Mróweczki

WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2019/2020

P1080260

Kochani moi to już w tym roku przedszkolnym ostatnie nasze takie spotkanie. Już za kilka dni zaczną się upragnione wakacje więc dzisiejsze tematy tylko i wyłącznie o WAKACJACH.


1.  Na dobry początek kochani wakacyjna piosenka, nie tylko o zabawie ale także o bezpieczeństwie. To ważne abyśmy zachowywali się odpowiedzialnie… czy to w górach czy nad morzem czy też u babci…wszędzie trzeba przestrzegać zasad bezpieczeństwa 😉

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM


2. Wakacje kojarzą się nam z beztroskim spędzaniem czasu, a może czasami warto swój  czas wykorzystać na ozdobienie swojego pokoju w wakacyjne motywy, z tego co mamy z resztek kolorowych kartek z ruloników po papierze toaletowym…i tym co akurat macie pod ręką. W załączniku kilka propozycji 😉

do pobrania: wakacyjne inspiracje


3.Reksio pokaże Wam jak bezpiecznie spędzać czas nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=RNUJ2Hp8SVk


4. Ruch to zdrowie nawet w czasie wolnym, dbajcie o swoją kondycję kochani.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w


5. Kochani a tu przesyłam kilka fajny pomysłów do wykorzystania w zabawach ….

-pienisty kolorowy wąż czyli bańki mydlane….. do wykonania takiego węża potrzebujecie miseczkę z wodą i płynem, gumkę recepturkę i barwniki – pamiętacie jak sami robiliśmy barwniki z wody…. – szmatkę zakładamy na przecięty otwór butelki i mocujemy za pomocą gumki. Końcówkę butelki ze szmatką moczymy w wodzie z płynem do mycia naczyń. Na mokrą szmatkę nakrapiamy barwniki i dmuchamy przez drugi otwór butelki. Już po chwili zauważymy, że przez szmatkę zacznie tworzyć się i wydobywać długi pienisty wąż. 

– własny szałas tipi…..to już większe wyzwanie dla całej rodziny, będzie potrzebna wyprawa do lasu po różnej wielkości patyki…. poproście tatę o wykonanie konstrukcji a ozdobić możecie wg własnych pomysłów….

– labirynt z recyklingu…..do budowy takiego labiryntu wykorzystać możecie przedmioty, które są wokół Was, drewniane tyczki, butelki, sznurki, folię…..

– marionetki i ekostworki….. zabawy z recyklingu są super 🙂 a wiecie dlaczego bo tak naprawdę wykorzystujemy to co mamy w domu…ekostworki zrobić można po opakowaniach po jogurtach, po butelkach po mleku z patyków, resztek materiałów oj tylko wyobraźnia jest tutaj granicą. Jest to świetny pomysł na rozwijającą i kreatywna zabawę w każdym wieku.

Kochani moi…życzę WAM samych dobrych wspomnień, niezapomnianych wrażeń, cudownych przygód, radości, miłości, przytulania i po prostu udanych WAKACJI… nie zapominajcie oczywiście o bezpieczeństwie, gdziekolwiek będziecie. Widzimy się we wrześniu  w murach naszego Borowiaczka. Ściskam Was gorąco. 🙂 


Kochani już we wtorek świętować będziemy Dzień Taty, zatem tematyka dzisiejszych zabaw i zadań wiąże się właśnie z tym dniem, zatem kochani zaczynamy.

1. Piosenka o tacie, zapewne znana Wam jest zatem myślę że szybko wpadnie Wam do ucha i że szybciutko będziecie w stanie zaśpiewać refren,

https://www.youtube.com/watch?v=Xb6rOPW2Nno


2. Jest piosenka a teraz czas na upominek, poniżej znajduje się link, który przeniesie Was do filmiku gdzie pokazane jest krok po kroku jak wykonać dla taty laurkę – poproście o pomoc przy jej wykonaniu mamę 😉

https://www.bing.com/videos/search?


3.Życzenia dla taty….

Dziś święto obchodzi najdroższy Tata,

niech los mu z kwiatów życie uplata,

niech nie da poznać żadnych trosk

i rzuci pod nogi pieniędzy stos.

4. Zabawy ruchowe z tatą 😉

https://www.youtube.com/watch?v=13_U20z0qe0


5. Kochani czasami najprostsze  rzeczy są najlepszym prezentem, może zaproponujcie tacie spacer do lasu a może zaproście Go na lody …. zróbcie wspólnie coś czego na co dzień nie robicie, budujcie wspólne wspomnienia … 


6. Kochani a teraz trochę zabawy z sylabami i nie tylko … w załączniku znajdziecie karty pracy możecie wybrać , które chcecie nie musicie robić wszystkich ….

do pobrania: zadania 


Witajcie!

Kolejna porcja letnich zabaw czeka na Was w załączniku.

Jeszcze tydzień i WAKACJE 🙂 oraz Wasz zasłużony odpoczynek od zadań.

Życzę Wam wspaniałego dnia. Do poniedziałku 🙂 

do pobrania załącznik: zadania


Witajcie kochani….. Jak tam po weekendzie mam nadzieję, że był udany i spędzony w radosnej atmosferze. 

Dzisiaj zapoznamy  się ze zwierzętami, ale nie tymi domowymi czy zamieszkującymi nasze lasy, ale tymi egzotycznymi z dalekich krajów… gotowi to do dzieła 🙂

1. Na sam początek zapoznajmy się ze zwierzątkami a dodatkowo z ich odgłosami , kliknij poniższy link a zabierze Cię do nich 😉

https://youtu.be/PcDRe2Kk4aY

2.Śpiewające brzdące nauczą Was piosenki o „Pani Zebra” 

https://youtu.be/uG0aRu5oX6M

3. Kochani w tym zadaniu będziecie pracować z kartą pracy, którą trzeba otworzyć:  http://www.borowiaczek.edu.pl/wp-content/uploads/2020/06/karty-pracy-dżungla-1.docx

Po pierwsze nazwijcie zwierzęta przedstawione na karcie, następnie spróbujcie nazwy zwierząt podzielić na sylaby – lew, hi-po-po-tam, ży-ra-fa, ty-grys, ze-bra,  kro-ko-dyl,  słoń… kolejny krok to narysowanie w ramce tyle kresek ile sylab ma nazwa a na koniec możecie pokolorować obrazki. (karta pracy pochodzi ze strony sówkowe zacisze).

4.  W linku jest do pobrania ilustracja żyrafy…Strzałkami zaznaczony jest kierunek linii. Obrysujcie całe zwierzę, nie odrywając narzędzia pisarskiego od kartki. Pamiętajcie, aby zacząć od kropki i podążać w kierunku strzałki. Zwróćcie uwagę na odpowiedni chwyt ołówka.

5. Macie ochotę na puzzle….zapraszam 😉

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=170024a3941a

6. Teraz trochę polepimy z plasteliny, wybierzcie trzy zwierzątka z poznanych dzisiaj i spróbujcie odtworzyć je właśnie z plasteliny… w linku poniżej pokazane jest krok po kroku lepienie słonia z plasteliny, powodzenia

https://youtu.be/gIBfFGpKEqs

7. Zabawy ruchowe w dżungli…

https://www.bing.com/videos/search?

https://www.bing.com/videos/search?

Mam nadzieję, że każde z Was znajdzie coś dla siebie z zabaw i zadań tutaj przedstawionych. Pozdrawiam serdecznie buziaki.


Witam gorąco w kolejnym dniu tygodnia i to jest …oczywiście czwartek, powiedz co będzie jutro i jaki był dzień wczoraj. Zapraszam do kolejnej porcji zadań. Powodzenia!

Zadanie 1
Praca plastyczna- „Tak będę wyglądać za 30 lat”- pomyśl kim chcesz być jak będziesz dorosły i spróbuj zrobić swój portret – na którym będziesz wyglądać w wieku 35 lat. Zastanów się, popatrz na swoich rodziców i spróbuj sobie wyobrazić siebie w ich wieku, a może po prostu twój portret będzie przedstawiał ciebie takim jak chcesz być. Technika pracy dowolna, możesz rysować, malować jak chcesz. Jeśli macie ochotę to wyślijcie mi zdjęcie waszych prac, sama jestem ciekawa waszego wyglądu 🙂 

Zadanie 2

Wypełnij test
https://forms.gle/PDdd7JjKZSScNwgc8

Zadanie 3

Policz elementy, wypróbuj jeśli chcesz inne możliwości np. znajdź parę, przebij balon są dostępne z prawej strony – materiały interaktywne.
https://wordwall.net/pl/resource/2743133

Zadanie 4

Posłuchaj piosenki Majki Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są” i śpiewaj jak tylko potrafisz. https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o . Weź grzechotkę lub inny instrument, lub dwie łyżki i wykonaj akompaniament do refrenu, poproś brata, siostrę lub rodzica do wspólnego grania.


Witajcie! Bardzo serdecznie i gorąco witam Was w tym pięknym dniu! Mam nadzieję że wszyscy już wiecie że…dziś jest DZIEŃ DZIECKA!!! Niech będzie on dla Was najwspanialszy, najweselszy i najpiękniejszy. Przed Wami kilka zadań, ale możecie zacząć robić od jutra dziś macie Święto.

Zadanie 1
Zapraszam do gimnastyki 
https://wordwall.net/pl/resource/2331528

Zadanie 2
Ułóż puzzle
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1a2f1b46e625
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=15950b1332d2

Zadanie 3
Sprawdź ile sylab ma dany wyraz. Odkrywaj karty i wybierz poprawną odpowiedź, na każdą masz tylko 30 sekund. Powodzenia
https://wordwall.net/pl/resource/2330767

Zadanie 4
Policz gałki lodów i połącz dwa wafelki o tej samej ilości gałek.
https://learningapps.org/7414894 
Połącz obrazki o przeciwnym znaczeniu/
https://learningapps.org/12682077
Połącz w pary instrumenty muzyczne.
https://learningapps.org/display?v=p5h377os520

Zadanie 5
Obejrzyj bardzo uważnie 
film „Ja chcę wygrać” https://www.youtube.com/watch?v=8U6hpiNnqY4

odpowiedz na kilka pytań:

W jakich zawodach brał udział Tupcio?
Z kim był w jednej parze ?
Jakie były zasady biegu?
Dlaczego Tupcio i Borys nie mogli dalej biegać?
Co postanowili zrobić przyjaciele?
Kto ich zaprowadził do przedszkola?
Dlaczego Tupcio i Borys oddali medale?
Kto był świetny w skokach?
Pamiętaj abyś odpowiadał pełnym zdaniem.


Kochane Mróweczki ! Drodzy Rodzice!

Przed Wami ostatnie majowe zadania, już niebawem nowy miesiąc: CZERWIEC.

A jak już doskonale wiecie- 1 czerwca obchodzicie swoje święto, DZIEŃ DZIECKA!!!:) .

Tymczasem dzisiaj chciałabym Wam zaproponować zabawy z zakresu przedszkolnego programu edukacji antytytoniowej :,, CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”. (Jest to pierwszy etap nabywania wiedzy na temat szkodliwości dymu tytoniowego. )

  1. 1. Wysłuchajcie prezentacji : 
  1. 2. Obserwuj dymy wydobywające się z kominów, jaki mają kolor, gęstość . 
  1. 3. Ułóż  puzzle : https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=143dcf9c8b21

                          https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=23f69cd4ff55

  1. 4. Dopasuj takie same karty ( memory):

                          https://learningapps.org/watch?v=pau1aq56c20

  1. 5. Połącz kartę z podpisem:

                          https://learningapps.org/watch?v=pet9bv2n320                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Dla chętnych dzieci kolorowanka Dinusia oraz szlaczki w załączniku .

Możecie również wykonać znaczki lub obrazki: ,,nie pal przy mnie”, lub ,,zakaz palenia”..

 do pobrania: dym

Udanej zabawy!


Witajcie KOCHANI! 🙂 

1. Przygotowałam dla Was krótką bajeczkę o DNIU MAMY. Posłuchajcie przygód Marysi..

Teraz już ciiiiiiiiiichutkooo:) zaczynamy:

                                                                                                                                         

Zadanie 2: ,,Mamo, mamo ile kroków do domu?”

Rodzic wyznacza start i metę za pomocą skakanek/ taśmy /wstążki.. . Dziecko staje na starcie, rodzic na mecie. Dziecko zadaje pytanie: mamo, mamo, ile kroków do domu? I odmierza tyle kroków, ile zaproponuje rodzic. Zmiana następuje, gdy dziecko dotrze do mety. 

Zadanie 3:  Odpowiedz na pytania:

              Kto wchodzi w skład Twojej rodziny? 

              Co lubisz robić z mamą?

              Co lubisz robić z tatą?

Zadanie 4 : Zabawa przy piosence : Ręce prosto- Taniec z Mamą i Tatą:

Link:   https://www.youtube.com/watch?v=yajQTJ1EgRA

Zagraj w ruletkę, wykonaj wylosowane  zadania:

Link:   https://wordwall.net/pl/resource/2484429/dzie%C5%84-matki

 Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne –(gra w karty):

Link:   https://wordwall.net/pl/resource/1012117/gimnastyka-przedszkole

Życzenia na Dzień Mamy:

    Tak trudno mi wyrazić

    to, co w sercu czuję,

    więc powiem jedno słowo-

    Kochana Mamo/ Tato: Dziękuję!

  

do pobrania: karty pracy

Życzę pięknego, cudownego dnia na każdy dzień 🙂 


Kochane Mróweczki! Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu proponuje Wam zabawy pochodzące z kręgu tematycznego pt. „Święto rodziców”.
„… Dzisiaj Wam powiedzieć chcemy,
że za wszystko dziękujemy!😍

  1. 1. Na początek spotkanie ze mną podczas słuchania wiersza pt. ,, Dla Mamy i Taty”                                                         

  1. 2. Zabawy i gry, które zrobiłam specjalnie  dla Was  możecie podzielić sobie na kilka dni, by nie spędzać zbyt dużo czasu przed ekranem komputera.

Puzzle:

  1. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3bd5db74289f

  2. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b61471c6558

  3. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c8bc380e27b   ( trudniejsze)

Memory:  https://learningapps.org/watch?v=pedj1mbfk20&fbclid=IwAR3MuWhSZ3GTSaKpNlQ6lhA1lgxfwnmzy5rI6exp9DNjQyMt_6OopaczH5A

Nazwy – wg. rozeznania utrwalanie poznanych wyrazów:

https://learningapps.org/watch?v=pi9zznaqn20&fbclid=IwAR1AYofxMzw2mSLnVYpWESVtYAHp_thEIqLsOqftFboBv8Si4oAIx-saPPk

Co ucieszy mamę?:

https://learningapps.org/watch?v=pvfrmmmen20&fbclid=IwAR1h80sdrbtJsL-Nbch-fzz5byulJAPB9iakWE3vej8Vdsi354Zv9C1j8fo

Zawody.   A)Zapytaj rodziców jaki zawód wykonują / czym się zajmują .

  1.              B) Dopasuj nazwę zawodu z odpowiednimi dla niego atrybutami. Po rozwiązaniu czekać będzie dla Was piosenka;)

https://learningapps.org/watch?v=pssxkmw3k20

Życzę Wam wspaniałego dnia!:)


Witam:) 

Zapraszam na spacer ze mną 🙂  -> link w załączniku

Przygotowałam specjalnie dla Was również puzzle:

1.     https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=021ffd86d40e

2.     https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3d5f822b0cfc

3.     https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=225319aa68e7

i zadania do wykonania w załączniku.                     

do pobrania: karty pracy 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
Dziękuję Kochani, że wykonujecie zadania i Waszym wspaniałym RODZICOM za pomoc w ich realizacji. Życzę Wam wspaniałej zabawy i udanego dnia! 


Na koniec mam dla Was zagadkę, w gwarze borowiackiej:                                                                                                          

,, Co to je?

Stoi, nie łazi, nic nie gada i przed nikim nie zdymnie mycki ( czapeczki)?

-jeśli zgadliście, to gratuluje, jeśli nie- to odpowiedź umieszczam na końcu załącznika. 


WITAJCIE KOCHANE PRZEDSZKOLAKI I DRODZY RODZICE!:)

Przesyłam dla Was  przygotowaną prezentacje z zadaniami i załącznik dla chętnych dzieci z kartami pracy . Mam nadzieję, że Wam się spodobają 😉 .

do pobrania:

maj prezentacja MRÓWKI

karty pracy łąka


Ps. Dziękuję za nadsyłane- starannie wykonane  prace i filmiki z recytacji katechizmu;) 


Dzień dobry !;) Witam Was gorąco i cieplutko:) 

Kochani rodzice  i dzieci  serdecznie zapraszam i zachęcam do skorzystania z pomysłów na zabawę i pracę. 

Nie musicie drukować wszystkich kart możecie  pokazać je na pulpicie  aby dziecko mogło wam odpowiedzieć na pytania.

Zadanie 1. Sprawdzenie zdobytej wiedzy na temat Polski( prawda /fałsz- załącznik)

Zadanie 2. Zabawa w ruletkę: zakręć i wykonaj ćwiczenie:

link: https://wordwall.net/pl/resource/2029970/ruletka

Zadanie 3. Kodowanie ( załącznik)

Zadanie 4. Posłuchaj wiersza o Unii Europejskiej ( załącznik).

Zadanie 5. Wyrazy do utrwalenia: 1. palec   łokieć

                                                2. włosy   brwi 

Jeśli będziecie mieć siły i chęci, wykonajcie  dodatkowe karty pracy.

Wszystkich serdecznie pozdrawiam i życzę miłej pracy 🙂 

             

do pobrania: karty pracy 


Kochane Mróweczki ! 

Tym razem poznamy swoją dużą ale i małą ojczyznę. ,, Mała ojczyzna” to Wasz najbliższy świat, miejsce w którym żyjecie na co dzień; to najbliższy krajobraz, wszystko to, co obecne: przyroda, ludzie i stworzona przez nich kultura. To Wasze małe państwo, Wasza miejscowość, Wasz region. 

Zadanie 1. Zabawa słownikowa- Dokończ zdania.

Kończysz zdanie rozpoczęte przez rodzica:

Miejscowość, w której mieszkam, to….

Mieszkam w…. przy ulicy…

Lubię swoją miejscowość, bo…

Moje przedszkole znajduje się w …

Sąsiad- to osoba, której dom / mieszkanie jest blisko czyjegoś domu/ mieszkania.

           – to ten, kto mieszka w pobliżu kogoś,

           – ktoś znajdujący się w danej chwili tuż obok

Sąsiadami mieszkającymi obok mojego domu/ mieszkania są:  ….

Sąsiadami mojej miejscowości są: …

Zadanie 2. Jesteś Polakiem / Polką, a Polska znajduje się na kontynencie – Europa.

Odnajdź Polskę na mapie Europy, wykorzystaj atlas lub globus ( możesz zaznaczyć Polskę  na mapie Europy- załącznik)

Zadania 3. Unia Europejska – to związek państw, do których od 16 lat należy również Polska (od 1 maja 2004r.),

Poznaj Europę. Link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw

Pokoloruj flagę Unii Europejskiej ( załącznik) 

Zadanie 4. Polska  również ma swoich sąsiadów , są to państwa sąsiadujące z granicami naszego kraju. 

Sąsiedzi naszego kraju: Posłuchaj i rozwiąż quizy:

 Link 1:https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/56dd1db7ba3bb35e64f838268b600010_/index.html

 2:https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/022b507e619a5f2a658f2a9d2e706872_/index.html

Zadanie 5. Pobaw się z mamą/ tatą w zabawę pt. ,, sklep- robienie zakupów”. Wybierz spośród przedmiotów w domu towar do sprzedaży (np. lalki, auta, owoce, kapcie). Wymyśl nazwę sklepu. Pamiętaj o stosowaniu zwrotów grzecznościowych:)  Jeśli to możliwe użyj monet… . ( w załączniku- zdjęcie Europejskiej i polskiej waluty).

do pobrania: karty pracy

Życzę powodzenia i  miłej zabawy . 


Kochane Mróweczki 🙂 

Jesteśmy po weekendzie majowym, mam nadzieję, że upłynął on Wam bardzo radośnie i ciekawie. Rozpoczął się nowy miesiąc – MAJ – wiąże się przysłowie: ,, w maju jak w gaju”- co  łączy się z radością i obfitością kwitnących roślin.  Pierwsze dni maja są dla nas Polaków bardzo ważne i należy o nich pamiętać:
1 maja- Międzynarodowe Święto Pracy
2 maja- Dzień Flagi Rzeczpospolitej 

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=AMi7DWaQsVk

3 maja- Święto Konstytucji
Zadanie 1. Przygotowałam dla Was zabawy na kolejny tydzień. Tym razem wszystkie będą dotyczyć naszej ojczyzny, na początek polecam obejrzeć film pt. ” Kto Ty jesteś” :
Zadanie 2. Bawimy się w układzie puzzli matematycznych pt. ,, Warszawa”.
Zadanie 3. Polska i jej symbole narodowe – posłuchaj opowiadania M. Strękowskiej- Zaremby : ,,Dzień Flagi”.
Zadanie 4. Polak Mały! Film edukacyjny o polskich symbolach narodowych – dla 3-4 latków ( 5-latki poznały go w zeszłym roku, ale mogą również sobie przypomnieć) .
                  Wszyscy lubią podróże, więc zapraszam na wirtualny spacer po Warszawie. 
                Link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=4VepDrHH4bI
Poznacie ważne i charakterystyczne miejsca znajdujące się w Warszawie: Zamek Królewski, Stare Miasto, Pałac Kultury i Nauki, Łazienki, Stadion Narodowy, pomnik Syrenki . 
Zadanie 5. Ćwiczymy pamięć . ” Katechizm polskiego dziecka”- nauka wiersza na pamięć. (załączniki)

do pobrania: karty pracy 

Życzę Wam powodzenia! Bawcie się dobrze 🙂 


Kochane Mróweczki:) !

Przygotowałam dla Was kolejne zabawy. Wszystkie  związane są z tym, jak należy dbać o przyrodę.

Zadanie 1. Posłuchajcie piosenki pt. ,, Ziemia to wyspa zielona” –Link: https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA . Narysuj szczęśliwą planetę Ziemię, obrys ziemi możesz osiągnąć odrysowując talerzyk lub inny okrągły przedmiot na kartce. Dorysuj lądy – zieloną kredką/ farbą, morza i oceany- niebieską kredką/ farbą. Dorysuj / doklej oczka i uśmiech. Ozdób według własnego pomysłu. 

Zadanie 2. Jeśli masz w domu globus – odszukaj na nim z mamą/ tatą największe akweny, oceany, morza.  Spróbuj  odszukać Polskę na globusie. Możesz też odszukać Polskę i akweny na mapie świata w domowych biblioteczkach. 

 

Zadanie 3.  Określ położenie przedmiotów na obrazku .( załącznik)

Zadanie 4. Czysta woda zdrowia doda- rozmowa inspirowana wierszem J. Papuzińskiej ” Chora rzeka” , połączona z eksperymentowaniem . Link: https://www.youtube.com/watch?v=IeykLr2goOk

Badanie wody zanieczyszczonej olejem. ( załącznik)

Zadanie 5. Kolorowanka on-line: https://www.kolorowankimalowanki.pl/rysunke-%C5%9Bwiatowy-dzie%C5%84-ziemi-!!!_271183.html 

Zadanie 6. Jeśli chcesz wykonaj eko-zabawkę, (Recykling- ,,coś z niczego”)- dla tych  , którzy  nadeślą zdjęcia swoich zabawek przygotuje odznaki ,, Ekobohatera „:-), które wręczę  po powrocie do przedszkola. 

Spotykamy się tutaj w przyszłym tygodniu. Miłej zabawy KOCHANI, czekam na wiadomości od Was:) 

do pobrania:karty pracy ekolog 


Witam Was, witam Was.. już zabawy nadszedł czas.. jestem ja, jesteś Ty 1,2, 3:)

Jak dobrze wiecie obchodzimy różne święta w ciągu roku, np.  jest DZIEŃ CHŁOPAKA, DZIEŃ KOBIET, DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA, DZIEŃ BABCI I DZIADKA i wiele innych ważnych dni, a wczoraj- czyli w środę obchodziliśmy DZIEŃ ZIEMI. Zadania na najbliższy czas będą związane z tym ważnym dniem (22 kwietnia) i z pewnością staniecie się WIELKIMI przyjaciółmi naszej Planety . 

Zadanie 1. Obejrzyj filmy edukacyjne: 1. https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

                                                                            2. https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I

Zadanie 2. Posłuchaj bajki o planecie Ziemi ( tekst w załączniku). Zastanów się  co Ty byś mógł zrobić dla swojej planety – narysuj swój pomysł na kartce.

Zadanie 3. Rozwiąż zagadki- wskaż rozwiązanie zagadek na obrazku. ( załącznik) 

Zadanie 4. Zagraj w grę pt;  ,,do którego pojemnika wrzucę śmieci” 1. https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/

2. https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

Zadanie 5.  Posegreguj śmieci do odpowiednich pojemników: załącznik

Życzę Wam jak zwykle miłej zabawy podczas wykonywania zadań. Zdjęcia które przysyłacie dają mi dowód, że wykonujecie świetną pracę 🙂 

do pobrania: karty pracy 


Witajcie drogie dzieci:-) 

Bardzo dziękuję za wiadomości z wykonanymi zadaniami Kochani!  Wielu z Was nadsyła wiadomości bezpośrednio do mnie, a niektórzy dzielą się nimi również na naszym Messengerze :-).

Wiem, że macie też sporo innych zajęć i ważnych obowiązków w domu, ale mimo to bardzo Was proszę NADSYŁAJCIE prace, które wykonujecie:) . Szczególna prośba do tych MRÓWECZEK, które  przez dłuższy czas tego nie zrobiły lub wcale się nie odzywały.

Dzisiaj- dzień tygodnia: poniedziałek, miesiąc : Kwiecień , w dalszym ciągu zatrzymujemy się na wiejskim podwórku .

Zadanie 1. Obejrzyj film edukacyjny pt. ,, Zwierzęta na wsi” – usłyszysz odgłosy zwierząt wiejskich, ciekawostki na ich temat, a na koniec czekać będą na Ciebie zadania do wykonania.

link: https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&feature=youtu

Zadanie 2. Gra w,,Nazywanie świata” to kolejny etap ,,Odimiennej metody nauki czytania wg. I. Majchrzak”:

Posadźcie na dywanie jakąś lalę i jakiegoś misia.

Spośród dwóch kartek ( załącznik) wybierz według własnego rozeznania odpowiednią kartkę przy odpowiedniej zabawce. Kartki niech sobie poleżą przy zabawkach godzinę /dwie. Następnego dnia powtórz zabawę z tymi samymi kartami, ale dołóż do nich kolejne karty do gry ( dla innych przedmiotów z domu): np. stół, okno. ( ważne by były to rzeczowniki)

Zadanie 3. Narysuj ulubione zwierzątko wiejskie- lub swojego pupila, z którym lubisz spędzać czas. 

Zadanie 4. Porównaj długość dwóch przedmiotów, sam wybierz co będziesz mierzył, ja wybrałam: pluszowego wilka i smoka : sprawdź co jest dłuższe, a co krótsze, możesz posłużyć się paskami papieru
(tak jak robiliśmy, to w przedszkolu mierząc drogę do domków) lub możesz użyć innych materiałów: słomki, klocki, kredki, kubeczki, guziki… 

Zadanie 5. Praca z obrazkiem: Odszukaj na ilustracji, to co nie jest jej fragmentem. ( załącznik), rozwiąż labirynt.

Kochani! czekam na wiadomości od Was. Ślę moc uścisków. 

do pobrania: karty pracy 


Kochane Mróweczki !

Kolejna porcja wspaniałych zabaw już na Was czeka.

Tym razem udamy się na wieś , zajrzymy do gospodarstwa wiejskiego. Oto moje propozycje:

zad. 1 Bajeczka  edukacyjna pt. ,, Gdzie mieszka?”  https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

Pytania do bajki: 

Gdzie mieszkają kury?

Kto mieszka w stajni?

Gdzie mieszkają świnki?

Kto mieszka w ulu?

Gdzie mieszkają krowy?

Jak nazywa się domek pieska?

zad. 2 Ostatnio poznaliście  literę: ,,Y,y”.

Dzisiaj poznacie kolejną literę : ,,Z,z”(wybrzmiewamy ją dokładnie : ,,zzzzzzzzz”,spółgłoska). Komu przyjdzie na myśl brzęczenie muchy czy komara?

Kształt ,,z” jest bardzo charakterystyczny, taki sam w wersji wielkiej, jak w małej. Bohaterami tej prezentacji będą np. Zbyszek i Zosia. Dodatkowego materiału dostarczą Izabela i Józef, a także wszystkie dzieci , w których imionkach pojawiają się ,, cz” , ,,rz” , ,,sz” .

Trzeba jeszcze poznać dwie odmiany tej litery:

,,Ź,ź” – w tym przypadku, np. Jóźka mogłaby być przykładem.

,,Ż,ż” – odnaleźć można tę literę w imionach: Grażyny, Bożeny, Elżbiety.  Sprawdź w swoich wizytówkach i wizytówkach dzieci z grupy , czy znajduje się litera: Z,z , ź, Ż,ż . Postępuj podobnie jak podczas poznawania poprzednich liter, wykonaj: koronę, odznakę itp.

 

zad. 3  Praca z obrazkiem- edukacja polonistyczna.

Opowiedz co widzisz na obrazku ( załącznik) , naśladuj dźwięki zwierząt wiejskich. Rodzic przeczyta Tobie wierszyk, Ty naśladuj odgłosy zwierząt.

zad. 4  Wykonaj prace plastyczną pt. ,, Kogut, Kurki” .

Odrysuj dłoń na kartce i dorysuj brakujące elementy: (grzebień, dziób, skok … ).

zad.5 Zabawa bańka w bańce:

użyj 1/2 szklanki wody, 1 łyżeczka cukru, 2 łyżeczki płynu do naczyń, słomka ( przykład w załączniku).

– Ćwiczenie oddechowe, ćwiczenie koncentracji. 

Jeśli ktoś z Was ma zwierzęta hodowlane, może przesłać z nimi zdjęcia.

Życzę Wam miłej zabawy:) 

do pobrania: karty pracy


KOCHANE MRÓWECZKI!

Kolejna porcja świetnych zabaw już gotowa! Wszystko utrzymane w świątecznym klimacie, bo… Święta tuż tuż. Poniżej znajdziecie propozycje wielkanocnych zabaw, które możecie wykorzystać w okresie przedświątecznym oraz w czasie Wielkiej Nocy bawiąc się wspólnie z rodzicami.

zad. 1  Nazwij wielkanocne symbole, które zobaczysz na ilustracji. Młodsze dzieci: podziel wyrazy na sylaby, starsze dzieci- spróbuj podać głoskę na która rozpoczyna się wyraz.

zad. 2 Ostatnio poznaliście  literę: ,,W,w”. Dzisiaj poznacie kolejną literę : ,,Y,y” (samogłoska). Nie istnieje polskie imię, które zaczynałoby się od ,,y”, wobec tego bohaterami prezentacji będą np. Ryszard, Jerzy, Krzysztof – Sprawdźcie na  swojej wizytówce czy znajduje się w waszym imionku litera ,,y” ( możecie poprosić mamę o zapisanie zdrobnień waszego imionka). Jeśli litera występuje w środku imionka zostaniesz,, księciem, księżniczką „- możesz przygotować odznakę i zapisać z mamą na niej małą literę,,y”. Jeśli nie występuje literka ,,y” w Twoim imionku -sprawdź czy mają ją Twoi bliscy, ZABAWKI lub przedmioty z Twojego otoczenia- dla nich też przygotuj koronę/ odznakę. Odszukaj literę ,,y”na wizytówkach dzieci z grupy.

Omawiając samogłoskę ,,y” i odpowiadającą jej literę warto powiedzieć, że występuje ona w tak ważnym słowie jak,, my” i w słowach , za pomocą , których opowiadamy , co robimy: chodzimy, pływamy, biegamy, śpimy…

zad. 3 Rozwiąż dowolne quizy na stronie : https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/ 

zad. 4   Skaczące jajko – eksperyment chemiczny, pomoce: jajko ( surowe), ocet, szklanka, talerzyk

Wykonanie: jajko wrzucamy do octu i zakrywamy talerzem. Ten kwaśny zapach jest konieczny- to aromat nauki mocnych wrażeń, które nadejdą! Zostawiamy całość na jedną dobę. W tym czasie ocet ścina białko, na skorupce widać bąbelki uciekającego powietrza. Po upływie jednego dnia, obieramy jajko ze skorupki i sprawdzamy co tam się wydarzyło. Po obraniu jajko wygląda jak ugotowane na twardo. Jest natomiast bardzo plastyczne. Zachowuje się trochę jak kauczukowa piłeczka. Oczywiście rzucamy nim znacznie ostrożniej. 

zad. 5  Zrób w dowolny sposób gniazdko dla zajączka (na prezenty). Użyj np. : mech, patyki, gałązki, sianko.

zad. 6 Pomóżcie mamie w przygotowaniu dowolnego dania wielkanocnego: sałatka, babka, żurek… , udekoruj jajka np. majonezem.

zad. 7 Udekoruj wielkanocny stół.

zad. 8 Odszukaj w rzędach obrazek, który nie pasuje do pozostałych ( załącznik)

Spotykamy się za tydzień. Wspaniałych wrażeń Wam życzę i zdradzę, że już bardzo tęsknie za Wami.. .

 do pobrania: karty pracy 


KOCHANE DZIECI, DRODZY RODZICE!

W tym tygodniu Zajączek przygotował dla Was ciekawe pomysły na zabawy. Zanim do nich zajrzycie, posłuchajcie listu, który do Was napisał…

Drogie Dzieci!

Niedawno biegałem po polach i postanowiłem wpaść do Waszego przedszkola. Słyszałem bowiem w lesie, gdzie echo daleko niesie, że Wy – przedszkolaki borowiaki, to super dzieciaki! Chętnie pracujecie, aktywny udział w zajęciach bierzecie. Więc – Wy Drogie Mróweczki rozwiążcie moje zadania, bym miał co do opowiadania podczas swojego  wędrowania.

Zad. 1  Posłuchaj ciekawostek na temat Świąt Wielkanocnych ( załącznik)

Zad. 2 Ostatnio poznaliście w domu literę: ,,U”. Dzisiaj poznacie kolejną literę : ,,W,w”  (,,jaką inną literkę przypomina?- odwróconą ,,M „) – Poszukajcie swojej wizytówki ( załącznik) i sprawdźcie czy macie w swoim imionku literę W, w ( możecie poprosić mamę o zapisanie zdrobnień waszego imionka). Jeśli masz literę, W na początku imionka zostajesz dziś ,,królem, królową”-możesz  wykonać koronę i zapisać z mamą na niej  wielką literę ,,W”. Jeśli litera występuje w środku lub na końcu zostajesz „księciem, księżniczką „- możesz przygotować odznakę i zapisać z mamą na niej małą literę ,,w”. Jeśli nie występuje literka ,,W,w” w Twoim imionku -sprawdź czy mają ją Twoi bliscy, ZABAWKI lub przedmioty z Twojego otoczenia- dla nich tez przygotuj koronę/ odznakę. Odszukaj literę ,,W,w” na wizytówkach dzieci z grupy. Ja już wiem jaka dziewczynka będzie królową. ( załącznik) .

Zad. 3 W załączniku znajduje się karta pracy z ilustracją pisanek do policzenia, różnią się one jednak wzorkami , musicie być bardzo spostrzegawczy by sprawdzić ile jest danych jajek.

Zad. 4  Ułóż na podłodze bardzo dużą pisankę ze swoich zabawek i innych ciekawych przedmiotów jakie znajdziesz w swoim domu. ( przykład -załącznik) 

Zad. 5 Zrób wydmuszkę i pomaluj ją według własnego pomysłu- ozdobi Wasz świąteczny stół.

Życzę Wam przyjemnej nauki i zabawy..  . Pamiętajcie w dalszym ciągu o pomocy rodzicom w domowych obowiązkach, a kto jeszcze nie potrafi może poćwiczyć również wiązanie sznurowadeł w bucikach, zapinanie guzików i zamka .

Powodzenia!! 🙂 

do pobrania: karty pracy wielkanoc 


Dzień dobry pracowite MRÓWECZKI 🙂 

Jestem pod wrażeniem jak wspaniale wykonujecie zadania. 

Jak już pewnie wiecie, w przyszłym tygodniu będą święta Wielkanocne i tym też tematem zaczniemy się zajmować. Warto by było poszukać w domu jakieś dekoracje wielkanocne (z poprzednich lat) i ustroić nimi pięknie pomieszczenia w domu:) (można też zrobić samodzielnie dekoracje).

Zad. 1 Posłuchaj piosenkę o znakach wielkanocnych, spróbuj  nauczyć się refrenu piosenki. 

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U   ( tekst piosenki w załączniku).

Zad. 2 Ostatnio poznaliście w domu literę: T,t .  Dzisiaj poznacie kolejną literę : U,u (,,jaką inną literkę przypomina?- odwróconą ,,n”) – Poszukajcie swojej wizytówki ( załącznik) i sprawdźcie czy macie w swoim imionku literę U, u ( możecie poprosić mamę o zapisanie zdrobnień waszego imionka. Jeśli masz literę, U na początku imionka zostajesz dziś ,,królem, królową”- możesz  wykonać koronę i zapisać z mamą na niej  wielką literę ,,U”. Jeśli litera występuje w środku lub na końcu zostajesz,, księciem, księżniczką „- możesz przygotować odznakę i zapisać z mamą na niej małą literę,,u”. Jeśli nie występuje literka ,,U,u” w Twoim imionku -sprawdź czy mają ją Twoi bliscy, ZABAWKI lub przedmioty z Twojego otoczenia- dla nich tez przygotuj koronę/ odznakę. Odszukaj literę ,,U,u”na wizytówkach dzieci z grupy. ( załącznik) W tym etapie wprowadzania liter  poznajemy brzmienie i wygląd litery, zapisem literki będziemy zajmować się w zerówce- więc już całkiem niedługo 🙂 ,jeżeli ktoś bardzo chce to oczywiście może próbować .

Zad. 3 Posłuchaj wiersz o świętach wielkanocnych, mama go Tobie odczyta. ( załącznik)

Zad. 4  Wykonaj własną kartkę wielkanocną, wymyśl treść życzeń – poproś mamę o ich zapisanie. Wyślij z mamą kartkę do jak największej liczby osób Ci bliskich ( zrób zdjęcie kartki wraz z życzeniami i za pośrednictwem internetu, telefonu prześlij ją- sprawisz tym wielką przyjemność drugiej osobie).

Zad. 5 Kolejnym zadaniem będzie ćwiczenie rytmiczne sprzyjające  dostrzeganiu regularności. Ułóż z pomocą mamy prosty rytm i spróbuj go kontynuować, jeśli chcesz układaj też rytmy ruchowe, np. 2 klaśnięcia w dłonie, podskok, 2 klaśnięcia w dłonie, podskok- wymyśl swoje rytmy ( przykład załącznik). 

Przesyłam Wam pełno uścisków i życzę miłej zabawy 🙂 . 

 do pobrania: karty pracy  wielkanoc


Witajcie Mróweczki  🙂 

Rozpoczynamy nowy tydzień , czyli jaki dziś mamy dzień? tak-PONIEDZIAŁEK. Dowiecie się z zadań, które dla Was przygotowałam, dlaczego woda jest ważna dla ludzi, roślin i zwierząt oraz jak krąży w przyrodzie. Poznacie literę ,,T,t” ,  przeprowadzicie wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Będziecie również mogli stworzyć pracę plastyczną.

Zadanie 1. Obejrzyj film edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=0Ku1GpAO3RM 

odpowiedz na pytania:„Czy woda jest potrzebna? Do czego? Czy da się żyć bez wody?”.

Zadanie 2. Zabawa badawcza do wyboru w załączniku.

Zadanie 3. Podczas ostatnich zajęć w przedszkolu poznaliśmy literę: Ś,ś  , nie pojawia się ona na początku żadnego imienia, ale może pamiętacie kto ma ją w swoim imionku na końcu?. ( Łatwo ją znajdujemy na końcu zdrobniałych imion męskich, np. Mikuś, Jaś. Może także pojawić się w niektórych formach imion dziewczynek, np. Kaśka , Małgośka). Dzisiaj poznacie kolejną literę : T,t – Poszukajcie swojej wizytówki ( załącznik) i sprawdźcie czy macie w swoim imionku literę T, t( możecie poprosić mamę o zapisanie zdrobnień waszego imionka . Jeśli masz literę, T na początku imionka zostajesz dziś ,,królem, królową”-możesz  wykonać koronę i zapisać z mamą na niej  wielką literę ,,T”.Jeśli litera występuje w środku lub na końcu zostajesz,, księciem, księżniczką „- możesz przygotować odznakę i zapisać z mamą na niej małą literę,,t”. Jeśli nie występuje literka ,,T,t” w Twoim imionku -sprawdź czy mają ją Twoi bliscy, zabawki lub przedmioty z Twojego otoczenia- dla nich tez przygotuj koronę/ odznakę. Odszukaj literę ,,T,t”na wizytówkach dzieci z grupy. ( załącznik)

Zadanie 4.  Rozwiąż zagadki, które przeczyta Ci mama.( załącznik). 

Zadanie 5. Narysuj na środku kartki kropelkę i dowolną techniką dokończ obrazek (wyklejanka, kredki, pisaki, farby, folia, waciki, itp.), możesz dorysować coś obok niej tworząc ilustracje na jakiś temat np. woda w wazonie, w stawie, w chmurce.

Przyślij do mnie pracę, którą wykonałeś/ wykonałaś 🙂 .Pamiętaj by nadal  pomagać rodzicom w domowych obowiązkach. Pozdrawiam Was serdecznie 🙂

Ps. Pani Wiosna słyszała jak śpiewaliście/ śpiewałyście piosenkę o niej i jest z Was- podobnie jak ja bardzo dumna, bardzo Wam za to dziękujemy. 

do pobrania: zadania karty pracy – 30.03


Witajcie MRÓWECZKI 🙂

Wiosna już nadeszła , dni robią się dłuższe i można powoli zabrać się za domowe porządki.

Zadanie 1.  dla Was kochane dzieci:

Poukładaj swoje rzeczy w szafce , możesz przy okazji poukładać je wg. koloru/ rodzaju- czyli koszulki do koszulek, spodnie do spodni. Przelicz ile jest danych rzeczy w tym samym kolorze. Może uda Ci się ustalić, czego jest więcej, a czego jest mniej.  Zabawa, pomoc mamie i zajęcia matematyczne w jednym 🙂 .

Zadanie 2.

W obecnej sytuacji, przez którą nie możemy odbywać zajęć w przedszkolu tylko w Waszych domach ważne jest, aby dbać o swoją higienę osobistą w sposób szczególny, trzeba często myć ręce. Rączki myjemy wodą i mydełkiem, robimy to bardzo dokładnie. Woda- daje życie roślinom, zwierzętom i ludziom, jest bardzo potrzebna.  Jeśli są w domu jakieś roślinki (oprócz Twojej, którą posadziłeś) podlej je. Zrób z mamą pranie lub pomóż mamie/ babci umyć naczynia. Staraj się zrobić jak najwięcej czynności samodzielnie.W przedszkolu każda mróweczka potrafiła nalać sobie lub koledze/koleżance ostudzoną herbatkę lub sok- może zrób to też w domu dla swoich bliskich. Pomyśl do czego jeszcze używa się wody.

Zadanie 3.

Poszukaj w domu przedmioty, które mają swój odpowiednik (swoją parę) np. 2 widelce, 2 kubki, 2 łyżeczki, 2 poduszki, 2 klocki, 2 spinki, 2 świeczki itp. Ułóż w dwóch zbiorach przedmioty (w takim samym układzie powinny się znajdować), oddziel je wstążką lub taśmą. Zasłoń oczy i nie podglądaj,  mama/ tata zmieni w tym czasie położenie któregoś z przedmiotów (odwróci, przesunie, zabierze ze zbioru)-a Ty będziesz musiał/musiała znaleźć różnicę – czyli poszukać to co uległo zmianie. Zabawę możesz powtórzyć kilkukrotnie

 ( przykład zabawy w załączniku)

Zadanie 4.

Poszukaj w domu jakieś pudełko/ pojemnik i 2 zabawki – dla siebie i dla mamy lub taty (takie zabawki, które zmieszczą się w pojemniku). Określaj położenie zabawek względem siebie: używaj określeń: u góry/ na dole, nad/pod, obok, między, wewnątrz/ na zewnątrz.

np. Lalka jest u góry, miś na dole

 Lalka jest nad misiem, miś jest pod lalką.

( przykład zabawy w załączniku). 

Zadanie 5.

Pobaw się z mamą/ tatą w zabawę pt. ,,dokańczanie zdania”. Raz zaczynasz Ty, raz mama lub tata, np. 

mama: Woda jest …

dziecko: Woda jest potrzebna do życia.

mama: Trzeba dbać…

dziecko: Trzeba dbać o swoje zdrowie.   Zdania mogą dotyczyć: czystości, wody, wiosny lub tematu , który Ciebie interesuje ( np. bałwanka, kucyków, pojazdów).

Życzę Wam  zdrówka, dziękuje za nadsyłane prace. Pozdrawiam Was serdecznie 🙂 

do pobrania: Mrówki zajecia (3)


WITAJCIE MRÓWECZKI MAŁE I DUŻE. 

Zanim przejdziemy do zadań, chciałabym Wam bardzo pogratulować wykonania tych propozycji zadań , które poprzednim razem wykonaliście. Nie każdy się nimi pochwalił , ale zachęcam do tego ( możecie to zrobić również na naszej grupie na Fb). W sobotę zawitała do Nas kalendarzowa Wiosna i nadal będzie to nasz temat zajęć. W przedszkolu zmienilibyśmy dzisiaj karteczkę z napisem ZIMA na WIOSNĘ, ale również wybralibyśmy dyżurnych na ten dzień. Jesteście w domu i jest to teraz  Wasze ,,domowe przedszkole”, dlatego też w domu każdy z Was będzie pełnił rolę dyżurnego/ dyżurnej. 

1 zad. Pełnienie roli dyżurnego:

Każdy z Was jest dzisiaj (jeśli rodzice się zgodzą też w inne dni) dyżurnym, ale nie od 1 czynności tylko od wszystkich trzech. 1.Dyżurny od łazienki- pilnuje w domowej łazience, aby ręczniczek i mydełko było na swoim miejscu, pamięta o myciu dłoni.  2.Dyżurny od śniadania i obiadku- nakrywa do stołu, przelicza ile jest  potrzebnych sztućców, talerzyków, kubków do śniadania i obiadu -dla wszystkich domowników. 3.Dyżurny od zadań specjalnych- pomaga rodzicom w różnych czynnościach, jeśli o to poproszą, samemu też oferuje swoją pomoc jeśli widzi, że jest taka potrzeba.

2 zad. Promyki słońca – utrwalenie przeliczania w zakresie 10

Waszym zadaniem jest liczenie promyków słońca. Przygotujcie  słońce z żółtego arkuszu papieru( lub pokolorujcie żółtą kredką) ,promyki słońca  w zakresie 10. Policzcie promyki, ułóżcie na podłodze tyle samo, np. guzików, fasolek, klocków , ile promyków ma słoneczko . Można dopasowywać odpowiednie zapisy cyfrowe. (w załączniku ilustracja)

3 zad. Poznajemy oznaki wiosny– pierwsze kwiaty

przebiśnieg, krokus, pierwiosnek, hiacynt, bratki, tulipany, forsycje, żonkile, sasanki, szafirek -podziel nazwy kwiatów na sylaby. (Link do zapoznania się ze zdjęciem kwiatów w załączniku)

4 zad.

Rozpoznaj odgłosy wiosny: rechot żab, klekot bociana, śpiew skowronka ( linki do odgłosów w załączniku).

5 zad.

Wybierz jedną z dwóch propozycji kart pracy (w załączniku). 

 do pobrania:Mrówki – zadania


Witam RODZICÓW, witam drogie MRÓWECZKI.

W trosce o to, abyście aktywnie i radośnie spędziły ten czas nieobecności w przedszkolu, przygotowałam dla Was propozycje zabaw i zadań. Rodzice z pewnością pomogą Wam odczytać zadanie. Mam nadzieję, że pomysły  Wam się spodobają. Cały czas o Was myślę i liczę na to, że szybko znowu się spotkamy w naszej mróweczkowej sali. W najbliższej tematyce czeka na nas Wiosna.

1. Pierwszym zadaniem jest utrwalenie piosenki, którą już zaczęliśmy się uczyć, poproś mamę lub tatę o puszczanie Tobie tej  piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM , treść piosenki znajduję się w załączniku poniżej zadań.

2. Utrwal imionka osób Ci bliskich: mamy, taty, babci, dziadka, cioci, brata.. , poproś rodziców, aby je zapisali na kartce – sprawdź które literki w ich imionkach już znasz i je nazwij , zaznacz je na alfabecie ( możesz zaznaczać plasteliną, fasolką, guzikami, tym co jest w domu). Jeśli nie masz z tym zadaniem problemu : utrwal w ten sposób imionka dzieci z grupy. Zapisujcie też zdrobnienia imionek . 

3. W planach na najbliższe dni było sadzenie roślinek do doniczek aby obserwować ich wzrost w naszym kąciku przyrodniczym. Jeśli masz dostęp do ziemi, doniczki ( kubek po jogurcie, odcięta butelka), nasionek lub cebulek: zajmij się jej hodowlą. Obserwuj wzrost swojej rośliny. Co dwa dni wykonuj w własnoręcznie zrobionym dzienniczku: rysunek swojej roślinki i nie zapominaj o jej podlewaniu. Po powrocie do przedszkola będziemy podziwiać swoje efekty pracy. ( Jeśli nie masz dostępu do ziemi , nasionek itd- połóż fasolkę na gazie i włóż do słoiczka z wodą podlewając co dwa dni, pamiętając o tym by fasolka stykała się z wodą- tu też wykonaj obserwacje).

4. Mróweczko pamiętasz jak projektowaliśmy zimowe stylizacje z różnych materiałów i guzików? Jeśli pamiętasz będzie Ci łatwiej wykonać kolejne zadanie, które na Ciebie czeka- wykonaj z mamą postać Pani Wiosny za pomocą dostępnych w domu materiałów, mogą to być skrawki materiałów, płatki kwiatów, pozostałości po ostrzonych kredkach itd. Wiem, że macie świetne pomysły i Wasze prace będą niesamowite:)

5. Ostanie zadanie dotyczące porównań znajduje się również w załączniku poniżej .

Następne zadania wkrótce . Pozdrawiam Was serdecznie 🙂 

do pobrania:Zadania – Mrówkidocx


WIGILIA


MIKOŁAJKI


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA


DZIEŃ ZIEMNIAKA


DZIEŃ CHŁOPAKA


GIMNASTYKA


NASZE „KUCHCIKOWO”


PIERWSZA WIZYTA W BIBLIOTECE


POTRAFIMY SAMI PRZYGOTOWAĆ ŚNIADANIE


TAŃCZYMY


SPOTKANIE Z PANEM POLICJANTEM


SPACERY


WIZYTA NA POCZCIE


WIZYTA W BANKU


ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI




ROK SZKOLNY 2018-2019

P1060290


WYCIECZKA


ZABAWY WG INWENCJI DZIECI


ODPOCZYWAMY


ZABAWY PLASTYCZNE, RUCHOWE, MANUALNE


SPACERY BLIŻSZE I DALSZE, ZABAWY NA PLACU ZABAW


ZABAWY RUCHOWE W SALI


MIKOŁAJKI