Orzeszki

WITAMY  2019/2020

P1080264


Witam Was bardzo serdecznie mam nadzieje, że dobrze się bawicie i wykonujecie zadania. Jeśli wiązanie na kokardkę wam nie wychodzi, to proszę się nie martwić, ale zachęcam do dalszych ćwiczeń w końcu uda się.

 

Zadanie 1.

Znajdź wyrazy zaczynające się na głoski d, e, f . Potem spróbuj odnaleźć te głoski w innych wyrazach na końcu lub w środku. Każdy wyszukany wyraz podziel na sylaby.

Zadanie 2.

Narysuj , namaluj lub wytnij z kolorowego papieru wianek dla Wiosny tak jak umiesz i z jakich materiałów możesz korzystać w domu. Możesz w tym wianku sam chodzić lub też zrób go np. dla lalki. Chłopcy jeśli nie chcą to mogą wykonać pasek do sukienki dla Wiosny. Pomyśl co wiosna przynosi: kwiaty, słońce, ptaki i wykorzystaj to w wianku lub na pasku.

 

Zadanie 3.

Na środku kartki narysuj chmurkę średniej wielkości. Teraz przyjrzyj się dokładnie i „wyczaruj” z niej jakiś obrazek. Wymyśl mu tytuł.

 

Zadanie 4.

Możesz przypomnieć sobie piosenkę której się uczyliśmy „Idzie do nas wiosna”

Znajdziecie ją na youtube    https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

 

Kochani rodzice polecam stronę https://www.youtube.com/watch?v=7LT_P07k3as jest tam wiele ciekawych aktywności proponowanych i prowadzonych przez Mocni w Duchu.

Do zobaczenia w poniedziałek.


Kochane „Orzeszki” i Rodzice, bardzo miłe są wiadomości od Was i pozdrowienia.

Wiem, że nie jest co czas dla Was Kochani łatwy ale …. Staram się przygotować dla Was miłe i przyjemne zadania które możecie zrobić sami lub z rodzeństwem, rodzicami. Myślę codziennie co też robią „Moje” Orzeszki i bardzo za Wami tęsknię.

Zadanie 1.

Wspólny rysunek- poszukaj kartki papieru i kredek. Narysuj na boku kartki element rysunku, zagnij kartkę tak aby nie było widać co narysowałeś i daj drugiej osobie aby rysowała dalej oczywiście nie można zaglądać do rysunku zakrytego. Kontynuuj aż kartka będzie zapełniona. Teraz otwórzcie wszystkie zakładki i zobaczcie jaki rysunek udało się wspólnie narysować. Powodzenia!

Zadanie 2.

Znajdź” wyraz zaczynający się na głoskę- a, b, c. Postaraj się poszukać jak najwięcej takich wyrazów, jak Ci się uda to szukaj dalej wyrazów w których mogą być te głoski w środku lub na końcu wyrazu.

Zadanie 3.

Już umiesz zrobić sobie kanapkę, możesz teraz przygotować je dla członków swojej rodziny, przecież wiesz co kto lubi jeść, zachęcam abyście pomagali przygotować śniadanie dla swoich bliskich. Bardzo jednak proszę abyście, to zadanie wykonywali z udziałem osoby dorosłej. Smacznego

Zadanie 4.

To zadanie wymaga skupienia- spróbuj nauczyć się wiązać sznurowadła na kokardkę, można wziąć wstążeczkę i uczyć wiązać kokardę lalce na włosach lub misiowi bądź jakiejkolwiek dostępnej maskotce. Jest to bardzo ważna umiejętność i przydaje się w rozwijaniu Waszej samodzielności.

Serdecznie Wszystkich pozdrawiam i czekajcie na kolejne zadania


Witam bardzo serdecznie.

Kochani Rodzice i dzieci będziemy się w ten sposób teraz spotykać. Mam nadzieję, że przygotowywane dla Was zadania i pomysły sprawią Wam radość, ja już za Wami tęsknię i mam nadzieję na szybkie spotkanie  :-) 

Życzę udanej zabawy.  :-) 

Zadanie 1.

Szukaliśmy oznak zbliżającej się wiosny i aby jeszcze  szybciej się z nią spotkać to…

  • Weź cebulę, jakąś doniczkę, troszkę ziemi i posadź cebulę tak aby troszkę wystawała z ziemi, pamiętaj o jej podlewaniu ale nie zbyt mocno.

  • Codziennie obserwuj rozwój cebuli.

  • Zachęcam abyście założyli książeczki obserwacji- już robiliście książeczki z p. Kasią więc możecie to zrobić sami na kartkach lub w jakimś zeszycie jak kot może.

  • Narysuj doniczkę i cebulę w dniu posadzenia – mama napisze Ci kiedy to było.

  • Jak zaobserwujesz jakąś zmianę w rozwoju cebuli to rysuj. Jak się spotkamy to obejrzymy nasze hodowle i książeczki.

 

Zadanie 2.

Pobaw się z mamą lub tatą w zabawę w zagadki. Możesz samodzielnie wymyślać zagadki, ale pamiętaj aby najpierw określić czego te zagadki mają dotyczyć np. zwierzęta, owoce, warzywa, pojazdy itd.


Zadanie 3.

Narysuj obrazek do wyrazów które już znasz, czyli czytasz wyraz i rysujesz ten przedmiot, który przeczytałeś.

lala

piesek

miś

 

 

Zadanie 4.

Jeśli masz w domu plastelinę to proszę ulep z niej swoja pierwszą literę imienia, jeśli masz ochotę to zrób to samo z pierwszymi literami imienia swojej mamy, taty, siostry lub brata. Jeśli nie masz plasteliny, to ułóż  te  litery z klocków, fasoli, grochu, muszelek cokolwiek masz w domu.

 

Zadanie 5.

Można sobie skopiować i wydrukować tą kartkę , policzyć i napisać odpowiednią cyfrę, lub jeśli ktoś nie pamięta jak wygląda dana cyfra to narysuje tyle kropek ile jest danej figury. Jeśli nie można wydrukować to popatrz na zadanie i narysuj na kartce daną figurę np. koło i obok napisz cyfrę lub narysuje tyle kropek ile jest kół.

 

KP1-1140x1612

 

 

 


DARY JESIENI


 

Orzeszki” poznają konstrukcje- to kolejny dział w kluczu do uczenia się Matematyka.

 


MATEMATYKA


 

TWORZYMY INSTRUMENTY  

W piątek mieliśmy okazję złożyć w dowolny sposób i zagrać na „Trombellach” było przy tym mnóstwo zabawy i hałasu, ale gra sprawiała dużą przyjemność.

 




 


ROK SZKOLNY 2018-2019

    Nasza grupa dzielnie rozpoczęła drugi rok uczęszczania do przedszkola. Mamy teraz po 4 latka i nadal jest nas 24 dzieci. Nie ominęły nas pewne zmiany, otóż nasz Sergiusz i Franek przeszli do grupy 5-latków „Kózki” , a  nas z tej grupy  zasiliły dwie dziewczynki Nadia i Klara. Myślę że dobrze dziewczynki aklimatyzują się w naszej grupie. „Orzeszki” nadal są bardzo aktywne ruchowo, ale wykazują się coraz większą samodzielnością, starają się uważnie słuchać na zajęciach i coraz chętniej w nich uczestniczą. Przed nami kolejne ciekawe miesiące i możliwość zdobycia  większych umiejętności i sprawności.


8 maja „Orzeszki” zaprosiły swoich rodziców na zajęcie otwarte pt. „Zabawy muzyczne” do Przedszkola. Jak sama nazwa wskazuje były tance, pląsy, układ taneczny w wykonaniu dzieci, akompaniament do muzyki wykonały zarówno dzieci jak i rodzice. Wspólne twórcze rysowanie do muzyki Carl Orff „O fortuna” przyniosły wiele radości i cudowne wykonanie obrazków mamy ze swoim dzieckiem. Dziękuję wszystkim za skorzystanie z okazji wspólnego spędzenia czasu na zabawie ze swoim dzieckiem :-)


Szukanie zajączka


SPOTKANIE Z MUZYKĄ ETNICZNĄ 

 


BAL KARNAWAŁOWY DLA DZIECI


WIGILIA

 


Mikołajki

 


 

23 października odbyła się nasza wycieczka realizująca temat roczny „Przedszkolak poznaje Bory Tucholskie” razem z „Kózkami” autokarem pojechaliśmy  do Nadleśnictwa Trzebciny. Pogoda była wyjątkowo jesienna – deszcz, wiatr i zimno co nam uniemożliwiło dłuższy spacer ścieżką edukacyjną, natomiast wiele ciekawych zajęć czekało na nas w budynku Nadleśnictwa. Nasza wiedza wzbogaciła się o informacje dotyczące grzybów jadalnych i niejadalnych,  układaliśmy ciąg obrazków- liść, owoc, drzewo, porównywaliśmy kasztany , liście, owoce drzew, układaliśmy puzzle, kolorowaliśmy obrazki. Pobyt w Nadleśnictwie był bardzo miły i każdy z nas otrzymał niespodziankę- książeczkę i odblask w kształcie sówki.


 

 

WYCIECZKA DO MUZEUM BORÓW TUCHOLSKICH

09 października nasza grupa razem z „Kózkami” wybraliśmy się do Muzeum Borów Tucholskich w Tucholi. Zwiedzaliśmy ekspozycje- jak wyglądała  chata borowiacka, fauna i flora naszych lasów, oglądaliśmy makietę średniowiecznej Tucholi i poznaliśmy legendę o św. Małgorzacie patronce Tucholi. Niewątpliwą atrakcją był pokaz i nauka prania, który przedstawiła pani Marianna  Weilandt sposobem naszych babć i prababć czyli – balija, tara i szare mydło oraz prasowania za pomocą magla ręcznego. Zachęcamy rodziców do odwiedzenia tego miejsca wraz z dziećmi można dowiedzieć się wielu ciekawych informacji i zobaczyć przedmioty które nie są już dostępne w naszych domach.


WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2017-2018

IMG_9345

 „My jesteśmy małe orzeszki laskowe….” tak zaczyna się nasza grupowa piosenka i mówi prawdę ponieważ jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu „Borowiaczek”. Mamy 3 i 4 latka w naszej orzeszkowej rodzince jest sześć dziewczynek i 18 chłopców. Rozpoczęliśmy nowy etap w naszym małym życiu, bardzo ważny etap wszyscy 1-go września po raz pierwszy przestąpiliśmy progi przedszkola, trudno było rozstać się z kochaną mamusią, ale okazuje się że tutaj jest wesoło, bezpiecznie, są koleżanki i koledzy, uczymy się ze sobą współpracować, razem bawić i dzielić się zabawkami-  co wcale nie jest łatwe. Każdy dzień wzbogaca nas o nowe doświadczenia i umiejętności np.  już zaczęliśmy bawić się w czytanie wg „Odimiennej metody nauki czytania” dr I.Majchrzak- rozpoznajemy swoje imię i imiona kolegów. Przed nami rok wspaniałej przygody w przedszkolu.

Piosenka grupowa

ORZESZKI LASKOWE” 

 My jesteśmy małe 
   orzeszki laskowe
   brązowe czapeczki, 
   sukieneczki nowe.

Ref: Tupu, tupu hopsa są
       Zatańczymy wesoło
       Tuli, luli lećmy
       I obróćmy w koło.

 Zdobiłyśmy w lesie 
    gałąź leszczynową
    słonko nam spaliło 
    buzie na brązowo

Ref: Tupu, tupu hopsa są
       Zatańczymy wesoło
       Tuli, luli lećmy
       I obróćmy w koło.

 Przyszedł pan leśniczy, 
     uchylił czapeczki
     wpadłyśmy do kosza 
     zostały listeczki

Ref: Tupu, tupu ….
      


DRODZY Rodzice  :-) 

W każdym kolejnym miesiącu tego roku szkolnego w naszej zakładce ukazywać się będą dla Was comiesięczne tematy kompleksowe, które chcemy rozwijać z dziećmi poprzez pracę, naukę i zabawę w przedszkolu. Dodatkowo znajdziecie propozycje zabaw do domu. Będą one wiązały się z którymś z aktualnie omawianych tematów kompleksowych danego miesiąca lub wyznaczały inną ważną umiejętność, którą w ostatnim czasie ćwiczymy. Niech to będzie dla Was dodatkowy pomysł na spędzenie razem miło czasu, na frajdę wspólnej działalności rodzica z dzieckiem, na doskonalenie umiejętności, którą właśnie kształtuje u siebie Wasz Maluch. Bawcie się razem, a jednocześnie czerpcie z tego korzyści  – pogłębiajcie swoją relację i wspomagajcie radosną zabawą rozwój dziecka! :-) Powodzenia  😛

Mamo! Tato!

W tym miesiącu nasza uwaga jest skupiona na przygotowaniu się do Uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka. To ważny i szczególny dzień. Pomóż mi zapamiętać imię babci i dziadka to wcale nie jest takie łatwe, pomoże w tym wspólne przeglądanie zdjęć rodzinnych, spędzanie więcej czasu z babcią i dziadkiem. Może wspólne czytanie dla mnie bajek i porozmawianie o tym czego ta bajka nas uczy. :-) 

 


Mamo! Tato!

 

* Święta już blisko i dużo pracy w domu, ale proszę Cię abym mógł pomagać w przygotowaniach. Chętnie ozdobię pierniczki lub powycinam ich kształt z foremek, sprawi mi to ogromną radość a jeszcze przy tym moje małe paluszki będą ćwiczyć precyzję, moje skupienie uwagi też wymaga treningu ponieważ wszystko mnie ciekawi i trudno jest mi dłużej robić  tylko jedną rzecz.

 

* Potrafię rozpoznać swoje imię, proszę Cię napisz mi swoje imię, mojego brata, siostry abym mógł również i te imiona „przeczytać”.

 

Nauczę się wiersza o Mikołaju:

„Święty z niespodziankami”

Idzie dobry święty ,
uśmiecha się w koło.
Grzecznym dzieciom biją
serduszka wesoło.
Niesie w dużym worku
słodyczy bez liku,
pełno dzisiaj wszędzie
radości i krzyku.


Mamo! Tato!

W tym miesiącu pokoloruj ze mną obrazek np. o jesieni i popatrz czy dobrze trzymam kredkę, ponieważ moje małe palce nie chcą mnie słuchać, muszę ćwiczyć, bo chcę dla Ciebie coś ładnego narysować.

Przyniosę do domu flagę Polski. Proszę Cię  pozwól mi postawić ją w wazoniku na oknie, będzie Święto Niepodległości, a flaga to nasz symbol narodowy.

 

Nauczymy się również wierszyka:

 

         ,, Jeżyk i wiewiórka „

          Mały jeżyk noskiem stuka:

          stuku, stuku, stuk.

           I jedzonka w liściach szuka:

           szu-szu, szu-szu, szuch.

           Wiewióreczka ruda mała:

           skiku, skiku, skik.

           Też orzeszki pochowała,

           pochowała w mig!

           Martwią się wszystkie zwierzęta:

           oj, oj, oj.

           Czy o nas w zimie ktoś pamięta?

           Kto pamięta, kto?

 

oraz piosenki:

 

„Kolorowy deszcz”

Gdy na dworze pada deszcz
kiedy wszystko szare jest.
Wyjmij kredki i narysuj,
to, co tylko chcesz.

Na niebiesko, fioletowo,
żółto i różowo.
Na zielono i czerwono,
i pomarańczowo.

Chociaż pada szary deszcz.
Kredki z deszczu śmieją się.
Każda kredka ostrzy nosek
i rysować chce.

Na niebiesko, fioletowo,
żółto i różowo.
Na zielono i czerwono,
i pomarańczowo.


WIGILIA DLA DZIECI


Dziś 6 grudnia  w naszej grupie Mikołaj obdarował wszystkie dzieci małym słodkim co nie co  :-) 

 

 


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA