Sówki

 WITAMY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

P1080269

 

„Mała Sowa”

Ref. MAŁA SOWA MĄDRA JEST
MAŁA SOWA WSZYSTKO WIE

W OCZACH JEJ ZOBACZYSZ ŚWIAT
NOCNY , PIĘKNY TAK
KIEDY WSZYSTKIE DZIECI ŚPIĄ
SOWA MÓWI HOOOHOOHOO
I ZACZYNA OPOWIADAĆ
CO WIDZIAŁA I SŁYSZAŁA
ONA WIE GDZIE SĄ JAGÓDKI
GDZIE MIESZKAJĄ KRASNOLUDKI
MUCHOMORY DOBRZE ZNA
GDZIE KRYJÓWKĘ LISEK MA
KIEDY ZGUBISZ W LESIE ŚLAD
SOWA TYLKO DROGĘ ZNA
Ref. MAŁA SOWA MĄDRA JEST
MAŁA SOWA WSZYSTKO WIE
W OCZACH JEJ ZOBACZYSZ ŚWIAT
NOCNY , PIĘKNY TAK
KIEDY WSZYSTKIE DZIECI ŚPIĄ
SOWA MÓWI HOOOHOOHOO
I ZACZYNA OPOWIADAĆ
CO WIDZIAŁA I SŁYSZAŁA
WSZYSTKO WIE O STARYM LESIE
GDZIE ŚPIĄ MAŁE NIETOPERZE
OPOWIADA O SARENKACH
O WIEWIÓRKACH ZNAD BAGIENKA
KIEDY ZGUBISZ W LESIE ŚLAD
SOWA TYLKO DROGĘ ZNA
Ref. MAŁA SOWA MĄDRA JEST
MAŁA SOWA WSZYSTKO WIE
MAŁA SOWA MĄDRA JEST
MAŁA SOWA WSZYSTKO WIE!

Grupa „Sówek” to najstarsza grupa dzieci w „Borowiaczku”, które w większości chodzą już 4 rok do przedszkola i pilnie przygotowują się,  by za kilka miesięcy zawitać w szkolnych murach z główkami pełnymi wiedzy. W roku szkolnym 2019/2020 Sówki liczą 17 dzieci – czternaście dzieci 6-letnich i troje dzieci 5-letnich, 5 dziewczynek i  12 chłopców. Są to dzieci bardzo wesołe, energiczne i pomysłowe.


Witajcie Kochani

Mam nadzieję, że zrobiliście niespodzianki swoim mamom i uszczęśliwiliście je tym.
Teraz pora na kolejną porcję zabaw i zadań. Dzisiaj będzie muzycznie i nie tylko.

 

1. Zapraszam na zabawy z rytmiki. Dzisiaj lekcja 4. (kto nie uczestniczył w lekcjach 1,2 i 3 łatwo może je oszukać bo są dostępne na kanale YouTube, lub bezpośrednio klikając na kanał programu „ W podskokach”
Lekcja 4 – Ćwiczenia z liczeniem W PODSKOKACH
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

 

2. Dzisiaj poznajemy ostatnią literkę przeznaczoną do nauki w programie „Plac zabaw” – TO LITERKA – H, h. A skoro dzisiaj muzycznie, to chcę przedstawić wam instrument, który właśnie zaczyna się na h. Zapraszam:
Prezentacja harfy:
https://www.youtube.com/watch?v=6Aj-CB8sI9I

 

A oto dzieci, które uczą się grać na harfie i odnoszą już spore sukcesy:
ZARINA ZARADNA – 1 miejsce (Miłość Kreatywna) na konkursie harfowym w Łodzi. https://www.youtube.com/watch?v=9TESuGcXwHM
lub nieco starsza Przezdolna harfistka Marcelina Dąbek – ma 12 lat, a od 6 roku życia gra właśnie na harfie
https://www.youtube.com/watch?v=TvWwkbLSHuI

 

3. A teraz poznamy zapis głoski h, czyli literę H i h

alfabet dla dzieci, nauka literek dla dzieci, alfabet po polsku, litera H
//www.youtube.com/watch?v=tZjEIqfKJ-s
Nauka pisania liter. Literki – alfabet polski – literki h i j.
https://www.youtube.com/watch?v=vtymVPdwi6U

 

4. Zadania dla 6 latków: książka str.16, 17 oraz 20 (z obu stron), krzyżówka w załączniku str. 2 i 3
5 latki: książka str. 17 (z obu stron), karty w załączniku str. 1 i 3

 

5. Zabawa – gra: „Szukaj wyrazów rozpoczynających się literą h” Gra polega na klikaniu w krety – tylko w te , na których jest umieszczony obrazek i wyraz, który rozpoczynają się literą h.
https://wordwall.net/pl/resource/2553881

 

do pobrania: karta pracy 28.05 

 

 

 


 

Witajcie Sówki
Dzisiaj jest poniedziałek 25 maj……a jutro swoje święto mają wasze MAMY. Dlatego proponuje szybciutko zabrać się do pracy. Najlepiej, aby dzisiejsze zadania pokazał wam, ktoś inny niż mama – może tata, albo starsze rodzeństwo, a może dziadkowie.

1. Prosimy o pomoc Tatusiów, lub kogoś innego poza mamą oczywiście, aby włączyć piosenkę (do wyboru, która bardziej podoba się dziecku).Dziecko nauczy się jej śpiewać, aby zaśpiewać mamie w jej święto – czyli we wtorek 26 maja
a) Śpiewające Brzdące – Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime
https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA

b) lub „Bardzo cię kocham mamo” Disco Kids – Do Bialego Rana (Lyric Video)
 http://www.youtube.com/watch?v=MW7TLjsWxG8
Proponuje również wierszyk – życzenia dla mamy (dzieci 6 letnie: 2 zwrotki, 5 latki: 1 zwrotkę). Tekst piosenki i wierszyk w załączniku.

do pobrania : tekst – piosenka wiersz 

 

2. Zrób laurkę dla swojej MAMY – w załączniku (str.1) odnajdziesz serce ze słowami z piosenki o mamie, jeżeli dorosły wydrukuje ci tę kartkę z sercem, możesz jej użyć do samodzielnego zrobienia laurki dla twojej ukochanej mamy. Możesz też obmyślić samodzielnie dowolną laurkę, lub inną niespodziankę, aby mamę ucieszyć.

 

3. Teraz zapraszam na wysłuchanie utworu
Dobra to chatka, gdzie mieszka matka –Lucyna Krzemieniecka (Baśnie i bajki/słuchowisko) https://www.youtube.com/watch?v=c13RMjWSDjM.
W załączniku (str.2 i 3) dołączyłam obrazki do tego opowiadania. Podczas słuchania opowiadania wskazuj na kolejne obrazki, które ilustrują poszczególne sceny z utworu.
Jeżeli posiadacie drukarkę można wydrukować obrazki , pomieszać je i rozłożyć przed sobą. Podczas ponownego słuchania opowiadania, można układać obrazki po kolei.
Kto ma ochotę, może na koniec ułożyć pomieszane obrazki samodzielnie bez słuchania. To trudne zadanie, bo obrazków jest aż 12.
Opowiedz samodzielnie historię Jasia. Zastanów się, jakim chłopcem był dla swojej mamy? Co oznacza zwrot : „Dobra ta chatka, gdzie mieszka matka”?

 

4. Zadanie w książce dzieci 6 letnie – książka str. 24 (z obu stron), 26 z jednej strony, 27 z drugiej strony (bukiet kwiatów)
5 latki książka str. 22 i 24 ( z obu stron)

 

5. Postaraj się o własną niespodziankę w Dniu Mamy – możesz mamie pomagać, możesz pięknie nakryć do stołu podczas wspólnego posiłku. Możesz też spełniać mamy życzenia, zwłaszcza gdy cię o coś poprosi. Bądź miły, miła w tym wyjątkowym dniu – DNIU MAMY.

 

6. Zabawy z czytaniem wyrazów – Rodzina. Kiedy zagrasz w grę słowną, możesz zmieniać sobie ćwiczenia z tymi samymi wyrazami i obrazkami. Kliknij zmianę szablonu (z prawej strony)na :połącz w pary, przebij balon, test, teleturniej. Dobrej zabawy.
 https://wordwall.net/pl/resource/2507491/rodzina

 

do pobrania: karta pracy 


Drogie Sówki!

To już ostatnia część naszych zadań o tematyce ekologicznej. W dzisiejszych zadankach skupimy się na powietrzu, na tym co je zanieczyszcza, czym jest SMOG, ale też poruszymy temat szkodliwości palenia papierosów. Czy pamiętacie Dinka? Zielonego Smoka, który nie lubił palaczy i dymu tytoniowego? Myślę, że dzieci 6letnie go kojarzą. Poznaliśmy go już w zeszłym roku podczas udziału w programie „Czyste powietrze wokół nas”. Dla dzieci 5letnich to coś nowego. Zajrzyjcie proszę wszyscy do linku poniżej. Przygotowałam Wam proste puzzle interaktywne, dzięki którym z pewnością Dinek Wam się przypomni, a dzieci młodsze będą mogły dowiedzieć się jak on wygląda. (Wystarczy, że klikniecie w lewym dolnym rogu kółeczko ze strzałek, a puzzle Wam się rozsypią do ułożenia).                                                                                                                                                                      

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=04115fe2059a                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Zadania do wykonania do poniedziałku to:                        

  1. 1.Piosenka o Dinku.
    pomocą linku poniżej:

    Po ułożeniu puzzli, wiesz już jak wygląda Dinek, teraz czas przypomnieć sobie (lub dowiedzieć się -5latki) kim dokładnie jest ten zielony smok? Czego Dinek tak bardzo nie lubi? Pomoże Ci w tym piosenka, do której odsyłam za

https://www.youtube.com/watch?v=cYjkEiaNvmk

6latki po przypomnieniu sobie piosenki mogą spróbować ją pośpiewać, natomiast 5latki zachęcam do nauki piosenki.
Tekst piosenki poniżej do pobrania. 

do pobrania: Piosenka o Dinku

Poza tym, odchodząc troszkę od tematu ekologii, ale pozostając w tematyce muzycznej zachęcam do zajrzenia do linku poniżej, gdzie odsyłam Was do interaktywnej gry na cymbałkach. Można się tam nauczyć grać proste melodie. Jeśli masz cymbałki w domu, możesz po wirtualnej nauce w internecie spróbować przełożyć swoje umiejętności na prawdziwy instrument.

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/cymbalki

Na pewno rozwinie,  to Wasz słuch muzyczny, pamięć, koncentrację, ale i nauczy nowej umiejętności 😉

  1. 2. Dinek – praca plastyczna.

    W załączniku zamieszczam kolorowankę przedstawiającą Dinka. Znacie już wiele technik plastycznych. Tym razem daję Wam dowolność w jej wyborze. Możecie Dinka zwyczajnie pokolorować, pomalować tak jak zawsze pędzlem lub pomalować np. odciskając swój paluszek w farbie, zapełniając kontury, wykleić papierem, plasteliną czy nawet połączyć różne techniki. Wasza pomysłowość tutaj nie ma granic, to Wy podejmujecie tę decyzję jak wykonacie postać Dinka:)
  2. do pobrania: Dinek – kolorowanka

  1. 3. Co zanieczyszcza powietrze?Żeby znaleźć odpowiedź na pytanie czym jest powietrze, co zanieczyszcza powietrze, dlaczego musimy o nie dbać, czy też czym jest smog obejrzyj proszę filmik z liku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=baJQkO9G6uk

Czy dymy z kominów domowych i fabrycznych to jedyne źródło zanieczyszczeń powietrza? Czy np. spaliny aut również je zanieczyszczają? Jeśli będziesz gdzieś poza domem, np. na spacerze rozejrzyj się co dymi? Może uda Ci się zaobserwować różne źródła dymu?

  1. 4. Jak się czuję, gdy dymi papieros? Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy?

Na początek zachęcam do wykonania ćwiczeń oddechowych (wdychania powietrza nosem i wypuszczania ustami). Wyobraźcie sobie podczas spokojnych wdechów i wydechów jak czujecie się:
– podczas spaceru w górach, gdzie powietrze jest świeże i rześkie,
– podczas pobytu na łące, gdzie kwitną kwiaty i czuć świeże czyste powietrze po deszczu,
– w pomieszczeniu, gdzie pali się papierosy i wszędzie czuć ciężki zapach dymu tytoniowego.

Które zapachy były miłe?

Które były nieprzyjemne?

Które wdychało wam się łatwo, a które z trudem?

Proszę kogoś z dorosłych o odczytanie dziecku historyjki o podróży Dinusia pociągiem, którą zamieszczam w załączniku. Proszę też o rozmowę z dzieckiem i odpowiedź na pytania dołączone do tekstu.

do pobrania: Historyjka o podróży Dinusia pociągiem

  1. 5. Gimnastyczna ruletkaGimnastyka w formie zabawy. Zakręć ruletką i wylosuj dla siebie ćwiczenie.https://wordwall.net/pl/resource/1050510/gimnastyka-przedszkole
  1. 6. Zabawy matematyczne online

  2. Wykonaj zadania z linków poniżej.

https://wordwall.net/pl/resource/2420704/matematyka/s%c3%b3wkowa-matematyka

 

https://wordwall.net/pl/resource/939503/matematyka/dodawanie-w-zakresie-10

 

https://wordwall.net/pl/resource/955442/figury-geometryczne

  1. 7. Ekologiczny przyjaciel – zadanie dla dzieci 6letnich.

Wypchnij szablon ekoprzyjaciela z karty pracy nr 46 z wyprawki. Pomoże Ci on doskonalić umiejętność przewlekania sznurowadła, możesz też z ekoprzyjacielem poćwiczyć umiejętność zawiązywania sznurowadła.

Do zobaczenia w naszym borowiaczkowym domowym przedszkolu w poniedziałek!
Przyjemnej pracy i udanego weekendu!

 


Witajcie Kochani…

… w kolejny poniedziałek w Borowiaczkowym Domowym Przedszkolu. Mamy początek tygodnia – poniedziałek, warto przy tej okazji utrwalić sobie nazwy dni tygodnia, możecie też spróbować utrwalić w kolejności nazwy miesięcy 😉 Tak jak robiliśmy to często w przedszkolu z naszym kalendarzem :)
W tym tygodniu dalej będziemy kontynuować tematykę ekologiczną.

 

Zapraszam Was do wykonania kolejnych zadań:

 

1. Zapoznanie z literą „j”, „J”
Jak zawsze proszę prześledź poprawny zapis liter „j” i „J” w liniaturze, który zaprezentuje Ci, ktoś z dorosłych. Podziel na sylaby i głoski wyrazy odgadnięte z zagadek poniżej. Powiedz też gdzie w tych wyrazach słychać głoskę „j”?

 

Idę sobie leśną drogą,
czasem gniewnie tupnę nogą.
Kolce mam i wzdłuż i wszerz!
Kto ja jestem? To ja … . (jeż)

 

Łączy różne materiały.
I czy to lato, czy zima,
bez nici mocno trzyma. (klej)

 

Kura je zniosła, mama przyniosła,
ugotowała i dzieciom podała. (jajko)

Granatowy kolor mają,
latem w lesie dojrzewają … (jagody)

 

Nie ma kół, silnika, płóz,
ni to wagon, ni to wóz,
ale płyniesz w nim bez lęku,
gdy tato ma wiosła w ręku. (kajak)

 

Następnie wykonaj zadania w ćwiczeniach:
6latki – ćwiczenia strona 14 i na odwrocie.
5latki – ćwiczenia strona 12 i na odwrocie.

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z plastikową butelką.

Zestaw ćwiczeń z butelką zamieściłam już w zeszłym tygodniu, było tam wiele propozycji ćwiczeń. Proszę wykonaj kilka z tych, których nie zrobiłaś/eś w minionym tygodniu lub jeśli chcesz utrwal, te które spodobały Ci się ostatnio.

 

3. Segregujemy śmieci – film edukacyjny.

Proszę obejrzyj film  poniżej i dowiedz się jak segregować śmieci.                                                                                           

 

Z segregacją odpadów łączy się recykling. Czym jest recykling i na czym polega dowiesz się z kolejnych filmików.
Tu dowiesz się jak odbywa się recykling tworzyw sztucznych, czyli plastiku.
https://www.youtube.com/watch?v=qITvZ3HADlU

 

A pod tym linkiem znajdziesz odpowiedź na pytanie jak przetwarza się plastik, metal, szkło i makulaturę, czyli papier.

https://www.youtube.com/watch?v=KncImAMfo-Q
Myślę, że teraz już sam widzisz i wiesz, że segregacja śmieci jest dla nas i dla naszej planety bardzo ważna.

 

 

4. Ekologiczne znaki
Jeśli dobrze przyjrzałaś/eś się na poprzednich filmikach na pewno nie raz zobaczyłaś/eś pewien znak ze zakręconymi strzałkami. To jeden z wielu znaków ekologicznych. Znaki ekologiczne to symbole, które po umieszczeniu na opakowaniu, czy produkcie informują nas, że jest to produkt przyjazny dla środowiska i że w porównaniu z innymi, podobnymi produktami, mniej szkodzi środowisku naturalnemu. O tych symbolach dowiesz się kilku informacji z poniższego filmiku – prezentacji , który dla Ciebie przygotowałam.                                                                                                                                                                         

 

 

 

5. Ekologiczny znak – Recykling – praca plastyczna.

W załączniku zamieszczam znak recyklingu do pobrania, proszę wyklej go wydzieranką z zielonego papieru. Pamiętaj o dokładności i staranności, postaraj się nie wydzierać zbyt dużych fragmentów papieru.

do pobrania: Znak recyklingu

 

 

6. Segregacja śmieci – ćwiczenia utrwalające wiedzę

Proszę wykonaj zadania dotyczące tematu ekologii w ćwiczeniach.

6 latki – ćwiczenia na odwrocie str. 2, na str. 3 i na jej odwrocie oraz na odwrocie strony 4.
5latki – ćwiczenia str. 3 i na odwrocie oraz strona 4 i na odwrocie.

 

 



Dzień dobry Sówki!

Przed Wami kolejne ekologiczne zadania! :)

1. Ekologiczne piosenki.

Na początek myślę, że przyjemne i proste zadanie. Proszę posłuchajcie zaproponowanych przeze mnie piosenek o tematyce ekologicznej. Wsłuchajcie się w ich tekst, pozwolą Wam one utrwalić niektóre wiadomości na temat ekologii, które już poznaliście. Opowiedzcie rodzicom o czym dokładnie były te piosenki.

Piosenki znajdziecie w linkach poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=0tP21bHL2K4&list=RD0tP21bHL2K4&start_radio=1

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

 


2. Ćwiczenia gimnastyczne z plastikową butelką.

Do ćwiczeń wykorzystajcie pustą plastikową butelkę po napoju, czy wodzie mineralnej. Wcale nie trzeba wyrzucić jej od razu do kosza, damy jej drugie życie, wykorzystując w słusznym celu, czyli do rozwoju ruchowego! 😉 Pamiętaj, by podczas ćwiczeń zachowywać ostrożność i ćwiczyć bezpiecznie :) Zestaw ćwiczeń zamieszczony jest w załączniku. Powodzenia! :)

3. Skąd się bierze energia elektryczna/ prąd?

Proszę, obejrzyj filmik, który znajdziesz pod poniższym linkiem. Z niego dowiesz się skąd się bierze prąd, poznasz różne sposoby pozyskiwania prądu, dlaczego warto oszczędzać energię elektryczną, w jaki sposób Ty możesz zaoszczędzić prąd oraz jakie zasady bezpieczeństwa zachować, by prąd nie był dla Ciebie niebezpieczny.

5latki – Proszę odpowiedz na pytania do filmiku:
– Do czego potrzebna jest nam energia elektryczna?
– Skąd się bierze prąd w gniazdku?
– Jakie poznałeś/aś sposoby wytwarzania prądu?
– Co napędza wiatraki prądotwórcze?
– Wymień przynajmniej 3 zasady bezpieczeństwa i ostrożności w styczności z prądem.


6latki – Proszę, otwórz „Księgę zabaw z literami” na str. 64-65 i odpowiedz na pytania do ilustracji. W odpowiedzi na te pytania pomoże Ci wcześniej obejrzany filmik :) Spróbuj przeczytać także zamieszczony na str.65 tekst.


4. Ćwiczenie spostrzegawczości.

6latki – Wykonaj zadanie w ćwiczeniach na str. 2

5latki – Wykonaj zadania w ćwiczeniach na str. 1.


5. Znaki mniejszości i większości/ ćwiczenie przeliczania i wskazywania większych i mniejszych wartości cyfr.

 

6latki – wykonaj zadanie w ćwiczeniach na str. 4 Znaki „<” oraz „>” poznaliście już w zeszłym roku. Te zadania przypomną Wam tę wiedzę i pomogą utrwalić umiejętność stosowania tych znaków.

5 latki – Odsyłam do zabaw online w linku poniżej:

https://www.matzoo.pl/zerowka/wieksza-liczba_50_327
https://www.matzoo.pl/zerowka/najwieksza-liczba_50_328

https://www.matzoo.pl/zerowka/kolejnosc-liczb_50_329

Jeśli dzieci 6 letnie również mają ochotę spróbować zadań dla dzieci młodszych to zachęcam :) Klikajcie w link i bawcie się.

6. Doświadczenia z prądem i ziemniakiem.

Spokojnie doświadczenia nie są niebezpieczne, mimo, że dotyczą prądu! Jednakże bardzo proszę, by dzieci wykonywały je wraz z rodzicami :) Tutaj bardziej wykazać się mogą raczej tatusiowie, by przygotować z dzieckiem niezbędne rzeczy do wykonania doświadczenia i pomóc dziecku razem to doświadczenie przeprowadzić 😉 Jeśli uda Wam się wykonać doświadczenie, spróbujcie nagrać filmik z jego przeprowadzania lub prezentujący efekt końcowy i podzielcie się nim ze mną jeśli chcecie! Będę czekać z niecierpliwością! 😉 a w linku poniżej przedstawiam Wam jak to doświadczenie miałoby wyglądać… Spróbujcie, czy i Wam uda się wyprodukować prąd z ziemniaka!  :-) 
P.S. Pamiętajcie, by druciki były miedziane!

 

Powodzenia i do poniedziałku! Pozdrawiam Was serdecznie i ściskam wirtualnie!! 😉 :)

 

 

 


Witam Was Sówki serdecznie po weekendzie! :)

Piękna majowa pogoda dopisywała, więc mam nadzieję, że towarzyszyły Wam również same przyjemne uczucia i emocje, no i że dziś także, pomimo, że jest poniedziałek, z pozytywnym nastawieniem zabierzecie się do kolejnych zadań. Zmieniamy nieco tematykę i zagłębimy się w świat ekologii. Każdy z Was wie, że o naszą planetę –Ziemię trzeba dbać, by nam wszystkim, ale i nie tylko nam (również zwierzętom i roślinom) żyło się tutaj dobrze.

Jednak zanim o ekologii słów kilka…

1. 6latki – Proszę utrwal poznane ostatnio litery „z”, „Z”, „f” oraz „F”, ich nazwę, wygląd oraz sposób zapisu. Ćwicz także zdolności grafomotoryczne i umiejętność zapisu po śladzie wyrazów z tymi literami. W tym celu wykonaj zadania w ćwiczeniach na str. 10.

5latki – By utrwalić niektóre poznane już litery wykonaj zadanie z ćwiczeń na str. 8. Nazwij te litery.
Wykonaj także zadanie rozwijające zdolności grafomotoryczne w ćwiczeniach na odwrocie str.6. Pamiętaj, by właściwie trzymać ołówek, nie wychodzić poza brzegi tunelu, w którym kreślisz linię, ale też nie spiesz się i dbaj o staranność.

 

2. Zabawy muzyczne

 

6latki – ćwiczenia str. 10 i na odwrocie.
5latki – ćwiczenia str. 14. (Proszę, by dzieci nie tylko tworzyły rytm za pomocą naklejek i własnego pomysłu ale także odtworzyły te rytmy wg podanej kolejności, np. trzeba: klasnąć, klasnąć, tupnąć, klasnąć, klasnąć tupnąć itd.)

 

3. Zabawy z czytaniem/ wysłuchiwaniem pierwszej i ostatniej głoski w wyrazie.

 

6latki – karta z wyprawki nr 45.
Proszę wypchnij karty z obrazkami i rozłóż na stole, natomiast wypchnięte karty z wyrazami połóż przed sobą na stosiku. Zabierz jedną kartę, odczytaj z niej wyrazy. Tylko jeden z czterech podanych na karcie wyrazów pasuje nazwą do obrazka z drugiego zestawu kart. Połącz je w pary.

 

5latki – karta z wyprawki nr 43.
„Domino” – Postępuj wg instrukcji na karcie.

 

4. Ekologiczny spacer.

 

Możemy wychodzić do lasu, pogoda ostatnio sprzyja, bardzo dobrze poruszać się na świeżym powietrzu, zaczynamy też temat o ekologii, dlatego zachęcam do wybrania się na spacer do lasu. Podczas przechadzki z kimś dorosłym przyjrzyj się czy w lesie jest czysto, czy nie znalazłeś/aś gdzieś po drodze wyrzuconych śmieci…? Butelki, puszki, a może papierków? Może będziesz przechodzić także w pobliżu jeziora, czy rzeczki… Rozejrzyj się. Czy w lesie lub nad brzegiem rzeki/jeziora jest zupełnie czysto? Skąd biorą się śmieci w lesie? Gdzie ludzie powinni wyrzucać śmieci?

 

Rodzicu! Zachęcam (ale nie wymagam, pozostawiając to do Twojej decyzji), by wyposażyć się przed spacerem w gumowe rękawiczki, woreczek na śmieci i z zasadami wszelkiej higieny zabrać z lasu choć kilka wyrzuconych śmieci. Oczywiście po wszystkim należy swoje zbiory wyrzucić jak najszybciej do kosza i dokładnie umyć ręce. To niewielki i nie trudny gest, ale wielki dla naszej planety. Uczy też dzieci proekologicznej postawy i być może zaowocuje tym, że kiedyś i one nie będą bezmyślnie zaśmiecać środowiska.

 

5. Co to jest ekologia?

 

Proszę o odczytanie dzieciom wiersza pt. „Kot Zefir i skarby przyrody” z linku poniżej:

https://bajki-zasypianki.pl/wiersz-o-ekologii/

 

Ta wierszowana opowieść przekazuje wiele informacji na temat tego, czym jest ekologia, jak dbać o naszą planetę, na jakie zachowania u siebie musimy zwrócić uwagę, by być eko-przyjacielem naszej planety :) Jeśli dziecko będzie miało pytania do tekstu, proszę, by wyjaśnić lub poszukać wyjaśnienia w dostępnych źródłach.

 

Kto był głównym bohaterem wiersza i czym się zajmował?
Jakie w wierszu padły propozycje na ochronę powietrza?
Jak oszczędzać energię/ prąd oraz wodę?
Jak radzić sobie z zaśmiecaniem naszej planety?

 

Sówko! Proszę odpowiedz na powyższe pytania w oparciu o bajkę o kocie Zefirze, Rodzicu – do każdego pytania i odpowiedzi dziecka możesz przytaczać odpowiedni fragment.
Te wszystkie wiadomości, w które wprowadził Cię wiersz o kocie Zefirze utrwalisz i sprawdzisz, dzięki filmikowi poniżej. Oglądając go uzupełnisz też wiedzę.

https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

 

6. (NIE)ekologiczne drzewo – praca plastyczna.

 

Żeby stworzyć tę pracę plastyczną musisz przygotować zużytą rolkę po papierze toaletowym oraz różne drobne śmieci typu: zakrętki od butelek, kapselki po napoju, papierki, np. po cukierkach, małych batonikach lub innych produktach, różne drobne elementy od odpadów, jakie przyjdą Ci do głowy i jakie zgromadzisz w domu. Do tego także klej (najlepiej Magic płynny, nie w sztyfcie, lub inny mocniejszy, ale bezpieczny dla dziecka klej), kartka A4 oraz farby.

Z przeciętej rolki papieru toaletowego przyklej do kartki pień drzewa, możesz go pomalować, teraz kolejno przyklejając różne drobne odpady stwórz koronę drzewa. Domaluj farbami tło: trawkę, słońce, chmury… jeśli jednak chcesz, możesz to również wykonać z odpadów. Liczę na Twoją pomysłowość 😉

 

Powodzenia! I „do zobaczenia” tutaj w czwartek! Przypominam o prezentowaniu mi swoich postępów w pracy oraz efektów wykonanych zadań w książce, prac plastycznych itd. Przypominam też o ćwiczeniu samodzielności i odpowiedzialności za swoje obowiązki domowe 😉 Mam nadzieję, że dalej je wykonujecie i jesteście coraz bardziej samodzielni w wielu sytuacjach 😉

 

 


Moje Sóweczki!

Witam Was ponownie w tym tygodniu w naszym Borowiaczkowym domowym przedszkolu. Zastanawiam się jak poradziliście sobie z ostatnimi zadaniami…? Mam nadzieję, że sprawiły Wam dużo przyjemności i pozytywnych uczuć, bo w końcu o uczuciach i emocjach mówimy. Chętnie zobaczę kolejne zdjęcia z Waszymi pracami :) Tym, którzy podsyłają mi swoje relacje z wykonywanych zadań serdecznie dziękuję!

A oto kolejne zadania i propozycje:

 

1.Ćwiczenia z rodzicem/ rodzeństwem z elementami metody W. Sherborne.

Na początek trochę gimnastyki i to gimnastyki, którą już znasz i wykonywałeś/aś wcześniej z rodzicem lub rodzeństwem. Jeśli sobie nie przypominasz, zestaw tych ćwiczeń odnajdziesz w poprzednich zadaniach. Ponawiam te ćwiczenia, bo uważam, że są bardzo przyjemne i rozwijają emocjonalną więź z rodzicem, bądź z kimś z rodzeństwa podczas ich wykonywania. A my przecież w tym tygodniu mówimy o emocjach i uczuciach. 😉

 

2. Monety i banknoty – utrwalanie nominałów pieniędzy oraz ćwiczenie umiejętności dodawania.

Tym zadaniem również nawiązuje do zadania, które już było (Było dla 6 latków, dlatego proszę rodziców dzieci 5 letnich, by porozmawiać i nazwać wspólnie z dzieckiem monety i banknoty pieniędzy polskich. Można pokazać dzieciom wszystkie nominały na zdjęciu w internecie).
Zadania będą do wykonania na stronie LearningApps. Dzięki nim utrwalisz nazewnictwo i nominały polskich monet i banknotów, rozwiniesz umiejętność grupowania pieniędzy na grosze i złote, monety i banknoty, ułożysz banknoty w kolejności rosnącej oraz poćwiczysz pamięć i umiejętność dodawania. Oto moje propozycje:

MEMORY:

https://learningapps.org/11083027

GRUPOWANIE NA MONETY I BANKNOTY:
https://learningapps.org/10899410

GRUPOWANIE NA ZŁOTE I GROSZE:
https://learningapps.org/1608204

UKŁADANIE NOMINAŁÓW BANKNOTÓW WG KOLEJNOŚCI ROSNĄCEJ:
https://learningapps.org/11580267

ILE TO PIENIĘDZY – DODAWANIE:
https://learningapps.org/11079795

 

3. Droga do szczęścia.

Posłuchaj proszę bajki pt. „Droga do szczęścia”, do której odsyłam Cię:

A teraz odpowiedz na pytania:
– Jak miał na imię główny bohater bajki?
– Kogo spotkał?
– O czym marzył chłopiec?
– Co czuły bliskie osoby Jerzyka, po jego zniknięciu?
– Czy luksusy, piękne otoczenie, bogactwo, ciągłe pochlebstwa i władza dały szczęście Jerzykowi?
– Co uświadomił sobie chłopiec? Co okazało się dla niego najważniejsze?
– Co jest prawdziwym szczęściem?
– Czy Jerzyk żałował, że porzucił luksusy i dobra materialne?

RODZICU! Tu też zadanie dla Ciebie, byś porozmawiał ze swoim dzieckiem o tym, co w życiu jest najważniejsze… O tym że ważniejsze jest być, niż mieć… O tym, że trzeba dostrzegać radość i szczęście w małych rzeczach… O tym, że od mnóstwa markowych gadżetów, zabawek, najlepszych ubrań itp.,ważniejsza jest rodzina, miłość, zgoda, przyjaźń, to co często niematerialne… Myślę, że to będzie cenna i mądra życiowo dla Twojego dziecka rozmowa i jednocześnie lekcja. :)

 

4. Rozumiemy emocje – działania plastyczne.

 

6 latki – ćwiczenia, zadanie na odwrocie str.22

Zadaniem dzieci 6 letnich jest pokolorowanie obrazka według kodu. Proszę dbaj o staranność, podczas kolorowania, nie wychodź poza kontury obrazka.
Poza tym odpowiedz, dlaczego chłopiec na obrazku jest zdenerwowany?
Co jeszcze może powodować u nas uczucie złości?
Podaj 3 sposoby na radzenie sobie ze złością i negatywnymi emocjami.

 

5 latki – ćwiczenia str. 20

Zadaniem dzieci 5 letnich jest dokończenie dwóch obrazków. Rozwijaj umiejętność samodzielnego rysowania tworzenia spójnej całości z elementem już narysowanym.
Odpowiedz na pytania:
Co czuje Julek i Julka?
Co mogło spowodować takie samopoczucie u każdego z tych dzieci?
Kiedy Ty czujesz smutek, a kiedy strach?
Podaj 3 radzenie na radzenie sobie ze złością i negatywnymi emocjami.

 

5. Jak się czuje miś? – zabawy z piosenką.

 

Odsłuchaj raz lub dwa razy piosenkę pt. „Jak się czuje miś?”, którą znajdziesz pod tym linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=yfM-p2u4B3g

 

A teraz odpowiedz na pytania:

– Jaki jest nastrój tej piosenki? Wesoły i pogodny, czy smutny?
– Kto śpiewa piosenkę? Pan, czy Pani? Słyszymy wokal damski, czy męski?
– Jak czuł się miś? Wymień jak najwięcej uczuć misia, które zapamiętałeś z tekstu piosenki.
(tekst piosenki zamieszczony jest w załączniku)

 

Teraz odtwórz po raz kolejny piosenkę i w trakcie odsłuchiwania przedstawiaj swoją mimiką i postawą ciała uczucia i emocje misia, o których mowa w piosence. Patrz na obrazki przedstawiające misia, one podpowiedzą Ci jak dane uczucie przedstawić.

 

Może udało Ci się zapamiętać tekst piosenki, a przynajmniej słowa, które dość często się powtarzają:

„Nasz mały miś, jaki nastrój ma dziś? Jak czuje się mały miś?”

Jeśli tak to brawo! Jeśli nie, spróbuj odsłuchać ponownie piosenkę lub powtórzyć tekst z rodzicem, a następnie spróbować zaśpiewać piosenkę jednocześnie bawiąc się w pokazywanie uczuć emocji misia. :)

 

* dla chętnych 6 latków, którym spodobał się ostatni temat o nutkach, dla utrwalenia zachęcam do zrobienia zadania w ćwiczeniach na odwrocie str. 20. Możesz spróbować też nazwać nutki, które należy pokolorować 😉

 

6. Emocje – zadania.

 

6 latki -ćwiczenie na odwrocie str. 23

Ćwicz umiejętność czytania i pisania.

 

5 latki – ćwiczenie na odwrocie str. 20 oraz ćwiczenie na odwrocie str. 21

Dzięki tym ćwiczeniom będziesz rozwijać umiejętność myślenia przyczynowo- skutkowego i budowania wypowiedzi oraz kształtować umiejętności czytelnicze.

 

do pobrania:tekst piosenki 

 

POWODZENIA I DO ZOBACZENIA! :) :)

 


Dzień dobry Kochani!

Witajcie w maju! Rozpoczęliśmy kolejny miesiąc :) Maj jest przepięknym miesiącem, wystarczy tylko spojrzeć za okno, by się o tym przekonać! Wszystko wokół kwitnie, budząca się przyroda i jej cudowna zieleń przybiera na intensywności. Maj zaczyna się też przyjemnie, od majówki i naszych narodowych świąt, które mam nadzieje miło spędziliście. 4 maja również jest święto, św. Floriana, patrona strażaków, czyli jest to również Dzień Strażaka. Pewnie jak co roku gościlibyśmy strażaków w przedszkolu lub wybralibyśmy się z wizytą do nich. :) W drugiej części maja jest również bardzo miłe i ważne święto – Dzień Matki. Jak widzicie maj przynosi nam same radosne myśli i dobre skojarzenia. W nadchodzącym tygodniu trochę też porozmawiamy o naszych emocjach i uczuciach.

Oto nowe zadania:


1.
Zapoznanie z literą „f”, „F”

6latki – ćwiczenia str. 5 (i na odwrocie)
5latki – ćwiczenia str. 5 (i na odwrocie)

Jak zawsze przy wprowadzeniu litery proszę przyjrzyj się jak wygląda mała i wielka, (6 latki pisana i drukowana) litera „f”,”F”. Prześledź z kimś dorosłym jej poprawny zapis „Zapisz” małą i wielką pisaną literę „f”, „F” wodząc paluszkiem w powietrzu, na blacie biurka, na swojej dłoni, dłoni mamy itp. Podziel na sylaby i głoski wyraz z ćwiczeń. Zaproponuj własne wyrazy z literą ”f” na początku, w środku i na końcu. Następnie wykonaj zadanka w ćwiczeniach.


2.Wesołe nutki 

Obejrzyj filmik i wykonaj propozycje zabaw w nim zawarte. Dzięki temu dowiesz się również wielu ciekawych rzeczy o nutach i nie tylko, bo każda nuta ma swoją specjalną nazwę i specjalne brzmienie. Kliknij w link poniżej i dowiedz się więcej. Od teraz będziesz wiedzieć jakie nutki można znaleźć na pięciolinii :)

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U


3. Wrażenia i uczucia – rozmowa na temat emocji.

Na początek polecam posłuchać piosenki „Śpiewające Brzdące – Emocje”.

https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4

To piosenka przybliży trochę temat naszych uczuć i emocji. Jakie możemy mieć emocje? Czy jest coś złego w przeżywaniu negatywnych emocji?

Potem otwórz:
6latki – „Księga zabaw z literami” – str. 72-73
5latki – „Księga zabaw z obrazkami” – str. 68-69

Przyjrzyj się ilustracjom, porozmawiaj na ich temat, poproś, by ktoś ze starszych osób zadał Ci podane tam pytania i odpowiedz na nie. Postaraj się rozwijać swoją wypowiedź.
(6latki – przeczytaj tekst zamieszczony na str. 73)


4. Uczuciowe stworki – praca plastyczna.

Do wykonania tej pracy potrzebujesz kartki, farb i słomki do picia. Nałóż na kartkę w jednym dowolnym miejscu większą ilość farby dowolnego koloru tak, by powstała dość mokra plamka, którą rozdmuchasz słomką. Powtórz tę czynność w różnych miejscach kartki, różnymi kolorami farb, by praca była wesoła :) Następnie domaluj lub dorysuj powstałym, rozdmuchanym kleksom nogi i ręce. Tak powstaną stworki – potworki 😉 Ale żeby były one „uczuciowe” po wyschnięciu dorysuj kredkami swoim stworkom buźki przedstawiające różne emocje, np. uśmiechniętą, smutną, przestraszoną z dużymi oczami i szeroko otwartą buźką, złą ze zmarszczonymi brwiami i krzywą buźką itp.
Przyjemnej pracy! :)


5. Zabawy z emocjami

To propozycje zabaw dla Ciebie z rodzicami lub rodzeństwem:

„Lustro emocji”– usiądź naprzeciwko osoby, z którą się bawisz. Na zmianę, raz Ty, raz osoba, z którą się bawisz, pokazuje swoją mimiką wybraną emocje, którą druga osoba naśladujecie jak lustro. Nazywajcie emocje, które pokazaliście swoimi twarzami.

„Nie rozśmieszaj mnie” – ponownie w pozycji naprzeciwko siebie, jedna z osób z pary usiłuje być poważna i za wszelką cenę się nie uśmiechać, natomiast druga ma za zadanie rozśmieszyć partnera. Kiedy mu się to uda następuje zamiana ról. Jak się czujesz, gdy się śmiejesz? Jakie uczucia towarzyszą Ci podczas wspólnych zabaw?

„Dokończ zdanie” – każda osoba z pary dokańcza poniższe zdania:
– „Jestem szczęśliwa/y, gdy…”
– „Smucę się, kiedy…”
– „Czuję złość, gdy…”
– „Dziwię się, kiedy…”
– „Boję się, gdy…”


*6 latki ze swojej wyprawki mogą również wykonać kartę pracy nr 47. Postępuj zgodnie z instrukcją na karcie, którą odczyta Ci ktoś dorosły i twórz różne emocje na twarzy dziecka :)


POWODZENIA I PRZYJEMNEJ PRACY! :) :)


Witajcie!

Kwiecień powoli dobiega już końca… W tym tygodniu zacznie się nowy miesiąc – maj. A razem z majem majówka – już od piątku :) W związku z tym w tym tygodniu zadania ode mnie dostajecie tylko dziś, czyli w poniedziałek, będzie ich troszkę więcej, ale nie dużo… z myślą, by w czwartek, gdy zadań nie udostępnię też móc popracować. Kolejny raz „spotkamy się” tutaj w przyszły poniedziałek.

Ponadto zmieniamy już ćwiczenia, przechodzimy do 4 części – ostatniej  :-)                                                                                                                                                       

1. Litera „z”, „Z”

Otwórz 4 część ćwiczeń:
6latki – str. 1 (oraz zad. na odwrocie)
5latki – str. 2 (oraz zad. na odwrocie)

Przyjrzyj się jak wygląda drukowana (i 6latki pisana) litera „z”, „Z”. Prześledź z kimś dorosłym jak prawidłowo ją zapisać. Podziel na sylaby i głoski wyraz podany w Twoich ćwiczeniach. Spróbuj wymyślić po 3 wyrazy z głoską „z”, „Z” na początku, w środku i na końcu, a następnie podzielić je na sylaby i głoski. Po tym przejdź do rozwiązywania zadań w ćwiczeniach :)                                                                                                                                                                                                                                                                                            

2. Zabawy rytmiczno- muzyczne – Dźwięki wysokie i niskie
Posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę, wykonaj proszę krótką rozgrzewkę, a potem baw się i utrwalaj dźwięki wysokie i niskie 😉 Propozycje tych zabaw znajdują się w linku poniżej :)

                                                                 https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

3. Polska to mój dom
Najbliższa majówka, to czas świąt w naszym kraju, 1 maja obchodzimy Święto Pracy, 2 maja to Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej, natomiast ostatnie to Narodowe Święto Trzeciego Maja upamiętniające uchwalenie Konstytucji 3 maja, czyli bardzo ważnego dla Polski dokumentu. Chciałabym, żebyś przypomniał/a sobie i utrwalił/a ważne informacje o swoim kraju – Polsce. Pomoże Ci w tym „Księga zabaw z literami” (6latki) lub „Księga zabaw z obrazkami” (5latki). Odpowiedz na pytania do obrazków:
6latki – „Księga zabaw z literami – str. 68-69

5 latki – „Księga zabaw z obrazkami – 64-65       

                                                       

4. Orzeł biały – praca plastyczna. 

Jak już wiesz godło Polski przedstawia białego orła w koronie na czerwonym tle. Chciałabym byś wykonał/a takiego za pomocą odcisku swoich dłoni 😉 Pomaluj swoje dłonie na biało i odciśnij przeciwlegle na czerwonej kartce papieru, domaluj takie elementy jak głowa, korona, ogon, pazury. Przykład pracy zamieszczam w załączniku.

do pobrania: flaga polski


5. Każdy zuch lubi ruch!

A najlepiej ruch na świeżym powietrzu. Piątek, sobota, niedziela to dni, które Twoi rodzice będą mieć wolne od pracy. To dobry czas, by pobyć razem, tak rodzinnie. A jeszcze lepiej spędzić ten czas na świeżym powietrzu, dlatego wyciągnij piłkę zagraj na podwórzu z tatą „mini mecz” piłki nożnej, odkurz rowery i wybierzcie się na przejażdżkę rowerową lub spacer do lasu (Wszystko oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Na szczęście można już przebywać w lesie, w naszych ukochanych Borach Tucholskich). To też dobra okazja, by podziwiać krajobrazy naszych pięknych okolic, naszej pięknej Polski.


6. Hymn Polski
Proszę przypomnij sobie naszą najważniejszą narodową pieśń, czyli hymn Polski, a dokładnie jest to „Mazurek Dąbrowskiego” skomponowany przez Józefa Wybickiego. Podczas odsłuchiwania pamiętaj o tym, że symbolom narodowym (flaga, godło, hymn) należy się wyjątkowy szacunek!! Dlatego proszę, słuchając hymnu Polski stój na baczność i zachowaj powagę!!

oraz

Podczas własnej swobodnej zabawy, czy innych zajęć w domu poproś, by ktoś z dorosłych włączył Ci piosenki z cyklu Niezwykłe Lekcje Rytmiki. Jest tam wiele piosenek dotyczących naszego kraju, np. piosenka pt. „Warszawa stolicą Polski”, „Polskie pyszności”, „Historia Polski” itp. Dowiesz się z nich wielu ciekawych rzeczy o naszej ojczyźnie. Zarówno hymn Polski jak i piosenki Niezwykłych Lekcji Rytmiki są łatwe do znalezienia na YouTube.

 

7. „Monety i banknoty” lub „Bingo – liczby i symbole”

6latki – Proszę wykorzystaj do zabawy kartę z wyprawki nr 10. Wypchnij monety i banknoty.


Proszę nazwij ich nominały. Czy to wszystkie monety i banknoty jakich używamy w Polsce? Poproś kogoś dorosłego, by pokazał Ci monety groszowe lub banknoty z większym nominałem, których nie ma w zestawie (na żywo bądź w internecie). Spróbuj je nazwać.
Następnie kontynuuj wymyślony przez rodzica rytm z monet i banknotów, np. 1 zł, 2 zł, 5 zł, 1 zł, 2 zł…itd. lub 2 zł, 5 zł, 10 zł, 2zł, 5 zł… itd. lub 1 zł, 10 zł, 1 zł, 10 zł… itd. Wykorzystaj monety i banknoty we własnych zabawach.

 

5latki – Proszę wykorzystaj kartę z wyprawki nr 19.

Zagraj z rodzicem w grę „Bingo”. Przygotuj kostkę od gry i np. karteczki w dwóch kolorach (jeśli jest dwóch graczy), następnie postępuj z instrukcją na karcie, przeliczaj i baw się dobrze! 😉


Do zobaczenia w poniedziałek za tydzień!


Witajcie !

Pędzę do Was z kolejną „porcją” zadań :) Dalej pozostajemy w tematyce wiejskiego podwórka, gospodarstwa, ale teraz też trochę dowiemy się o pracy rolnika. Jak wiecie dzięki rolnikom mamy wiele produktów spożywczych, które zjadamy codziennie. Rolnik to bardzo ważny zawód dla człowieka. Dzięki rolnikom i ich pracy na roli oraz hodowli zwierząt mamy pyszne mleko, jajka, wiele warzyw i owoców, ale też składniki do wyrobu innych produktów takich jak np. chleb. Dziś też o tym ważnym dla nas pieczywie trochę się dowiemy.



1. „Od ziarenka do bochenka” – dawniej i dziś.

Jak dobrze wiesz często zagłębiamy naszą wiedzę na temat historii życia ludzi w dawnych czasach, szczególnie skupiając się na naszych borowiackich tradycjach. W przedszkolu mówiliśmy sobie już, że chleb dla dawnych Borowiaków był wyjątkowym pożywieniem, któremu należał się szczególny szacunek. Teraz oba te tematy możesz połączyć i po obejrzeniu filmików dowiesz się jak w dawnych czasach wyglądała praca rolnika, by efektem końcowym był pyszny chleb oraz z drugiego filmu dowiesz się też jak wygląda produkcja chleba współcześnie :)
P.S. Drogi Rodzicu, proszę w trakcie oglądania filmu o produkcji chleba na dawnej wsi opowiadaj swojemu dziecku jakie czynności właśnie są wykonywane.

„Od ziarenka do bochenka” – etapy tworzenia chleba na dawnej wsi:
https://www.youtube.com/watch?v=jl1lRfgwzWU

„Od ziarenka do bochenka” – czyli jak powstaje chleb współcześnie:
https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A

 

2. Jak powstaje chleb? – historyjka obrazkowa

Teraz już wiesz, co po kolei się wykonuje, by powstał chleb. Aby utrwalić tę wiedzę i rozwinąć umiejętność myślenia przyczynowo – skutkowego ułóż historyjkę obrazkową dotyczącą etapów jego produkcji.

6latki – ćwiczenia str. 47
5latki – ćwiczenia str. 38

 

3. Ćwiczenia z rodzicem/ rodzeństwem z elementami metody W. Sherborne

W załączniku znajdziesz propozycje zabaw dziecka z rodzicem (rodzeństwem) metodą Ruchu rozwijającego W. Sherborne. To kilka bardzo przyjemnych ćwiczeń, które pogłębią relację rodzica z dzieckiem.

do pobrania: zabawy metodą Ruchu rozwijającego W. Sherborne 

 

4. Chleb – praca plastyczna.

Namaluj proszę duży bochenek chleba na kartce. Po wyschnięciu za pomocą kleju możesz ozdobić go np. ziarenkami maku. Aby Twoja praca jeszcze ciekawiej wyglądała możesz przykleić przy chlebku papierową serwetkę, tak by Twój chleb wyglądał bardziej elegancko :) Jeśli nie masz, to nic się nie stanie lub też możesz stworzyć taką serwetkę samodzielnie – wycinając ją. Inną opcją jest domalowanie, np. talerzyka pod Twoim chlebem.

LUB

Zachęcam też rodziców do wypieku własnego domowego chleba z dzieckiem. Niesamowitą atrakcją będzie dla dziecka uczestniczenie w jego produkcji, a przy tym rozwijanie SAMODZIELNOŚCI, o czym po raz kolejny przypominam :) Był plan, by w przedszkolu dzieci upiekły samodzielnie (oczywiście pod moim okiem) własny chleb, jednak aktualna sytuacja zabrała mi tę możliwość. Dlatego jeszcze raz zachęcam –działajcie w domu! :)

 


5. Rytmiczna rozgrzewka w podskokach – zabawy rytmiczno- muzyczne

To propozycja prostych ćwiczeń rytmiczno- muzycznych, które z łatwością wykonacie w domu :)
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo


Powodzenia i do poniedziałku! Pozdrawiam Was serdecznie i trzymajcie się zdrowo! :)

 


Kochane Sóweczki!

Zaczynamy kolejny tydzień pracy w „Domowym przedszkolu” Baaardzo już za Wami tęsknię…Każda wiadomość od Was niesamowicie cieszy, podnosi na duchu, no i bardzo miło oglądać efekty Waszej pracy. Pisałam to już, ale podkreślę jeszcze raz – jestem z Was BARDZO DUMNA. I zachęcam jeszcze bardziej do dzielenia się ze mną efektami Waszej pracy i realizacji zamieszczanych tu przeze mnie zadań. Dostaje piękne zdjęcia i filmiki. I dalej na nie z niecierpliwością czekam… Możecie mi pokazać jak nauczyliście się wiązać sznurowadła ( ta propozycja pojawiła się wraz z zachęcaniem Was do samodzielności, może ktoś już osiągną tę niełatwą umiejętność ;)), jak radzicie sobie z czytaniem, może ktoś nauczył się wierszyka „Trzy baziowe koty” – chętnie zobaczę Wasz występ

A to kolejne zadanka na kilka nadchodzących dni:

1. 6 latki utrwalanie zapisu poznanych liter „g”, ”G” oraz „ł”, „Ł”/ 5latki rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

W tym celu wykonaj proszę zadania w ćwiczeniach. Pamiętaj o dokładności i staranności 😉
6latki –ćwiczenia str. 39
5latki – ćwiczenia str. 31



2. Zabawy ruchowe

Jak w każdym zestawie zadań i zabaw zachęcam do ruchu. Tym razem proponuję wrócić do ćwiczeń, które już raz wykonywałeś/aś. Był to zestaw zabaw ruchowych z tej strony:

https://panimonia.pl/2020/03/18/zabawy-ruchowe-i-gimnastyczne-dla-przedszkolakow/

Możesz ponownie wykonać ćwiczenia z tej stronki, które wykonałeś/as już kiedyś lub spróbować nowych. Powodzenia


3. „Co słychać na wsi? – film edukacyjny

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

Tym zadaniem wracamy do naszej tematyki ostatnich dni, a więc wracamy na wiejskie podwórko. Będąc w przedszkolu i omawiając temat gospodarstwa pewnie wybralibyśmy się do jakiegoś gospodarza, by zobaczyć i zbadać temat „na żywo”. Ten film może w małym stopniu przeniesie Cię na wiejskie podwórko. Nauczysz się m.in. odróżniać gospodarstwo od fermy, poznasz nazewnictwo dorosłych i młodych zwierząt gospodarskich, dowiesz się czym jest ssak, zobaczysz wykluwającą się z jajka kaczuszkę, będziesz wiedział/a m.in. w jakim celu hoduje się zwierzęta na wsi i jakie produkty dzięki nim otrzymujemy oraz wiele innych. Przyjemnego oglądania

 

4. W gospodarstwie – praca plastyczna.

Proszę, stwórz obrazek przedstawiający gospodarstwo, zwierzęta na nim, czy wykonywane prace rolne. Możesz rysować lub malować farbami, Twój wybór. Aby ta praca nie była zwyczajna można urozmaicić ją, np. wklejeniem wyciętego z gazety zdjęcia np. ciągnika, krówki, czy stajni (jako jednego z elementów całości obrazka). Możesz też wykorzystać np. watę jeśli chcesz umieścić na swoim wiejskim podwórku owieczki lub też (jeśli masz) przykleić na kartkę sianko, gdzieś obok narysowanej stajni. Twoja kreatywność i wyobraźnia może tu nie mieć granic, poproś tylko mamę o niezbędne i dostępne w domu materiały

 

5. Ile zwierząt? – zabawy matematyczne.

Te ćwiczenia pozwolą Ci doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie 10, logicznego myślenia, rozwiną zdolności grafomotoryczne,  6latek utrwali też zapis cyfr i ostatnio poznanych znaków matematycznych „+”, „=”

6latki – ćwiczenia str. 37
5latki – ćwiczenia str. 30.

 

Przyjemnej pracy i czekam niecierpliwie na relacje od Was Kochani Rodzice, pamiętajcie też, że jeśli macie jakiekolwiek pytania –dzwońcie Pozdrawiam

 


Dzień dobry wszystkim!

Witajcie Kochani po przerwie Świątecznej, mam nadzieje ze dobrze i miło przeżytej

Przed nami kolejny temat. W najbliższych dniach skupimy się na wsi, gospodarstwie i pracy rolnika. Czyli w sumie tym, co nie do końca nam obce, ponieważ mieszkamy w naszych pięknych Śliwicach, a Śliwice to przecież nie miasto, a miejscowość, dość duża wioska. Jednak myślę, że warto dostrzec, przyjrzeć się i poznać jeszcze lepiej nasze cudowne miejsce na ziemi i to, co tak blisko nas



1. Zapoznanie z literką „Ł”, ł”

Proszę otwórz ćwiczenia na stronie:
6latki – str. 35
5latki – str. 29.

Prześledź proszę wygląd i zapis litery „ł”, „Ł”. Niech ktoś z dorosłych pokaże Ci, jak właściwie zapisuje się tę literę w liniaturze – małą i wielką. Podziel na sylaby i głoski wyraz podany w Twoich ćwiczeniach. Może podasz inne wyrazy z głoską „ł”, „Ł”? Spróbuj ułożyć poznaną literkę z dowolnego przedmiotu w domu, np. sznurka. Napisz paluszkiem poznaną literkę na stoliku przy którym siedzisz, w powietrzu, wypowiadając jednocześnie głoskę „ł”. Następnie wykonaj zadanka w ćwiczeniach dotyczące poznanej litery na stronach podanych wyżej.  :-) 

 

2. Kilka propozycji na aktywność w domu:


Zabawy ze sznurkiem 

Ze sznurka długości ok 1,5 m ułóżcie na podłodze dowolny kształt, wyobrażając sobie, że jest to np. most lub cyrkowa lina. Następnie wykonajcie:

– przeskakiwanie przez sznurek raz na jedną, raz na drugą stronę

– spacer po sznurku uważając by z niego nie „spaść”

– przejście po sznurku „stópkami”, tyłem, bokiem, „tip-top`em”

 

Zabawy z piłką  
– Rzucanie piłki do celu, np. do skrzyni, jakiegoś pudła, kosza na śmieci. Im starsze i zręczniejsze dziecko, tym dalej ustawiamy cel rzutu

– Zabawa w koloru – tu możesz włączyć i tatę i mamę a także rodzeństwo

Rzucamy do siebie piłkę wymieniając różne kolory. Na hasło „czarny” piłki nie wolno złapać. Jeśli jednak uczestnik chwyci piłkę, przegrywa lub wykonuje zadanie np. dziesięć podskoków.


Butelkowy slalom 

Ustawiamy 2-3 butelki w dowolny sposób. Uczestnik stara się zapamiętać ustawienie butelek, po czym zawiązujemy mu oczy. Dziecko musi przejść przez tor bez potrącenia przeszkód. 

 

3. Na wiejskim podwórku 

Rozmowa w oparciu o ilustrację, która wprowadzi Cię w tematykę gospodarstwa, wiejskich zwierząt i wsi.

Proszę otwórz książkę na stronie:
6latki – 58 – 59
5latki – 54 -55

Przyjrzyj się ilustracjom i odpowiedz na pytania, które mama odczyta Ci z książki


P.S. Proszę, by starsze Sówki, spróbowały odczytać tekst na str. 59. Oczywiście, tak jak wcześniej już pisałam, z dostosowaniem do możliwości dziecka, czyli ewentualnie kto jeszcze tak dobrze nie radzi sobie z czytaniem, może spróbować odczytać najkrótsze wyrazy, bądź utrwalić i odgadnąć choćby wybrane litery
Każda praca to kroczek do sukcesu!

 

4. Odgłosy wiejskiego podwórka

Odsłuchaj proszę odgłosów z wiejskiego podwórka. Mama lub tata na pewno znajdzie jakieś nagranie z dźwiękami, odgłosami wsi w internecie. Powiedz jakie zwierzęta udało Ci się usłyszeć? A może coś jeszcze prócz zwierząt usłyszałeś/aś?

Posłuchaj i pobaw się przy piosence „Dziadek fajną farmę miał”, spróbuj przedstawić wybrane zwierzęta ruchem i naśladować je głosem, zgodnie z tym co słyszysz w piosence

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

 

5. Lepienie z plasteliny – praca plastyczna

Ulep proszę z plasteliny wybrane zwierzątko z gospodarstwa. Wiem, że lubicie lepienie z plasteliny, więc jeśli masz ochotę możesz ulepić ich więcej, np. świnkę, gąskę, konika. Jeśli masz ochotę, możesz rozwinąć swoją pracę i dodać ulepiony ciągnik, czy cokolwiek innego z tematyki gospodarstwa, na co masz ochotę. Masz tu ogromną dowolność, a efekt zależy tylko od Twoich chęci i wyobraźni

Ważne, by coś stworzyć, by ręka pracowała, jej sprawność się rozwijała, a wraz z nią Twoje zdolności plastyczne
Jeśli nie masz w domu plasteliny, może spróbuj stworzyć z kimś masę solną (oczywiście zrób ją na ile to możliwe, jak najbardziej samodzielnie). Przepis na masę znajdziecie na pewno w internecie.

 


To na najbliższy czas tyle… Widzimy się tutaj w poniedziałek
Ciekawa jestem, czy ktoś pokusił się o naukę wierszyka „Trzy baziowe koty”?? 😉 Ściskam Was mocno i pozdrawiam serdecznie!


Witajcie Kochani!

Przed Świętami to już ostatnie nasze spotkanie tutaj… Dzisiejsze zadanka są bardziej propozycjami dla Was na spędzenie tego przedświątecznego czasu. Jest też kilka zajęć i zabaw, na wtorek i środę po Świętach Wielkanocnych, ponieważ kolejna porcja zadań ode mnie wpadnie tutaj dopiero w przyszły czwartek. Dlatego możecie sobie to porozkładać swobodnie na kilka dni, oczywiście pomijając czas na zasłużony świąteczny odpoczynek!


Oto moje propozycje:

1. „Pisanki, kraszanki” – malowanie pisanek (wydmuszek)
Jak Wielkanoc to muszą być pisanki, czy kraszanki. Ostatnia piosenka też była o tych kolorowych symbolach Wielkanocy. Przygotuj dzień wcześniej wydmuszki, tak by dobrze wyschły. Następnego dnia maluj i ozdabiaj je jak tylko wyobraźnia Ci podpowiada…
niech będą wesołe i kolorowe A może ktoś spróbuje zrobić kraszanki? Barwniki można zrobić z różnych naturalnych składników, które macie w domach, np. z kawy, czarnej herbaty, pietruszki, łupin cebuli, kurkumy, buraków, jagód i wielu innych składników. Inspiracje na pewno znajdziecie w internecie

 

2. Wierszyk z pokazywaniem „Trzy baziowe koty”

Trzy baziowe koty

Na wiosennej wierzbie (ręce wyprostowane ku górze jak gałęzie drzewa)
tuż nad rzeczką małą, (prawa ręka pokazuje wijącą się rzeczkę)
trzy baziowe kotki (dzieci miauczą i „liżą” futerko jak kotki)
lekko się huśtają. (ponownie gest „wierzby”, ale tym razem ręce machają w powietrzu)

Deszcz drobny popadał, (ręce uniesione w górze opadają, dziecko macha przy tym palcami imitując padający deszcz),
futerka im zmoczył, (dziecko po wypowiedzeniu wersu mówi cicho: brrrrr i otrzepuje „zmoczone” futerko)
miauczą wniebogłosy, (po wypowiedzeniu wersu dziecko miauczy z głową podniesioną do góry)
trzy baziowe koty! (dziecko pokazuje – wciąż miaucząc – trzy palce u dłoni)

Poproś, by mama odczytała Ci wierszyk i razem wykonajcie zaproponowane do niego ruchy. Może spróbujesz go zapamiętać (możesz przeznaczyć na opanowanie pamięciowe więcej czasu) i przedstawić komuś z rodziny, lub podzielić się swoim efektem ze mną 😉

 

3. Wielkanocne wypieki

Choć w tym roku Święta Wielkanocne nie będą tak rodzinnie obchodzone jak w poprzednich latach, to myślę, że każda mama coś pysznego przygotuje, by można było odczuć wielkanocny klimat, m.in. przez tradycyjne dania i wypieki. Charakterystyczne dla Wielkanocy ciasta to przede wszystkim babka, czy mazurek. Może pomożesz swojej mamusi w przygotowaniach i spróbujecie coś razem przyrządzić? Może będzie to właśnie jakieś wielkanocne ciasto? Jeśli nie, może inna potrawa…? Najważniejsze, by rozwija

samodzielność poprzez samodzielne dodawanie składników, mieszanie i uczenie się przyrządzania jakiejś prostej potrawy. Pamiętaj, by przed rozpoczęciem pracy umyć rączki. Może masz fartuszek, to załóż go, przygotuj sam naczynia, czy składniki, o które mama prosi
Myślę, że może to być mile i produktywnie spędzony czas!

 

4. Zajączkowy tor przeszkód

Ułóż w domu tor przeszkód z krzeseł, zabawek, czy poduszek lub stwórz go na podwórku. Zaproś kogoś np. z rodzeństwa, czy rodziców do zabawy. Warunkiem jest pokonanie toru przeszkód kicając jak zajączek. Który zajączek pierwszy pokona tor i dotrze do mety wygrywa!

 

5. Wielkanocne opowiadanie

To doskonałe ćwiczenie mowy, umiejętności układania zdań poprawnych gramatycznie oraz dłuższych wypowiedzi.
Jak to zrobić? Wymień kilka (np. 5) symboli związanych z Wielkanocą, które mama lub tata zapisze. Możesz też je narysować, jak wolisz…Układaj zdania z uwzględnieniem kolejno wymienionych wyrazów tworząc z nich opowiadanie o tematyce wielkanocnej

 

6.Wielkanocna tradycja – praca plastyczna

Narysuj samodzielnie kredkami na kartce formatu A4, wybraną przez Ciebie wielkanocną tradycję. Możesz przedstawić na swoim rysunku tzw. „śmigus – dyngus”, „święconkę”, wielkanocne śniadanie, czy jakąkolwiek inną tradycję wielkanocną jaką chcesz.

 

7.Rozwijamy logiczne myślenie

Pozostając cały czas w klimacie wielkanocnym, proszę wykonaj kartę pracy:
6latki – ćwiczenia str. 43
5latki – ćwiczenia str. 35
To ćwiczenie pozwoli Ci ćwiczyć logiczne myślenie, sprawność manualną podczas wycinania i klejenia obrazków do zadania oraz percepcję wzrokową.

 

8. Dźwiękowe zagadki

Sówko! Zamknij oczy i wsłuchaj się przez chwilę w odgłosy domu. Postaraj się je rozpoznać i określić skąd dobiegają. Pobaw się z mamą, czy tatą w rozpoznawanie dźwięków, np. przelewanie płynów, pukanie do drzwi, tykanie zegara itp. Stwórzcie dla siebie różne dźwiękowe zagadki. Oczywiście, jak ktoś będzie tworzył dla Ciebie odgłos, to nie podglądaj Stwórzcie instrumenty z domowych przedmiotów, drewnianych łyżek, łyżki oraz garnka, gazet, itp. Mama i tata może wygrywać na nich dla Ciebie proste rytmy, które Ty postarasz się odtworzyć.

 

To tyle propozycji na najbliższy czas…

Chciałabym Wam też życzyć radosnych, spokojnych i przede wszystkim ZDROWYCH Świąt! ODPOCZYNKU – zarówno dla tych małych jak i dużych Sówek! Bo ostatnio razem w swoich domach wykonujecie dużo solidnej pracy, za to Wam serdecznie dziękuję i podziwiam zaangażowanie!
Bardzo żałuję, że nie możemy się w tym przedświątecznym czasie zobaczyć… I bardzo liczę, że uda się nam jak najszybciej zobaczyć całą grupą, razem, w naszej sali, w naszym przedszkolu… i tego też nam wszystkim życzę! Wesołych Świąt!


Dzień dobry w poniedziałek Sóweczki!  :-)

No i zaczynamy Wielki Tydzień… Wielkanoc już naprawdę tuż, tuż…  :-) Ciekawe jak tam u Was po tym pięknym weekendzie? Jak udały Wam się zadania z czwartku? Mam nadzieję, że wszystkim dobrze 😉 Część z Was dzieli się ze mną efektami swojej pracy, niektórzy nawet systematycznie! Naprawdę doceniam jak bardzo się staracie, że sumiennie pracujecie i dzielicie tym ze mną… Za to Wam baaardzo dziękuję!

Dziś spieszę do Was z kolejnymi zadankami:

 


1. Wielkanocny koszyczek – praca plastyczna
Znów masz okazję żeby stworzyć coś plastycznego w tematyce wielkanocnej Będzie to koszyczek wielkanocny. Ta praca pozwoli Ci rozwijać umiejętność starannego wycinania, klejenia i rysowania. Rozwinie zdolności manualne, małą motorykę i precyzję.


6latki mogą do tego wykorzystać kartę pracy nr 44.
Wypchnij koszyczek, wytnij potrzebne do jego stworzenia elementy. Samodzielnie przeplataj paseczki, potrzebujesz też kawałka sznurka lub tasiemki. Mam nadzieje, że coś się w domu znajdzie. Dodatkowo samodzielnie narysuj na osobnej kartce 2-3 pisanki, pokoloruj je wg własnego pomysłu i wzoru, wytnij i doklej do koszyczka.
5latki – proszę, postaraj się samodzielnie narysować koszyczek z pisankami, a następnie go wytnij. Postaraj się, by był on wielkości mniej więcej kartki A4.

 


2. Gimnastyczna losowanka/ gimnastyczne koło

Chciałabym, byś wrócił/a do pomocy, które przygotowałeś/aś do ćwiczeń gimnastycznych przy okazji naszej drugiej tury zabaw i zadań. Jeśli ktoś zapomniał to odsyłam do tamtego wpisu. Myślę, że była to fajna rzecz, którą warto wykorzystać ponownie do zabawy, a przy tym poruszać się i pogimnastykować


3. Piosenka „Kłótnia o pisanki” Śpiewające brzdące

Ten ostatni „niezwykły” czas nie daje nam odczuć (tak jak to zwykle bywało) czasu nadchodzącego Święta Wielkiej Nocy. Dlatego, żeby w Waszym domu zagościło trochę wielkanocnego nastroju posłuchaj proszę piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=OHpFsw918dk

Zastanów się czy to wesoła piosenka, czy smutna? O czym opowiada? Kto z kim się kłócił? Jakie wzory miały jajka? Jak rozstrzygnął się spór? Czym się różnią się pisanki od kraszanek?
Może uda Ci się nauczyć nauczyć refrenu tej piosenki… (tekst w załączniku)
Możesz też poszukać i posłuchać innych piosenek o tematyce wielkanocnej.

do pobrania: tekst piosenki – Kłótnia o pisanki



4. Matematyczne zabawy

6latki – matematyczne domino – karta pracy nr 42
To propozycja dla starszych. Grę „Domino” każdy zna, a dzięki niej możesz rozwijać umiejętność przeliczania i rozpoznawania cyfr. Miłej zabawy!


5latki – piłkowe rytmy – karty pracy nr 53 i nr 54
Poproś mamę , tatę, czy starsze rodzeństwo, by ułożyło Ci wzór z kółeczek, np. żółty, żółty, czerwony, zielony, a Twoim zadaniem będzie tę sekwencję kontynuować/ powtarzać aż skończą Ci się kółeczka. Wymyślajcie różne układy. A może Ty sam/a zadasz mamie lub tacie rytm do wykonania? Potem sprawdź, czy dobrze wykonali zadanie 😉


5. Wielkanocne zabawy

6latki – ćwiczenia na odwrocie strony 42
Odkoduj literkowo- kolorowy kod i pokoloruj obrazek. Co on przedstawia? Przeczytaj wyraz pod spodem i popraw go po śladzie. Dzięki tym ćwiczeniom utrwalisz znajomość liter, ćwiczysz percepcję wzrokową poprzez odkodowanie obrazka, doskonalisz umiejętność czytania i zdolności grafomotoryczne.

5latki – ćwiczenia strona 36.
Dokończ kolorowanie pisanki wg wzoru. W drugim ćwiczeniu spróbuj przeczytać te proste wyrazy. Może się uda…
Połącz skorupki w całość – wyraz z odpowiednim obrazkiem. Ćwicz sylabizowanie na podanych wyrazach.

 

P.S. Czy pamiętacie o swoich roślinach, podlewaniu ich i prowadzeniu dzienniczka? Część roślinek już widziałam i muszę przyznać, że nieźli z Was hodowcy! Brawo! Ci, którzy hodują cebulę, pewnie mogą już wykorzystać szczypior na kanapkę z pomidorem albo do jajecznicy. Możecie to zrobić w ten dzień kiedy będziecie przygotowywać samodzielnie śniadanie Poproś, by mama pozwoliła Ci samodzielnie pokroić szczypiorek. Oczywiście pod jej czujnym okiem, bo bezpieczeństwo najważniejsze! Ja ostatnio zasiałam rzeżuchę. To roślinka, która kojarzy się z Wielkanocą. Byłam też po „dyngus” i obserwuje jak pojawiają się listki!

To na dzisiaj tyle 😉 Paaa

 

 


 

Dzień dobry Sówki – duże i małe!

No i mamy czwartek. Czas na kolejną porcję rozwijających zadań! 😉 Ale poza tym, że dziś czwartek, to jeszcze też mamy nowy miesiąc! Mamy kwiecień! „Kwiecień plecień co przeplata trochę zimy, trochę lata”…Znacie to przysłowie o naszym nowym miesiącu? Taki właśnie jest kwiecień i za oknem wciąż pokazuje nam to przeplatanie różnych zjawisk atmosferycznych… Raz przyjemne słonko, a za chwilę sypnie śniegiem… A kto zrobił wczoraj primaaprilisowy żart? Takim wesołym świętem zaczyna się ten miesiąc


No ale, ale my tu gadu gadu, a zadania czekają… to moje kolejne propozycje:

 

1. Praca z obrazkami nt. wielkanocnych tradycji
6latki – „Księga zabaw z literami” – str. 60-61
5latki – „Księga zabaw z obrazkami” – str. 56-57

Obejrzyj proszę ilustracje w książce związane z Wielkanocą, a dokładnie z tradycjami wielkanocnymi. Może znasz i potrafisz wymienić też inne tradycje wielkanocne, których nie przedstawiono na zdjęciach? Odpowiedz na pytania dołączone do tych ilustracji. Przy odpowiadaniu na pytanie o symbolikę potraw wielkanocnych możesz skorzystać z dostępnych Ci źródeł, które pomogą Ci w odpowiedzi. Poproś o pomoc w tym mamę lub tatę.

6latki proszę, by dodatkowo doskonaliły umiejętność czytania i przeczytały tekst na str. 61 Jeśli ktoś nie radzi sobie jeszcze tak dobrze z tą umiejętnością, może zabawić się z rodzicem, czy rodzeństwem w „literkowe zagadki” jak proponowałam to już wcześniej lub spróbować odczytać choć najkrótsze wyrazy.

 

2. Zabawy rytmiczno- muzyczne.

Tańcz do słów piosenki, śpiewaj i utrwalaj prawą i lewą stronę ciała– pomogą Ci w tym zabawy muzyczno – ruchowe, które wykonasz do tych piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

https://www.youtube.com/watch?v=FGRMM_Vsh0g

 

 

3. „Kurczaczki, zajączki” – praca plastyczna

Kurczaczki, czy zajączek to jedne z symboli Świąt Wielkanocnych. Znasz takich symboli pewnie więcej. Ta praca plastyczna pozwoli Ci rozwinąć umiejętność starannego wycinania i konstruowanie pracy plastycznej przestrzennej poprzez sklejanie wyciętych elementów. To jak wykonać to zadanie podpowie Wam zdjęcie tych prac wykonanych przeze mnie w załączniku. Do załącznika dorzucam też swój szablon elementów kurczaczka lub zajączka do wydrukowania, by wykonać tę pracę. Niestety jeśli ktoś nie ma możliwości wydrukowania, to i tak wiem, że Rodzic doskonale poradzi sobie z samodzielnym narysowaniem tych elementów „na oko”, by pomóc dziecku 😉 (średnica koła ma ok 17 cm.) Oczywiście nie musicie robić obu prac, wystarczy jedna, ta która najbardziej Wam się podoba.

do pobrania załączniki:

 

4. Zabawy ruchowe z rodzicem na podwórku

To, że ruch jest nam teraz bardzo potrzebny – wszyscy wiemy! Ale korzystanie z aktywności fizycznej na dworze jest jeszcze lepsze, choć teraz ograniczone! Mieszkając na wsi obdarzeni jesteśmy takim dobrodziejstwem jak PODWÓKO i ogród. Korzystajmy z tego! Proponuje ubrać się odpowiednio do pogody, (przy okazji podjąć próbę samodzielnego zawiązania butów 😉 ) zabrać