osób Ci bliskich: mamy, taty, babci, dziadka, cioci, brata.. , poproś rodziców, aby je zapisali na kartce – sprawdź które literki w ich imionkach już znasz i je nazwij , zaznacz je na alfabecie ( możesz zaznaczać plasteliną, fasolką, guzikami, tym co jest w domu). Jeśli nie masz z tym zadaniem problemu : utrwal w ten sposób imionka dzieci z grupy. Zapisujcie też zdrobnienia imionek . 

 

3. W planach na najbliższe dni było sadzenie roślinek do doniczek aby obserwować ich wzrost w naszym kąciku przyrodniczym. Jeśli masz dostęp do ziemi, doniczki ( kubek po jogurcie, odcięta butelka), nasionek lub cebulek: zajmij się jej hodowlą. Obserwuj wzrost swojej rośliny. Co dwa dni wykonuj w własnoręcznie zrobionym dzienniczku: rysunek swojej roślinki i nie zapominaj o jej podlewaniu. Po powrocie do przedszkola będziemy podziwiać swoje efekty pracy. ( Jeśli nie masz dostępu do ziemi , nasionek itd- połóż fasolkę na gazie i włóż do słoiczka z wodą podlewając co dwa dni, pamiętając o tym by fasolka stykała się z wodą- tu też wykonaj obserwacje).

 

4. Mróweczko pamiętasz jak projektowaliśmy zimowe stylizacje z różnych materiałów i guzików? Jeśli pamiętasz będzie Ci łatwiej wykonać kolejne zadanie, które na Ciebie czeka- wykonaj z mamą postać Pani Wiosny za pomocą dostępnych w domu materiałów, mogą to być skrawki materiałów, płatki kwiatów, pozostałości po ostrzonych kredkach itd. Wiem, że macie świetne pomysły i Wasze prace będą niesamowite:)

 

5. Ostanie zadanie dotyczące porównań znajduje się również w załączniku poniżej .

Następne zadania wkrótce . Pozdrawiam Was serdecznie :-) 

do pobrania:Zadania – Mrówkidocx

 


WIGILIA


MIKOŁAJKI


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA


DZIEŃ ZIEMNIAKA


DZIEŃ CHŁOPAKA


GIMNASTYKA


NASZE „KUCHCIKOWO”


 

PIERWSZA WIZYTA W BIBLIOTECE


POTRAFIMY SAMI PRZYGOTOWAĆ ŚNIADANIE


TAŃCZYMY


SPOTKANIE Z PANEM POLICJANTEM


SPACERY


WIZYTA NA POCZCIE


WIZYTA W BANKU


ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI




ROK SZKOLNY 2018-2019

P1060290


WYCIECZKA


ZABAWY WG INWENCJI DZIECI


ODPOCZYWAMY


ZABAWY PLASTYCZNE, RUCHOWE, MANUALNE


SPACERY BLIŻSZE I DALSZE, ZABAWY NA PLACU ZABAW


ZABAWY RUCHOWE W SALI

 


MIKOŁAJKI