Orzeszki

WITAMY  2019/2020

P1080264

 

 


Kochane Dzieci ! Drodzy Rodzice!


W tym tygodniu proponuję Wam zabawy pochodzące z kręgu tematycznego pt. „Święto rodziców”.
„… Dzisiaj Wam powiedzieć chcemy,
że za wszystko dziękujemy!
😍

 

1.  1. Zabawy i gry, możecie podzielić sobie na kilka dni, by nie spędzać zbyt dużo czasu przed ekranem komputera.

Puzzle:

1.       https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3bd5db74289

2.       https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b61471c6558

3.       https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2c8bc380e27b   ( trudniejsze)

 

2. Memory:

https://learningapps.org/watch?v=psw8xnuqa20

 

3. Nazwy – wg. rozeznania utrwalanie poznanych wyrazów:

https://learningapps.org/watch?v=psoj22bqk20

 

4. Co ucieszy mamę?:

https://learningapps.org/watch?v=pz2bnir8520

 

5. Zawody. A)Zapytaj rodziców jaki zawód wykonują / czym się zajmują .

 

               B) Dopasuj nazwę zawodu z odpowiednimi dla niego atrybutami. Po rozwiązaniu czekać będzie dla Was piosenka;)

https://learningapps.org/watch?v=p92viz3oj20

 

  Chętne osoby mogą również wykonać dowolne karty pracy z załącznika:

do pobrania: Dzień Matki i Dzień Ojca

Życzę Wam wspaniałego dnia!:)

 

 

 


Witajcie KOCHANI! :-) 

1. Przygotowałam dla Was krótką bajeczkę o DNIU MAMY. Posłuchajcie przygód Marysi..

Teraz już ciiiiiiiiiichutkooo:) zaczynamy:

 

 

                                                                                                                   

Zadanie 2: ,,Mamo, mamo ile kroków do domu?”

Rodzic wyznacza start i metę za pomocą skakanek/ taśmy /wstążki.. . Dziecko staje na starcie, rodzic na mecie. Dziecko zadaje pytanie: mamo, mamo, ile kroków do domu? I odmierza tyle kroków, ile zaproponuje rodzic. Zmiana następuje, gdy dziecko dotrze do mety. 

 

Zadanie 3:  Odpowiedz na pytania:

              Kto wchodzi w skład Twojej rodziny? 

              Co lubisz robić z mamą?

              Co lubisz robić z tatą?

 

Zadanie 4 : Zabawa przy piosence : Ręce prosto- Taniec z Mamą i Tatą:

Link:   https://www.youtube.com/watch?v=yajQTJ1EgRA

Zagraj w ruletkę, wykonaj wylosowane  zadania:

Link:   https://wordwall.net/pl/resource/2484429/dzie%C5%84-matki

 Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne –(gra w karty):

Link:   https://wordwall.net/pl/resource/1012117/gimnastyka-przedszkole

 

Życzenia na Dzień Mamy:

    Tak trudno mi wyrazić

    to, co w sercu czuję,

    więc powiem jedno słowo-

    Kochana Mamo/ Tato: Dziękuję!

  

do pobrania: karty pracy 

Życzę pięknego, cudownego dnia na każdy dzień :) 


Dzień Dobry w piękny czwartek. Zapraszam do kolejnej porcji zadań. Bawcie się dobrze!

Zadanie 1

O żabkach w czerwonych czapkach” opowiadanie H. Bechlerowej .

Posłuchaj opowiadania https://www.youtube.com/watch?v=nZoabjWUSPE .

Jak miały na imię żabki?

Co postanowiły zorganizować żabki?

Dlaczego zaprosiły na zabawę gości którzy mieli czerwony kolor?

Kto pierwszy przyszedł?

W co ubrały się żabki?

Dlaczego bocian przyszedł na zabawę?

O czym nie pomyślały żabki chowając się w trawę?

Dlaczego żaby mają najczęściej kolor zielony?

 

Zadanie 2

Na majowej łące” zabawa muzyczno- ruchowa z wykorzystaniem gazet. Można włączyć nie zbyt głośno muzykę np. A. Vivaldiego „Wiosna” . Na hasło :

  • Wieje wiatr lekki- dmuchanie w gazetę; silny wiatr- machanie gazetą
  • Pada deszcz, mżawka- delikatne stukanie w gazetę jednym palcem; ulewa – uderzanie całą dłonią
  • Liść łopianu- ukrycie się pod liściem przed deszczem- gazetę trzymamy nad głową
  • Burza- machanie gazetami nad głową, klaśnięcie w dłonie z gazetą- grzmot
  • Omiń kałuże- przeskakiwanie przez gazetę
  • Posłuchaj – połóż się zamknij oczy i wsłuchaj się w odgłosy z łąki , po wysłuchaniu wymień jakie odgłosy rozpoznałeś https://www.youtube.com/watch?v=ku3Qp3JO6l4

 

 

Zadanie 3

Gdzie jest zabawka?”- określanie położenia zabawki w przestrzeni. Przygotuj dowolnego pluszaka. Rodzic kładzie zabawkę w różne miejsca, a dziecko określa gdzie ono jest:

  • Pod stołem
  • Na stole
  • Z prawej strony stołu
  • Za stołem
  • Z lewej strony stołu
  • Przed stołem
  • Na środku stołu
  • Na prawym brzegu stołu

Teraz dziecko wykonuje polecenia:

  • Zrób trzy kroki przed siebie
  • Pięć kroków w lewo
  • Jeden krok w tył
  • Sześć kroków w prawo

Teraz dziecko może zadawać te polecenia dorosłemu i sprawdzać czy dobrze to wykonuje. Dorosły może czasem się „pomylić” aby sprawdzić czujność swojej pociechy.

 

Zadanie 4

Posłuchaj uważnie całej zagadki i podaj właściwą odpowiedź Wędrując po świecie o nocleg nie prosi, bo swój własny domek na grzbiecie nosi (ślimak)

  • Czyj to jest koncert? Czyja to muzyka? Któż to tak pięknie w trawie cyka? (konik polny)
  • Tylko wzejdzie słonko złote, słychać brzęk dokoła, to uwija się wśród kwiatów pracowita ? (pszczoła)
  • Czerwony kubraczek i czarne kropeczki to znak rozpoznawczy małej…(biedroneczki)
  • W ubranku zielonym jak trawa na łące, wieczorem zaprasza nad staw na swój koncert (żaba)
  • Pracowicie drąży podziemne chodniki, czasem niszczy ogród lecz niszczy szkodniki (kret)
  • Barwne jak tęcza, nad łąką ich tyle…siadają na ziołach, siadają na kwiatach leciutko jak mgiełka (motyle)
  • W nocy widzi i poluje, często głośno pohukuje, a gdy z rana słonko wstaje na spoczynek się udaje (sowa)
  • Zimą czeka go Afryka, latem zaś go Polska wita, duże gniazdo na kominie, z tego właśnie ptak ten słynie (bocian)
  • Zielony dywan pokryty kwiatami, w lesie się ukrywa pomiędzy drzewami (łąka)
  • Na zielonej łące rosną ich tysiące, w swej nazwie „sto” mają. Jak się nazywają?(stokrotka)
  • Pracowite, małe budują wspaniałe kopczyki, pałace, szanujmy ich prace (mrówki)

 


Witajcie! Zapraszam do kolejnych zadań!

 

Zadanie 1

 

Majowa łąka”-

wybierz się na spacer na łąkę, ale jeśli nie możesz to obejrzyj filmik który znajdziesz tutaj: https://drive.google.com/open?id=1iAzRh19adcT8Yps_kn72rcTVsfdmmDFL Opowiedz co to jest łąka, jakie owady tam znajdziesz? Czego nie wolno na łące robić? (niszczyć roślin, śmiecić, deptać mrówek, łapać owadów itd.). Jeśli jesteś na łące i masz ze sobą lupę to możesz z bliska i w powiększeniu przyglądać się roślinom i owadom, powąchaj czym pachnie łąka, jakie tam są rośliny, jakie zwierzęta korzystają z łąki np. krowy, konie, zające, myszy, sarny itd.

 

Zadanie 2

Zgaduj – zgadula”- posłuchaj uważnie pytań jeśli uznajesz że to jest prawda podnieś ręce do góry, jeśli uważasz te to jest fałsz ręce kładziesz na kolanach

  • Na łące rośnie wysoka trawa
  • W trawie trudno zauważyć szybko biegające ślimaki
  • Na łące można spotkać biedronki, motyle, koniki polne, mrówki, pszczoły
  • Pod ziemią kret ryje długie korytarze
  • Pszczoły zbierają z kwiatów nektar i pyłek i robią z niego czekoladę
  • Na łące rosną różnokolorowe kwiaty i zioła
  • Żabki chowają się w trawie i wołają kukuryku
  • Wszystkie rośliny można zrywać
  • Na łące usłyszymy śpiew ptaków
  • Bociany chodzą po łące i szukają cukierków

 

Zadanie 3

Majowa łąka”- praca plastyczna. Potrzebne będą: kartka A4, farby, kolorowy papier, nożyczki, klej. Namaluj zieloną farbą trawę , pamiętaj że nie wszystkie źdźbła trawy są jednakowej długości. Poczekaj aż kartka wyschnie. Teraz możesz albo mocząc pale w kolorowych farbach i palcem tworzyć kwiaty na łące, albo używać do tego celu pędzla, lub patyczka do uszu. Możesz też z kolorowego papieru wycinać różne kształty kwiatków i naklejać na trawę. Jeśli chcesz to umieść na łące owady, pamiętaj o niebie, słońcu i ptaszkach. Stwórz swoją łąkę. Pamiętaj o ochronie ubrania i miejsca pracy podczas malowania i koniecznie sam posprzątaj po skończonej pracy.

 

Zadanie 4

Jaką głoskę słyszysz?”- popatrz na obrazki (karta pracy w załączniku) nazwij je. Podaj na jaką głoskę zaczynają się te wyrazy.

 

do pobrania: Załącznik 18.05 

 

 


 

 

Serdecznie Was witam z nowymi zadaniami. Pamiętajcie też o zaproszeniu i korzystaniu z propozycji dotyczących św. Jana Pawła II, 100 rocznica urodzin naszego WIELKIEGO POLAKA już w poniedziałek, bardzo Was zachęcam do wykonania któregoś zadania.


Zadanie 1


Podróż Dinusia pociągiem”   odpowiedzi na pytania- usiądź wygodnie, zaśpiewaj piosenkę o Dinusiu lub jej posłuchaj, a teraz wyobraź sobie, że razem z Dinkiem wchodzisz do pociągu.


Pewnego dnia do Dinusia przyszedł pan listonosz i przyniósł list zaadresowany do

Dinusia. Dinek podziękował listonoszowi i pospiesznie otworzył list. Pisał do niego

jego wujek, który mieszkał na wsi i zapraszał Dinka na wakacje.

Dinek lubi oddychać świeżym powietrzem, więc chętnie wybierze się na wieś do

wujka. Postanowił pojechać tam pociągiem z mamą. Szybko spakowali się, pojechali

na dworzec kolejowy, kupili bilety i wsiedli do pociągu. Dinek wraz z mamą wsiadł do pierwszego wagonu. Był to wagon, w którym nikt nie palił papierosów. Dinek, szukając wolnego miejsca przyglądał się ludziom siedzącymw tym wagonie.

Pokażcie, jak Dinek czuł się w tym wagonie…(np.Dinek jest zadowolony, 

siedzi wygodnie, wyglada zdrowo, je ze smakiem).

Dinek jednak nie znalazł wolnego miejsca w tym wagonie. Opuścił go i przeszedł

z mamą do następnego wagonu. W wagonie, do którego weszli było dużo dymu. No tak,

ten wagon był pełen palaczy. Dinuś wiedział że są takie wydzielone wagony dla

palących. Może niedługo ich nie będzie bo teraz obowiązuje zakaz palenia

w miejscach publicznych. Dinek spojrzał na ludzi w tym wagonie.

Jak czuł się Dinek? Spróbujcie to zademonstrować(. Dinek kaszle, dym szczypie

go w oczy, nie smakuje mu jedzenie z dymem).

Czy w takim wagonie jest przyjemnie? Dinek szybko uciekł stamtąd.


Odpowiedz na pytania , pamiętaj abyś mówił całym zdaniem

  • Od kogo otrzymał Dinek list?
  • Jakim pojazdem wyruszył w podróż ?
  • Gdzie jechał Dinuś i z kim?
  • Do jakiego wagonu wsiedli?
  • Co to był za wagon?
  • Dla czego Dinuś szukał innego wagonu?
  • Czy dym z papierosa jest miły, pachnący i zdrowy?
  • Wymień osoby które palą papierosy w twojej rodzinie.
  • Jak się czujesz gdy ktoś pali papierosy w twoim towarzystwie?

Zadanie 2.
„Zakaz palenia”- praca plastyczna. Poszukaj z osobą dorosłą na stronach Google znaczków zakazujących palenia papierosów. Spróbuj zaprojektować i wykonać dowolną techniką taki znaczek. Możesz malować, rysować lub wyciąć z papieru kolorowego. Pamiętaj aby starannie wykonać swoją pracę. Możesz ten znaczek podarować komuś kto pali i poproś aby przestał to robić.

 


Zadanie 3

Doświadczenia z powietrzem:


Jak zachowuje się piłeczka pingpongowa w powietrzu suszarki?

Pomoce: piłeczka pingpongowa, suszarka do włosów/odkurzacz


Wykonanie doświadczenia: Ustaw suszarkę wylotem do góry i włącz ją ustawioną na zimne powietrze. Możesz też użyć odkurzacza. W strumieniu powietrza umieść piłeczkę pingpongową.

Wnioski: Piłeczka nie wypada ze strumienia powietrza, które opływa ją ze wszystkich stron. Działa tutaj prawo Bernoullego. Powietrze przepływa szybciej tuż przy piłeczce niż w większej od niej odległości. Dlatego tuż

przy piłeczce wytwarza się strefa niskiego ciśnienia (podciśnienia), przez co pojawia się siła ściągająca piłeczkę do środka strumienia powietrza.


Jak zrobić odrzutowy balonik?

Pomoce: żyłka, taśma klejąca, balonik, rurka/słomka do napojów


Wykonanie doświadczenia: Przeciągnij żyłkę przez rurkę. Dobrze napiętą żyłkę umocuj w dwóch odległych punktach pokoju. Taśmą klejąca umocuj balonik od spodu do rurki. Nadmuchaj balonik i ściskaj palcami otwór, żeby nie uszło z niego powietrze, a następnie puść balonik.


Wnioski:
Balonik szybko porusza się wzdłuż żyłki. Kiedy balonik jest zamknięty, powietrze znajdujące się wewnątrz naciska równomiernie na całą jego powierzchnię, kiedy powietrze znajduje ujście przez otwór, siła reakcji odpycha balonik w stronę przeciwną.


Zadanie 4.

Wykonaj test i sprawdź swoją wiedzę. Kiedy wyślesz formularz testu to możesz sprawdzić czy uzyskałeś maksymalną ilość punktów- 8. Jeśli tak to GRATULUJĘ WIEDZY

https://forms.gle/qXNKY1aC1TTKtaE79

 


Dzień dobry! Mam nadzieję że macie dobry dzień takiego Wam życzę i nie tylko poniedziałku ale całego tygodnia. Bardzo dziękuję za zdjęcia Waszych prac plastycznych o straży. WIELKIE BRAWA za to że chcieliście podzielić się z innymi swoimi pracami, bardzo za to jeszcze raz DZIĘKUJĘ!

 

Zadanie 1

Wycieczka”- jeśli pogoda pozwala zachęcam cię do spaceru z rodzicem w pobliżu własnego domu. Obserwuj czy widzisz wydobywające się dymy, gdzie je widzisz? Czy możesz poczuć jaki mają zapach? Określ czy są przyjemne czy też nie.

 

Zadanie 2

Dymy”- praca plastyczna Po powrocie do domu narysuj jakie dymy zaobserwowałeś. Zobacz na tę ilustrację w załączniku.

Porównaj ją ze swoim rysunkiem, opowiedz jakie są źródła dymu. Dymy są oznaką tego, że coś się pali, coś spala się np. drewno, papier, benzyna.

Spalanie tych rzeczy czemuś służy: ogrzewaniu mieszkań, gotowaniu, uruchomieniu

pieca fabrycznego, poruszaniu się pojazdów. To jest ludziom potrzebne,

ale dymy są szkodliwe, bo zanieczyszczają Środowisko, szkodzą zdrowiu ludzi,

zwierząt. Ludzie zabezpieczając się przed dymem zakładają specjalne filtry, katalizatory na kominy, na rury samochodowe, które działają tak, że nie wypuszczają wielu szkodliwych substancji do powietrza. Czasem dymy powstają, gdyż płoną lasy, domy. Są to jednak nieszczęśliwe zdarzenia i nieprzewidziane przez ludzi sytuacje.

 

Zadanie 3

Piosenka o Dinku”-nauka piosenki. Posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=cYjkEiaNvmk

słowa znajdziesz w załączniku . Określ jaki jest nastrój tej piosenki, czego nie lubi Dinek, przed czym ucieka. Postaraj się zapamiętać słowa i melodię i zaśpiewaj te piosenkę. Zachęcam abyś stworzył akompaniament na dowolnym instrumencie, może być grzechotka zrobiona przez ciebie, dwie łyżki, łyżka i tarka i zagraj do piosenki.

 

Zadanie 4.

Ćwiczenia gimnastyczne- teren- ogród, przybory- kartka papieru A4 lub gazeta, kilka przedmiotów- zabawek np. wiaderko, łopatka, grabki, foremki do piasku co kto ma na podwórku. Marsz dookoła wyznaczonego terenu z wymachami rąk w tył i w przód na całych stopach, we wspięciu. Na hasło „stop” zatrzymanie się i cztery klaśnięcia przed sobą

  • Słońce świeci- na to hasło poruszanie się po terenie i wachlowanie kartka papieru, na hasło „deszcz pada” przykucnięcie i osłonięcie głowy kartka papieru

  • Zbieramy śmieci” – kartka leży przed dzieckiem na ziemi. Skłony w przód w płaszczyźnie strzałkowej, kolana proste, dłonie dotykają kartki.

  • Uwaga kałuża”- przeskoki obu nóż przez kartkę

  • Bieg slalomem pomiędzy rozłożonymi zabawkami, po linii prostej lub dowolnej

  • Ćwiczenia uspokajające – wdechy i wydechy. We wspięciu na palce- wdech, Skłon w przód- wydech.

 

do pobrania: Ząłącznik 

 


Witajcie! Dzisiaj jest….jaki dzień tygodnia?

Wymień pozostałe dni zaczynając od dzisiejszego. Zapraszam do zadań które dalej będą w tematyce o strażaku, ponieważ 04.05 było Święto Strażaka. Czy wiesz jaki św. opiekuje się Strażakami? Jeśli nie to poszukajcie z rodzicem informacji na ten temat.

Zadanie 1

Ile to jest?” – Przelicz elementy w kółkach i wskaż odpowiednią cyfrę. Przy każdym zbiorze elementów podaj dodatkowo ile to będzie o 1 więcej i ile to będzie o 1 mniej . Karta znajduje się w załączniku.

 

Zadanie 2.

Uwaga pali się!”- Spróbuj „zadzwonić” ( oczywiście na niby ) na numer alarmowy 998 lub112 i powiedz że potrzebujesz pomocy. Pamiętaj że: musisz się przedstawić- imię i nazwisko; podać skąd dzwonisz- miejsce w którym jesteś np. adres twojego domu; przedstawiasz powód dla którego wzywasz pomocy np.- pożar, zalana piwnica, przewrócone drzewo na drodze itp. UWAGA! Na numery alarmowe dzwonimy tylko gdy jesteśmy w niebezpieczeństwie, nigdy dla żartu, to ważne bo ktoś inny może w tym samym czasie potrzebować pomocy.

 

Zadanie 3.

Podziel na sylaby”- Popatrz na obrazki (karta 2 w załączniku) nazwij je , podziel na sylaby, zaproś do zabawy np. mamę.. wybierz pierwszy obrazek – dzielisz na sylaby i z pierwszej sylaby dodajesz inną tak aby utworzyć nowy wyraz np.: balonik- ba-lo-nik; nowy wyraz ba teria.

 

Zadanie 4

Straż pożarna pomaga”- praca plastyczna. Zastanów się i przypomnij sobie do jakich zdarzeń wzywamy straż pożarną. Wybierz sobie jedno takie zdarzenie i narysuj go, możesz użyć farb lub kredek co masz w domu. Pamiętaj o poprawnym trzymaniu pędzla lub kredki, samodzielnie naostrz sobie kredki, przygotuj stanowisko do pracy czyli zabezpiecz stół przed poplamieniem np. możesz położyć gazety lub folię, nalej wodę do pojemniczka a po skończonej pracy umyj pędzelek i posprzątaj. Zachęcam jeśli chcesz to zrób zdjęcie swojej pracy i przyślij do mnie do soboty, a ja je umieszczę na naszej stronie „Orzeszkowej” w poniedziałek.

 

Zadanie 5

Strażak- zabawa w podskokach”- poproś mamę aby poszukała Ci na youtube

https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE , poćwicz i zamień się w strażaka.

Polecam stronę z zabawami dla dzieci – są tam różne tematy np. człowiek, kosmos, powietrze, gospodarstwo i inne. Można tez poćwiczyć słówka w języku angielskim .

http://tablit.wa.amu.edu.pl/

 

do pobrania: Załącznik 07.05 

 


Bardzo gorąco Was witam w kolejny poniedziałek. Przypominam że rozpoczął się nowy miesiąc- mam nadzieję że wszyscy odpowiedzieli że to jest MAJ. Miło było mi niektórych Was usłyszeć prze telefon, innych zobaczyć na filmikach lub zdjęciach, wierzę że nie zawsze macie ochotę wykonywać te zadania ale to nie są wakacje i z powodów pandemii nie możemy razem bawić się w przedszkolu to dzięki tym zadaniom jesteśmy razem, bo wszyscy je robimy tak jak w naszej sali. Zachęcam Was do wytrwałej pracy i miłej zabawy.

 

Zadanie 1

Historyjka obrazkowa „Pożar”. Obejrzyj dokładnie wszystkie obrazki, zastanów się co one przedstawiają. Pomyśl jak ta historia zaczęła się, który obrazek jest pierwszy, drugi, trzeci, czwarty i który ostatni. Opowiedz historyjkę, spróbuj nadać jej własny tytuł, przypomnij sobie nr telefonu do straży pożarnej (998) lub (112). Obrazki znajdziesz w załączniku.

 

Zadanie 2.

Pokaż wszystko co należy do strażaka i uzasadnij do czego jest mu to potrzebne”- karta pracy w załączniku.

 

Zadanie 3

Dokończ zdanie – „Podoba mi się praca strażaka, ponieważ….” Lub „Nie podoba mi się praca strażaka, ponieważ….” . Staraj się odpowiadać całym zdaniem.

 

Zadanie 4

Ćwiczenia gimnastyczne. Potrzebne będą puste butelki po napojach lub kubeczki plastykowe lub klocki tylko troszkę większe niż np. lego, bądź kilka maskotek, piłka, łyżeczka i mała piłeczka lub opakowanie zabawki z Kinder jajka. Zaproś do ćwiczeń rodzeństwo lub rodzica , wówczas stwórzcie dwa tory przeszkód i niech to będą wyścigi, lu jeden tor ale mierzcie sobie czas kto szybciej

  • Ustaw kubeczki, butelki lub klocki w jednej linii w odstępie kroku jeden od drugiego. Stań na początku toru. Przebiegnij slalomem pomiędzy przedmiotami w jedna stronę, z powrotem biegniesz tak jak chcesz, możesz wracać podskokami po linii prostej
  • Stajesz na początku toru weź do ręki łyżeczkę połóż na niej piłeczkę lub wnętrze z Kinder jajka i biegniesz slalomem tak aby przedmiot nie spadł ci z łyżeczki
  • Teraz weź piłkę i stań na początku toru w pozycji na czworakach, popychaj piłkę głową slalomem miedzy przeszkodami w jedną stronę , w drodze powrotnej maszerujesz
  • Weź kilka maskotek połóż je w jedną gromadkę. Połóż się na plecach, maskotki masz nad głową, unieś obie nogi razem na głową , złap maskotkę stopami i przenieś ją na miejsce w okolicy stóp, jak przeniesiesz wszystkie to odwróć swoje ciało tak aby głowa znowu była tam gdzie maskotki i wykonaj ćwiczenie ponownie.
  • Teraz możesz swoje maskotki umieścić w koszu lub misce, lub innym pojemniku ale musisz je tam wrzucić najpierw prawą ręką potem lewą, oczywiście kosz ustawiamy w pewnej odległości od miejsca rzutu

Pamiętaj aby przed ćwiczeniami przewietrzyć pokój i ćwiczenia rób na boso. Jeśli jest pogoda wykonaj te ćwiczenia na dworze.

 

Zadanie 5

Posłuchaj piosenki którą znajdziesz tutaj www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM

Zapamiętaj jaki jest numer alarmowy i wymień przyczyny i skutki zabaw z ogniem.

 

Zadanie 6

Proszę kto ma ochotę otworzyć ten link i wykonać zadanie dodatkowe. Oczywiście wykonane zadanie nie zapomnij na końcu strony zaznaczyć prześlij.

https://forms.gle/DoK7uXzNBrjjAUZu8

 

do pobrania: załącznik 04.05 

 

 


Kochane „Orzeszki” witam w kolejnym poniedziałkowym Domowym Przedszkolu Borowiaczkowym. Dziękuję wszystkim, którzy wysyłają mi zdjęcia z zadaniami, stworkami śmieciorkami, filmikami z zabaw matematycznych, zawsze z niecierpliwością czekam na Wasze fotki

Bardzo mi miło widzieć Wasze kochane buźki. Dzisiaj zadań nieco więcej, ponieważ „zobaczymy” się dopiero za tydzień w kolejny poniedziałek, ponieważ w piątek jest święto 1 maja.

 

Zadanie 1

Zabawy matematyczne „Jaka to cyfra?” proszę skopiować ten link

http://pisupisu.pl/przedszkole/jaka-cyfra Posłuchaj i zaznacz odpowiednią cyfrę. Polecam również „Dopasuj cyfrę” – to ćwiczenie znajdziesz tutaj- http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-cyferki Możesz też skorzystać i „Dopasuj literki” http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki

 

Zadanie 2

Zabawy ruchowe „Mamo, tato, siostro, bracie ćwicz razem ze mną”- potrzebne będzie, skakanka, lub jakaś apaszka, mała piłeczka lub mała maskotka, kilka większych zabawek np. samochody, wiaderka; patyk, worek do skakania. Miejsce zabaw- podwórko, ogródek, wyznaczamy sobie dystans mierząc realnie swoje siły i dziecka. Rodzic z dzieckiem tworzy drużynę, lub rodzeństwo ze sobą

    1. 1. „Bieg kur z kurczakami” – rodzic i dziecko mają nogi związane ze sobą za pomocą skakanki lub apaszki. Biegną razem do wyznaczonego celu.
    2. 2. „Zające” – dziecko i rodzic mają między kolanami włożone woreczki lub małe maskotki Skaczą w parach do celu.
    3. 3.„Slalom baranków” – dziecko i rodzic trzymają się za ręce. Biegną między pachołkami,(możemy użyć innych zabawek – samochodów, wiaderek lub co ma się na podwórku)do wyznaczonego celu.
    4. 4.„Turlamy jajeczka” – dziecko rozpoczyna zabawę. Turla laską gimnastyczną lub patykiem małą piłkę. W połowie trasy przekazuje pałeczkę rodzicowi, który turla piłkę do wyznaczonego miejsca.
    5. 5. „Skoki zająca” – zabawę rozpoczyna rodzic. Pokonuje trasę, skacząc w worku. W połowie następuje zamiana. Dziecko skacze w worku do mety. Jeśli nie ma się worka to po prosu skaczemy obunóż (nogi złączone razem)
    6. 6. Ćwiczenia uspokajające- marsz podniesienie rąk w górę- wdech, opuszczenie w dół–wydech.

               Pamiętamy o nawodnieniu organizmu, życzę miłej zabawy.

 

Zadanie 3.

Polska to moja Ojczyzna” wymień proszę jakie znasz symbole narodowe. Dla przypomnienia powiem, że są trzy i już o nich mówiliśmy. Gdy już je wymienisz to możesz obejrzeć filmik Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały” www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Przypomnij sobie również piosenkę „Jestem Polakiem”- niezwykłe lekcje rytmiki.

 

Zadanie 4.

Flaga Polski”- praca plastyczna

2 maja jest święto flagi. Wiem że wiesz że flaga biało-czerwona to jest nasz symbol narodowy. Aby uczcić to święto wykonaj samodzielnie flagę.

  • Weź dwa paski papieru w kształcie prostokąta, jeden może być biały a drugi czerwony, połącz je ze sobą doklej długi patyk do szaszłyków i flaga gotowa.
  • Możesz też wziąć kartkę papieru, podzielić ją kreską na dwie części.

jedną część mam nadzieję, że wiesz którą pomaluj na czerwono, wyklej papierem jak chcesz. Pamiętaj aby zrobić to po obu stronach kartki.

Doklej patyk i gotowe. 2 maja wstaw flagę do wazonu i postaw w oknie, jeśli zrobisz więcej, to możesz wstawić je w swoim ogrodzie, wbijając w ziemię, będzie ładnie ozdabiało Twój dom i jednocześnie każdy będzie wiedział, że w tym domu mieszka Polak.

 

Zadanie 5.

Nauka wiersza Marcina Przewoźniaka „Polskie symbole”.

To nasza flaga. Barwy znajome
Na górze białe, w dole czerwone.
Czerwień to walka, miłość i wierność.
A biel? To czystość oraz szlachetność.
Czerwień? To tarcza. A biel? To orzeł.

Skąd to wiadomo? Sam sprawdzić możesz.
Popatrz na godło, Polaku mały
W tarczy czerwonej jest Orzeł Biały.
Słuchaj „Mazurka”. Pieśni znajomej,
O tym, że Polska jest naszym domem.
Stojąc na baczność w hymnie śpiewamy
Że jest ojczyzną, którą kochamy.

Możesz uczyć się tego wiesza gdy mama przeczyta ci fragmentami a ty będziesz powtarzać. Naucz się jednego dnia pierwszej części a drugiego dnia drugiej.

Nauka wiersza jest bardzo ważna, dziecko musi skupić uwagę na słowach, należy wyjaśnić niezrozumiałe wyrazy. Dziecko ćwiczy pamięć co sprzyja nauce, uczy poprawnej mowy, odpowiedniego natężenia głosu.

 

Zadanie 6.

Godło” Pokoloruj wg kodu godło, poproś o wydrukowanie a jeśli to niemożliwe może znajdziesz podobny w swoich kolorowankach. Wykonaj starannie zadanie , pamiętaj aby poprawnie trzymać narzędzie do rysowania- kredkę.

Wskaż poprawnie symbole narodowe”- karty pracy w załączniku.

Wspólnie z całą rodzinką zaśpiewaj Hymn Polski „Mazurek Dąbrowskiego”- spróbujcie zaśpiewać wszystkie zwrotki.

 

Zadanie 7.

Memory”- rozwiń swoja spostrzegawczość i pamięć wzrokową link znajdziesz tutaj: https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-memory

 

do pobrania: załącznik 27.04 

 

 


 

Serdecznie Was witam, mam nadzieję że wiesz jaki jest dziś dzień? Przypomnij jaki był wczoraj i powiedz jaki będzie jutro. Mam nadzieję, że zadania sprawiają Wam radość, jeśli macie ochotę to możecie do mnie wysyłać zdjęcia lub krótkie filmiki jak sobie radzicie z zadaniami. Rodzice mogą wysyłać wiadomością sms lub na Messengera będzie mi bardzo miło Was zobaczyć. Trzymajcie się zdrowo.

 

Zadanie 1

Dbaj o środowisko”- obejrzyj uważnie film i odpowiedz na pytania:

  • Co to jest ekologia?
  • W jaki sposób oszczędzamy energię?
  • Do jakiego pojemnika wyrzucamy papier?
  • Jaki jest kolor pojemnika na plastik?
  • Czy wiesz co to jest recykling?

Film znajdziesz tutaj https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Zachęcam abyś obejrzał również film „Inżynierka wilczyca https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I

 

Zadanie 2

Nauka piosenki „Świat w naszych rękach”- posłuchaj piosenki, spróbuj określić czy jest to wesoła czy smutna piosenka, szybka czy wolna. Postaraj się zapamiętać słowa refrenu i pierwszej zwrotki, jeśli nauczysz się całej to WIELKIE BRAWA. Piosenkę znajdziesz

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

a słowa piosenki w załączniku.

 

Zadanie 3

Stworek śmieciorek”- praca plastyczna. Potrzebne będą: plastykowe butelki, zakrętki, opakowania papierowe, pudełka, torebki, klej, nożyczki.  Z tych materiałów spróbuj stworzyć stworka śmieciorka, możesz łączyć elementy za pomocą kleju lub taśmy klejącej. Jestem bardzo ciekawa czy uda Wam się stworzyć takie odpadowe cudaki. Jeśli ktoś ma ochotę to może wysłać mi zdjęcie – ja również spróbuje coś stworzyć i podzielę się z Wami moim „dziełem”.

 

Zadanie 4

Zabawy matematyczne”:- zachęcam do wykonania tych zadań:

– posegreguj śmieci

– wycieczka do lasu

– Kasia kupuje słodycze- tutaj możesz nazwać jakie monety używa Kasia

-figury geometryczne

Jeśli masz ochotę to możesz zrobić wszystkie zadania, które znajdziesz tutaj

www.przedszkole.pceluban.pl/ezeszyt/pliki/media/aplikacje/

 

do pobrania: Załącznik 23.04

 

 

 

 

 


 

 

Witajcie w kolejny poniedziałek. Mam nadzieję że jesteście zdrowi i radośni i macie chęci do naszych zabaw i zadań. Pamiętajcie o wykonywanie śniadań tak jak to robiliśmy w przedszkolu.

 

Zadanie 1

Policz makaroniki”- potrzebne będą makaron typu rurki patyczki do szaszłyków, lub patyczki, kartka papieru, plastelina. Poproś osobę dorosłą aby napisała ci na kartce cyfry od 1-10, ale w różnej kolejności. Cyfry niech będą w jednej linii ale w odstępach. Twoim zadaniem jest ustawić patyki w kulce z plasteliny, aby stały i nałożyć na patyczek tyle makaronów ile wskazuje cyfra.

Dzieci sprawnie przeliczają i utrwalają cyfry oraz ćwiczą koordynację i rozwijają sprawność palców i dłoni.

 

Zadanie 2

Zwierzątko z gospodarstwa”- lepienie z plasteliny. Wybierz swoje ulubione zwierzątko, które żyje w gospodarstwie, może masz jakieś figurki zwierząt w swoich zabawkach lub wyszukaj w książce i spróbuj ulepić wybrane zwierzątko. Wykorzystaj je do zabawy w gospodarstwo, możesz ustawić z klocków zagrodę lub inne budynki, ustaw zwierzątka w tym te ulepione przez ciebie i życzę ci miłej zabawy.

 

Zadanie 3.

Zabawy ruchowe z poduszkami”- Potrzebne będą 2-4 poduszki. Zdejmij papcie i skarpetki.

 

  • 1 poduszka leży na podłodze. Stań za poduszką i przeskocz przez nią ale w odpowiedni sposób: na raz wskakujesz na poduszkę na dwa zeskakujesz po drugiej stronie, wykonuj skoki w przód i w bok.
  • Połóż 3 poduszki na podłodze w jednej linii tak, aby nie dotykały się ze sobą. Przeskakuj przez nie w taki sposób aby nogi były złączone.
  • Most” Połóż dwie poduszki jedna dotyka drugiej. Stań na tej, która jest dalej od ciebie. Podnieś drugą poduszkę i połóż przed tą poduszką, na której stoisz i przejdź na nią, znowu przenosisz poduszkę przed siebie i stajesz na niej itd. Celem jest przejście przez pokój po moście poduszkowym, ale tak aby nie dotykać podłogi stopami. Możesz do tej zabawy zaprosić rodzeństwo lub mamę i tatę i wtedy zróbcie zawody- kto szybciej.
  • Rób to co ja”– ułóż 4 poduszki w kształcie rombu tak aby były małe przerwy między nimi. Stań w środku i skocz na poduszki np. w prawo- do środka; w lewo – do środka; do przodu- do środka. Osoba która Ci towarzyszy musi powtórzyć dokładnie to co ty i potem zmiana.

Pamiętaj aby zrobić przerwy i wyregulować oddech- ćwicz przy otwartym oknie

 

Zadanie 4.

Jakie wyrazy mają głoskę i, I ?”- wymień jak możesz najwięcej, głoska „i” może być na początku lub w środku wyrazu. Pomyśl kogo znasz kogo imię zaczyna się na „I”

Jak już to zrobisz to zobacz na kartę w załączniku, możesz też wziąć starą gazetę i kredką zaznacz w wyrazach małe „i” lub wielkie „I”.

do pobrania: Załącznik 

 


Witajcie po świętach Mam nadzieję, że spędziliście je wesoło i że zajączek Was odwiedził

Jezus Zmartwychwstał i jest z nami zawsze i z Nim wszystko możemy, nawet wypełniać zadania. Wierzę że dalej pamiętacie o przygotowywaniu śniadań, wykorzystaniu swoich hodowli- rzeżuchy, szczypiorku aby je urozmaicić i wzbogacić o witaminy. Dalej dbajcie o porządek w Waszych pokojach i przestrzeganiu zasad jakie obowiązują w Waszych domach. Dziękuję za wszystkie życzenia, wiadomości, zdjęcia to bardzo miłe móc widzieć Wasze buzie

 

Zadanie 1

W Gospodarstwie” 

Obejrzyj obrazek, spróbuj wymienić jak najwięcej zwierząt, które występują na obrazku-(dostępny w załączniku). Możesz naśladować ich głosy. Spróbuj nazwać zwierzęta i ich dzieci np.- krowa- cielę, koń- źrebak itd. Jak nazywa się osoba która prowadzi gospodarstwo.

Zastanów się jaki pokarm te zwierzęta jedzą?

 

Zadanie 2.

Zgaduj – zgadula –

Kiedy dnieje- głośno pieje

Budząc wokół ludzi

Nie wiem po co komu w domu

Jakiś inny budzik? (kogut)

Czerwone korale są jego ozdobą

Kroczy dumnie, bo jest bardzo ważną osobą (indyk)

Jaś zjada owsiankę, on owies ze żłobu

Daję słowo- na zdrowie wyjdzie im obu (koń)

Ogonem merda ci na powitanie.

Woła z daleka głośnym szczekaniem (pies)

W lecie na pastwisku spędza dzionki całe.

Za to daje mleczko tłuściutkie i białe (krowa)

Narobiła kwiku w calutkim chlewiku

Przyczyna błaha była , kolacja się spóźniła (świnia)

 

Zadanie 3.

Uzupełnij ciąg logiczny”- Na stronie  https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/quiz-ryby-uzupelnij-ciag-logiczny/

Uzupełnij odpowiednio ciąg logiczny.  https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/quiz-ciag-logiczny/

 

Zadanie 4.

Idzie wiosna”

Zabawa rytmiczno-muzyczna z zastosowaniem elementów metody aktywnego słuchania muzyki B. Strauss Le Basque- https://www.youtube.com/watch?v=u0AkGzmMc-g

 

Idzie wiosna”- rączki

Idzie wiosna idzie wiosna idzie nagle mróz wędrujemy paluszkami raz po jednej raz po drugiej ręce na słowo mróz palcami uderzmy w stół x4

[Jaka zła?! Taka zła! Jaka zła? taka zła!!! – klaszczemy rytmizując tekst

I ogrzewa z jednej strony z jednej strony wciąż – kreślimy koło w powietrzu

I ogrzewa z drugiej strony z drugiej strony wciąż – kreślimy drugą ręką w powietrzu] x2

Zabawę powtarzamy 3 razy

Wariant II

Idzie wiosna” – nóżki- pozycja w siadzie prostym, nogi zgięte w kolanach

Idzie wiosna idzie wiosna idzie nagle mróz wędrujemy paluszkami raz po jednej raz po drugiej nodze x4 na słowo mróz palcami uderzamy o ziemię

[Jaka zła?! Taka zła! Jaka zła? taka zła!!! – energicznie tupiemy

I ogrzewa I ogrzewa z jednej strony z jednej strony wciąż – kreślimy koło w powietrzu nogą

I ogrzewa z drugiej strony z drugiej strony wciąż kreślimy w powietrzu drugą nogą] x2

Zabawę powtarzamy 3 razy

 

Wariant IIIKUCHENNY

Przygotuj:

Dwie metalowe łyżki, łyżki drewniane lub patyki, lub kredki , miskę lub garnek.

Idzie wiosna idzie wiosna idzie nagle mróz łyżki rytmicznie uderzają o siebie x4

Jaka zła?! Taka zła! Jaka zła? taka zła!!! – rytmicznie uderzamy łyżkami drewnianymi, patykami w miskę

I ogrzewa z jednej strony z jednej strony wciąż – patyki, łyżki drewniane uderzają o siebie

I ogrzewa z drugiej strony z drugiej strony wciąż –patyki, łyżki drewniane uderzają o siebie

Zabawę powtarzamy 3 razy 2x

 

Można również połączyć i jak już się nauczycie to każde powtórzenie „Zwrotki” wykonać inaczej czyli- rączki potem nóżki i na końcu orkiestra.

Życzę miłego muzykowania.

do pobrania: Załącznik 16.04

 


Jesteśmy tuż przed Świętami Wielkanocnymi, wszystko jest inne nie takie jak zawsze, ale ….

Zachęcam dzieci do wykazania się szczególnie samodzielnością, kreatywnością , pomysłowością ale też i przestrzeganiem zasad jakie obowiązują w domu. Możecie teraz pomagać np. w przygotowaniu sałatek- przecież potraficie kroić warzywa( robiliśmy w przedszkolu sałatkę warzywną) , pomagajcie przy pieczeniu np. babeczek świątecznych lub innych wypieków. Zadbajcie o porządek w swoich pokojach!!! Możecie wykonać z papieru kurczaki, baranki, koszyczki jak kto woli i potrafi. Pamiętajcie abyście przygotowali gniazdko dla zajączka w ogródku- może Was odwiedzi???? . Wierzę że tak będzie, jesteście przecież bardzo wytrwali i dzielnie znosicie ten szczególny czas.

Bardzo polecam też do programu na kanale YouTube https://www.youtube.com/watch?v=reYGs5njagU  prowadzonych przez zespół „Mocni w Duchu” działający przy parafii jezuitów w Łodzi. Jest to program religijny, ale nie tylko – jest tam ,śpiew, opowieści biblijne, ruch zabawa, j. angielski, plastyka itp. Tytuł słuchowiska „Mocni w Duchu Dzieciom” Nadają codziennie od poniedziałku do piątku o godz. 11:00. Już Was zachęcałam do tego programu uważam, że warto go oglądać.

 

Zadanie 1

Wielkanocny stół”- praca plastyczna

Gdy już usiądziecie do wielkanocnego stołu to postaraj się wszystko zapamiętać, a po śniadaniu weź kartkę i narysuj jak wyglądał wasz stół. Możesz zacząć rysunek a potem daj, aby każdy z domowników dorysował kolejne fragmenty to będzie wasz rodzinny obrazek.

 

Zadanie 2

Zabawa rytmiczna „Kokoleoko”

Link do tej piosenki-https://www.youtube.com/watch?v=Bz2vYEXxsVE

Kokoleoko mama – RYTMICZNIE ROZKŁADAMY RĘCE PULSUJĄC NA DWA

Kokoleoko – SKŁADAMY RĘCE NA KRZYŻ PULSUJĄC NA DWA

Kokoleoko mama – ROZKŁADAMY Z POWROTEM

Koleoko! – 4 RYTMICZNE KLAŚNIĘCIA x 2

Aba mama, – WZNOSIMY RĘCE DO GÓRY

Aba – RĘCĘ WĘDRUJĄ NA DÓŁ

Aba mama,- WNOSIMY RĘCE DO GÓRY

Koleoko- 4 RYTMICZNE KLAŚNIĘCIA x2

Druga wersja tej samej piosenki w pozycji stojącej

Kokoleoko mama – RYTMICZNIE STAWIAMY NOGI ANALOGICZNIE JAK RĘCE W PIERWSZYM WARIANCIE

Kokoleoko – SKŁADAMY NOGI NA KRZYŻ

Kokoleoko mama – ROZKŁADAMY Z POWROTEM

Koleoko! – 4 RYTMICZNE PODSKOKI x 2

Aba mama, – WZNOSIMY RĘCE DO GÓRY

Aba – RĘCĘ WĘDRUJĄ NA DÓŁ

Aba mama,- WNOSIMY RĘCE DO GÓRY

Koleoko – 4 RYTMICZNE PODKOKI x2

 

Zadanie 3

Szukanie jajek”- zabawa w szukanie „Ciepło- zimno”

Ukryj w domu kilka czekoladowych jajek, lub jajek z niespodzianką lub jakie są dostępne w domu. Dziecko szuka, a dorosły naprowadza je mówiąc ciepło gdy zbliża się do jajka i zimno gdy się oddala. Będzie ciekawie jeśli pomożesz dziecku odgadywać, gdzie są schowane  zagadkami np. W tym miejscu jest zimno i możesz tam znaleźć np. mleko (lodówka) lub szukaj tam gdzie leżysz w piżamce (łóżko), ale zostawiam to inwencji Waszej Kochani rodzice, a jeśli to dziecko schowa dla was to sam też wymyśla. Takie podchody będą ciekawsze a dzieci rozwijają swoją wyobraźnię.

 

Zadanie 4

Zajączkowy tor przeszkód”- zabawa ruchowa

Można go ułożyć z poduszek, ustawić krzesła, zabawki które trzeba ominąć lub przeskoczyć, obiec dookoła lub wyznaczyć trasę na podwórku. Dziecko pokonują ją kicając ( skoki zajączka- pozycja na czworakach, ręce z przodu opierają się na podłodze, pupa uniesiona w górę), zamiast po prostu biec. Wygrywa zajączek, któremu uda się pokonać całą trasę. Uwaga – ponieważ skoki zajączka są bardzo męczące proponuję nie układać zbyt wiele przeszkód, stosownie do możliwości dziecka.

 

Zadanie 5

Miś Uszatek”- Farby – budowanie dłuższych wypowiedzi

Obejrzyj uważnie bajkę o przygodach Misia Uszatka i odpowiedz na pytania. Staraj się mówić dłuższymi zdaniami.

https://youtu.be/FZ6_wtpe3TIwtpe3TI

Odpowiedz na pytania:

Co Uszatek dostał od dzieci?

Jaki kolor najbardziej lubi zajączek?

Co namalował zajączek a co Uszatek na drzwiach?

Przed kim i dokąd uciekli malarze?

Ile jajek zniosła kura?

Co zrobili dwaj przyjaciele?

Dlaczego kura siedziała na gnieździe?

W jaki sposób zajączek i Uszatek zrobili porządek?

Co stało się z jajkami?

Jakie były kurczaki?

Co namalowali przyjaciele?

Jaki chciał być piesek Kruczek?

 

Następne zadania ukażą się po Świętach w czwartek 16.04. Do zobaczenia

 


Moi Kochani to już kolejny poniedziałek naszego spotykania się w tej formie wchodzimy w okres Wielkiego Tygodnia mam nadzieję, że wykażecie się sporymi umiejętnościami
i samodzielnością i będziecie w tym czasie bardzo pomocni swoim bliskim. Obdarzajcie się uśmiechem, miejcie dla siebie cierpliwość, niech przygotowania do świąt będą przyjemne i radosne. Pozdrawiam bardzo serdecznie.

 

Zadanie 1

Pisanki, kraszanki jajka kolorowe”- praca plastyczna

Można wziąć ugotowane jajko lub poproś mamę aby zrobiła Ci wydmuszkę. Możesz pomalować farbami swoją pisankę, ozdobić tak jak chcesz używając materiałów plastycznych, które są Ci dostępne w domu np. pisaki, wycinanki, plastelina. Pisanki możesz wykorzystać do ozdobienia wielkanocnego stołu.

 

Zadanie 2

Już kwiecień”-

Posłuchaj przysłowia: „Kwiecień-plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata”. Postaraj się wyjaśnić znaczenia tego przysłowia, popatrz na pogodę dziś, przypomni sobie jak było wczoraj itd. Może znajdziesz razem z rodzicem inne przysłowia o kwietniu. Zaobserwuj pogodę prze kilka dni i sprawdź czy jest ono prawdziwe. Powiedz jak nazywa się miesiąc następny po kwietniu i jak ten który był przed kwietniem, jeśli potrafisz nazwij pozostałe miesiące w roku.

 

Zadanie 3

Ćwiczenia gimnastyczne metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne. Potrzebna będzie rytmiczna muzyka.

  • dziecko maszeruje i biega (w zależności od tempa muzyki) z wysoko podniesionymi kolanami
  • w siadzie skulnym (dziecko przyciąga kolana do klatki piersiowej ramionami) kręci się dookoła własnej osi w prawą potem w lewą stronę
  • w leżeniu na brzuchu pomagaj sobie rękoma obracaj się wokół własnej osi w prawo i w lewo
  • w siadzie skulnym dziecko kołysze się najpierw wolno, potem coraz śmielej
  • ćwiczenie z rodzicem – rodzic klęczy, podpiera się rękami, robi koci grzbiet, dziecko obchodzi rodzica dookoła na czworakach i prześlizguje się pod nim

Zachęcam do masażyku – siedzimy jeden za drugim najpierw masażyk wykonuje rodzic na plecach dziecka potem zamiana.

Masażyk wg M Bogdanowicz do wierszyka „Jajko”

A to co? A to co? – kroczenie palcami po plecach od dolnej części aż do  czubka głowy

Jajko drogą szło

Napotkało „patelnicę”– od czubka głowy wykonuje dłonią ruch okrężny,

zakończony lekkim stuknięciem palcem

I udaje jajecznicę…– wykonuje wewnętrzną stroną dłoni szybki gładzący

ruch- od czubka głowy do dolnej części pleców

 

Zadanie 4.

Bajkowe pisanki- zabawy rytmiczno-muzyczne Poproś mamę lub kogoś dorosłego aby włączył Ci tę piosenkę, którą znajdziesz gdy skopiujesz ten adres do wyszukiwarki.

https://www.youtube.com/watch?v=UMl5kZ6DGas

Proszę zastanów się czy cała piosenka jest szybka, wolna czy może jaka?

Mam nadzieje, że już ją śpiewaliście, postaraj się poruszać rytmicznie do tej piosenki, pamiętaj zmień ruch wtedy, gdy zmienia się tempo piosenki. Poszukaj jakiegoś instrumentu jeśli go nie masz to weź kredkę, kubek plastykowy lub dwa klocki i zagraj akompaniament do tej piosenki. Zaproś rodzica by zrobił to samo, stwórzcie razem orkiestrę.

 

Zadanie 5

Hodowla rzeżuchy” – obserwacje przyrodnicze

Proszę przygotować nasionka rzeżuchy, naczynie-np. talerzyk, miseczkę, watę, wodę do podlania. Mam nadzieje, że „Orzeszki” już wiedzą co jest potrzebne aby roślinka mogła rosnąć. Do miseczki włóż watę, posyp nasionka dosyć gęsto i podlej wodą. Sprawdzaj codziennie, aby podłoże z nasionami było wilgotne. Powiedz mamie dlaczego należy zjadać warzywa i roślinki – rzeżuchę, szczypiorek. Gotową rzeżuchą posypuj swoje i domowników kanapki. Smacznego


Jak zwykle bardzo serdecznie Was witam, muszę się przyznać że baaardzo za Wami tęsknię.

Mam nadzieję że zadania nie sprawiają Wam większych trudności, ale z pomocą rodziców wierzę że wszystko się uda.

Palmy wielkanocne zróbcie jak Wam się uda i jaką macie fantazję, niech ozdabiają Wasze domy. Bardzo mocno Was ściskam i choć tego nie lubicie to mocno Was całuję

 

Zadanie 1.

Co to jest Wielkanoc”

Porozmawiaj z rodzicem, powiedz co wiesz o tych świętach, przypomnij sobie jakie one były, dlaczego nazywają się Wielka Noc. Jakie potrawy będą na Waszym stole, co to jest święconka, palmy wielkanocne, pisanki itp.

Pomocny będzie wiersz zamieszczony w załączniku. Proszę, aby dzieci mówiły pełnymi zdaniami to bardzo ważne aby rozwijać mowę i myślenie jak również bardzo przyda się gdy zawitają w progi szkoły.

 

Zadanie 2.

Palma wielkanocna”- praca plastyczna

Będzie potrzebne: patyk np. znaleziony w ogrodzie, lub długa wykałaczka (do szaszłyków), kolorowy papier np. krepa, wycinanki, kolorowe wstążeczki, klej, „bazie kotki”- jeśli masz. Z pomocą dorosłego lub starszego rodzeństwa spróbuj zrobić swoja palmę wielkanocną i w Niedziele Palmową wstaw ją do wazonu.

 

Zadanie 3

Eksperymenty z jajkiem”

Propozycje są dostępne w załączniku.

 

Zadanie 4

Szukamy wyrazów zaczynających się głoską – h. Spróbuj narysować te wyrazy i zachęcam aby podzielić je na sylaby. Dziecko rozwija słuch fonemowy, usprawnia dłoń podczas rysowania.

 

Zadanie 5

Ćwiczenia z piłką” – dziecko rozwija koordynację wzrokowo- ruchową, utrwala strony lewa- prawa, wzmacnia duże grupy mięśniowe.

Możesz to zrobić na swoim podwórku lub w domu ale w domu ostrożnie.

Celuj do kosza”- oburącz, prawą i lewą ręką. Zamiast kosza użyj wiaderko lub miskę

Piłka dookoła”

Siad prosty, kolana uniesione i toczysz piłkę pod kolanami, a następnie za swoimi plecami i znowu pod kolanami. Zrób to w prawą stronę a potem w lewą.

Piłka w górę , piłka w dół”

Podrzuć piłkę w górę i złap, a następnie odbij od podłogi. Jeśli robisz to w domu to proszę uważaj aby nic nie potłuc.

 

Zadanie 6

Zachęcam na tych stronach są propozycje zabaw matematycznych.

https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/quiz-liczenie/

https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/quiz-kolorowy-pociag/

 

Zachęcam w dalszym ciągu do robienia śniadań – doskonalcie umiejętność posługiwania się sztućcami a zwłaszcza z nożem i rozwijajcie swoją wyobraźnię komponując różnorodne kanapki. Słuchajcie piosenkę o Wielkanocy tę z zadań z poniedziałku.

 do pobrania: Załącznik

 

 


 

 

Witajcie moje Orzeszki i te Małe i Duże. Bardzo dziękuję za zdjęcia od Was to jest bardzo miłe, widzę że staracie się wykonywać zadania. Jestem z Was dumna. Mam nadzieje że wasze hodowle cebuli są znakomite, że pamiętacie o podlewaniu i jeśli tylko szczypiorek już urósł to możecie go wykorzystać przy robieniu kanapek, będzie i zdrowo i smacznie. Kochani Rodzice jeśli któreś z zadań sprawiają trudność to proszę o kontakt, dzieci mają się nimi bawić a przy okazji utrwalić pewne rzeczy i nauczyć się. Powodzenia.

 

Zadanie1

Czy to już wiosna?”- obserwacje przyrodnicze

Jeśli masz podwórko to proszę ubierz się stosownie do pogody i wyjdź na dwór,  jeśli nie masz podwórka to otwórz okno w pokoju. Rozejrzyj się dookoła, jeśli świeci słońce to zamknij oczy i poczuj czy jest ciepłe. Posłuchaj czy śpiewają ptaki, może jakieś zobaczysz i nawet będziesz umiał je nazwać. Sprawdź czy może w twoim ogródku już kwitną jakieś kwiaty, czy są na drzewach pąki lub na krzakach owocowych. Jeśli tak to znaczy, że jest wiosna. Możesz zaśpiewać piosenkę, tą którą się uczyliśmy. Aby nie zapomnieć co obserwowałeś na dworze  spróbuj to wszystko narysować, pamiętaj aby rysunek był na całej kartce.

Przy okazji możesz np. podskoczyć tyle razy ile masz lat na dwóch nogach, a na jednej tyle ile sylab ma twoje imię. Zrób to na prawej a potem na lewej nodze, możesz położyć jakiś patyk na ziemię lub narysować sobie linie i przeskakiwać w przód i w tył. Zrób 5 przysiadów .

 

Zadanie 2

Chory Jaś”- ćwiczenie artykulacyjne

Poproś mamę, tatę aby z Tobą przeczytali i poćwiczyli buzię-

Jaś bardzo źle się czuł, był senny i bardzo kaszlał {naśladowanie ziewania przy nisko opuszczonej dolnej szczęce, kaszel z językiem daleko wysuniętym do przodu}. Mama wezwała pogotowie {eo-eo, eo-eo}Pan doktor zalecił chłopcu płukanie gardła, połykanie tabletek, picie syropu {naśladowanie tych czynności} oraz inhalacje {zaciskanie na przemian dziurek nosa i spokojne oddychanie wolna stroną}. Jaś czuje się lepiej ziewa {aaaa} i zasypia. Podczas snu chrapie {na wdechu i wydechu}

Sprawdzaj czy mama dobrze to robi razem z Tobą.

 

Zadanie 3

Ile mam?- zabawa matematyczna

Popatrz co masz w swoim pokoju- ile masz samochodów- policz je , posegreguj na małe i duże i porównaj czego masz więcej. Można w ten sposób policzyć inne zabawki- lalki, książki, klocki itp. ( tutaj policz tyle ile możesz, bo myślę że klocków masz dużo). Przy tej okazji sprawdź czy wszystkie twoje zabawki mają swoje miejsce i czy dbasz o nie. Możesz też pomagać rodzicom i powycieraj kurze w swoim pokoju ,np. na pólkach.

 

Zadanie 4.

Znajdź wyrazy zaczynające się na głoskę – g. Spróbuj narysować te wyrazy. Potem poszukaj głoski g w środku wyrazu lub na końcu i też je narysuj.

Zachowaj ten obrazek jak wrócimy do przedszkola, to stworzymy nasz Orzeszkowy słowniczek.

Polecam piosenkę do posłuchania i nauki https://www.youtube.com/watch?v=UMl5kZ6DGas

 


Witam Was bardzo serdecznie mam nadzieje, że dobrze się bawicie i wykonujecie zadania. Jeśli wiązanie na kokardkę wam nie wychodzi, to proszę się nie martwić, ale zachęcam do dalszych ćwiczeń w końcu uda się.

 

Zadanie 1.

Znajdź wyrazy zaczynające się na głoski d, e, f . Potem spróbuj odnaleźć te głoski w innych wyrazach na końcu lub w środku. Każdy wyszukany wyraz podziel na sylaby.

Zadanie 2.

Narysuj , namaluj lub wytnij z kolorowego papieru wianek dla Wiosny tak jak umiesz i z jakich materiałów możesz korzystać w domu. Możesz w tym wianku sam chodzić lub też zrób go np. dla lalki. Chłopcy jeśli nie chcą to mogą wykonać pasek do sukienki dla Wiosny. Pomyśl co wiosna przynosi: kwiaty, słońce, ptaki i wykorzystaj to w wianku lub na pasku.

 

Zadanie 3.

Na środku kartki narysuj chmurkę średniej wielkości. Teraz przyjrzyj się dokładnie i „wyczaruj” z niej jakiś obrazek. Wymyśl mu tytuł.

 

Zadanie 4.

Możesz przypomnieć sobie piosenkę której się uczyliśmy „Idzie do nas wiosna”

Znajdziecie ją na youtube    https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

 

Kochani rodzice polecam stronę https://www.youtube.com/watch?v=7LT_P07k3as jest tam wiele ciekawych aktywności proponowanych i prowadzonych przez Mocni w Duchu.

Do zobaczenia w poniedziałek.


Kochane „Orzeszki” i Rodzice, bardzo miłe są wiadomości od Was i pozdrowienia.

Wiem, że nie jest co czas dla Was Kochani łatwy ale …. Staram się przygotować dla Was miłe i przyjemne zadania które możecie zrobić sami lub z rodzeństwem, rodzicami. Myślę codziennie co też robią „Moje” Orzeszki i bardzo za Wami tęsknię.

Zadanie 1.

Wspólny rysunek- poszukaj kartki papieru i kredek. Narysuj na boku kartki element rysunku, zagnij kartkę tak aby nie było widać co narysowałeś i daj drugiej osobie aby rysowała dalej oczywiście nie można zaglądać do rysunku zakrytego. Kontynuuj aż kartka będzie zapełniona. Teraz otwórzcie wszystkie zakładki i zobaczcie jaki rysunek udało się wspólnie narysować. Powodzenia!

Zadanie 2.

Znajdź” wyraz zaczynający się na głoskę- a, b, c. Postaraj się poszukać jak najwięcej takich wyrazów, jak Ci się uda to szukaj dalej wyrazów w których mogą być te głoski w środku lub na końcu wyrazu.

Zadanie 3.

Już umiesz zrobić sobie kanapkę, możesz teraz przygotować je dla członków swojej rodziny, przecież wiesz co kto lubi jeść, zachęcam abyście pomagali przygotować śniadanie dla swoich bliskich. Bardzo jednak proszę abyście, to zadanie wykonywali z udziałem osoby dorosłej. Smacznego

Zadanie 4.

To zadanie wymaga skupienia- spróbuj nauczyć się wiązać sznurowadła na kokardkę, można wziąć wstążeczkę i uczyć wiązać kokardę lalce na włosach lub misiowi bądź jakiejkolwiek dostępnej maskotce. Jest to bardzo ważna umiejętność i przydaje się w rozwijaniu Waszej samodzielności.

Serdecznie Wszystkich pozdrawiam i czekajcie na kolejne zadania


Witam bardzo serdecznie.

Kochani Rodzice i dzieci będziemy się w ten sposób teraz spotykać. Mam nadzieję, że przygotowywane dla Was zadania i pomysły sprawią Wam radość, ja już za Wami tęsknię i mam nadzieję na szybkie spotkanie  :-) 

Życzę udanej zabawy.  :-) 

Zadanie 1.

Szukaliśmy oznak zbliżającej się wiosny i aby jeszcze  szybciej się z nią spotkać to…

  • Weź cebulę, jakąś doniczkę, troszkę ziemi i posadź cebulę tak aby troszkę wystawała z ziemi, pamiętaj o jej podlewaniu ale nie zbyt mocno.

  • Codziennie obserwuj rozwój cebuli.

  • Zachęcam abyście założyli książeczki obserwacji- już robiliście książeczki z p. Kasią więc możecie to zrobić sami na kartkach lub w jakimś zeszycie jak kot może.

  • Narysuj doniczkę i cebulę w dniu posadzenia – mama napisze Ci kiedy to było.

  • Jak zaobserwujesz jakąś zmianę w rozwoju cebuli to rysuj. Jak się spotkamy to obejrzymy nasze hodowle i książeczki.

 

Zadanie 2.

Pobaw się z mamą lub tatą w zabawę w zagadki. Możesz samodzielnie wymyślać zagadki, ale pamiętaj aby najpierw określić czego te zagadki mają dotyczyć np. zwierzęta, owoce, warzywa, pojazdy itd.


Zadanie 3.

Narysuj obrazek do wyrazów które już znasz, czyli czytasz wyraz i rysujesz ten przedmiot, który przeczytałeś.

lala

piesek

miś

 

 

Zadanie 4.

Jeśli masz w domu plastelinę to proszę ulep z niej swoja pierwszą literę imienia, jeśli masz ochotę to zrób to samo z pierwszymi literami imienia swojej mamy, taty, siostry lub brata. Jeśli nie masz plasteliny, to ułóż  te  litery z klocków, fasoli, grochu, muszelek cokolwiek masz w domu.

 

Zadanie 5.

Można sobie skopiować i wydrukować tą kartkę , policzyć i napisać odpowiednią cyfrę, lub jeśli ktoś nie pamięta jak wygląda dana cyfra to narysuje tyle kropek ile jest danej figury. Jeśli nie można wydrukować to popatrz na zadanie i narysuj na kartce daną figurę np. koło i obok napisz cyfrę lub narysuje tyle kropek ile jest kół.

 

KP1-1140x1612

 

 

 


DARY JESIENI


 

Orzeszki” poznają konstrukcje- to kolejny dział w kluczu do uczenia się Matematyka.

 


MATEMATYKA


 

TWORZYMY INSTRUMENTY  

W piątek mieliśmy okazję złożyć w dowolny sposób i zagrać na „Trombellach” było przy tym mnóstwo zabawy i hałasu, ale gra sprawiała dużą przyjemność.

 




 


ROK SZKOLNY 2018-2019

    Nasza grupa dzielnie rozpoczęła drugi rok uczęszczania do przedszkola. Mamy teraz po 4 latka i nadal jest nas 24 dzieci. Nie ominęły nas pewne zmiany, otóż nasz Sergiusz i Franek przeszli do grupy 5-latków „Kózki” , a  nas z tej grupy  zasiliły dwie dziewczynki Nadia i Klara. Myślę że dobrze dziewczynki aklimatyzują się w naszej grupie. „Orzeszki” nadal są bardzo aktywne ruchowo, ale wykazują się coraz większą samodzielnością, starają się uważnie słuchać na zajęciach i coraz chętniej w nich uczestniczą. Przed nami kolejne ciekawe miesiące i możliwość zdobycia  większych umiejętności i sprawności.


8 maja „Orzeszki” zaprosiły swoich rodziców na zajęcie otwarte pt. „Zabawy muzyczne” do Przedszkola. Jak sama nazwa wskazuje były tance, pląsy, układ taneczny w wykonaniu dzieci, akompaniament do muzyki wykonały zarówno dzieci jak i rodzice. Wspólne twórcze rysowanie do muzyki Carl Orff „O fortuna” przyniosły wiele radości i cudowne wykonanie obrazków mamy ze swoim dzieckiem. Dziękuję wszystkim za skorzystanie z okazji wspólnego spędzenia czasu na zabawie ze swoim dzieckiem :-)


Szukanie zajączka


SPOTKANIE Z MUZYKĄ ETNICZNĄ 

 


BAL KARNAWAŁOWY DLA DZIECI


WIGILIA

 


Mikołajki

 


 

23 października odbyła się nasza wycieczka realizująca temat roczny „Przedszkolak poznaje Bory Tucholskie” razem z „Kózkami” autokarem pojechaliśmy  do Nadleśnictwa Trzebciny. Pogoda była wyjątkowo jesienna – deszcz, wiatr i zimno co nam uniemożliwiło dłuższy spacer ścieżką edukacyjną, natomiast wiele ciekawych zajęć czekało na nas w budynku Nadleśnictwa. Nasza wiedza wzbogaciła się o informacje dotyczące grzybów jadalnych i niejadalnych,  układaliśmy ciąg obrazków- liść, owoc, drzewo, porównywaliśmy kasztany , liście, owoce drzew, układaliśmy puzzle, kolorowaliśmy obrazki. Pobyt w Nadleśnictwie był bardzo miły i każdy z nas otrzymał niespodziankę- książeczkę i odblask w kształcie sówki.


 

 

WYCIECZKA DO MUZEUM BORÓW TUCHOLSKICH

09 października nasza grupa razem z „Kózkami” wybraliśmy się do Muzeum Borów Tucholskich w Tucholi. Zwiedzaliśmy ekspozycje- jak wyglądała  chata borowiacka, fauna i flora naszych lasów, oglądaliśmy makietę średniowiecznej Tucholi i poznaliśmy legendę o św. Małgorzacie patronce Tucholi. Niewątpliwą atrakcją był pokaz i nauka prania, który przedstawiła pani Marianna  Weilandt sposobem naszych babć i prababć czyli – balija, tara i szare mydło oraz prasowania za pomocą magla ręcznego. Zachęcamy rodziców do odwiedzenia tego miejsca wraz z dziećmi można dowiedzieć się wielu ciekawych informacji i zobaczyć przedmioty które nie są już dostępne w naszych domach.


WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2017-2018

IMG_9345

 „My jesteśmy małe orzeszki laskowe….” tak zaczyna się nasza grupowa piosenka i mówi prawdę ponieważ jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu „Borowiaczek”. Mamy 3 i 4 latka w naszej orzeszkowej rodzince jest sześć dziewczynek i 18 chłopców. Rozpoczęliśmy nowy etap w naszym małym życiu, bardzo ważny etap wszyscy 1-go września po raz pierwszy przestąpiliśmy progi przedszkola, trudno było rozstać się z kochaną mamusią, ale okazuje się że tutaj jest wesoło, bezpiecznie, są koleżanki i koledzy, uczymy się ze sobą współpracować, razem bawić i dzielić się zabawkami-  co wcale nie jest łatwe. Każdy dzień wzbogaca nas o nowe doświadczenia i umiejętności np.  już zaczęliśmy bawić się w czytanie wg „Odimiennej metody nauki czytania” dr I.Majchrzak- rozpoznajemy swoje imię i imiona kolegów. Przed nami rok wspaniałej przygody w przedszkolu.

Piosenka grupowa

ORZESZKI LASKOWE” 

 My jesteśmy małe 
   orzeszki laskowe
   brązowe czapeczki, 
   sukieneczki nowe.

Ref: Tupu, tupu hopsa są
       Zatańczymy wesoło
       Tuli, luli lećmy
       I obróćmy w koło.

 Zdobiłyśmy w lesie 
    gałąź leszczynową
    słonko nam spaliło 
    buzie na brązowo

Ref: Tupu, tupu hopsa są
       Zatańczymy wesoło
       Tuli, luli lećmy
       I obróćmy w koło.

 Przyszedł pan leśniczy, 
     uchylił czapeczki
     wpadłyśmy do kosza 
     zostały listeczki

Ref: Tupu, tupu ….
      


DRODZY Rodzice  :-) 

W każdym kolejnym miesiącu tego roku szkolnego w naszej zakładce ukazywać się będą dla Was comiesięczne tematy kompleksowe, które chcemy rozwijać z dziećmi poprzez pracę, naukę i zabawę w przedszkolu. Dodatkowo znajdziecie propozycje zabaw do domu. Będą one wiązały się z którymś z aktualnie omawianych tematów kompleksowych danego miesiąca lub wyznaczały inną ważną umiejętność, którą w ostatnim czasie ćwiczymy. Niech to będzie dla Was dodatkowy pomysł na spędzenie razem miło czasu, na frajdę wspólnej działalności rodzica z dzieckiem, na doskonalenie umiejętności, którą właśnie kształtuje u siebie Wasz Maluch. Bawcie się razem, a jednocześnie czerpcie z tego korzyści  – pogłębiajcie swoją relację i wspomagajcie radosną zabawą rozwój dziecka! :-) Powodzenia  😛

Mamo! Tato!

W tym miesiącu nasza uwaga jest skupiona na przygotowaniu się do Uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka. To ważny i szczególny dzień. Pomóż mi zapamiętać imię babci i dziadka to wcale nie jest takie łatwe, pomoże w tym wspólne przeglądanie zdjęć rodzinnych, spędzanie więcej czasu z babcią i dziadkiem. Może wspólne czytanie dla mnie bajek i porozmawianie o tym czego ta bajka nas uczy. :-) 

 


Mamo! Tato!

 

* Święta już blisko i dużo pracy w domu, ale proszę Cię abym mógł pomagać w przygotowaniach. Chętnie ozdobię pierniczki lub powycinam ich kształt z foremek, sprawi mi to ogromną radość a jeszcze przy tym moje małe paluszki będą ćwiczyć precyzję, moje skupienie uwagi też wymaga treningu ponieważ wszystko mnie ciekawi i trudno jest mi dłużej robić  tylko jedną rzecz.

 

* Potrafię rozpoznać swoje imię, proszę Cię napisz mi swoje imię, mojego brata, siostry abym mógł również i te imiona „przeczytać”.

 

Nauczę się wiersza o Mikołaju:

„Święty z niespodziankami”

Idzie dobry święty ,
uśmiecha się w koło.
Grzecznym dzieciom biją
serduszka wesoło.
Niesie w dużym worku
słodyczy bez liku,
pełno dzisiaj wszędzie
radości i krzyku.


Mamo! Tato!

W tym miesiącu pokoloruj ze mną obrazek np. o jesieni i popatrz czy dobrze trzymam kredkę, ponieważ moje małe palce nie chcą mnie słuchać, muszę ćwiczyć, bo chcę dla Ciebie coś ładnego narysować.

Przyniosę do domu flagę Polski. Proszę Cię  pozwól mi postawić ją w wazoniku na oknie, będzie Święto Niepodległości, a flaga to nasz symbol narodowy.

 

Nauczymy się również wierszyka:

 

         ,, Jeżyk i wiewiórka „

          Mały jeżyk noskiem stuka:

          stuku, stuku, stuk.

           I jedzonka w liściach szuka:

           szu-szu, szu-szu, szuch.

           Wiewióreczka ruda mała:

           skiku, skiku, skik.

           Też orzeszki pochowała,

           pochowała w mig!

           Martwią się wszystkie zwierzęta:

           oj, oj, oj.

           Czy o nas w zimie ktoś pamięta?

           Kto pamięta, kto?

 

oraz piosenki:

 

„Kolorowy deszcz”

Gdy na dworze pada deszcz
kiedy wszystko szare jest.
Wyjmij kredki i narysuj,
to, co tylko chcesz.

Na niebiesko, fioletowo,
żółto i różowo.
Na zielono i czerwono,
i pomarańczowo.

Chociaż pada szary deszcz.
Kredki z deszczu śmieją się.
Każda kredka ostrzy nosek
i rysować chce.

Na niebiesko, fioletowo,
żółto i różowo.
Na zielono i czerwono,
i pomarańczowo.


WIGILIA DLA DZIECI


Dziś 6 grudnia  w naszej grupie Mikołaj obdarował wszystkie dzieci małym słodkim co nie co  :-) 

 

 


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA